EBS verbaast mij niet. Ze hebben ook ingeschreven voor Haarlem-ijmond en nog een concessie ergens. Het gaat mij pas verbazen als ze deze concessie winnen of 2e worden.fred1954 schreef:CXX en Qbuzz waren mijns inziens de gedoodverfde inschrijvers, Arriva ben ik niet verbaasd over dat die meedoet. EBS verbaast me wel.
Ik verbaas me ook over het feit dat blijkbaar er toch stemmen opgaan, dat de Uithoornlijn eventueel bij de concessie AML getrokken wordt. Ik dacht dat dat een gepasseerd station was, maar blijkbaar toch niet. Bij mij weten werd in het PvE de Uithoornlijn niet genoemd als deel van AML. Aan de andere kant, hebben zowel CXX als Qbuzz ervaring met tramvervoer door de stadsconcessie Utrecht. Ik ben benieuwd naar 15 december. :)
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Mwah.....financieel is de concessie Waterland niet zo een succes voor EBS, waardoor ze een paar jaar geleden de dienstregeling moesten uitdunnen. Daarom verbaas ik me dat ze inschrijven op een flinke concessie zoals AML.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
EBS zal heus hebben geleerd van hun verleden. Zit nu ook nieuw management dacht ik (ex leden van Qbuzz o.a, die weg moesten na Limburg gate). Zo verassend vind ik hun inschrijving niet. Ze moeten toch een keer wat kunnen winnen (WIE weet de concessie Noord Holland). Zelf denk ik dat Cxx en Qbuzz de grootste kanshebbers zijn. Arriva en EBS gevaarlijke outsiders.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De Amstelveen/Uithoorntramlijn wordt zoals het er nu naar uitziet een eilandbedrijfje tussen Uithoorn en Amsterdam Zuid. Er is geen enkele reden om die lijn dan te inbesteden aan het GVB, je moet dat dan juist bij concessiegebied Amstelland-Meerlanden voegen. Al was het maar om een signaalfunctie.fred1954 schreef:CXX en Qbuzz waren mijns inziens de gedoodverfde inschrijvers, Arriva ben ik niet verbaasd over dat die meedoet. EBS verbaast me wel.
Ik verbaas me ook over het feit dat blijkbaar er toch stemmen opgaan, dat de Uithoornlijn eventueel bij de concessie AML getrokken wordt. Ik dacht dat dat een gepasseerd station was, maar blijkbaar toch niet. Bij mij weten werd in het PvE de Uithoornlijn niet genoemd als deel van AML. Aan de andere kant, hebben zowel CXX als Qbuzz ervaring met tramvervoer door de stadsconcessie Utrecht. Ik ben benieuwd naar 15 december. :)
Met Cxx heb ik het eigenlijk een beetje gehad. Dat bedrijf straalt vergane glorie uit, en is niet in staat om met creatieve middelen wat noodzakelijke routeversnellingen door te voeren. Ligt natuurlijk ook wel aan de stadsregio, die blokkeren alles wat in de buurt komt van een goed idee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zoals?Vinny schreef: Met Cxx heb ik het eigenlijk een beetje gehad. Dat bedrijf straalt vergane glorie uit, en is niet in staat om met creatieve middelen wat noodzakelijke routeversnellingen door te voeren. Ligt natuurlijk ook wel aan de stadsregio, die blokkeren alles wat in de buurt komt van een goed idee.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Stadsdienst van Amersfoort bijvoorbeeld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het dieptepunt wat ik bij Connexxion meemaakte was de introductie van de buslijn 197/188 (rond 2008 volgens mij) van Amsterdam Manixstraat naar Uithoorn via Schiphol. Zelfs de OV reisplanner 9292ov.nl kende de route niet als optie omdat er een virtuele overstap in verborgen zat, waardoor het aantal reizigers dat deze busverbinding nam op de vingers van één hand te tellen waren. Ik was er bij toeval achter gekomen omdat ik de bus 172 gemist had en op het busstation ging koekeloeren of er nog andere bussen ongeveer die kant op zouden gaan en binnen in de bus bleek dat de lijn helemaal naar Aalsmeer en Uithoorn zou gaan. Precies wat ik nodig had. Bleek de verbinding ook nog eens iets sneller dan de reguliere 172. Alleen wist niemand dat, waardoor de lijn de dienstregeling erna keurig netjes werd opgehevenMike schreef:Zoals?Vinny schreef: Met Cxx heb ik het eigenlijk een beetje gehad. Dat bedrijf straalt vergane glorie uit, en is niet in staat om met creatieve middelen wat noodzakelijke routeversnellingen door te voeren. Ligt natuurlijk ook wel aan de stadsregio, die blokkeren alles wat in de buurt komt van een goed idee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Moet Vinny hier wel gelijk in geven helaas (ook al is CXX mijn werkgever). Vind b.v. doodzonde dat ze Almere en Utrecht op die manier kwijt zijn geraakt.Mike schreef:Zoals?Vinny schreef: Met Cxx heb ik het eigenlijk een beetje gehad. Dat bedrijf straalt vergane glorie uit, en is niet in staat om met creatieve middelen wat noodzakelijke routeversnellingen door te voeren. Ligt natuurlijk ook wel aan de stadsregio, die blokkeren alles wat in de buurt komt van een goed idee.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
EBS, intranet? Lachen man!OV Hoekschewaard schreef:... en het zal ongetwijfeld ook op het intranet van Arriva, Qbuzz en EBS staan.
Laatst gewijzigd door DSJM op vr 25 okt 2019, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het is geen eilandbedrijf aangezien de lijn een groot stuk parallel loopt aan, en hetzelfde spoor/haltes deelt met, GVB-lijn 5 en ook op Zuid in de toekomst waarschijnlijk aansluit op andere GVB-tramlijnen. Een eilandbedrijf impliceert dat de AVL geïsoleerd ligt en nergens andere GVB-lijnen kruist of anderzijds ontmoet. Dat is niet het geval.Vinny schreef:De Amstelveen/Uithoorntramlijn wordt zoals het er nu naar uitziet een eilandbedrijfje tussen Uithoorn en Amsterdam Zuid. Er is geen enkele reden om die lijn dan te inbesteden aan het GVB, je moet dat dan juist bij concessiegebied Amstelland-Meerlanden voegen. Al was het maar om een signaalfunctie.
Ik zie de efficiëntie niet helemaal van één enkele tramlijn binnen Amsterdam onderbrengen bij een andere vervoerder. GVB heeft alle faciliteiten voor onderhoud en stalling binnen de regio voor railvervoer.
Toevoeging: hoe willen ze het überhaupt met materieel doen? GVB heeft veel meer trams ter beschikking en heeft zodoende ook veel meer vrijheid om daarmee, indien nodig, te schuiven tussen lijnen. Een andere vervoerder moet het doen met maximaal een x aantal trams die voor de AVL nodig worden geacht en heeft verder niks. En wat is nog het nut van materieel dat universeel inzetbaar is als er administratief een scheiding in het netwerk komt: GVB en niet-GVB. Dat is toch onhandig?
Laatst gewijzigd door n-evo op za 12 nov 2016, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De nieuwe dienstregeling staat online (nog geen compleet overzicht) het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is veranderde tijden en lijn 145 gaat vanaf halte langsom via route osdorperweg-Sloterweg-anderlechtlaan rijden
Naar halte Hageland
haltes: osdorperweg, ditlaar, sportpark sloten worden weer bediend.
haltes brusselsingel en westmallepad vervallen
Naar halte Hageland
haltes: osdorperweg, ditlaar, sportpark sloten worden weer bediend.
haltes brusselsingel en westmallepad vervallen
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Komen de bewoners van die kant van de Laan van Vlaanderen dan zonder bus te zitten?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zou dat heel erg zijn? Zo ver is het toch ook niet naar een halte van 61/69 of tram 2.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zie zo in de 170-bundel voor 2017 ook geen (opzienbarende) veranderingen in lijnen en routes. Voorlopig het laatste jaar van deze concessie voor CXX, ze doen het rustig aan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Welke kant heb je het precies over? Als je het hebt over de kant boven tram 2, dan ja. Maar die hoeven maar een minuutje of 10(?) te lopen naar tram 1 voor een rechtstreekse verbinding met Lelylaan.n-evo schreef:Komen de bewoners van die kant van de Laan van Vlaanderen dan zonder bus te zitten?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het stuk Laan van Vlaanderen waar halte Westmallepad is.
Ik koppelde er verder geen waardeoordeel aan vast. Vroeg me alleen af of er misschien nog iets voor de 145 terug zou komen op dat stuk.JWM schreef:Zou dat heel erg zijn? Zo ver is het toch ook niet naar een halte van 61/69 of tram 2.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Laat lijn 145 weer gewoon lekker doorrijden naar het centrum, dan zitten er veel meer mensen in...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die tijd is helaas voorbij. Ook in het definitieve PvE van de nieuwe concessieperiode is de verbinding naar de Elandsgracht niet meer verplicht.Mike schreef:Laat lijn 145 weer gewoon lekker doorrijden naar het centrum, dan zitten er veel meer mensen in...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Had je wel moeten doen. Het is natuurlijk van de zotte dat je die lijn een jaar geleden weg haalt van de Sloterweg om hem een jaar later (gedeeltelijk) terug te leggen. Een lijn moet je ook even de tijd geven een klantenkring op te bouwen. Lijn 145 biedt hele andere reisrelaties aan dat lijn 61 die deze haltes voorheen bediende. Dit gehuzzel slaat nergens op.Ik koppelde er verder geen waardeoordeel aan vast.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik moet niks en ik ben ook niet degene die dat besluit heeft genomen.JWM schreef:Had je wel moeten doen. Het is natuurlijk van de zotte dat je die lijn een jaar geleden weg haalt van de Sloterweg om hem een jaar later (gedeeltelijk) terug te leggen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als ambassadeur van Nieuw Sloten op dit forum beschouw ik het als jou verantwoordelijkhed (A)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wegens werkzaamheden aan het busstation van Station Zuid rijden lijn 199, 241, 242, 310 en 346 tijdelijk via de achterzijde van het station. Ze gebruiken daarbij de halte van lijn 461.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nou, ik mocht er mooi niet uit bij lijn 199. Eerst de Beethovenstraat afrijden tot bijna aan het begin van de Irenstraat. Vervolgens er achter komen dat de Strawinskylaan dicht is. Dan maar een U-bocht en daarna afgeslagen de Gustav Mahlerlaan in. Vervolgens niet gestopt bij het Mahlerplein, maar lekker mee tot de Parnassusweg en toen op rijbaan van de Strawinskylaan er uit geflikkerd.
Zo dat moest er even uit. Het gaat nog niet helemaal goed daar in die bouwput.
Zo dat moest er even uit. Het gaat nog niet helemaal goed daar in die bouwput.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat klinkt veelbelovend — er staan daar geloof ik nog een paar klusjes op het programma.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ten de tijd dat die klusjes daar af zijn wordt de Noord/Zuidlijn doorgetrokken naar Amstelveen, dus mogen ze opnieuw gaan klussen.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten