BRU niet blij met opheffen BRU
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
BRU niet blij met opheffen BRU
BRU niet blij met opheffen BRU
Geplaatst op: woensdag 7 maart 2012 21:27
Laatst bijgewerkt: woensdag 7 maart 2012 21:28
Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) is niet blij met het opheffen van de stadsregio Utrecht en het overhevelen van het geld voor verkeer en openbaar vervoer naar de provincie. Dat meldt BRU op zijn website. De negen deelnemende gemeenten laten weten dat ze van plan zijn om gezamenlijk te blijven optrekken.
Voorzitter Aleid Wolfsen van BRU benadrukt dat er veel deskundigheid is opgebouwd met betrekking tot regionale vraagstukken. Ook wijst hij erop dat 80 procent van de 'vervoersbewegingen' in de provincie Utrecht plaatsvinden in de stadsregio Utrecht.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 7 maart 2012 21:27
Laatst bijgewerkt: woensdag 7 maart 2012 21:28
Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) is niet blij met het opheffen van de stadsregio Utrecht en het overhevelen van het geld voor verkeer en openbaar vervoer naar de provincie. Dat meldt BRU op zijn website. De negen deelnemende gemeenten laten weten dat ze van plan zijn om gezamenlijk te blijven optrekken.
Voorzitter Aleid Wolfsen van BRU benadrukt dat er veel deskundigheid is opgebouwd met betrekking tot regionale vraagstukken. Ook wijst hij erop dat 80 procent van de 'vervoersbewegingen' in de provincie Utrecht plaatsvinden in de stadsregio Utrecht.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Wel een mooie kop boven dat artikel. _O_ Klaasje zou ook niet blij zijn met het opheffen van Klaasje.
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
De BRU kan zich dan toch omvormen tot "verkeersbureau" van de provincie Utrecht? Als er kennis, ervaring en goede mensen rondlopen dan kan de provincie dat toch ook goed gebruiken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Nee lijkt me logisch als je eigen bureau wordt opgeheven. Misschien een idee om een afdeling OV in dat provinciehuis aldaar te maken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Nou.. Echt geweldige ervaring op het gebied van aanbesteden hebben ze niet. (Tenzij ze daardoor hun leven gebeterd hebben...)
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Eenzelfde is het SRE ook van plan, men wil toch dat de betreffende gemeenten blijven samenwerken...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Ervaring met hoe het niet moet is ook belangrijk, kunnen velen wat van lerenKlaasje schreef:Nou.. Echt geweldige ervaring op het gebied van aanbesteden hebben ze niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Dit is een ontzettende WC-Eend.
Nu moet ik zeggen dat ik van het BRU niet echt vrolijk werd. Loeistrakke eisen en aansturing van de OV-bedrijven en niets minder dan opzichtig geblunderd bij het doen van aanbestedingen (het is een goedbewaard geheim dat bij de aanbesteding van de spitslijnen in het BRU drie jaar geleden niemand had ingeschreven en deze na wat onderhandelen onderhands aan Connexxion zijn gegund...)
Nu moet ik zeggen dat ik van het BRU niet echt vrolijk werd. Loeistrakke eisen en aansturing van de OV-bedrijven en niets minder dan opzichtig geblunderd bij het doen van aanbestedingen (het is een goedbewaard geheim dat bij de aanbesteding van de spitslijnen in het BRU drie jaar geleden niemand had ingeschreven en deze na wat onderhandelen onderhands aan Connexxion zijn gegund...)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Ik ben ook wel benieuwd naar de bron, want als dat klopt, is de ervaring over aanbesteden bij de BRU uhm.... tja wat kun je ervaring noemen. Ze weten nu alleen hoe het niet moet, tenminste.... Ik hoop dat ze het nu wel weten, want als het waar is, is het wel de tweede keer dat ze de mist ingaan. Maar om eerlijk te zijn zou ik bij sommige gebieden het wel leuk vinden als hun regionale huisstijl wordt meegenomen. Desnoods BRU-huisstijl voor heel de Provincie Utrecht. Dat geeft in sommige gevallen wel een leuke uitstraling i.p.v. bijvoorbeeld alleen maar Connexxion-kleuren (in regio Almere is dit bijvoorbeeld het geval, afgezien van de R-netbussen).
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Het originele artikel staat niet meer op de site van de BRU, maar een bron is nog de OV-Nieuwsbrief, nummer 681 (PDF!)
Op pagina 5 lezen we onder het kopje "Speciale spitsbussen gaan meer ritten rijden in Utrechtse regio"
Op pagina 5 lezen we onder het kopje "Speciale spitsbussen gaan meer ritten rijden in Utrechtse regio"
Nadat aanbiedingen in de aanbestedingsprocedure uitbleven, heeft Bestuur Regio Utrecht gesprekken gevoerd met Arriva, Connexxion en Veolia. Vervolgens is het spitsvervoer gegund aan Connexxion. De gestelde kwaliteitseisen blijven van kracht. Het gaat om spitsvervoer in het hele vervoersgebied van Bestuur Regio Utrecht: de stad Utrecht en acht omliggende gemeenten Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Maarssen, Nieuwegein, Utrecht, Vianen en Zeist.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Het is ook wel heel slim om de spitsdiensten apart aan te besteden.
Dan moet je apart materieel in die regio hebben voor heel veel ritten die maar een paar keer rijden, het Fries' probleem eigenlijk.
Dan moet je apart materieel in die regio hebben voor heel veel ritten die maar een paar keer rijden, het Fries' probleem eigenlijk.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Dat moet je toch wel, voor die spitsdiensten heb je immers hoe dan ook materieel nodig onafhankelijk van de concessie waar ze bij horen.
Al is er eigenlijk niks te merken van het feit dat hier sprake is van twee concessies: voor de materieelinzet is het gewoon één geheel. En dat levert natuurlijk wel weer een stukje extra efficientie op.
Al is er eigenlijk niks te merken van het feit dat hier sprake is van twee concessies: voor de materieelinzet is het gewoon één geheel. En dat levert natuurlijk wel weer een stukje extra efficientie op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Het idee was dat er dan ook touringcarboeren op in zouden schrijven, die buiten de spits en in het weekend wel wat anders met die bussen konden doen. Net als bij Qliner 315 (waar dat idee ook leefde) was het een grote mislukking.Stéphane schreef:Het is ook wel heel slim om de spitsdiensten apart aan te besteden.
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Maar bij de Bizzliners van EBS lukte het dan weer wel: die bussen kunnen buiten de spits ingezet worden als touringcar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Het punt is: die touringcarboeren hebben helemaal geen zin in dat concessiegedoe met strakke OV-regels waar ze in het ksv geen last van hebben. De touringcarbedrijven die aan OV doen, doen dat niet zelf maar onder de vleugels van een ander bedrijf.
EBS heeft het gewoon slim gespeeld door Oostenrijk toestemming te geven de bussen ook voor andere dagelijkse activiteiten zoals schoolreizen in te zetten. Het drukt de kosten voor EBS omdat ze nu een lagere vergoeding kunnen betalen aan Oostenrijk omdat de afschrijving economischer verloopt en Oostenrijk heeft ook nog is zo'n beetje het hele wagenpark vernieuwd. Behalve de spelersbus van FC Volendam dan. Die rijdt nog steeds elke week hier voor de deur langs
EBS heeft het gewoon slim gespeeld door Oostenrijk toestemming te geven de bussen ook voor andere dagelijkse activiteiten zoals schoolreizen in te zetten. Het drukt de kosten voor EBS omdat ze nu een lagere vergoeding kunnen betalen aan Oostenrijk omdat de afschrijving economischer verloopt en Oostenrijk heeft ook nog is zo'n beetje het hele wagenpark vernieuwd. Behalve de spelersbus van FC Volendam dan. Die rijdt nog steeds elke week hier voor de deur langs
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Oostenrijk heeft anders nog genoeg andere bussen, zie ze hier in Delft vrijwel dagelijks staan. Dat krijg je ervan als je tegenover de Delfts-Blauwfabriek woont...
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: BRU niet blij met opheffen BRU
Maar waarom wordt dan niet een jointventure gedaan met een ander bedrijf zoals Connexxion en Pouw Vervoer in de Vechtstreek?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten