[ARR] Eindelijk alternatief voor verdwenen treinen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

[ARR] Eindelijk alternatief voor verdwenen treinen

Bericht door Geert »

Eindelijk alternatief voor verdwenen treinen
Gepubliceerd op 13 maart 2008, 21:31
Laatst bijgewerkt op 13 maart 2008, 21:55


Groningen - Er is eindelijk een oplossing in de maak voor de verdwenen treinen. Dat zegt een woordvoerder van de provincie Groningen. Het consumentenplatform openbaar vervoer Groningen liet eerder vandaag nog zwaar geïrriteerd weten dat treinreizigers na drie maanden nog steeds voor een dichte deur komen.

Sinds 9 december rijdt de laatste trein van Groningen naar Leeuwarden niet op maandag. De laatste twee treinen naar Nieuweschans vallen op dinsdag uit en de laatste twee treinen naar Delfzijl standaard op woensdag. Volgens het platform zijn veel reizigers ernstig gedupeerd omdat ze onverwacht met het uitvallen van de treinen worden geconfronteerd. Ze moeten noodgedwongen met een taxi verder of laten zich ophalen, in een enkel geval regelde Arriva een bus. In het spoorboekje staat weliswaar dat de treinen niet rijden, maar dat ontcijfert niet iedereen. Bovendien staat er niet duidelijk bij dat er geen sprake is van alternatief vervoer, waar veel reizigers wel op rekenen.

De treinen zijn op last van Prorail uit de dienstregeling gehaald omdat het bedrijf meer tijd wil hebben voor werkzaamheden aan het spoor. Het consumentenplatform begrijpt niet waarom daarover geen overleg met haar is gevoerd. Prorail erkende eerder al dat lang niet elke week daadwerkelijk op de betrokken trajecten wordt gewerkt. Hoe de oplossing er precies uitziet, kon Arriva vandaag niet zeggen. Waarschijnlijk worden enkele treinen door bussen vervangen en worden bij de andere duidelijk gemeld dat er geen vervangend vervoer is.

Bron: Dagblad van het Noorden
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: [ARR] Eindelijk alternatief voor verdwenen treinen

Bericht door air-bus »

Dat ze dat niet eerder konden verzinnen.. Ik kan me best voorstellen dat mensen op die tijdstippen niet verwachten dat er ineens geen trein rijdt. Het zou me zelf ook kunnen overkomen, ik kijk echt niet altijd of er wel een trein rijdt als ik ervan uit ga dat hij rijdt. Je moet ze gewoon een vaste laatste rit bieden en anders inderdaad vervangend vervoer aanbieden tot het tijdstip van de laatste rit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [ARR] Eindelijk alternatief voor verdwenen treinen

Bericht door Wubbo »

Dit speelt ook pas een maand of 3, en Arriva had dat op Ddr-Gdm al wel door, dat vervangend vervoer wel makkelijk is. Tekenend dat ze daar voor de Noordelijke lijnen nu 'al' achterkomen... :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [ARR] Eindelijk alternatief voor verdwenen treinen

Bericht door Fles »

Ik wil eigenlijk ook wel weten waar Prorail zo vreselijk veel tijd voor nodig heeft bij het klungelen aan een eindpunt van een enkelspoors lijntje. Moet er een stootjuk geschilderd worden of zo? :x
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [ARR] Eindelijk alternatief voor verdwenen treinen

Bericht door Vinny »

Nee. Meestal planmatig onderhoud zoals het inspecteren van en vervangen van spoorstaven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten