NS wil niets weten van compromis voor meer treinen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS wil niets weten van compromis voor meer treinen

Bericht door Fles »

Vinny schreef:LOL het was alleen maar een illustratie als: "Ja maar als xxx een IC status krijgt dan wil yyy er ook één en dan is het hek van de dam". Okay, dan moet je eventjes je "den Ollandse" bril afzetten en kijken wat voor wereldsteden er in het buitenland allemaal een IC status hebben. :lol:

Zo van "ja maar daar is het NOG erger, dus dit is okee" :|
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS wil niets weten van compromis voor meer treinen

Bericht door Wubbo »

Feit: Hoogeveen heeft minder instappers dan bijvoorbeeld Harderwijk, dat ook maar twee stoptreinen per uur kent in beide richtingen (en ook al jaren zeurt om een IC-stop maar die niet krijgt).
Feit: de nieuwe dienstregeling zonder IC-stop in Hoogeveen was zo opgezet dat in Groningen goede aansluitingen werden geboden (uit mijn hoofd sloot Arriva's trein naar Delfzijl met een 5-minutenoverstap aan), waarvan lang niet alle aansluitingen ook haalbaar waren met stop in Hoogeveen (ca 2 minuten).
Feit: aansluitingen op overig openbaar vervoer, dat in de regel in halfuurdiensten (al dan niet met alternerende buslijnen) rijdt, worden in de regel veel beter als er een patroon is met gelijke halfuren.
Feit: de voor Hoogeveen belangrijkste relatie (richting Randstad) leverde in de brede spits in het door NS voorgestelde model maar een beperkte extra reistijd op.

En ik kom echt tot de conclusie dat NS terecht de stop in Hoogeveen niet doorgevoerd heeft. Het wachten is nu op 2012 (drgl 2013) als met de Hanzelijn en een extra perron in Zwolle de treinenloop toch weer overhoop gaat. Dan weer een nieuwe kans voor een echte IC richting Groningen (en wat mij betreft vervalt dan ook de stop in Steenwijk en krijgt Leeuwarden 2 echte ICs en een losse stopper, maar dat is een andere discussie). Voordeel is dan dat er wellicht een gelijk dal- en spitspatroon kan komen, de door NS voorgestelde andere bediening in de weekenden is natuurlijk verre van logisch.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten