Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Hoogeveen heeft 4500 reizigers. Er zijn andere stations waar enkel sprinters stoppen die nog veel meer reizigers hebben. Almere Muziekwijk, Barendrecht, Best, Culemborg, Harderwijk, Hilversum Sportpark, Houten, Krommenie-Assendelft, Rijswijk, Rotterdam Lombardijen, Zandvoort Aan Zee, Zoetermeer en Zwijndrecht zijn allemaal stations met meer reizigers dan Hoogeveen en hebben ook geen intercity's stoppen. Op Harderwijk en Zandvoort Aan Zee na heeft elk station echter wel minimaal 4 sprinters per uur. Ik vind het dan ook geen gekke gedachte om de sprinter Groningen-Assen door te trekken naar Meppel of Zwolle, wat mogelijk moet zijn als de aansluiting bij Herfte ongelijkvloers is geworden. Om er echter intercity's te laten stoppen, terwijl de intercity niet heel veel ruimte heeft om de knoop in Groningen te halen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
-
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus. Politici gaan zich daar morgen bij NS sterk voor maken. De stations hadden in 2016 respectievelijk 726, 948 en 1645 dagelijkse in- en uitstappers. M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle. Voor Akkrum en Grou-Jirnsum complete onzin.
http://www.lc.nl/friesland/GrienLinks-r ... 90134.html
http://www.lc.nl/friesland/GrienLinks-r ... 90134.html
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Wereldstad Wolvegas *O*
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Pfff ja, als er nu wat meer mensen in Friesland woonden dan was de huidige stoptrein een Intercity en de huidige Intercity een ICD. [/drogreden]
🍉
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Waar ik dan een beetje blijf haken, is het woordje "weer".Dennenboom schreef:Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus.
Wanneer hadden ze dan eerder die status?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Het is te begrijpen dat ze een directe verbinding met Zwolle willen. De huidige (tijdelijke!) situatie is natuurlijk niet ideaal, maar vanaf 2021 krijgen ze twee keer per uur een sprinter naar Zwolle, daar hebben ze meer aan dan aan één keer per uur een IC zoals vroeger.Dennenboom schreef:M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Vorige dgrlisadora schreef:Waar ik dan een beetje blijf haken, is het woordje "weer".Dennenboom schreef:Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus.
Wanneer hadden ze dan eerder die status?
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Okee, dank je jelmerr. :pos:
Verbaasd me, maar intercity-stations hebben natuurlijk allang niet meer de allure van weleer.
Verbaasd me, maar intercity-stations hebben natuurlijk allang niet meer de allure van weleer.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Ze hadden alleen een intercity omdat de sprinter maar 1x/u reed
De IC stopte daarom ook maar 1x/u in die stations.
De IC stopte daarom ook maar 1x/u in die stations.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
wel een hele zielige partij, die GrienlinksDennenboom schreef:Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus. Politici gaan zich daar morgen bij NS sterk voor maken. De stations hadden in 2016 respectievelijk 726, 948 en 1645 dagelijkse in- en uitstappers. M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle. Voor Akkrum en Grou-Jirnsum complete onzin.
http://www.lc.nl/friesland/GrienLinks-r ... 90134.html
Ik heb geen onderschrift
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Alleen maar grienen.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Dat hangt er vanaf. Als de mensen verder moeten dan Zwolle, heb je er alsnog niks aan. Dan krijg je een trein die in Zwolle aankomt net op het moment dat alles weg is, net zoals de trein uit Kampen Zuid. Geen overstap is mogelijk. Wat je natuurlijk wel kan doen en waar je dan meer aan hebt, nu al, is een pendel Wolvega - Steenwijk die aansluit op de intercity. Dat scheelt ongeveer een kwartier.reisthijs schreef:Het is te begrijpen dat ze een directe verbinding met Zwolle willen. De huidige (tijdelijke!) situatie is natuurlijk niet ideaal, maar vanaf 2021 krijgen ze twee keer per uur een sprinter naar Zwolle, daar hebben ze meer aan dan aan één keer per uur een IC zoals vroeger.Dennenboom schreef:M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
De tijdsligging van die sprinter zou wel eens anders kunnen worden dan de huidige tijdsligging. Ik zou me dus niet te veel op de huidige tijden blindstaren.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Dat was toch gewoon de IC die na Zwolle als stoptrein verder reed? Vreselijk was dat...jelmerrr schreef:Ze hadden alleen een intercity omdat de sprinter maar 1x/u reed
De IC stopte daarom ook maar 1x/u in die stations.
Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Ja die was dat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten