Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vreemde situatie. Blijkbaar waren bepaalde zaken in de offerte van CXX dus niet helemaal duidelijk en hebben ze die na inleverdatum nog kunnen verduidelijken bij de opdrachtgever, en in hun voordeel, want anders had Syntus dus gewonnen op punten. Nu komen ze gelijk en wordt er dus geloot, volgens mij is dat gewoon toegestaan alleen wel apart dat ze dus exact evenveel punten hebben.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Als dit waar is dan is het hek van de dam.BR628 schreef:Vreemde situatie. Blijkbaar waren bepaalde zaken in de offerte van CXX dus niet helemaal duidelijk en hebben ze die na inleverdatum nog kunnen verduidelijken bij de opdrachtgever, en in hun voordeel, want anders had Syntus dus gewonnen op punten. Nu komen ze gelijk en wordt er dus geloot, volgens mij is dat gewoon toegestaan alleen wel apart dat ze dus exact evenveel punten hebben.
Als de offerte van XX onduidelijk was dan is dat een probleem van XX. Er wordt volgens mij om duidelijke offertes gevraagd en daar heeft XX NIET aan voldaan. Jammer maar dan had men XX als onduidelijk moeten afwijzen. Naar mijn mening stinkt dit en begaat de provincie N-H hiermee een forse misstap.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Bus-loting van 320 miljoen
RECONSTRUCTIE Vandaag wordt bekendgemaakt dat Connexxion blijft rijden in Haarlem en IJmond. Maar bij de aanbesteding kreeg Syntus exact evenveel punten. Hoe kon het uitdraaien op een loting?
DOOR John Schoorl 20 januari 2015
De bazen van de twee grote busmaatschappijen stonden er wat ongemakkelijk bij, in het Haagse kantoor van notaris Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn. Niemand had toch verwacht dat een klus van circa 320 miljoen euro door loting zou worden toegewezen, maar dat ging op deze 6 januari 2015, om drie uur ’s middags, toch echt gebeuren. Degene die deze loterij zou winnen, zou de komende tien jaar het busvervoer in de regio Haarlem en IJmond mogen verzorgen.
Bron: Volkskrant
RECONSTRUCTIE Vandaag wordt bekendgemaakt dat Connexxion blijft rijden in Haarlem en IJmond. Maar bij de aanbesteding kreeg Syntus exact evenveel punten. Hoe kon het uitdraaien op een loting?
DOOR John Schoorl 20 januari 2015
De bazen van de twee grote busmaatschappijen stonden er wat ongemakkelijk bij, in het Haagse kantoor van notaris Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn. Niemand had toch verwacht dat een klus van circa 320 miljoen euro door loting zou worden toegewezen, maar dat ging op deze 6 januari 2015, om drie uur ’s middags, toch echt gebeuren. Degene die deze loterij zou winnen, zou de komende tien jaar het busvervoer in de regio Haarlem en IJmond mogen verzorgen.
Bron: Volkskrant
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 20 jan 2015, 09:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ingekort wegens citaatrecht
Reden: Ingekort wegens citaatrecht
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Mee eens!Zonnig schreef:Als dit waar is dan is het hek van de dam.BR628 schreef:Vreemde situatie. Blijkbaar waren bepaalde zaken in de offerte van CXX dus niet helemaal duidelijk en hebben ze die na inleverdatum nog kunnen verduidelijken bij de opdrachtgever, en in hun voordeel, want anders had Syntus dus gewonnen op punten. Nu komen ze gelijk en wordt er dus geloot, volgens mij is dat gewoon toegestaan alleen wel apart dat ze dus exact evenveel punten hebben.
Als de offerte van XX onduidelijk was dan is dat een probleem van XX. Er wordt volgens mij om duidelijke offertes gevraagd en daar heeft XX NIET aan voldaan. Jammer maar dan had men XX als onduidelijk moeten afwijzen. Naar mijn mening stinkt dit en begaat de provincie N-H hiermee een forse misstap.
De Volkskrant zegt zelfs dat de aanbesteding werd uitgesteld zodat XX haar offerte kon verduidelijken.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dit is nu de tweede keer in korte tijd dat Syntus van Connexxion verliest om vage redenen.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Sorry Mike, maar ik denk dat Syntus nu een nog betere grond heeft om bezwaar aan te tekenen tegen deze gunning dan die gunning in Zeeland, waar we in het verleden over gesproken hebben. Ik meen me te herinneren dat verduidelijkingen van je inschrijving eigenlijk niet mag worden uitgevoerd. Je inschrijving is definitief en eventuele onduidelijkheden zijn voor risico van de inschrijver. Ik ben heel benieuwd naar wat Syntus nu gaat doen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Er worden hier wel heel snel conclusies getrokken op basis van een krantenbericht... voor het ov wereldje (in NL) mag dit misschien de eerste keer zijn, maar bij andere aanbestedingen is het wel vaker voorgekomen dat een loting bepaalt wie er heeft gewonnen. Het is bij een gelijkspel ook vrij normaal dat de 2 biedende partijen hun offertes komen verduidelijken aan de vragende partij. Dit zou kunnen zorgen voor een andere punten indeling = een winnaar.. of het blijft gelijkspel en dan wordt de loting.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat er bij een gelijkspel aanvullende vragen worden gesteld lijkt me niet onlogisch. Alleen volgens het citaat heeft met éérs vragen gesteld aan Connexxion waardóór er een gelijkspel ontstond.
Maar goed, het officiële bericht van de provincie maar even afwachten dat vandaag moet komen...
Maar goed, het officiële bericht van de provincie maar even afwachten dat vandaag moet komen...
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
flipje schreef:Er worden hier wel heel snel conclusies getrokken op basis van een krantenbericht... voor het ov wereldje (in NL) mag dit misschien de eerste keer zijn, maar bij andere aanbestedingen is het wel vaker voorgekomen dat een loting bepaalt wie er heeft gewonnen. Het is bij een gelijkspel ook vrij normaal dat de 2 biedende partijen hun offertes komen verduidelijken aan de vragende partij. Dit zou kunnen zorgen voor een andere punten indeling = een winnaar.. of het blijft gelijkspel en dan wordt de loting.
Maar als dit waar is (Stel dat...) dan is het toch een vreemde zaak. Connexxion word gevraagd duidelijker te zijn, dan geef je een partij dus een open kans om daar een aanvulling op te geven terwijl het mij de bedoeling lijkt dat je inschrijving zo duidelijk geformuleerd is. In dat geval had Syntus het betere bod simpelweg omdat het duidelijk was vanaf het begin. Het zou wat moois wezen als ik vroeger op school voor iets een 6,5 zou halen en mijn leraar zou vervolgens zeggen: He dat wil ik wat duidelijker hebben, waardoor ik ineens een 9 heb. Dan creëer je of een voortrekkersrol en/of een ongelijk speelveld want dat zou toch erg vreemd overkomen op mijn klasgenoten. Dus in dit geval zou ik als Syntus zijnde een rechtsgang overwegen, mits dit waar is...
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Zijn de plannen ook in te zien, samen met de beoordeling?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Connexxion wint busconcessie Haarlem-IJmond na loting
Huidige vervoerder Connexxion heeft de concessie voor het busvervoer van de regio Haarlem-IJmond gewonnen na een loting. Connexxion en Syntus zouden met een gelijk aantal punten zijn geëindigd, waardoor de winnaar uiteindelijk via een loting werd bepaald. De derde inschrijver EBS was toen al afgevallen. De busconcessie heeft een waarde van 320 miljoen euro.
Syntus zou in eerste instantie als winaar uit de bus zijn gekomen, maar na een extra toelichting van Connexxion kwamen beide bedrijven gelijk te staan zo meldt de Volkskrant. De provincie Noord-Holland was dinsdagochtend niet bereikbaar om dit te bevestigen, maar maakt naar verwachting dinsdagmiddag haar besluit bekend.
Score
De inschrijvers werden op drie kwantitatieve criteria en zes kwalitatieve criteria beoordeeld. De kwantitatieve criteria waren het aantal aangeboden DRU’s, de samenstelling van de vloot en de subsidie afhankelijk van de reizigersgroei. De kwalitatieve criteria waren het vervoersplan, sustainability (twee delen) en klanttevredenheid (drie delen).
De ervaring leert in OV-aanbestedingen dat het vrij uitzonderlijk is dat twee vervoerders exact hetzelfde aantal punten behalen. Een logischere verklaring zou kunnen zijn dat beide inschrijvers op alle punten maximaal hebben gescoord.
Aanbesteding
Adjunct-directeur Emile Boersma van Syntus: “Wij hebben met de betrokken partijen afgesproken niet te reageren totdat het besluit van GS valt. We volgen het proces van deze aanbesteding met belangstelling.” Ook Connexxion zegt in afwachting van de bekendmaking niet inhoudelijk te willen reageren.
Ook directeur Wim Kurver van EBS wil niet reageren tot de provincie de uitslag formeel heeft bekendgemaakt. Voor EBS is de uitkomst van de aanbesteding een fikse tegenvaller omdat het bedrijf met het winnen van deze concessie haar groeiambitie wil voorzetten. EBS (Egged Bus Systems) is in 2010 opgericht door de Israëlische moedermaatschappij Egged om te kunnen meedingen naar Nederlandse OV-concessies. De vervoerder verzorgt sinds eind 2011 met 220 bussen de OV-concessie Waterland.
http://www.ovpro.nl/bus/2015/01/20/conn ... na-loting/
maar ‘na onverklaarbaar uitstel’ en een extra toelichting van Connexxion kwamen beide bedrijven gelijk te staan‘Connexxion wint Haarlem-IJmond door loting’
Connexxion heeft de consessie van Haarlem-IJmond ter waarde van 320 miljoen euro van Syntus gewonnen door middel van een loting. Dat schrijft De Volkskrant. Beide partijen zouden precies evenveel punten hebben behaald.
De Volkskrant baseert zich op bronnen dichtbij de aanbesteding. Aanvankelijk zou in december al bekend worden gemaakt welke partij de komende tien jaar het busvervoer rondom Haarlem zou mogen verzorgen. Dit is echter twee keer uitgesteld.
Paul de Graaf, die namens Rover in het Rocov Noord-Holland zit, is aan de ene kant blij dat de zaak op deze manier is opgelost. “De hele aanbesteding opnieuw moeten doen, zou meer tijd kosten, dus met elke euro die nu in het vervoer en niet in procedures gestopt wordt, zijn we blij”, aldus De Graaf. Aan de andere kant zet hij ook kritische vraagtekens: “Ik kan me moeilijk voorstellen dat beide partijen op precies dezelfde eisen dezelfde punten hebben gehaald, dus waarom is er niet gekozen voor aanvullende eisen?”
Volgens De Volkskrant scoorden zowel Syntus als Connexxion evenveel punten op basis van het 73 pagina’s tellende aanbestedingsdocument. De derde inschrijver, EBS, viel al snel af. Aanvankelijk zou Syntus volgens De Volkskrant afgetekend als winnaar uit de bus gekomen zijn, maar ‘na onverklaarbaar uitstel’ en een extra toelichting van Connexxion kwamen beide bedrijven gelijk te staan. Door middel van een loting bij de notaris zou op 6 januari besloten zijn wie de aanbesteding zou krijgen.
Een woordvoerder van Syntus geeft aan ‘de berichtgeving met belangstelling te volgen’, maar voor het officiële besluit geen mededelingen te willen doen. Wel beraadt het bedrijf zich eventueel op stappen. Gedeputeerde Staten in Noord-Holland neemt later vandaag officieel een beslissing die morgen bekend gemaakt zou moeten worden. http://www.ovmagazine.nl/2015/01/connex ... ting-0941/
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Mike, Nee. Je mag de plannen niet inzien. Dat wordt als bedrijfsgeheim gezien en is vertrouwelijke informatie.
Ik vraag me wel af wat er werkelijk gebeurd is. Als CXX meer punten kreeg door een navraag bij bepaalde onderdelen, riekt het naar voortrekkerij van de provincie. GS moet nog bepalen hierover.
Ik vraag me wel af wat er werkelijk gebeurd is. Als CXX meer punten kreeg door een navraag bij bepaalde onderdelen, riekt het naar voortrekkerij van de provincie. GS moet nog bepalen hierover.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dit zaakje stinkt.....zone2000 schreef:Connexxion wint busconcessie Haarlem-IJmond na loting
Huidige vervoerder Connexxion heeft de concessie voor het busvervoer van de regio Haarlem-IJmond gewonnen na een loting. Connexxion en Syntus zouden met een gelijk aantal punten zijn geëindigd, waardoor de winnaar uiteindelijk via een loting werd bepaald. De derde inschrijver EBS was toen al afgevallen. De busconcessie heeft een waarde van 320 miljoen euro.
Syntus zou in eerste instantie als winaar uit de bus zijn gekomen, maar na een extra toelichting van Connexxion kwamen beide bedrijven gelijk te staan zo meldt de Volkskrant. De provincie Noord-Holland was dinsdagochtend niet bereikbaar om dit te bevestigen, maar maakt naar verwachting dinsdagmiddag haar besluit bekend.
Score
De inschrijvers werden op drie kwantitatieve criteria en zes kwalitatieve criteria beoordeeld. De kwantitatieve criteria waren het aantal aangeboden DRU’s, de samenstelling van de vloot en de subsidie afhankelijk van de reizigersgroei. De kwalitatieve criteria waren het vervoersplan, sustainability (twee delen) en klanttevredenheid (drie delen).
De ervaring leert in OV-aanbestedingen dat het vrij uitzonderlijk is dat twee vervoerders exact hetzelfde aantal punten behalen. Een logischere verklaring zou kunnen zijn dat beide inschrijvers op alle punten maximaal hebben gescoord.
Aanbesteding
Adjunct-directeur Emile Boersma van Syntus: “Wij hebben met de betrokken partijen afgesproken niet te reageren totdat het besluit van GS valt. We volgen het proces van deze aanbesteding met belangstelling.” Ook Connexxion zegt in afwachting van de bekendmaking niet inhoudelijk te willen reageren.
Ook directeur Wim Kurver van EBS wil niet reageren tot de provincie de uitslag formeel heeft bekendgemaakt. Voor EBS is de uitkomst van de aanbesteding een fikse tegenvaller omdat het bedrijf met het winnen van deze concessie haar groeiambitie wil voorzetten. EBS (Egged Bus Systems) is in 2010 opgericht door de Israëlische moedermaatschappij Egged om te kunnen meedingen naar Nederlandse OV-concessies. De vervoerder verzorgt sinds eind 2011 met 220 bussen de OV-concessie Waterland.
http://www.ovpro.nl/bus/2015/01/20/conn ... na-loting/maar ‘na onverklaarbaar uitstel’ en een extra toelichting van Connexxion kwamen beide bedrijven gelijk te staan‘Connexxion wint Haarlem-IJmond door loting’
Connexxion heeft de consessie van Haarlem-IJmond ter waarde van 320 miljoen euro van Syntus gewonnen door middel van een loting. Dat schrijft De Volkskrant. Beide partijen zouden precies evenveel punten hebben behaald.
De Volkskrant baseert zich op bronnen dichtbij de aanbesteding. Aanvankelijk zou in december al bekend worden gemaakt welke partij de komende tien jaar het busvervoer rondom Haarlem zou mogen verzorgen. Dit is echter twee keer uitgesteld.
Paul de Graaf, die namens Rover in het Rocov Noord-Holland zit, is aan de ene kant blij dat de zaak op deze manier is opgelost. “De hele aanbesteding opnieuw moeten doen, zou meer tijd kosten, dus met elke euro die nu in het vervoer en niet in procedures gestopt wordt, zijn we blij”, aldus De Graaf. Aan de andere kant zet hij ook kritische vraagtekens: “Ik kan me moeilijk voorstellen dat beide partijen op precies dezelfde eisen dezelfde punten hebben gehaald, dus waarom is er niet gekozen voor aanvullende eisen?”
Volgens De Volkskrant scoorden zowel Syntus als Connexxion evenveel punten op basis van het 73 pagina’s tellende aanbestedingsdocument. De derde inschrijver, EBS, viel al snel af. Aanvankelijk zou Syntus volgens De Volkskrant afgetekend als winnaar uit de bus gekomen zijn, maar ‘na onverklaarbaar uitstel’ en een extra toelichting van Connexxion kwamen beide bedrijven gelijk te staan. Door middel van een loting bij de notaris zou op 6 januari besloten zijn wie de aanbesteding zou krijgen.
Een woordvoerder van Syntus geeft aan ‘de berichtgeving met belangstelling te volgen’, maar voor het officiële besluit geen mededelingen te willen doen. Wel beraadt het bedrijf zich eventueel op stappen. Gedeputeerde Staten in Noord-Holland neemt later vandaag officieel een beslissing die morgen bekend gemaakt zou moeten worden. http://www.ovmagazine.nl/2015/01/connex ... ting-0941/
"Na onverklaarbaar uitstel en een toelichting van XX kwamen ze op hetzelfde aantal punten uit".
Opvallend is ook dat de provincie nog steeds niet met een verklaring is gekomen.....
Dit gun je geen enkele vervoerder om op zo'n manier te verliezen.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Even een vraag, wat ik nu als aanname had: "Je mag als vervoerder toch niks verduidelijken NADAT de inschrijving is ingeleverd? Dit levert toch een verstoord speelveld op voor de deelnemende inschrijvers." Misschien dat iemand die dit bestudeerd heeft in het verleden dit weet.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
In Utrecht hebben ze na een eerste mislukte aanbestedingsronde aan de vervoerders gevraagd hun plannen nog eens te verduidelijken / aan te passen. Toen is men teruggefloten door de rechter en moest de aanbesteding over. Maar ik denk dat het niet echt vergelijkbaar is.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
ligt eraan. Als in dit geval alle vervoerders plannen mochten verduidelijken, verandert het de situatie. Echter meldt de berichtgeving dat alleen CXX gevraagd is dit te verduidelijken. Dit lijkt mij op een verstoord speelveld. (wel eentje die miljoenen opleveren kan).
We wachten eventueel de rechtzaak af.
We wachten eventueel de rechtzaak af.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
En de bevestiging op connexxion intranet.
Connexxion wint Haarlem-IJmond
20-01-2015 Tot en met 2025 blijven we rijden in het gebied
Connexxion heeft de aanbesteding van de concessie Haarlem-IJmond 2016-2025 gewonnen! Dat is geweldig nieuws. Connexxion en Syntus hebben beide evenveel punten gekregen, maar via loting hebben wij gewonnen. Die mogelijkheid van loting was al in het bestek aangegeven.
We gaan in Haarlem-IJmond het openbaar vervoer vormgeven op een manier, die qua duurzaamheid, milieuvriendelijkheid en innovaties revolutionair is voor ons land.
Bekijk hier een filmpje dat we maakte over deze concessie. (Let op: ben je op een Connexxion locatie ingelogd? Bekijk het fragment dan thuis.)
Tot dusver is SAN de concessie met de minste uitstoot van CO2 en fijnstof in heel Nederland. Maar zij zal op termijn voorbij worden gestreefd door het busvervoer Haarlem-IJmond. Door de inzet van (uiteindelijk) 78 elektrische bussen is hier sprake van zogenaamd zero emission-vervoer (ZE). Dus geen uitstoot meer van schadelijke stoffen.
Het nieuwe wagenpark wordt gefaseerd ingevoerd. Dat biedt Connexxion de mogelijkheid om samen met TNO uitgebreid te onderzoeken en te testen welke ZE-bussen, in combinatie met de bijbehorende laadinfrastructuur, technisch, functioneel en economisch de beste keus zijn. Door deze gefaseerde invoering wordt tevens voorkomen dat goede en nog schone aardgasbussen werkeloos aan de kant komen te staan.
We laten de beste van de 56 aardgasbussen nog drie jaar doorrijden (tot 1 januari 2019). Onder de beste verstaan we: beste staat van onderhoud, minste kilometers, laagste brandstofverbruik.
De bestaande aardgasbussen gaan we vanaf 9 oktober 2015 laten rijden op groengas. Dat heeft een duidelijke afname van de uitstoot van CO2 tot gevolg.
Ik ben heel erg trots dat, ondanks de concurrentie van EBS en Syntus, de provincie Noord-Holland de concessie aan ons heeft gegund. Ik wil iedereen geweldig bedanken voor de enorme inzet tijdens het aanbestedingstraject. Ik vind trouwens dat wij de terechte winnaar zijn, zo heb ik ook gezegd tijdens een feestelijk moment op het hoofdkantoor in Hilversum. Vanuit maatschappelijk oogpunt vind ik dat de zittende vervoerder bij een gelijkluidende uitslag er ook het meeste belang bij heeft ook de komende periode het vervoer te mogen blijven uitvoeren.
Overigens kunnen belanghebbenden nog tot 3 maart 2015 bezwaar aantekenen tegen deze beslissing.
Ik wens alle betrokkenen veel succes met de implementatie van deze mooie en revolutionaire concessie.
Bart Schmeink,
CEO
Connexxion wint Haarlem-IJmond
20-01-2015 Tot en met 2025 blijven we rijden in het gebied
Connexxion heeft de aanbesteding van de concessie Haarlem-IJmond 2016-2025 gewonnen! Dat is geweldig nieuws. Connexxion en Syntus hebben beide evenveel punten gekregen, maar via loting hebben wij gewonnen. Die mogelijkheid van loting was al in het bestek aangegeven.
We gaan in Haarlem-IJmond het openbaar vervoer vormgeven op een manier, die qua duurzaamheid, milieuvriendelijkheid en innovaties revolutionair is voor ons land.
Bekijk hier een filmpje dat we maakte over deze concessie. (Let op: ben je op een Connexxion locatie ingelogd? Bekijk het fragment dan thuis.)
Tot dusver is SAN de concessie met de minste uitstoot van CO2 en fijnstof in heel Nederland. Maar zij zal op termijn voorbij worden gestreefd door het busvervoer Haarlem-IJmond. Door de inzet van (uiteindelijk) 78 elektrische bussen is hier sprake van zogenaamd zero emission-vervoer (ZE). Dus geen uitstoot meer van schadelijke stoffen.
Het nieuwe wagenpark wordt gefaseerd ingevoerd. Dat biedt Connexxion de mogelijkheid om samen met TNO uitgebreid te onderzoeken en te testen welke ZE-bussen, in combinatie met de bijbehorende laadinfrastructuur, technisch, functioneel en economisch de beste keus zijn. Door deze gefaseerde invoering wordt tevens voorkomen dat goede en nog schone aardgasbussen werkeloos aan de kant komen te staan.
We laten de beste van de 56 aardgasbussen nog drie jaar doorrijden (tot 1 januari 2019). Onder de beste verstaan we: beste staat van onderhoud, minste kilometers, laagste brandstofverbruik.
De bestaande aardgasbussen gaan we vanaf 9 oktober 2015 laten rijden op groengas. Dat heeft een duidelijke afname van de uitstoot van CO2 tot gevolg.
