Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6193
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

fred1954 schreef:CXX en Qbuzz waren mijns inziens de gedoodverfde inschrijvers, Arriva ben ik niet verbaasd over dat die meedoet. EBS verbaast me wel.

Ik verbaas me ook over het feit dat blijkbaar er toch stemmen opgaan, dat de Uithoornlijn eventueel bij de concessie AML getrokken wordt. Ik dacht dat dat een gepasseerd station was, maar blijkbaar toch niet. Bij mij weten werd in het PvE de Uithoornlijn niet genoemd als deel van AML. Aan de andere kant, hebben zowel CXX als Qbuzz ervaring met tramvervoer door de stadsconcessie Utrecht. Ik ben benieuwd naar 15 december. :)
EBS verbaast mij niet. Ze hebben ook ingeschreven voor Haarlem-ijmond en nog een concessie ergens. Het gaat mij pas verbazen als ze deze concessie winnen of 2e worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3485
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Mwah.....financieel is de concessie Waterland niet zo een succes voor EBS, waardoor ze een paar jaar geleden de dienstregeling moesten uitdunnen. Daarom verbaas ik me dat ze inschrijven op een flinke concessie zoals AML.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door mijack1985 »

EBS zal heus hebben geleerd van hun verleden. Zit nu ook nieuw management dacht ik (ex leden van Qbuzz o.a, die weg moesten na Limburg gate). Zo verassend vind ik hun inschrijving niet. Ze moeten toch een keer wat kunnen winnen (WIE weet de concessie Noord Holland). Zelf denk ik dat Cxx en Qbuzz de grootste kanshebbers zijn. Arriva en EBS gevaarlijke outsiders.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

fred1954 schreef:CXX en Qbuzz waren mijns inziens de gedoodverfde inschrijvers, Arriva ben ik niet verbaasd over dat die meedoet. EBS verbaast me wel.

Ik verbaas me ook over het feit dat blijkbaar er toch stemmen opgaan, dat de Uithoornlijn eventueel bij de concessie AML getrokken wordt. Ik dacht dat dat een gepasseerd station was, maar blijkbaar toch niet. Bij mij weten werd in het PvE de Uithoornlijn niet genoemd als deel van AML. Aan de andere kant, hebben zowel CXX als Qbuzz ervaring met tramvervoer door de stadsconcessie Utrecht. Ik ben benieuwd naar 15 december. :)
De Amstelveen/Uithoorntramlijn wordt zoals het er nu naar uitziet een eilandbedrijfje tussen Uithoorn en Amsterdam Zuid. Er is geen enkele reden om die lijn dan te inbesteden aan het GVB, je moet dat dan juist bij concessiegebied Amstelland-Meerlanden voegen. Al was het maar om een signaalfunctie.

Met Cxx heb ik het eigenlijk een beetje gehad. Dat bedrijf straalt vergane glorie uit, en is niet in staat om met creatieve middelen wat noodzakelijke routeversnellingen door te voeren. Ligt natuurlijk ook wel aan de stadsregio, die blokkeren alles wat in de buurt komt van een goed idee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Vinny schreef: Met Cxx heb ik het eigenlijk een beetje gehad. Dat bedrijf straalt vergane glorie uit, en is niet in staat om met creatieve middelen wat noodzakelijke routeversnellingen door te voeren. Ligt natuurlijk ook wel aan de stadsregio, die blokkeren alles wat in de buurt komt van een goed idee.
Zoals?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Stadsdienst van Amersfoort bijvoorbeeld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Mike schreef:
Vinny schreef: Met Cxx heb ik het eigenlijk een beetje gehad. Dat bedrijf straalt vergane glorie uit, en is niet in staat om met creatieve middelen wat noodzakelijke routeversnellingen door te voeren. Ligt natuurlijk ook wel aan de stadsregio, die blokkeren alles wat in de buurt komt van een goed idee.
Zoals?
Het dieptepunt wat ik bij Connexxion meemaakte was de introductie van de buslijn 197/188 (rond 2008 volgens mij) van Amsterdam Manixstraat naar Uithoorn via Schiphol. Zelfs de OV reisplanner 9292ov.nl kende de route niet als optie omdat er een virtuele overstap in verborgen zat, waardoor het aantal reizigers dat deze busverbinding nam op de vingers van één hand te tellen waren. Ik was er bij toeval achter gekomen omdat ik de bus 172 gemist had en op het busstation ging koekeloeren of er nog andere bussen ongeveer die kant op zouden gaan en binnen in de bus bleek dat de lijn helemaal naar Aalsmeer en Uithoorn zou gaan. Precies wat ik nodig had. Bleek de verbinding ook nog eens iets sneller dan de reguliere 172. Alleen wist niemand dat, waardoor de lijn de dienstregeling erna keurig netjes werd opgeheven :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door mijack1985 »

Mike schreef:
Vinny schreef: Met Cxx heb ik het eigenlijk een beetje gehad. Dat bedrijf straalt vergane glorie uit, en is niet in staat om met creatieve middelen wat noodzakelijke routeversnellingen door te voeren. Ligt natuurlijk ook wel aan de stadsregio, die blokkeren alles wat in de buurt komt van een goed idee.
Zoals?
Moet Vinny hier wel gelijk in geven helaas (ook al is CXX mijn werkgever). Vind b.v. doodzonde dat ze Almere en Utrecht op die manier kwijt zijn geraakt.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
DSJM
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 22:17

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DSJM »

OV Hoekschewaard schreef:... en het zal ongetwijfeld ook op het intranet van Arriva, Qbuzz en EBS staan.
EBS, intranet? Lachen man!
Laatst gewijzigd door DSJM op vr 25 okt 2019, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
n-evo
Berichten: 3418
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Vinny schreef:De Amstelveen/Uithoorntramlijn wordt zoals het er nu naar uitziet een eilandbedrijfje tussen Uithoorn en Amsterdam Zuid. Er is geen enkele reden om die lijn dan te inbesteden aan het GVB, je moet dat dan juist bij concessiegebied Amstelland-Meerlanden voegen. Al was het maar om een signaalfunctie.
Het is geen eilandbedrijf aangezien de lijn een groot stuk parallel loopt aan, en hetzelfde spoor/haltes deelt met, GVB-lijn 5 en ook op Zuid in de toekomst waarschijnlijk aansluit op andere GVB-tramlijnen. Een eilandbedrijf impliceert dat de AVL geïsoleerd ligt en nergens andere GVB-lijnen kruist of anderzijds ontmoet. Dat is niet het geval.

Ik zie de efficiëntie niet helemaal van één enkele tramlijn binnen Amsterdam onderbrengen bij een andere vervoerder. GVB heeft alle faciliteiten voor onderhoud en stalling binnen de regio voor railvervoer.

Toevoeging: hoe willen ze het überhaupt met materieel doen? GVB heeft veel meer trams ter beschikking en heeft zodoende ook veel meer vrijheid om daarmee, indien nodig, te schuiven tussen lijnen. Een andere vervoerder moet het doen met maximaal een x aantal trams die voor de AVL nodig worden geacht en heeft verder niks. En wat is nog het nut van materieel dat universeel inzetbaar is als er administratief een scheiding in het netwerk komt: GVB en niet-GVB. Dat is toch onhandig?
Laatst gewijzigd door n-evo op za 12 nov 2016, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco1989
Berichten: 437
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

De nieuwe dienstregeling staat online (nog geen compleet overzicht) het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is veranderde tijden en lijn 145 gaat vanaf halte langsom via route osdorperweg-Sloterweg-anderlechtlaan rijden
Naar halte Hageland
haltes: osdorperweg, ditlaar, sportpark sloten worden weer bediend.
haltes brusselsingel en westmallepad vervallen
n-evo
Berichten: 3418
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Komen de bewoners van die kant van de Laan van Vlaanderen dan zonder bus te zitten?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

Zou dat heel erg zijn? Zo ver is het toch ook niet naar een halte van 61/69 of tram 2.
fred1954
Berichten: 3485
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik zie zo in de 170-bundel voor 2017 ook geen (opzienbarende) veranderingen in lijnen en routes. Voorlopig het laatste jaar van deze concessie voor CXX, ze doen het rustig aan.
Natorious
Berichten: 459
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Natorious »

n-evo schreef:Komen de bewoners van die kant van de Laan van Vlaanderen dan zonder bus te zitten?
Welke kant heb je het precies over? Als je het hebt over de kant boven tram 2, dan ja. Maar die hoeven maar een minuutje of 10(?) te lopen naar tram 1 voor een rechtstreekse verbinding met Lelylaan.
n-evo
Berichten: 3418
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Het stuk Laan van Vlaanderen waar halte Westmallepad is.
JWM schreef:Zou dat heel erg zijn? Zo ver is het toch ook niet naar een halte van 61/69 of tram 2.
Ik koppelde er verder geen waardeoordeel aan vast. Vroeg me alleen af of er misschien nog iets voor de 145 terug zou komen op dat stuk.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Laat lijn 145 weer gewoon lekker doorrijden naar het centrum, dan zitten er veel meer mensen in...
fred1954
Berichten: 3485
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Mike schreef:Laat lijn 145 weer gewoon lekker doorrijden naar het centrum, dan zitten er veel meer mensen in...
Die tijd is helaas voorbij. Ook in het definitieve PvE van de nieuwe concessieperiode is de verbinding naar de Elandsgracht niet meer verplicht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

Ik koppelde er verder geen waardeoordeel aan vast.
Had je wel moeten doen. Het is natuurlijk van de zotte dat je die lijn een jaar geleden weg haalt van de Sloterweg om hem een jaar later (gedeeltelijk) terug te leggen. Een lijn moet je ook even de tijd geven een klantenkring op te bouwen. Lijn 145 biedt hele andere reisrelaties aan dat lijn 61 die deze haltes voorheen bediende. Dit gehuzzel slaat nergens op.
n-evo
Berichten: 3418
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

JWM schreef:Had je wel moeten doen. Het is natuurlijk van de zotte dat je die lijn een jaar geleden weg haalt van de Sloterweg om hem een jaar later (gedeeltelijk) terug te leggen.
Ik moet niks en ik ben ook niet degene die dat besluit heeft genomen. :wink:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JWM »

Als ambassadeur van Nieuw Sloten op dit forum beschouw ik het als jou verantwoordelijkhed (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Wegens werkzaamheden aan het busstation van Station Zuid rijden lijn 199, 241, 242, 310 en 346 tijdelijk via de achterzijde van het station. Ze gebruiken daarbij de halte van lijn 461.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sneltram
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Nou, ik mocht er mooi niet uit bij lijn 199. Eerst de Beethovenstraat afrijden tot bijna aan het begin van de Irenstraat. Vervolgens er achter komen dat de Strawinskylaan dicht is. Dan maar een U-bocht en daarna afgeslagen de Gustav Mahlerlaan in. Vervolgens niet gestopt bij het Mahlerplein, maar lekker mee tot de Parnassusweg en toen op rijbaan van de Strawinskylaan er uit geflikkerd.

Zo dat moest er even uit. Het gaat nog niet helemaal goed daar in die bouwput. :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10652
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Dat klinkt veelbelovend — er staan daar geloof ik nog een paar klusjes op het programma.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door VIRM »

Ten de tijd dat die klusjes daar af zijn wordt de Noord/Zuidlijn doorgetrokken naar Amstelveen, dus mogen ze opnieuw gaan klussen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten