Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nou.... nee. Als je hier kijkt zie je de info over de ExquiCity 24 Diesel-elektrisch. Dit had ik zo op de website van Van Hool gevonden. Er bestaat trouwens ook een trolleyversie van de ExquiCity 24, dus dat verraadde al dat er een diesel-hybride bus bestaat ;). Maar uhm.... ja sorry, wist zo 1,2,3 ook niet een pagina waar duidelijk op staat in een overzicht welke versies en aandrijvingen er van de ExquiCity zijn .
Er is maar één Nederlandse busmaatschappij buiten de GVB's om dus dat gaat het hem niet worden. Bovendien is er niets mis mee als Arriva of Connexxion rondrijdt en ze hun werk gewoon goed doen. Het zal gewoon een Nederlands dochterbedrijf zijn dat in Nederland belasting betaald.
Voor wat betreft de regeltjes is het zo dat die nou eenmaal nodig zijn om de koffietafelmentaliteit waar GVB-Amsterdam ooit beroemd mee is geworden te voorkomen. Nou is dat allang niet meer het geval in Amsterdam maar het imago is er nog steeds naar. Nou is het in het Utrechtse aanbesteden wel zo dat het aantal eisen en voorschriften behoorlijk de pan uit rees doordat alles aan een vervoerder voorgeschreven wordt in plaats van goede functionele eisen te stellen.
Hier is het: http://nl.wikipedia.org/wiki/Connexxion ... B_Sneltram
"De bussen waren nieuw bij aanvang en zijn van de types Berkhof Ambassador en Mercedes-Benz Citaro. Alle bussen in deze twee concessies zijn herkenbaar aan de kanariegeel/bruine huisstijl. Al het materieel is eigendom van het BRU."
en hier: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... er_Utrecht
"Connexxion heeft voor deze concessie een vloot VDL Berkhof Ambassadors en gelede Mercedes-Benz Citaro's besteld. BRU is bereid (vanwege de korte duur van de concessie) deze bussen over te nemen wanneer Connexxion de volgende aanbesteding verliest."
feanfan2008 schreef:Laat die buitenlandser maatschappijen erbuiten.
Alleen nederlander moeten kans maken.
Die ambtenaren maken alles kapot met hun regeltjes van gasbussen etc.
Ik wist niet dat Geert Wilders ook op dit forum zat :X ?
Als een buitenlandse maatschappij het beter kan doen dan een Nederlandse tegen lagere kosten (natuurlijk wel ceteris paribus), waarom dan niet kiezen voor de buitenlandse maatschappij?
Hier is het: http://nl.wikipedia.org/wiki/Connexxion ... B_Sneltram
"De bussen waren nieuw bij aanvang en zijn van de types Berkhof Ambassador en Mercedes-Benz Citaro. Alle bussen in deze twee concessies zijn herkenbaar aan de kanariegeel/bruine huisstijl. Al het materieel is eigendom van het BRU."
en hier: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... er_Utrecht
"Connexxion heeft voor deze concessie een vloot VDL Berkhof Ambassadors en gelede Mercedes-Benz Citaro's besteld. BRU is bereid (vanwege de korte duur van de concessie) deze bussen over te nemen wanneer Connexxion de volgende aanbesteding verliest."
Ook hier wordt het vermeld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Connexxion
"3159 - 3289 - 2008 - VDL Berkhof Ambassador 200 - In dienst - Bussen eigendom van Bestuur Regio Utrecht. "
"9228 - 9238 - 2008 - Mercedes-Benz Citaro G (geleed) - In dienst - Bussen eigendom van Bestuur Regio Utrecht. "
Wel vond ik een interressant stukje tekst. BRU houdt om een of andere reden niet van aardgasbussen. Het TNO kwam in 2010 met een rapport aan dat aardgasbussen en elektrische bussen schoner (minder NO2/NOx-uitstoot) zijn en beter aan de luchtkwaliteitsnormen voldoen dan hybride bussen, maar toch kiest BRU ervoor, ondanks de resultaten van het TNO. Waarom is nog steeds onduidelijk. Maar ik denk omdat dat komt vanwege de dubbelgelede busssen. Voor zover ik weet zijn er geen dubbelgelede aardgasbussen (Phileas even daar buiten gehouden)
In plaats van wiki's af te speuren, gewoon zoeken naar een bron die zeker betrouwbaar is:
reisthijs schreef:Je kan het bestek van de concessie zelf teruglezen, dat is te vinden op de site van het BRU
Zoals ik al eerder aangaf heeft Connexxion die gele bussen dus geleased en moet de nieuwe vervoerder dat leasecontract overnemen. Het BRU bemoeit zich daar verder niet mee zolang er maar bussen rijden die aan hun eisen voldoen.
Bedankt! Ik kan niet zo goed op websites van autoriteiten zoeken.
Het onderwerp van de Concessie Duin- en Bollenstreek kon ik niets vinden.
Waterland of Amsterdam? (www.stadsregioamsterdam.nl) Ook niet alles.