Precies dezelfde situatie hier op de Veluwe. Echter is dit wel irritant in de spitsuren, want een stadsbus van Syntus heeft minder zitplaatsen en die kom je wel te kort tussen Apeldoorn en Arnhem, waardoor er gestaan moet worden op de snelweg.Michael schreef:In Breda hebben we aparte stads en streekbussen maar de stadsbussen rijden regelmatig op de streekdienst terwijl er tegelijkertijd streekbussen op de stadsdienst rijden. De stadsbussen in Breda hebben wel andere stoelen die minder comfortabel zijn maar zo oncomfortabel vind ik die ook weer niet. Ik kan zonder problemen een rit van Terheijden naar Fijnaart maken met een stadsbus (ca 45 minuten). Maar anderen kunnen dit wellicht anders ervaren.
Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
In Apeldoorn staan nog twee CXX-groene citaro CNG'ers achter de TSN-garageJelmer schreef:ook de 4523 rijdt inmiddels in Kennemerland, ook op lijn 80.
Zouden ze ook nog wat meer stoelen erin hebben gezet? Die vier stoelen die die extra rolstoelplek kost, schelen nogal...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat is precies de reden waarvoor ze in Apeldoorn staan. Hierdoor moesten ze herkeurd worden, vandaar dat de eerste er ook zo lang stonden.MdJ schreef:Zouden ze ook nog wat meer stoelen erin hebben gezet? Die vier stoelen die die extra rolstoelplek kost, schelen nogal...
Groeten,
Nick
Nick
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
http://www.connexxion.nl/reizen/1190/aa ... unnel/4206
Tijdens de werkzaamheden aan de Velsertunnel.
Tijdens de werkzaamheden aan de Velsertunnel.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het is al een paar dagen terug bekent gemaakt, maar als nog.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/181922/Opnie ... +Heemskerk
Vanaf 19:00 tot einde dienst rijden de buslijnen 73 en 74 om in Heemskerk.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/181922/Opnie ... +Heemskerk
Vanaf 19:00 tot einde dienst rijden de buslijnen 73 en 74 om in Heemskerk.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Hoelang gaat dat onderzoek nog duren?
En verder gaat vanaf 5 mei de Lange Nieuwstraat in IJmuiden op de schop. De sites van 9292 en CXX zijn al aangepast alleen de bussen rijden nog hun normale routes en dat geeft wel eens een beetje verwarring. Heeft met vertraging van de start te maken. De 82 gaat straks via de Zeeweg, Heerenduineweg en Spaarnestraat.
En verder gaat vanaf 5 mei de Lange Nieuwstraat in IJmuiden op de schop. De sites van 9292 en CXX zijn al aangepast alleen de bussen rijden nog hun normale routes en dat geeft wel eens een beetje verwarring. Heeft met vertraging van de start te maken. De 82 gaat straks via de Zeeweg, Heerenduineweg en Spaarnestraat.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
We hebben het over de provincie bestuur he.... Komen ze er vandaag niet, komen ze er morgen wel. Geen gaastBorisz schreef:Hoelang gaat dat onderzoek nog duren?
Tja, komen weer terug bij de gemeente. Fase 1 van de Lange Nieuwstraat (Marktplein tot Rotonde stadspark) zou 16 april weer open gaan. Waarna fase 2 zou beginnen (Marktplein tot Plein 1945) echter is dit op het laatste moment uitgesteld naar 5 mei. Echter zijn onze roosters vanaf de 14e al helemaal aangepast op de afsluiting van de tunnel en de fase 2 van de Lange Nieuwstraat. Hierdoor heeft lijn 82 extra tijd.Borisz schreef: En verder gaat vanaf 5 mei de Lange Nieuwstraat in IJmuiden op de schop. De sites van 9292 en CXX zijn al aangepast alleen de bussen rijden nog hun normale routes en dat geeft wel eens een beetje verwarring. Heeft Borg met vertraging van de start te maken. De 82 gaat straks via de Zeeweg, Heerenduineweg en Spaarnestraat.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Hoe staat het nu eigenlijk met de bezwaren van Syntus in de aanbesteding? Het is er nu lijkstil over.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Daar ben ik wel benieuwd naar inderdaad want het mag blijkbaar wat tijd kosten...CamilleKreemers schreef:Hoe staat het nu eigenlijk met de bezwaren van Syntus in de aanbesteding? Het is er nu lijkstil over.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Zoals ik hier al aan gaf, alle tijd....Mike schreef:We hebben het over de provincie bestuur he.... Komen ze er vandaag niet, komen ze er morgen wel. Geen haastBorisz schreef:Hoelang gaat dat onderzoek nog duren?
Wat ik gehoord heb gaan ze in de zomer weer is een vergadering houden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ze hebben een tussen-concessie van max 2 jaar aan cxx gegund, dus ze kunnen weer even vooruit. Geen haast inderdaad. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het Rocov heeft het advies voor volgend jaar op de site gezet. Omdat de NS de treinen op Beverwijk een kwartier verschuift wordt er veel veranderd om toch nog enige aansluiting te houden. Wat de NS opschiet met het verschuiven zou ik niet weten, Haarlem-Amsterdam en Uitgeest-Alkmaar is alles kwartierdienst dus dat zou niet uit moeten maken lijkt me.
Hoe dan ook, ingekort:
1. De 73 heeft kwartierdienst, dus dat zou toch geen problemen moeten geven, dus weet niet precies wat ze hier van plan zijn.
2. Lijn 72 bestaat niet. Was vroeger de bus naar Santpoort
3. Zou mooi zijn, maar doorgaande lijnen over concessiegrenzen is allemaal weer moeilijk.
Hoe dan ook, ingekort:
Volle versie op de site: http://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/2 ... erwijk.pdf1. U stelt voor om lijn 73 gedeeltelijk te splitsen in een korte en een langere route. Daarmee kan de korte route aansluiten op de trein.
Wij zijn het met deze oplossing eens.
2. We adviseren om zeker op de lijnen 72 en 73 rijtijd metingen te doen voordat een dienstregeling wordt opgesteld.
3. De aansluiting van lijn 79 op de treinen en bus 167 in Castricum blijft lastig te realiseren. We adviseren om te onderzoeken of een e
xploitatieve koppeling met lijn 167 of met lijn 164 (naar Egmond aan Zee) mogelijkheden biedt om te besparen op dru’s.
1. De 73 heeft kwartierdienst, dus dat zou toch geen problemen moeten geven, dus weet niet precies wat ze hier van plan zijn.
2. Lijn 72 bestaat niet. Was vroeger de bus naar Santpoort
3. Zou mooi zijn, maar doorgaande lijnen over concessiegrenzen is allemaal weer moeilijk.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Sorry Moderators, Ik reageer alleen op een zin en dan leek me dit handiger dan een zoektocht.
Ik kan wel een reden bedenken. Wellicht is hierdoor personeel efficiënter in te zetten (en dus minder kosten te maken)YSH schreef:Wat de NS opschiet met het verschuiven zou ik niet weten, Haarlem-Amsterdam en Uitgeest-Alkmaar is alles kwartierdienst dus dat zou niet uit moeten maken lijkt me.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Mogelijk eindelijk een oplossing voor treinen naar Zandvoort die achterlijk lang moeten stilstaan in Haarlem?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Volgensmij zit er nogal wat lucht in de sprinter Amsterdam - Haarlem - Alkmaar - Hoorn om het passend te krijgen. Maar betekent dit ook einde aansluiting in Hoorn naar Enkhuizen?
Edit: Ding staat nu maarliefst 8 minuten stil in Uitgeest en 4 in Alkmaar richting Hoorn. Ander pad lijkt mij inderdaad wel wenselijk en die aansluiting richting Enkhuizen kan wel eens meeschuiven, waarom wordt Amersfoort - Enkhuizen anders opgeknipt.
Edit: Ding staat nu maarliefst 8 minuten stil in Uitgeest en 4 in Alkmaar richting Hoorn. Ander pad lijkt mij inderdaad wel wenselijk en die aansluiting richting Enkhuizen kan wel eens meeschuiven, waarom wordt Amersfoort - Enkhuizen anders opgeknipt.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Meer te maken met de omklap Oude Lijn. Daardoor worden de IC's Amsterdam C-Haarlem-Leiden e.v. 8 minuten verschoven, en daardoor de sprinters Amsterdam-Haarlem ook weer verschuiven en op elkaar gaan keren. (Dat levert weer, door de korte kering te Zandvoort + verkorte rijtijd Amsterdam-Alkmaar een materieelcompositie op)
Enkhuizen-Amersfoort wordt opgeknipt wegens de perroncapaciteit en de capaciteit om doorgaande treinen te faciteren. Dit is een van de enige treinserie waarbij er geen perroncapaciteit verloren gaat als de trein doorrijdt, dit in tegenstelling tot de Zaandam-Utrecht corridor.
Enkhuizen-Amersfoort wordt opgeknipt wegens de perroncapaciteit en de capaciteit om doorgaande treinen te faciteren. Dit is een van de enige treinserie waarbij er geen perroncapaciteit verloren gaat als de trein doorrijdt, dit in tegenstelling tot de Zaandam-Utrecht corridor.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ondertussen in Haarlem-IJmond.
Lijn 80 wordt vanaf aanstaande vrijdag de "Amsterdam Beach Line". Elf bussen krijgen een speciale Amsterdam Beach Line beschildering: http://www.at5.nl/artikelen/158949/lijn ... beach-line
Lijn 80 wordt vanaf aanstaande vrijdag de "Amsterdam Beach Line". Elf bussen krijgen een speciale Amsterdam Beach Line beschildering: http://www.at5.nl/artikelen/158949/lijn ... beach-line
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Is dat Amsterdamse regiokaartje ook geldig in Haarlem/IJmond?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
ja het Amsterdam Region Travelticket is ook geldig in Haarlem IJmond (net als Zaanstreek en Amstelland)
Op de CXXsite staat het overzichtskaarten.
Op de CXXsite staat het overzichtskaarten.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Er staat achterop het kaartje: "Valid on all metro, tram and bus lines operated by Connexxion, GVB and EBS."JWM schreef:Is dat Amsterdamse regiokaartje ook geldig in Haarlem/IJmond?
Dus het zou mij zelfs niet verbazen als het ook geldig is in de rest van Noord-Holland en Utrecht. Misschien ook wel in Zeeland.
🍉
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Lijn 80 gaat niet eens naar zandvoort strand, waar deze foto is gemaakt komt lijn 80 ook niet...
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Je neemt vanuit Amsterdam toch ook gewoon de trein naar Zandvoort, ipv de bus die in Amsterdam-West, Halfweg, Haarlem en Heemstede op elke straathoek stopt. Op een beetje zonnige dag staat die bus ook gewoon in de file naar het strand.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Was dat maar zo, met mooi weer zit je vanaf centrum amsterdam soms al helemaal vol met staanplaatsen tot Zandvoort....
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Aangezien 80 en 81 veelal gekoppeld zitten, lijkt het mij dat de bussen met deze bestickering ook op lijn 81 gaan rijden. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten