Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Dris geplaatst aan halte Vennerstraat, Paterswolde voor lijn 2 richting De Punt... komen er meer?
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik ben er niet heel bekend mee, maar dat is toch niet echt een hele drukke halte? Opmerkelijke keuze.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Het verbaast mij om 3 redenen: reden 1 wat jij zegt!
- de halte is niet druk, Verdiweg, Hortensia en O Erelman, Burg lweg veel drukker
- alleen lijnen 2 en 402 rijden er, niet heel verwarrend dus...
- en geplaatst richting De Punt, naar Groningen Noord is ie veel drukker...
- de halte is niet druk, Verdiweg, Hortensia en O Erelman, Burg lweg veel drukker
- alleen lijnen 2 en 402 rijden er, niet heel verwarrend dus...
- en geplaatst richting De Punt, naar Groningen Noord is ie veel drukker...
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Oh wow, in de verkeerde richting ook nog, dat is inderdaad echt behoorlijk nutteloos. Fijne geldverspilling weer.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Misschien omdat deze bij het winkelcentrum staat, vermoed ik.
Overigens weet ik niet of er eentje richting Groningen Noord staat. Ik zag deze pas, en toen heb ik niet meer bij de andere halte gekregen. Het is wel een mooie DRIS in elk geval! :)
Overigens weet ik niet of er eentje richting Groningen Noord staat. Ik zag deze pas, en toen heb ik niet meer bij de andere halte gekregen. Het is wel een mooie DRIS in elk geval! :)
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Waarschijnlijk gewoon omdat het een dorpscentrum is. Alle dorpscentra krijgen zo'n ding. In Haren bij de halte Raadhuisplein zijn ze ook al aan het graven geweest en komen ze binnenkort ook.
Station Europapark is nu ook helemaal in orde wat betreft die panelen; ze hadden het haltebordje voor lijn 5 in eerste instantie per ongeluk aan de verkeerde zijde aangebracht, nu staat lijn 5 wel netjes bij een DRIS-halte.
Station Europapark is nu ook helemaal in orde wat betreft die panelen; ze hadden het haltebordje voor lijn 5 in eerste instantie per ongeluk aan de verkeerde zijde aangebracht, nu staat lijn 5 wel netjes bij een DRIS-halte.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik begrijp echt niet waar de prioriteit ligt hoor... Plaats eerst nou eens van die panelen op HS en bij andere drukke knooppunten zoals Martini en Grote Markt. Waarom eerst in Paterswolde?
Trouwens, met het argument dat elke kern van een dorp een DRIS krijgt, kunnen er ook wel panelen geplaatst worden bij halte Elsborgpad
Trouwens, met het argument dat elke kern van een dorp een DRIS krijgt, kunnen er ook wel panelen geplaatst worden bij halte Elsborgpad
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
op ov radar zie ik dat nr 3433 ook al zijn rondjes rijdt op lijn 3
edit:
de 3445 begint net zijn rondjes op 3.
edit:
de 3445 begint net zijn rondjes op 3.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik wilde eigenlijk zeggen dat Eelderwolde geen dorp is (geen blauw kombord) maar dat is natuurlijk niet meer zo. Maar ik denk wel dat er een minimale grootte moet zijn voor een dorp voordat een kern een DRIS-paneel krijgt.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik kreeg de tijd niet om een foto te schieten, maar hier in Appingedam reed vanochtend een lijn 140 met oranje display Groningen CS (dus niet HS) en weet je wat voor bus het was? Een Scania Omnilink geleed van Arriva. In de oorspronkelijke kleuren, zoals die in regio Amsterdam / Purmerend reed.
Ik was hoogstverbaasd.
Heb sinds nieuwe dienstregeling al vaker vreemde bussen gezien op de streeklijn 140 Groningen - Delfzijl (zoals gelede stadsbus, stadsbus met kleurenled, stadsbus met nieuwe oranje led, p+r citybus).
Op busstation Appingedam staan dagelijks deze jongens:
Maar deze Scania op de 140 spant de kroon *bus*
Ik was hoogstverbaasd.
Heb sinds nieuwe dienstregeling al vaker vreemde bussen gezien op de streeklijn 140 Groningen - Delfzijl (zoals gelede stadsbus, stadsbus met kleurenled, stadsbus met nieuwe oranje led, p+r citybus).
Op busstation Appingedam staan dagelijks deze jongens:
Maar deze Scania op de 140 spant de kroon *bus*
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Waarschijnlijk 'gewoon' inhuur bij Arriva Touring.
In Haren oproer over de uitstaphalte bij het transferium voor bussen komende uit Groningen welke doorrijden richting Annen. Vrouwen en ouderen vinden het tunneltje en de rotonde die ze moeten bewandelen eng en gevaarlijk. Heb al begrepen dat de lokale afdeling van GroenLinks vragen wil stellen: http://www.harenerweekblad.nl/ik-daag-u ... -bushalte/
In Haren oproer over de uitstaphalte bij het transferium voor bussen komende uit Groningen welke doorrijden richting Annen. Vrouwen en ouderen vinden het tunneltje en de rotonde die ze moeten bewandelen eng en gevaarlijk. Heb al begrepen dat de lokale afdeling van GroenLinks vragen wil stellen: http://www.harenerweekblad.nl/ik-daag-u ... -bushalte/
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Arriva Touring versterkt de 140 met deze bussen. Deze 7852 is hiervoor speciaal gekomen om op 140 te versterken. Berkhof met Qbuzz kleuren.. :o
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Uh, op lijn 140 rijdt Qbuzz, toch niet Arriva (touring)?
En ik had het niet over een Berkhof Duvedec, maar zo'n ding in exact in overanderde naam of kleurstelling (met dank aan busfoto):
En ik had het niet over een Berkhof Duvedec, maar zo'n ding in exact in overanderde naam of kleurstelling (met dank aan busfoto):
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Qbuzz huurt voor extra ritten externe touringcarbedrijven in als ze zelf niet genoeg materieel voor handen heeft, wat op dit moment inderdaad het geval is vanwege de tekorten op de Q-link. Eén van die touringcarpartijen is Arriva Touring. Die pakken gewoon wat geschikt is en voor handen staat op de Sontweg. Soms dus ook bijvoorbeeld een net teruggekeerde Scania. Ik heb sinds 2009 ook al wel eens een Citaro van Arriva op lijn 15 zien rijden, dus ik kijk er niet vreemd van op.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Arriva touring heeft 2 gelede scania's overgenomen van arriva. 1 daarvan rijdt rondom leeuwarden en de andere groningen.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Wie in de spits in Groningen rond kijkt ziet soms de vreemde bussen. UVO uit noord Groningen en soms zie je een vliegtuigbus. Soms de spelersbus van FC Groningen.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
is dat ter vervanging van de Duvedecs? Daarnaast is er als het goed is nog een gelede Citaro gestald.rener schreef:Arriva touring heeft 2 gelede scania's overgenomen van arriva. 1 daarvan rijdt rondom leeuwarden en de andere groningen.
En over die tijdelijke brug in Groningen: gaan er deels opstelsporen verdwijnen? Want anders wordt de bocht bij de ProRail namelijk wel erg krap
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Dat weet ik zo niet of het ter vervanging is of extra. en arriva touring heeft ook 2 gelede citaro's(78xx)
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Daarvan zou er een op Ameland rijden, ter vervanging van de 252.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
7806 gaat naar Ameland.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Busstation schijnt tussen het station en de Parkweg te komen. Al het noodzakelijke spoor verdwijnt naar het punt waar de spoorlijnen naar Haren en Kropswolde uit elkaar gaan.En over die tijdelijke brug in Groningen: gaan er deels opstelsporen verdwijnen? Want anders wordt de bocht bij de ProRail namelijk wel erg krap
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Oh vandaar. Dank voor de info. Nu snap ik waarom ik paar maanden terug ex-Midnet Duvedek met erop "Arriva Touring" zag rijden in Appingedam. Ik dacht dat het een schoolbus was, maar die reed dus ook op de 140 aangezien hij halteerde.Kevster schreef:Qbuzz huurt voor extra ritten externe touringcarbedrijven in als ze zelf niet genoeg materieel voor handen heeft, wat op dit moment inderdaad het geval is vanwege de tekorten op de Q-link. Eén van die touringcarpartijen is Arriva Touring. Die pakken gewoon wat geschikt is en voor handen staat op de Sontweg. Soms dus ook bijvoorbeeld een net teruggekeerde Scania. Ik heb sinds 2009 ook al wel eens een Citaro van Arriva op lijn 15 zien rijden, dus ik kijk er niet vreemd van op.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Vanochtend in Groningen stad:
Arriva Touring lijn 140 kenteken BZ BX 71.
Dalstra Reizen lijn 39 kenteken BV TL 58.
Ook weer een Drenthe Tours op het busstation.
Arriva Touring lijn 140 kenteken BZ BX 71.
Dalstra Reizen lijn 39 kenteken BV TL 58.
Ook weer een Drenthe Tours op het busstation.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Dalstra reizen op lijn 39 en 133 is op ma t/m vr buiten de vakanties is normaal. Gebeurt zo goed als elke dag dan.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Om weer even terug te komen op een eerdere discussie over de zuidelijke stadslijnen.
Ik heb een overzichtskaartje gemaakt met mijn voorkeur voor het lijnenverloop. Ik heb ook wat er hier op het forum werd gezegd meegenomen. Alleen vind ik lijn 6 nog wat twijfelachtig, want hoeveel reizigers zijn er tussen Hoornse Meer en Overwinningsplein? Je zou dus kunnen overwegen, ook gezien de opstoppingen op de Laan Corpus den Hoorn en V.K. Verschuurlaan, om lijn 6 via Overwinningsplein en van Iddekingeweg te laten rijden. Voordeel daarbij is dat er een nieuwe halte kan worden gecreëerd bij De Bolster (Multatulistraat).
Ik heb een overzichtskaartje gemaakt met mijn voorkeur voor het lijnenverloop. Ik heb ook wat er hier op het forum werd gezegd meegenomen. Alleen vind ik lijn 6 nog wat twijfelachtig, want hoeveel reizigers zijn er tussen Hoornse Meer en Overwinningsplein? Je zou dus kunnen overwegen, ook gezien de opstoppingen op de Laan Corpus den Hoorn en V.K. Verschuurlaan, om lijn 6 via Overwinningsplein en van Iddekingeweg te laten rijden. Voordeel daarbij is dat er een nieuwe halte kan worden gecreëerd bij De Bolster (Multatulistraat).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten