Trein Groningen - Leer

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gamma

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Gamma »

De rechtstreekse trein Groningen - Bremen staat ook in de meest recente versie van het Deutslandtact 2030: https://assets.ctfassets.net/scbs508baj ... f_Nord.pdf

Rijdt hier bovenop de stoptrein Groningen - Leer.
Vinny

Bericht door Vinny »

Geplande invoering per dienstregeling 2041 :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gamma

Bericht door Gamma »

Ongeacht de precieze datum, er is dus wel een snel pad Groningen - Bremen te vinden, dat is is wel interessant.
Vinny

Bericht door Vinny »

Zo intensief wordt het Duitse spoor nou ook niet bereden. Ik vraag me wel af of de overstappen in Leer nog wel fatsoenlijk te houden zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bemined

Bericht door Bemined »

Nou ja snel pad? Als ik de tekening goed interpreteer is het gewoon een boemeltje tussen Leer en Bremen met meerdere tussenstops met een lagere gemiddelde snelheid dan bijvoorbeeld de 8100.
en-es

Bericht door en-es »

Ik zie het er niet van komen een snelle trein Groningen-Bremen. Ik denk dat de overheid van Niedersachsen daar ook niet op inzet.
Bemined

Bericht door Bemined »

ProRail had het ook over 'iets meer dan twee uur' van Bremen naar Groningen. Bremen - Leer is 76 minuten volgens bovenstaand schema, de nieuwe sneltrein Groningen - Winschoten is 27 minuten dus dan blijft er ongeveer een half uurtje over voor Winschoten - Leer om binnen die 'iets meer dan twee uur' te blijven.
Suus

Bericht door Suus »

en-es schreef:Ik zie het er niet van komen een snelle trein Groningen-Bremen. Ik denk dat de overheid van Niedersachsen daar ook niet op inzet.
Jawel. De regering van Niedersachsen heeft budget gereserveerd voor de verbouwing van station Augustfehn en dubbelspoor tussen Augustfehn en Velde. Het is de regering van Niedersachsen bovendien een doorn in het oog dat de aansluitingen in Leer zo lang zijn, ook daar kan een doorgaande trein Bremen - Leer een uitkomst zijn.
Rame à l'approche
Vinny

Bericht door Vinny »

Bremen-Leer vond ik destijds wel een drukke verbinding (twee keer alle zitplaatsen bezet) dus ik kan me wel voorstellen dat de deelstaat daar wat knelpunten wil wegwerken. Als dat leidt tot een betere cadans en meer reismogelijkheden dan is dat alleen maar winst.
Plaats reactie