N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord
Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Noord
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Noord
De lengte van die tunnel is al dusdanig dat je hem beter gewoon rechtdoor kan leggen om aansluiting te maken op het spoorbed naar Sloterdijk, voor een aansluiting op lijn 50.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Noord
Als eerder opgemerkt ligt de rails al wel weg te roesten. Ga maar even kijken bij de Sixhaven. Ik denk dat de politiek er goed aan zou doen om de lijn eerder in gebruik te nemen. Puur omdat dan de discussie wel/niet over is en de Amsterdammers echt kunnen ervaren hoe het gaat worden. Een beetje proeven waarom ze in de bouwput leven en zo veel belasting moeten betalen.
Hoeveel meer zou het kosten? 4 ton maximaal? Dat is slechts 0.01% van de verwachte totale kosten a 3.1 miljard. Onzin om hoge kosten te noemen als reden.
Hoeveel meer zou het kosten? 4 ton maximaal? Dat is slechts 0.01% van de verwachte totale kosten a 3.1 miljard. Onzin om hoge kosten te noemen als reden.
Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Noord
Ik denk dat dit wel begrijpelijk is. Er is nu geen aansluiting met andere lijnen dus kan er niet naar een werkplaats gereden worden. Daarnaast zijn er ook geen metro's beschikbaar omdat er op de andere lijnen al een metroschaarste is(lijn 50 rijdt niet altijd met drie treinstellen, lijn 51 kan in de spits niet met twee treinstellen gereden worden, lijn 53 en 54 hebben eigenlijk behoefte aan 3 treinstellen)
Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord
Is de caisson tunnel onder het IJ en het CS er ueberhaupt al?
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:05
- Locatie: Monnickendam
Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord
De tunnel wordt in juni van dit jaar (2011) onder het station 'geschoven'.
Op een later moment wordt de tunnel in het IJ afgezonken.
En verder moet er nog caisson 2 worden gebouwd, tussen CS en het Damrak.
Caisson 1 en caisson 3 (die de startschacht voor de tunnelboren bevatte) zijn reeds afgezonken.
Op een later moment wordt de tunnel in het IJ afgezonken.
En verder moet er nog caisson 2 worden gebouwd, tussen CS en het Damrak.
Caisson 1 en caisson 3 (die de startschacht voor de tunnelboren bevatte) zijn reeds afgezonken.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
- Locatie: Almere
Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord
De tunnelstukken drijven nu ergens in de haven van Amsterdam, compleet met ruwbouw van het CS.robert55 schreef:Is de caisson tunnel onder het IJ en het CS er ueberhaupt al?
Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord
De nieuwe hal van het metrostation CS is al wel in een vergevorderd stadium. De lus van de trams-oost is een tijdje terug weer een stuk ingekort. Ik zit me dus af te vragen of die wél eerder opengaat? Meende te horen van wel..
Ik doe ook maar wat
Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord
Leuken dromen hier. Een metro gaat niet open om maar even te ervaren. Het moet ook enigzins functioneel zijn.
Er zijn geen metros beschikbaar. Noord is niet aangesloten op een werkplaats en het stuk onder CS is nog lang niet klaar.
Er zijn geen metros beschikbaar. Noord is niet aangesloten op een werkplaats en het stuk onder CS is nog lang niet klaar.
immer kwaliteits posts
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten