Qbuzz blijft rijden in Groningen en Drenthe tot eind 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Qbuzz blijft rijden in Groningen en Drenthe tot eind 2017

Bericht door Cookie »

Qbuzz blijft rijden in Groningen en Drenthe tot eind 2017
Geplaatst op: dinsdag 27 november 2012 15:18
Laatst bijgewerkt: dinsdag 27 november 2012 18:21


De bussen van vervoersbedrijf Qbuzz blijven tot eind 2017 rijden in Groningen en Drenthe. Het OV-bureau Groningen en Drenthe heeft de concessie van het bedrijf tussentijds met twee jaar verlengd.

Het bureau heeft die mogelijkheid als blijkt dat de vervoerder goede kwaliteit levert. Daarbij wordt gekeken naar de dienstregeling, punctualiteit, vriendelijkheid van de chauffeurs en net uitziende bussen.
Lees verder | Dossier Concessie GD | Meer nieuws over Concessie GD | Dossier Qbuzz | Meer nieuws over Qbuzz
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Qbuzz blijft rijden in Groningen en Drenthe tot eind 201

Bericht door Meltrain »

Ik neem aan dat niet alleen de GD concessie van Qbuzz met twee jaar verlengd is, maar ook de HOV concessie (Arriva Touring) en de Kleinschalig OV concessies?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Qbuzz blijft rijden in Groningen en Drenthe tot eind 201

Bericht door Roelof88 »

Meltrain schreef:Ik neem aan dat niet alleen de GD concessie van Qbuzz met twee jaar verlengd is, maar ook de HOV concessie (Arriva Touring) en de Kleinschalig OV concessies?
Nee nog niet.

"In het gebied Groningen Drenthe zijn nog 7 andere, kleinere busconcessies. Over deze concessies beraadt het dagelijks bestuur van het OV-bureau zich de komende tijd om te zien of ook hier een verlenging voor de hand ligt." Zie: OV Bureau Groningen Drenthe

De kleinschalig OV concessies lopen overigens eind 2014 af en kunnen drie jaar verlengd worden (HOV concessie is wel 2015 +2)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten