Dus jij zit voor je plezier drie kwartier in een zilvermeeuw wou je zeggen.... :')R-Flow schreef:Het is en blijft metromaterieel en er is verder geen reden waarom dat hier ook niet kan.
Nieuwe metro Amsterdam
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Je moet natuurlijk ook kijken naar de stationsafstand. Herinnert iemand zich de discussie over de nutteloosheid van het station Science Park met één van de voornaamste redenen dat het maar 1,5 km van Station Muiderpoort zou liggen en dat de sprinters sindsdien niet meer goed op snelheid kunnen komen op dat traject? Heeft hier precies hetzelfde mee te maken.
Voorbeeld: de stationsafstand tussen de Amsterdamse metrostations Spaklerweg en Overamstel is ± 1300 meter. Tussen deze twee stations kunnen de metro's/sneltrams goed op snelheid komen zodat er goed doorgereden kan worden en korte rijtijden gewaarborgd worden. Dat zou bij SGM niet het geval zijn, aangezien 1300 meter nog korter is dan de zojuist aangegeven 1,5 km. Ook op de rest van het netwerk zijn de stationsafstanden niet of nauwelijks groter dan 1,5 km, dus daardoor is het logisch (en maar goed ook) dat in Amsterdam normale metro's rijden.
Voorbeeld: de stationsafstand tussen de Amsterdamse metrostations Spaklerweg en Overamstel is ± 1300 meter. Tussen deze twee stations kunnen de metro's/sneltrams goed op snelheid komen zodat er goed doorgereden kan worden en korte rijtijden gewaarborgd worden. Dat zou bij SGM niet het geval zijn, aangezien 1300 meter nog korter is dan de zojuist aangegeven 1,5 km. Ook op de rest van het netwerk zijn de stationsafstanden niet of nauwelijks groter dan 1,5 km, dus daardoor is het logisch (en maar goed ook) dat in Amsterdam normale metro's rijden.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Je hebt duidelijk de verwachting dat die nog rijden tegen 2030… Ik zit vaak genoeg 45 minuten in de Combino, dus zo'n M5 zal ik ook wel overleven… :')Vinny schreef:Dus jij zit voor je plezier drie kwartier in een zilvermeeuw wou je zeggen.... :')
Re: Nieuwe metro Amsterdam
De combino is ook zo'n ding waar ik na een kwartier misselijk van wordt, vooral als de tram schuin over een brug door de bocht scheurt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Welke tramlijn hier maakt gebruik van een brug die schuin in een bocht gebouwd is? Verder heb ik geen last van misselijkheid in railvoertuigen. Achtbaan eventueel daargelaten.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Tip: ga achter in zitten en kijk achteruit.
Efteling ervaring voor GVB prijzen
Efteling ervaring voor GVB prijzen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Roetersstraat, maar die attractie wordt bijna nooit gebruikt.R-Flow schreef:Welke tramlijn hier maakt gebruik van een brug die schuin in een bocht gebouwd is? Verder heb ik geen last van misselijkheid in railvoertuigen. Achtbaan eventueel daargelaten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Precies, dus geen een meer.Ruben schreef:Roetersstraat, maar die attractie wordt bijna nooit gebruikt.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Op de Munt liggen de tramsporen in een bocht (de Munt is een brug), op alle bruggen in de Leidsestraat maken de tramsporen op de bruggen een bocht vanuit het strengelspoor in de Leidsestraat zelf, de tramsporen in de opgang naar de brug in de Plantage Middenlaan liggen in een bocht, als je vanuit de Watergraafsmeer met tram 9 naar het centrum rijdt ga je schuin omhoog, en het zou me niks verbazen als er op de bruggen in West ook de nodige tramsporen schuin liggen.
Bovenstaande situaties zijn weliswaar niet allemaal schuine sporen in bruggen zelf, maar er zijn genoeg plekken in het tramnet waar de sporen een bocht maken én naar boven/beneden gaan.
Bovenstaande situaties zijn weliswaar niet allemaal schuine sporen in bruggen zelf, maar er zijn genoeg plekken in het tramnet waar de sporen een bocht maken én naar boven/beneden gaan.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
In Vinny's verhalen zag ik meer een dramatische overpass zoals die van metro 50 voor me. Je weet wel, zwaar hellend de bocht in met flinke snelheid… Maar laten we met die bruggen in het centrum niet overdrijven.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Schuine tramsporen maakt weinig uit. Het zijn vooral de knikjes die lastig zijn. En die heb je wel in de Leidsestraat bijvoorbeeld maar bij de Hortusbrug gaat het behoorlijk soepeltjes (plus dat lijn 9/14 ruim in de rijtijd zitten dus de meeste bestuurders rijden sowieso rustig).
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Op de Hortusbrug geldt toch ook een snelheidsbeperking? Of geldt die niet meer na de renovatie van die straat?
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Ja hoor. 15 km/u.
Naar bedoelde de knikjes in de bocht.
Naar bedoelde de knikjes in de bocht.
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Waar hebben we het over? :')
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Over de nieuwe metro in Amsterdam. Zie topictitel :)
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Die gaan straks ook door de Leidsestraat? Dat kan nog leuke situaties opleveren. Hou me effe op de hoogte wanneer de eerste in dienst gaat en hoe laat, sta ik bij de Prinsengracht klaar met een camera.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Neej he... Ben jij zo eentje die in de baan gaat staan met een camera?
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Hauptbahnhof, wat is daar mis mee!
Maar nog even een metrobericht, heb paar dagen geleden weer een plaatje geschoten, zie hier.
Maar nog even een metrobericht, heb paar dagen geleden weer een plaatje geschoten, zie hier.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Jou ken ik en je bent al eens in mn tram geweest. Plus je foto's zijn mooi.
Een vraagje trouwens: ik heb die foto van jou waar de metro van GZH naar KEN rijdt op het viaduct maar ik kan nergens grootwagennummers ontdekken?
Een vraagje trouwens: ik heb die foto van jou waar de metro van GZH naar KEN rijdt op het viaduct maar ik kan nergens grootwagennummers ontdekken?
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Filmpje van AT5 geplukt: de M5 op Duivendrecht:
http://www.at5.nl/gespot/86379/testrit- ... e-m5-metro
http://www.at5.nl/gespot/86379/testrit- ... e-m5-metro
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Erg onder de indruk van het design. Jammer dat we er zo lang op hebben moeten wachten alleen.fred1954 schreef:Filmpje van AT5 geplukt: de M5 op Duivendrecht:
http://www.at5.nl/gespot/86379/testrit- ... e-m5-metro
Hoop dat de CAFs ook hetzelfde grijs-rode jasje krijgen. :pos:
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Natuurlijk niet. Want dan gaat GVB zomaar toch al het materieel dezelfde huisstijl geven en dat doen ze normaal niet. *O*
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Het kan maar niet snel genoeg gaan!
Het was een beetje anticlimax toen ik afgelopen week op Zuid een koekblik zag voorrijden op lijn 50 naar Isolatorweg. Het werd iets minder anticlimax toen bleek dat hij gewoon werkende halte-afroep had, dus kennelijk had dit koekblikje er nog zin in. :)
Het was een beetje anticlimax toen ik afgelopen week op Zuid een koekblik zag voorrijden op lijn 50 naar Isolatorweg. Het werd iets minder anticlimax toen bleek dat hij gewoon werkende halte-afroep had, dus kennelijk had dit koekblikje er nog zin in. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Nieuwe metro Amsterdam
Watte?hauptbahnhof schreef:Natuurlijk niet. Want dan gaat GVB zomaar toch al het materieel dezelfde huisstijl geven en dat doen ze normaal niet. *O*
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten