Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het heeft even geduurd, maar vandaag kreeg ik antwoord op de vraag waarom lijn 73 Gorinchem-Leerdam in de middag regelmatig te vol is (meer dan acht passagiers in een Taxibusjes), niet komt opdagen, of de halte voorbij rijdt:
Op 20-12-2011 19:48:17 hebben wij een reactie van u ontvangen.
Uw reactie is door ons geregistreerd.
Type/soort reactie: Vraag/Verzoek, Route
Lijnnummer: 73
Uw reactie is in behandeling genomen en in vervolg hierop laten wij u het volgende weten.
Hartelijk dank voor uw reactie. Door omstandigheden heeft het beantwoorden van uw reactie meer tijd gevergd dan normaal. Hiervoor bieden wij onze excuses aan.
In uw reactie heeft u aangegeven dat de bus vaak vol is, wij begrijpen dat dit vervelend is en bieden u hiervoor onze excuses aan.
Uw reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestiging zodat deze lijn extra onder de aandacht wordt gebracht. TCR en Arriva overleggen wekelijks over de bezetting en waar extra bussen worden ingezet.
Er wordt ook regelmatig geteld hoeveel passagiers er op welke tijd met welke bus reizen en of er mensen bij haltes blijven staan.
Indien u naar aanleiding van deze mail vragen of opmerkingen heeft, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Klantenservice. Dit kan via de website http://www.arriva.nl of telefonisch op bovengenoemd telefoonnummer. Wij verzoeken u bij eventuele correspondentie het referentienummer te vermelden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Arriva blijkt de bezetting van deze lijn dus wekelijks te bespreken met TCR _O-
Waar dat gesprek over gaat? Geen idee, want TCR rijdt helemaal niet op lijn 73.....
Het probleem is nog steeds niet opgelost...
Soms moet je inderdaad net zo lang door blijven gaan bij een klantenservice totdat je resultaat hebt.
Zo heb ik in december flink wat e-mails uitgewisseld met de NS Klantenservice.
Tja communicatie tussen de klantenservice en dan vooral hoofdkantoor in het Noorden en het werkveld in het Zuiden is niet altijd geweldig. Vorig jaar beloofden ze mij telefonisch verbeteringen, maar pas na een mail kwamen er ook daadwerkelijk verbeteringen. Het ging hier ook om het niet stoppen bij een (nood)halte.
los van de communicatie, want vaak zijn het standaardbrieven die ze sturen, voor Arriva is TCR een vaste uitvoerder ook van taxiritten, dus de klantenservice heeft waarschijnlijk de eerste naam die naar boven kwam gebruikt...
het gaat in dit antwoord om het feit, dat ze willen laten geloven, dat ze echt wel bezig zijn met het aantal reizigers en als het nodig mocht zijn, dat er dan maatregelen genomen worden.
velen zullen tevreden zijn met zo'n antwoord, maar een beetje kenner heeft er natuurlijk niets aan.
helaas zal Arriva niet snel met een passende oplossing komen, want die kost geld en dat geld is er tegenwoordig niet meer (of ze hebben het er niet voor over).
mochten ze dan een paar klanten missen, zal Arriva daar niet om rouwen, want die lijn levert met de subsidie niet genoeg op om meer dan 8 mensen per rit te vervoeren (op enkele ritten na, maar daarop wordt dan ook een gewone bus ingezet).
dit is beleid, wat bedrijven tegenwoordig heel normaal vinden, maar helaas met als resultaat, dat de kleine man alleen maar geschaad wordt...
Zie hoe relatief snel de taxibusjes weg waren van de late ritten in Dordrecht... Al is het met de 7x-lijnen wellicht wat lastiger gezien de taxibusinzet daar al aanzienlijk langer het geval is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Gewoon voorlopig goed laten vriezen. Dat leverde in vroegere jaren vele passagiers op waarbij er in de ochtend zelfs met 3 bussen tegelijk naar Gorinchem werd gereden. Dan spreek ik over de WN/ZWN tijd.