Ik ben heel erg trots dat, ondanks de concurrentie van EBS en Syntus, de provincie Noord-Holland de concessie aan ons heeft gegund. Ik wil iedereen geweldig bedanken voor de enorme inzet tijdens het aanbestedingstraject. Ik vind trouwens dat wij de terechte winnaar zijn, zo heb ik ook gezegd tijdens een feestelijk moment op het hoofdkantoor in Hilversum. Vanuit maatschappelijk oogpunt vind ik dat de zittende vervoerder bij een gelijkluidende uitslag er ook het meeste belang bij heeft ook de komende periode het vervoer te mogen blijven uitvoeren.
Overigens kunnen belanghebbenden nog tot 3 maart 2015 bezwaar aantekenen tegen deze beslissing.
Ik wens alle betrokkenen veel succes met de implementatie van deze mooie en revolutionaire concessie.
Bart Schmeink,
CEO
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ja toch wel? :')Bart Schmeink schreef:Ik vind trouwens dat wij de terechte winnaar zijn
🍉
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ach er komt zowiezo een bezwaarprocedure (wat was de laatste aanbesteding zonder een bezwaarprocedure ;) )
Uit het geruchtencircuitje had ik overigens vernomen dat in Zeeland de procedure van Syntus is afgekocht..
Uit het geruchtencircuitje had ik overigens vernomen dat in Zeeland de procedure van Syntus is afgekocht..
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat zal me niks verbazen aangezien Syntus een valide punt had wat betreft Zeeland.Somoht schreef:Ach er komt zowiezo een bezwaarprocedure (wat was de laatste aanbesteding zonder een bezwaarprocedure ;) )
Uit het geruchtencircuitje had ik overigens vernomen dat in Zeeland de procedure van Syntus is afgekocht..
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
als de ZE-bussen toch pas geleidelijk ingevoerd moeten worden, maakt een bezwaarprocedure voor Connexxion niet zoveel uit, want dan komen die ZE-bussen gewoon iets later pas in dienst...
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ben benieuwd wat voorn bussen het gaan worden.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
U vraagt, wij draaien:Somoht schreef:wat was de laatste aanbesteding zonder een bezwaarprocedure
Volgens mij was de gunning van Zuid- en Noordwest Friesland aan Arriva de laatste keer dat een busconcessie zonder bezwaarschift is gegund. Maarja, Connexxion wilde misschien wel graag van die Concessie af. Was volgens mij best verlieslatend, zoals bij het geblunder in 2006 voorspeld (bod van Connexxion naar Arriva gestuurd en omgekeerd, waarna Arriva zei dat het bod van Connexxion niet reëel was).
Afijn, bij railconcessies gaat het beter. Volgens eigen overzicht:
2012
Bus Rotterdam -> Bezwaar Connexxion afgewezen, bezwaar QBuzz ingetrokken.
Noord- en Zuidwest-Friesland -> Geen bezwaar
Zuid-Holland Noord -> Bezwaarschrift Connexxion, maar later weer ingetrokken.
Bus Den Haag stad -> Kort geding Veolia tijdens aanbesteding
Vechtdallijnen -> Geen bezwaar
Achterhoek/Rivierenland bus en trein -> Bezwaar Syntus afgewezen.
2013
IJsselmond -> Twee keer mislukt, derde maal rechtszaak verloren door Syntus.
Utrecht stad en regio -> Tweemaal opnieuw. Derde maal een rechtszaak verloren door Connexxion.
2014
Zeeland -> Rechtszaak afgewend na intrekken bezwaar Syntus (afgekocht wellicht).
Brabant-Oost -> Rechtszaak n.a.v. foutje rekenformule, verloren door Veolia.
Brabant-West -> Rechtszaak n.a.v. foutje rekenformule, verloren door Veolia.
2015
Hoeksche-Waard / Goeree-Overflakee -> Uitgesteld, uitgesteld en uitgesteld.
Haarlem-IJmond -> In afwachting van rechtszaak
2016
RijnGouwelijn -> Geen rechtszaak!
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Twente werd ook geen bezwaar aangetekend ;)
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
En SAN volgens mij ook niet, maar vanaf 2012 is het altijd raak.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten