Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Kom, laten we de medeforummerts dan nog maar eens lastigvallen met de hele conversatie:
n-evo schreef:
trolly schreef:
n-evo schreef:Binnen welk scenario is het makkelijker en handiger om een M5 over de weg te vervoeren als er ook een rechtstreekse railverbinding ligt? Ik ben echt volledig blanco qua iets verzinnen. :?
En toch is dat precies wat er bij de levering van de M5's is gebeurd :Y
Lijkt me niet dat ieder soort spoor geschikt is voor vervoer van een M5. Iets met de wielprofielen of zo?
Snap je vergelijking ook niet helemaal. Ik had het over deze situatie waarbij je een nieuwe metrolijn hebt liggen binnen Amsterdam die rechtstreeks op het bestaande net is aangesloten en voor dat materieel ontworpen is. Waarom zou je dan in godsnaam zo'n 116-meter lange metro over de weg vervoeren als ie ook gereden kan worden over geschikt spoor en gelijk op de goede locatie uitkomt? Een tram rijdt toch ook gewoon vanaf het eindpunt naar de remise en wordt niet op een oplegger gehesen? Begin jij over Frankrijk/Polen - Nederland. Compleet ander verhaal.
Prima hoor, dat je geen enkel scenario kan bedenken, maar dan niet gaan miepen over details als dat wel gewoon gebeurt is. Mij hoor je niet zeggen dat dat in dit geval handig zou zijn geweest — ik verbaas me er nog steeds over dat het kennelijk praktischer was die M5's via asfalt naar Amsterdam te halen.
Het nut van deze discussie nu nog voeren ontgaat me eerlijk gezegd een beetje. Duucoo heeft de redenen voor vervoer per spoor afdoende uitgelegd, immers.
trolly schreef:Kom, laten we de medeforummerts dan nog maar eens lastigvallen met de hele conversatie:
Prima hoor, dat je geen enkel scenario kan bedenken, maar dan niet gaan miepen over details als dat wel gewoon gebeurt is. Mij hoor je niet zeggen dat dat in dit geval handig zou zijn geweest — ik verbaas me er nog steeds over dat het kennelijk praktischer was die M5's via asfalt naar Amsterdam te halen.
Wat blijf je doorzagen. Ik verduidelijk nu al drie keer dat mijn opmerking betrekking had tot de situatie die hier beschreven werd: dus M5 van de opstelplaats Diemen (of whatever) naar Noord. Kennelijk wil je dat niet accepteren.
Anyway, ben het met Alargule eens. Nutteloze discussie dit, dus zullen we het laten rusten?
Laatst gewijzigd door n-evo op do 24 mar 2016, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je het niet gehoord? De R-net huisstijl is aangepast zodat de kleurstelling van de M5 daar ook binnen valt. Dat zeiden ze op de website van de N/Z-lijn.
Dus ja Thijs, ook dit is R-net huisstijl tegenweurdig! :D
Ik lees net dat HTM hun Avenio's wit-rood willen maken. Moet je opletten, worden de huisregels aangepast dat óók dat onder de R-net huisstijl valt. En zo rijdt iedere vervoerder straks weer met hun eigen kleuren, met een R-net stickertje erop. _O-
Haha ja inderdaad. Het klinkt mij meer in de oren dat de Hagenezen gewoon weer hun eigen kleurtjes terug willen en dit als excuus wordt gebruikt. Er zijn wel meer locaties waar voertuigen grijs zijn. Rotterdam bijvoorbeeld.
Van die hele R-net huisstijl blijft helemaal niks meer over straks behalve het logo. Iedere keer wordt de boel weer aangepast om de wensen van een andere regio tegemoet te komen.
Zo te zien hebben de metro's van de RET en het GVB straks dezelfde R-Net huisstijl. Als de HTM ook deze kleuren kiest voor zijn Avenio's, is er toch een eenheid. Dan zijn er straks dus twee soorten R-Net huisstijl: donkergrijs voor trein en bus en lichtgrijs voor tram en metro.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Volgens mij is zelfs die zwarte band hetzelfde. Het enige verschil is dat de Rotterdamse metro's meer deuren hebben dan de CAF stellen, waardoor de voorste deur direct tegen de cabine zit. Bij de CAF stellen zit er nog een raam tussen, waardoor de zwarte band ook doorloopt tot de kop.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ik heb een R-NET CAF vandaag in passagiersdienst (voor zover ik kon zien) gespot. Om 7:43 uur vertrok ie aan het einde van een 3-delige trein [Blauw/wit - Blauw/wit - R-NET] van Sloterdijk naar Gein. Kon er helaas geen foto van maken, stond beneden. Sorry!
De basiskleur oogt haast blauw- of witgrijs i.p.v. zilvergrijs. Maar misschien was dat optisch bedrog. Ik vond 'm er iig mooi uitzien.
Ik denk dat het in fases gebeurt. Bij de vernieuwing van de Rotterdamse metro's (en in iets mindere mate de Citadissen) is ook eerst de buitenzijde gedaan en daarna pas het interieur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.