Pagina 16 van 16

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 11:44
door Western Soldier
Hoogeveen heeft 4500 reizigers. Er zijn andere stations waar enkel sprinters stoppen die nog veel meer reizigers hebben. Almere Muziekwijk, Barendrecht, Best, Culemborg, Harderwijk, Hilversum Sportpark, Houten, Krommenie-Assendelft, Rijswijk, Rotterdam Lombardijen, Zandvoort Aan Zee, Zoetermeer en Zwijndrecht zijn allemaal stations met meer reizigers dan Hoogeveen en hebben ook geen intercity's stoppen. Op Harderwijk en Zandvoort Aan Zee na heeft elk station echter wel minimaal 4 sprinters per uur. Ik vind het dan ook geen gekke gedachte om de sprinter Groningen-Assen door te trekken naar Meppel of Zwolle, wat mogelijk moet zijn als de aansluiting bij Herfte ongelijkvloers is geworden. Om er echter intercity's te laten stoppen, terwijl de intercity niet heel veel ruimte heeft om de knoop in Groningen te halen.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: do 15 mar 2018, 22:04
door Dennenboom
Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus. Politici gaan zich daar morgen bij NS sterk voor maken. De stations hadden in 2016 respectievelijk 726, 948 en 1645 dagelijkse in- en uitstappers. M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle. Voor Akkrum en Grou-Jirnsum complete onzin.
http://www.lc.nl/friesland/GrienLinks-r ... 90134.html

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: do 15 mar 2018, 22:15
door Aking
Wereldstad Wolvegas *O*

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: do 15 mar 2018, 23:14
door Hainje
Pfff ja, als er nu wat meer mensen in Friesland woonden dan was de huidige stoptrein een Intercity en de huidige Intercity een ICD. [/drogreden]

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 08:34
door isadora
Dennenboom schreef:Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus.
Waar ik dan een beetje blijf haken, is het woordje "weer".
Wanneer hadden ze dan eerder die status?

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 09:25
door reisthijs
Dennenboom schreef:M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle.
Het is te begrijpen dat ze een directe verbinding met Zwolle willen. De huidige (tijdelijke!) situatie is natuurlijk niet ideaal, maar vanaf 2021 krijgen ze twee keer per uur een sprinter naar Zwolle, daar hebben ze meer aan dan aan één keer per uur een IC zoals vroeger.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 11:01
door jelmerrr
isadora schreef:
Dennenboom schreef:Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus.
Waar ik dan een beetje blijf haken, is het woordje "weer".
Wanneer hadden ze dan eerder die status?
Vorige dgrl

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 11:07
door isadora
Okee, dank je jelmerr. :pos:
Verbaasd me, maar intercity-stations hebben natuurlijk allang niet meer de allure van weleer.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 11:13
door jelmerrr
Ze hadden alleen een intercity omdat de sprinter maar 1x/u reed
De IC stopte daarom ook maar 1x/u in die stations.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 11:45
door sirvinniei
Dennenboom schreef:Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus. Politici gaan zich daar morgen bij NS sterk voor maken. De stations hadden in 2016 respectievelijk 726, 948 en 1645 dagelijkse in- en uitstappers. M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle. Voor Akkrum en Grou-Jirnsum complete onzin.
http://www.lc.nl/friesland/GrienLinks-r ... 90134.html
wel een hele zielige partij, die Grienlinks :cry:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 12:38
door en-es
Alleen maar grienen.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 01 jun 2018, 17:17
door visgraat
reisthijs schreef:
Dennenboom schreef:M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle.
Het is te begrijpen dat ze een directe verbinding met Zwolle willen. De huidige (tijdelijke!) situatie is natuurlijk niet ideaal, maar vanaf 2021 krijgen ze twee keer per uur een sprinter naar Zwolle, daar hebben ze meer aan dan aan één keer per uur een IC zoals vroeger.
Dat hangt er vanaf. Als de mensen verder moeten dan Zwolle, heb je er alsnog niks aan. Dan krijg je een trein die in Zwolle aankomt net op het moment dat alles weg is, net zoals de trein uit Kampen Zuid. Geen overstap is mogelijk. Wat je natuurlijk wel kan doen en waar je dan meer aan hebt, nu al, is een pendel Wolvega - Steenwijk die aansluit op de intercity. Dat scheelt ongeveer een kwartier.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 01 jun 2018, 18:05
door Wubbo
De tijdsligging van die sprinter zou wel eens anders kunnen worden dan de huidige tijdsligging. Ik zou me dus niet te veel op de huidige tijden blindstaren.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 01 jun 2018, 19:48
door timtrein
jelmerrr schreef:Ze hadden alleen een intercity omdat de sprinter maar 1x/u reed
De IC stopte daarom ook maar 1x/u in die stations.
Dat was toch gewoon de IC die na Zwolle als stoptrein verder reed? Vreselijk was dat...

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 01 jun 2018, 20:20
door jelmerrr
Ja die was dat