Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vanmiddag een beetje wakkere bestuurder in de 50! :D
Vanaf Zuid was er geen halte-afroep (what's new?). Opeens sprong hij iets voor Jan van Galenstraat aan en riep de Amstelveenseweg om (tot grote schrik van wat luidruchtige jongedames). Bij De Vlugtlaan riep hij weer gewoon Du Vlugtlaan om.
Was er niet zo'n motto van: Het GVB gaat vooruit?
Overigens stond er vanmiddag nog een CAF'je ongesteld te wezen op station Zuid.
Ik zag hem staan toen ik het perron opkwam, maar een mevrouw wist te vertellen dat het niet voor reizigers bestemd was (geen omroep en die informatiedisplays zijn ook grandieus heerlijk met die laaghangende zon).
Er kwam nog iemand uit de bestuurderscabine. Er stonden wel wat deurtjes open en na diverse malen ge*PLING PLONG*ed te hebben tufte hij weg.
Daarna kwam mijn '50 GEIN' aanzetten richting Isolatorweg.
Bee schreef:Alle palen van Connexxion zijn alweer weggehaald en door nieuwe vervangen. Over geldverspilling gesproken.
Bij Dronten, Manege staat nog zo'n ding (tenminste, vorige week nog). Kan me niet heugen dat ik er ooit iets anders dan een verwijzing naar de haltevertrekstaat op heb zien staan, maar dat terzijde.
In Amstelland had bijna elke halte van de lijnen 142, 170 en 172 zo'n paal maar ze zijn nu allemaal vervangen door nieuwe, ze lijken wat op die R-NET dingen maar dan zonder het rood. Best opmerkelijk want die palen zijn pas geïnstalleerd nadat Connexxion de nieuwe concessie kreeg in 2008 of 2009.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik vermoed dat die wijzigingen komen omdat dat de organisatie wat veranderd is qua DRIS’sen. Waar eerst de DRIS’sen werden aangestuurd door de vervoerder zelf, moeten vervoerders nu de data aanleveren aan een integrator zoals GOVI die de data dan weer op de borden zet. Dit heeft flink wat voordelen zodat je bijvoorbeeld niet met een woud aan waardeloze DRIS’sen zit die alleen werken met vervoerder X (kuch Lelystad) en dat je bijvoorbeeld GVB en Connexxion vertrektijden op het zelfde DRIS bord krijgt.
Je hebt meerdere van dat soort integratoren waarbij GOVI waarschijnlijk de beste is.
De GVB DRIS’sen gaan net zoals alle nieuwe DRIS’en in de SRA ook door GOVI aangestuurd worden.
Ik denk dat de nieuwe DRIS’sen in elk geval het beter gaan doen wat ze nu hebben hangen bij de tram’s en metro’s. Kan zelf iig niet wachten op KV6 (actuele voertuigposities/punctualietit) voor de metro’s ;) Wat er nu hangt is iig waardeloos.
Bee schreef:In Amstelland had bijna elke halte van de lijnen 142, 170 en 172 zo'n paal maar ze zijn nu allemaal vervangen door nieuwe, ze lijken wat op die R-NET dingen maar dan zonder het rood. Best opmerkelijk want die palen zijn pas geïnstalleerd nadat Connexxion de nieuwe concessie kreeg in 2008 of 2009.
Connexxion kreeg de concessie in 2008 en de palen werden volgens mij in 2010 of daaromtrent geplaatst. In 2011 heb ik zelfs meegemaakt dat sommige palen nuttige informatie begonnen te geven, maar een compleet overzicht van alle vertrekkende bussen, daar heb ik die groene monsters nog nooit op kunnen betrappen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bee schreef:In Amstelland had bijna elke halte van de lijnen 142, 170 en 172 zo'n paal maar ze zijn nu allemaal vervangen door nieuwe, ze lijken wat op die R-NET dingen maar dan zonder het rood. Best opmerkelijk want die palen zijn pas geïnstalleerd nadat Connexxion de nieuwe concessie kreeg in 2008 of 2009.
Connexxion kreeg de concessie in 2008 en de palen werden volgens mij in 2010 of daaromtrent geplaatst. In 2011 heb ik zelfs meegemaakt dat sommige palen nuttige informatie begonnen te geven, maar een compleet overzicht van alle vertrekkende bussen, daar heb ik die groene monsters nog nooit op kunnen betrappen...
Aan Sacharovlaan kan ook weinig fout gaan he. Daar komt maar 1 buslijn die eigenlijk altijd dezelfde bestemming heeft. Maar wellicht had ik die op de foto moeten zetten als curieusiteit: de enige plek in Amstelland waar je een half uur moet wachten op een bus die 4x per uur rijdt, maar je kunt wel op het schermpje zien dat je nog zo lang moet koukleumen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Somoht schreef:Ik vermoed dat die wijzigingen komen omdat dat de organisatie wat veranderd is qua DRIS’sen. Waar eerst de DRIS’sen werden aangestuurd door de vervoerder zelf, moeten vervoerders nu de data aanleveren aan een integrator zoals GOVI die de data dan weer op de borden zet. Dit heeft flink wat voordelen zodat je bijvoorbeeld niet met een woud aan waardeloze DRIS’sen zit die alleen werken met vervoerder X (kuch Lelystad) en dat je bijvoorbeeld GVB en Connexxion vertrektijden op het zelfde DRIS bord krijgt.
Je hebt meerdere van dat soort integratoren waarbij GOVI waarschijnlijk de beste is.
Het GVB heeft naar Hauptbahnhof geluisterd, vanavond reden op lijn 50 zowel composities van 3xCAF als 3xZilvermeeuw. Van der Madeweg is iedere avond weer anders geloof ik, ik heb daar als afwijkende opstelling (van west naar oost) 53/50/50/53, 53/53/50/50, 50/53/50/53 en 53/50/53/50 al gehad als spooropstelling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Had gisteren in de avondspits 2x Zilvermeeuw van Heemstestraat naar Zuid. Was weer zoals vanouds lekker proppen. Paar uur later op de terugweg 3x CAF. De displays binnen knipperden hevig en van afroep was uiteraard geen sprake.
Van de week heb ik vernomen dat het plan is om de 2 M5en 1 december in de passagiersdienst in te delen. Maar, dan moeten wel alle problemen zijn opgelost waar ze nu mee kampen.
hauptbahnhof schreef:Van de week heb ik vernomen dat het plan is om de 2 M5en 1 december in de passagiersdienst in te delen. Maar, dan moeten wel alle problemen zijn opgelost waar ze nu mee kampen.
Behalve slechte GPS-ontvangst niet echt grote problemen met de wagens zelfs. Wel problemen die de grote hoeveelheid aan elektronica veroorzaakt aan onder andere perron tv.
Neej, de grote hoeveelheid elektronica van de metrostellen veroorzaakt onder andere storingen aan de perron-tv's. Dat schijnt op zich makkelijk te verhelpen zijn door de signaalsterkte te versterken. Maar goed, daarnaast zijn er andere problemen die ook met storingen door de elektronica te maken hebben... Ff afwachten dus...
Vandaag voor het eerst met een van de Camera-Combino's gereden. Ik zeg DOEN!
Met dit systeem hebben we constant zicht aan de linkerzijde van de tram en belangrijkste is dat aan de deurzijde ook een dode-hoek-camera zit die kan worden ingeschakkeld met de oprijden-knop.
Enige "nadeel" van het systeem van deze tram was dat de camera's op dashboard zitten terwijl ik gewend ben omhoog te kijken voor de spiegels. Maar dat is een kwestie van wennen.
De eerste metro’s, de zilvermeeuwen worden ze ook wel genoemd, hebben lange tijd het Amsterdamse stadsbeeld bepaald. In de afgelopen jaren zijn steeds meer zilvermeeuwen vervangen en ook nu staat er alweer nieuwe generatie metro’s te wachten. We hebben het dan over de nieuwe M5, waarmee op dit moment al proefritten worden gemaakt.
De eerste metro’s, de zilvermeeuwen worden ze ook wel genoemd, hebben lange tijd het Amsterdamse stadsbeeld bepaald. In de afgelopen jaren zijn steeds meer zilvermeeuwen vervangen en ook nu staat er alweer nieuwe generatie metro’s te wachten. We hebben het dan over de nieuwe M5, waarmee op dit moment al proefritten worden gemaakt.
Waar zijn die Zilvermeeuwen de laatste jaren precies door vervangen dan? Gebakken lucht?
Had Amsterdam gewoon niet een optie kunnen nemen op nog wat CAF'jes?
Ik kreeg vanmiddag weer een Koekblik voorgeschoteld op lijn 50. Volgensmij had 'ie bij sommige stations wat problemen met de tractie.