Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Volgens mij ligt het probleem de andere kant op: wanneer een trein vertrekt (.14), mag de komende zes minuten niet een andere trein gepland uit de vertrekrichting aankomen op hetzelfde spoor. Dan levert een aankomst van .17 een conflict op (3<6) en kan de s2000 dus niet op hetzelfde perron op zichzelf keren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Probleempje is dan alleen dat je in de oorspronkelijke situatie 9 en 12 had waar je kon kopmaken met je eindigende series, maar als Utrecht klaar is alleen 9 nog. Of men moet consequent gaan omrijden via OZ wat ook niet gewenst lijkt.Wubbo schreef:Als Utrecht klaar is zal de overstap wel weer terugkomen denk ik (al heb ik daar nog geen spooropstelling van gezien), want dan wordt het blok sporen van 8 t/m 12 weer helemaal het domein van de NoordOost en de overige IC's richting Gouda.
Maar als ze dat omrijden niet gaan doen zal spoor 12 wel vooral roest gaan verzamelen, je hebt immers niet gek veel aan twee sporen naast elkaar waar je uit Gouda kunt aankomen en naar Amersfoort van kunt vertrekken maar dus niet kunt terugkeren ri. Gouda.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Begrijp ik hier nu uit dt de 6100 en 16000 + de 9800 - 6000 vanaf medio 2015 gekoppeld gaan rijden? Of lees ik nu gewoon verkeerd?Wubbo schreef:Als in 2015 de sporen 20 en 21 in dienst komen, komen daar inderdaad de Sprinters Geldermalsen - Woerden en verder te staan. Het spoor heeft geen fases meer, dus je kan maar 1 trein tegelijk afhandelen. Daarom moet de koppeling gemaakt worden, en wordt er wat met minuutjes geschoven. Op het keerspoor achter spoor 20/21 gaat de s2000 keren (die dan weer los komt te liggen), de s8800 keert dan op spoor 9.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Dat is wel het plan ja.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Geen tramverkeer tussen Nieuwegein Stadscentrum en IJsselstein door een kapot getrokken pantograaf. Er worden bussen ingezet.
Bron: U-OV
Tram staat op halte Eiteren en betreft de 5027.
Bron: U-OV
Tram staat op halte Eiteren en betreft de 5027.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Dat betekend dus de volgende opstelling vanaf medio 2015:
*Spoor 1: De Sprinters naar Baarn
*Spoor 2: De Sprinter naar Zwolle
*Spoor 3: De Sprinters richting Hilversum e.v.
*Spoor 4: De Sprinter naar het spoorwegmuseum en de nachttreinen/ICE's richting Amsterdam
*Spoor 5: De IC's naar Den Helder en Schiphol, de Sprinters naar Breukelen
*Spoor 7: De IC's naar Alkmaar en Schiphol, de Sprinters naar Breukelen
*Spoor 8: De IC's naar Gouda (serie (1)1700 en (12)500)
*Spoor 9: De IC naar Leiden
*Spoor 11: De IC's naar Amersfoort
*Spoor 12a: De IC naar Rotterdam (serie 2800)
*Spoor 12b: De Sprinters naar Veenendaal Centrum e.v.
*Spoor 14: De IC's naar Nijmegen
*Spoor 15: De IC's naar Den Bosch e.v. en de ICE naar Duitsland
*Spoor 18: Buiten dienst
*Spoor 19: Buiten dienst
*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel
Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
*Spoor 1: De Sprinters naar Baarn
*Spoor 2: De Sprinter naar Zwolle
*Spoor 3: De Sprinters richting Hilversum e.v.
*Spoor 4: De Sprinter naar het spoorwegmuseum en de nachttreinen/ICE's richting Amsterdam
*Spoor 5: De IC's naar Den Helder en Schiphol, de Sprinters naar Breukelen
*Spoor 7: De IC's naar Alkmaar en Schiphol, de Sprinters naar Breukelen
*Spoor 8: De IC's naar Gouda (serie (1)1700 en (12)500)
*Spoor 9: De IC naar Leiden
*Spoor 11: De IC's naar Amersfoort
*Spoor 12a: De IC naar Rotterdam (serie 2800)
*Spoor 12b: De Sprinters naar Veenendaal Centrum e.v.
*Spoor 14: De IC's naar Nijmegen
*Spoor 15: De IC's naar Den Bosch e.v. en de ICE naar Duitsland
*Spoor 18: Buiten dienst
*Spoor 19: Buiten dienst
*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel
Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De s2800 gaat medio 2015 combineren met de s1700 in Gouda gedurende de hele week, dus die heeft geen perronfase meer nodig in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
*Spoor 20: Sprinters richting Woerdenwouter15 schreef:*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel
Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
*Spoor 21: Sprinters richting Geldermalsen
(kunnen de berichten over Utrecht Centraal misschien afgesplitst worden naar een eigen topic? er lopen veel onderwerpen door elkaar nu)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
In de plannen is de perronkap op 18/19 (b-zijde) veel korter dan de anderen, dat is ook een aanwijzing dat die sporen weinig gebruikt zullen worden...
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Wubbo vertelde dat medio 2015 de sprinters uit Woerden en de sprinters uit Geldermalsen aan elkaar werden gekoppeld.reisthijs schreef:*Spoor 20: Sprinters richting Woerdenwouter15 schreef:*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel
Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
*Spoor 21: Sprinters richting Geldermalsen
(kunnen de berichten over Utrecht Centraal misschien afgesplitst worden naar een eigen topic? er lopen veel onderwerpen door elkaar nu)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ja, dan krijg je dus wat ik zeg. Vaste aankomst- en dus ook vertreksporen per richting.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Dus:
*Spoor 20: Sprinter Breda - Utrecht - Woerden en Tiel - Utrecht - Den Haag
*Spoor 21: Sprinter Woerden - Utrecht - Breda en Den Haag - Utrecht - Tiel
;)
*Spoor 20: Sprinter Breda - Utrecht - Woerden en Tiel - Utrecht - Den Haag
*Spoor 21: Sprinter Woerden - Utrecht - Breda en Den Haag - Utrecht - Tiel
;)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Die sporen zullen veel gebruikt worden als de IC's richting Nm / Ht daar gaan vertrekken.matti93 schreef:In de plannen is de perronkap op 18/19 (b-zijde) veel korter dan de anderen, dat is ook een aanwijzing dat die sporen weinig gebruikt zullen worden...
Op een recente impressie is wel gewoon een lange perronkap aan de b-zijde te zien.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Fantastisch nieuws, dat scheelt me dagelijks minstens 15 minuten overstaptijdWubbo schreef:Dat is wel het plan ja.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Lekker veel overcapaciteit op Woerden-Utrecht dan lijkt me. Die rijden daar nu allemaal nog met 1 stel tegenover 2 richting Houten.wouter15 schreef:Wubbo vertelde dat medio 2015 de sprinters uit Woerden en de sprinters uit Geldermalsen aan elkaar werden gekoppeld.reisthijs schreef:*Spoor 20: Sprinters richting Woerdenwouter15 schreef:*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel
Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
*Spoor 21: Sprinters richting Geldermalsen
(kunnen de berichten over Utrecht Centraal misschien afgesplitst worden naar een eigen topic? er lopen veel onderwerpen door elkaar nu)
-
- Berichten: 3664
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
hadden ze niet beter de intercity en sprinter naar woerden op 1 perron kunnen houden en de intercity en sprinter richting geldermalsen/breda? Niemand stapt er over tussen de sprinters.
Ik heb geen onderschrift
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Weer zo'n heerlijk snel getrokken conclusie...sirvinniei schreef:hadden ze niet beter de intercity en sprinter naar woerden op 1 perron kunnen houden en de intercity en sprinter richting geldermalsen/breda? Niemand stapt er over tussen de sprinters.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Spoor 18/19 is wel perron 7 ;) Die heeft maar een heel klein stukje b-zijde op de foto...reisthijs schreef:Die sporen zullen veel gebruikt worden als de IC's richting Nm / Ht daar gaan vertrekken.matti93 schreef:In de plannen is de perronkap op 18/19 (b-zijde) veel korter dan de anderen, dat is ook een aanwijzing dat die sporen weinig gebruikt zullen worden...
Op een recente impressie is wel gewoon een lange perronkap aan de b-zijde te zien.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Nee hoor, wat je op die foto onder de hal ziet is namelijk de A-zijde
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
En duidelijk onjuist. Ik ben één van de overstappende reizigers en ik ben daar zeker niet de enige.Jurre schreef:Weer zo'n heerlijk snel getrokken conclusie...sirvinniei schreef:hadden ze niet beter de intercity en sprinter naar woerden op 1 perron kunnen houden en de intercity en sprinter richting geldermalsen/breda? Niemand stapt er over tussen de sprinters.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Maakt het qua kosten eigenlijk uit of je het 2e stel er in Utrecht bijplaatst/afhaalt? Als dat niet zo is kan je net zo goed met 2 stellen vertrekken vanaf Den Haag Centraal en Woerden.Janmetdepet schreef:Lekker veel overcapaciteit op Woerden-Utrecht dan lijkt me. Die rijden daar nu allemaal nog met 1 stel tegenover 2 richting Houten.wouter15 schreef:Wubbo vertelde dat medio 2015 de sprinters uit Woerden en de sprinters uit Geldermalsen aan elkaar werden gekoppeld.reisthijs schreef:*Spoor 20: Sprinters richting Woerdenwouter15 schreef:*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel
Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
*Spoor 21: Sprinters richting Geldermalsen
(kunnen de berichten over Utrecht Centraal misschien afgesplitst worden naar een eigen topic? er lopen veel onderwerpen door elkaar nu)
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Dat stel dat je op Den Haag - Utrecht extra hebt, kan natuurlijk niet ergens anders worden ingezet, waar je het wellicht meer nodig hebt.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Als er op bakkilometers bezuinigd kan worden zal dat ook gewoon gebeuren. Waarom denk je dat men bij de s2600 nu op Rotterdam Centraal aftrapt en bijplaatst. Er staat ook een mooi spoortje voor op het kaartje eerder in dit topic.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 862
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Diepenbeek (BE)
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Momenteel staat een defecte 4302 het busverkeer op het Neude te stagneren.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Buschauffeur Arriva (Ameland/Maastricht)
Buschauffeur Arriva (Ameland/Maastricht)
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Iemand enig idee wanneer het BRU bekend gaat maken wie de Uithoftrams gaat bouwen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten