Nee. Alleen voor Steenwijk-Meppel wordt een tijdelijke dienstregeling ingesteld om het wegvallen van lijn 40 op te vangen.Dennenboom schreef: ↑wo 25 nov 2020, 13:49 Is er nog een interim dienstregeling voor de periode vanaf 13 december - 2 januari gepland?
Doordat de treinen vanuit Groningen later vertrekken richting Zuidhorn sluit lijn 39 niet meer aan.
Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Basislijn
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
En dat is er aan te merken. In de spitsuren is er geen aansluiting tussen de grote bus uit Meppel en de grote bus naar Assen, circa 30 minuten wachten. In de daluren bestaat wel een aansluiting tussen het kleine busje uit Meppel en de grote bus naar Assen. Het aantal doorgaande reizigers over Steenwijk zal wel minimaal zijn, maar toch. 

Elke dag van de slaapkamer via de woonkamer naar de studeerkamer
Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)
Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Het aantal reizigers dat met lijn 20 over Steenwijk heen reist is nihil. Deze rechtstreekse verbinding bestaat ook pas sinds december 2019. Als de ritten wel zouden aansluiten in Steenwijk dan sluit lijn 40, met name in de ochtend, niet goed aan op de schooltijden in Meppel. Dat laatste is veel relevanter dan een verdwaalde overstapper in Steenwijk.
Basislijn
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Grt. Stefan
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Wel bijzonder dat Groningen nu meer stadslijnen heeft, door de nieuwe opzet. Maar per saldo zal het toch een besparing zijn qua dienstregeling denk ik.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
In plaats van 1 lijn die vier keer per uur rijdt, heb je nu twee lijnen die twee keer per uur rijden. Het aantal lijnen zegt dus niet zo veel.
Basislijn
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Er zit met name in het noorden van de stad een besparing van 2 of 3 bussen. In het zuiden is het redelijk neutraal verdeeld. Enige dat echt meer uren kost is de lijn tussen Europapark en Kardinge.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Daar staat tegenover dat de relatie Groningen Europapark - Kardinge sterk verbetert, waardoor het een aantrekkelijk product wordt voor reizigers naar de onderwijsinstellingen bij Kardinge/Lewenborg. Lijn 3 zat vaak overvol in de ochtendspits richting Kardinge, en als je een deel van de reizigers bij Groningen Europapark al uit de trein en in de bus krijgt is dat een forse verbetering.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
De stadVDL's die bespaard worden in Groningen, komen(deels) te rijden op de Emmer streeklijnen 42 en 92, zo is de planning op het moment.
Grt. Stefan
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Worden er bussen bespaard dan? Volgens mij is het alleen een herindeling van routeindelingen, waarmee ze efficiënter (en vooral goedkoper) kunnen rijden op dezelfde routes. Frequenties en dergelijke veranderen immers niet.
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Laatst reden er zes 12 m stadsbussen op diverse Q-link lijnen. Op de Q-link wordt wel bezuinigd in 2021. Dus ze hebben wat materieel over...
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Lijn 9 die niet meer Paddepoel - Station Noord rijdt: spaart een bus uit
Lijn 7 die minder vaak Paddepoel - Station Noord rijdt: spaart een bus uit
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Daarentegen komt er een dubbele Driebondlijn (11 en 16) en rijdt lijn 7 straks door naar P+R Hoogkerk, met 12 meter lijkt mij. Lijn 8 is straks gekoppeld aan 11, 16 en 19, dus die worden niet korter in omloop. Je krijgt zelfs dat extra lusje aan 8 naar Driebond, dat lijkt me ook vrij krap om nog eens weer een bus op uit te sparen. Per saldo blijft de situatie in gebruik dus ongeveer gelijk.
Dat er bussen 'over'/reserve zijn klopt inderdaad, en wellicht staat er in Emmen ook nog iets over van VDL?
Dat er bussen 'over'/reserve zijn klopt inderdaad, en wellicht staat er in Emmen ook nog iets over van VDL?
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Heb alle rouleringen er op nagezocht op omlopen met de VDL's. Ik kom dan op 10 omlopen op Groningen voor de 18m versie(buiten die voor Q-link groen), en voor de 12m's 18 omlopen in Groningen, 7 omlopen in Emmen en 2 omlopen in Assen. Uiteindelijk kom ik dan op 27 omlopen voor de 12m VDLbussen(als ik goed geteld heb uiteraard).
Grt. Stefan
-
- Berichten: 3414
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
En hoeveel bussen zijn er?
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
klopt, lijn 189 valt echter weg, dus daar zit een besparing en lijn 85 rijdt niet meer door naar Lewenborg. Daar zit dan weer een besparing inKevster schreef: ↑vr 25 dec 2020, 19:48 Daarentegen komt er een dubbele Driebondlijn (11 en 16) en rijdt lijn 7 straks door naar P+R Hoogkerk, met 12 meter lijkt mij. Lijn 8 is straks gekoppeld aan 11, 16 en 19, dus die worden niet korter in omloop. Je krijgt zelfs dat extra lusje aan 8 naar Driebond, dat lijkt me ook vrij krap om nog eens weer een bus op uit te sparen. Per saldo blijft de situatie in gebruik dus ongeveer gelijk.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
32x 12m’s dacht ik.
Alleen bespaar je daar juist weer streek voertuigen mee uit, geen vdl’s.

Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Er staan standaard drie bussen in Assen (dus één reserve), Emmen zal ongetwijfeld ook een of twee keer reserve hebben en er staan er zeker drie reserve in Groningen. Dus ik denk dat de boel dan toch echt bezet is. 

-
- Berichten: 3414
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Je kan een spitsomloop ook met een ebusco rijden om zo op zero-emissie te blijven.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
https://www.qbuzz.nl/gd/actueel/laatste ... 7-februari
Qbuzz heeft enkele kleine wijzigingen per 7 februari, en ze gaan vanaf 8 februari al over naar de kleine vakantie dienstregeling met enkele extra ritten zolang de lockdown voortduurt.
Qbuzz heeft enkele kleine wijzigingen per 7 februari, en ze gaan vanaf 8 februari al over naar de kleine vakantie dienstregeling met enkele extra ritten zolang de lockdown voortduurt.
Grt. Stefan
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
https://www.tynaarlo.nl/actualiteiten/h ... lometerweg
Als de weg gereed is gaat buslijn 9 van De Punt naar Groningen over de Hoofdweg rijden. In principe blijft de dienstregeling dan zoals die nu is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast