Pagina 52 van 59

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: di 20 okt 2020, 21:20
door Gamma
De rechtstreekse trein Groningen - Bremen staat ook in de meest recente versie van het Deutslandtact 2030: https://assets.ctfassets.net/scbs508baj ... f_Nord.pdf

Rijdt hier bovenop de stoptrein Groningen - Leer.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: do 22 okt 2020, 21:58
door Vinny
Geplande invoering per dienstregeling 2041 :mrgreen:

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: vr 23 okt 2020, 00:48
door Gamma
Ongeacht de precieze datum, er is dus wel een snel pad Groningen - Bremen te vinden, dat is is wel interessant.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: za 24 okt 2020, 08:36
door Vinny
Zo intensief wordt het Duitse spoor nou ook niet bereden. Ik vraag me wel af of de overstappen in Leer nog wel fatsoenlijk te houden zijn.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: za 24 okt 2020, 11:29
door Bemined
Nou ja snel pad? Als ik de tekening goed interpreteer is het gewoon een boemeltje tussen Leer en Bremen met meerdere tussenstops met een lagere gemiddelde snelheid dan bijvoorbeeld de 8100.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: za 24 okt 2020, 11:39
door en-es
Ik zie het er niet van komen een snelle trein Groningen-Bremen. Ik denk dat de overheid van Niedersachsen daar ook niet op inzet.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: za 24 okt 2020, 12:19
door Bemined
ProRail had het ook over 'iets meer dan twee uur' van Bremen naar Groningen. Bremen - Leer is 76 minuten volgens bovenstaand schema, de nieuwe sneltrein Groningen - Winschoten is 27 minuten dus dan blijft er ongeveer een half uurtje over voor Winschoten - Leer om binnen die 'iets meer dan twee uur' te blijven.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: za 24 okt 2020, 13:02
door Suus
en-es schreef:Ik zie het er niet van komen een snelle trein Groningen-Bremen. Ik denk dat de overheid van Niedersachsen daar ook niet op inzet.
Jawel. De regering van Niedersachsen heeft budget gereserveerd voor de verbouwing van station Augustfehn en dubbelspoor tussen Augustfehn en Velde. Het is de regering van Niedersachsen bovendien een doorn in het oog dat de aansluitingen in Leer zo lang zijn, ook daar kan een doorgaande trein Bremen - Leer een uitkomst zijn.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: za 24 okt 2020, 23:03
door Vinny
Bremen-Leer vond ik destijds wel een drukke verbinding (twee keer alle zitplaatsen bezet) dus ik kan me wel voorstellen dat de deelstaat daar wat knelpunten wil wegwerken. Als dat leidt tot een betere cadans en meer reismogelijkheden dan is dat alleen maar winst.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: vr 18 jun 2021, 21:16
door Chrysa
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/827768/s ... ljoen-euro

Eind 2024 zou er een brug liggen die dus 125 miljoen euro gaat kosten.
We gaan het zien. :')

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: ma 22 nov 2021, 15:41
door bartjemestrom
Op de wiki zie ik de snelbus Groningen-Leer als lijn 662 staan. Echter als ik in de NDOV data kijk zie ik diezelfde bus als lijn 401 staan. En dit wordt mij bevestigd via een interne update.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: ma 22 nov 2021, 16:13
door Stadsbus
Ik was 6 oktober in Leer om met de bus naar NL te gaan, stond op het bordje van de bushalte ook als lijn 401.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: ma 22 nov 2021, 17:56
door CamilleKreemers
Bemined schreef: za 24 okt 2020, 12:19 ProRail had het ook over 'iets meer dan twee uur' van Bremen naar Groningen. Bremen - Leer is 76 minuten volgens bovenstaand schema, de nieuwe sneltrein Groningen - Winschoten is 27 minuten dus dan blijft er ongeveer een half uurtje over voor Winschoten - Leer om binnen die 'iets meer dan twee uur' te blijven.
De stoptrein Leer - Groningen deed er altijd 1u5 over qua stoptrein dan. Wellicht dat de sneltrein sneller kan worden gelegd tussen Winschoten en Leer.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: vr 29 apr 2022, 15:16
door PHS
OVPro: Studie naar directe treinverbinding tussen Groningen en Bremen

<Hier een generieke cynische opmerking over de Friesenbrücke.>

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: za 30 apr 2022, 05:30
door trolly
Hoe kan je nou cynische opmerkingen maken over iets dat helemaal niet bestaat?


(A)

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: za 30 apr 2022, 08:59
door en-es
Zijn ze al begonnen aan die brug? Duurt wel lang zo.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: za 30 apr 2022, 19:49
door Vinny
trolly schreef: za 30 apr 2022, 05:30 Hoe kan je nou cynische opmerkingen maken over iets dat helemaal niet bestaat?


(A)
Die Amsterdamse Trolleybussen van tegenwoordig rijden ook nooit meer op tijd. Zeker uitbesteed aan een Duits bedrijf of zo :mrgreen:

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: di 23 aug 2022, 21:38
door dennistd
De kosten voor de nieuwbouw van de Friesenbrücke stijgen van 125 miljoen naar 200 miljoen :shock:

https://bahnblogstelle.com/187843/koste ... eordneten/

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: di 23 aug 2022, 21:57
door Hainje
Gewoon laten betalen door die rederij, die kneuzen hebben de ellende ook veroorzaakt. :roll:

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: di 23 aug 2022, 22:07
door ArrivaBas
En die tent in Papenburg die die grote schepen maakt sluiten, is dat geen optie om de kosten te drukken? Als er niet meer van die joekels doorheen hoeven is een beweegbare c.q. demontabele brug niet meer per se nodig, en kan er op kosten bespaard worden door er een vaste brug van te maken.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: di 23 aug 2022, 22:54
door Ardan
Ik denk dat die hele toko verhuizen meer kost dan zo'n brug :')

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: di 23 aug 2022, 22:57
door trolly
Dat. En er zal wel een dingetje met arbeidsplaatsen en economie en dergelijke flauwekul aan verbonden zijn, dus dat zie ik er toch niet heel snel van komen.

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 01:13
door Ardan
En weet je wel niet wat dat allemaal zou betekenen voor het miljeu en Die Umwelt en zulks? -0-

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 08:21
door Roeland
Flixbus heeft toch helemaal geen spoorbrug nodig om een fatsoenlijke verbinding Groningen - Bremen te bieden, die passend is bij de vervoersvraag?

Re: Trein Groningen - Leer

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 09:50
door reisthijs
ArrivaBas schreef: di 23 aug 2022, 22:07Als er niet meer van die joekels doorheen hoeven is een beweegbare c.q. demontabele brug niet meer per se nodig, en kan er op kosten bespaard worden door er een vaste brug van te maken.
Papenburg heeft niet alleen een grote scheepswerf, het is ook een zeehaven voor vrachtschepen (zoals die ene die de oude brug heeft gesloopt). Als je een vaste brug zou willen bouwen moet je de complete haven van Papenburg opheffen.