Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tja, ik heb me ook al eens hardop afgevraagd of die 51 het überhaupt nog gaat redden tot 2020 qua materieel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zit toch echt liever op een ietsiepietsie hardere stoel dan een op een gemilimeterd afgesleten stofje met kauwgomvlekken. :)Ardan schreef:Het was al niks en nu is het nog minder dan niks... Stofje eraf gehaald en een plaat erop gezet?Suus schreef:Daar zijn ze dan, de aangepaste stoelen voor de CAF-metro's:
[plaatje]
By the way, kunnen de werkzaamheden aan de Lairessestraat en de Albert Cuypstraat niet tegelijkertijd gebeuren? Anders moet de 16 2x een langdurige omleiding rijden :/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, natuurlijk niet. De middelen zouden eens efficiënt ingezet worden. Stel je voor, zeg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Maart 2019 is einde verhaal voor lijn 51. Dan gaat de Amstelveenboog eruit.n-evo schreef:Tja, ik heb me ook al eens hardop afgevraagd of die 51 het überhaupt nog gaat redden tot 2020 qua materieel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nou, 2019 wordt ook nog een lastig verhaal als dit soort gevalletjes te vaak blijven voorkomen...
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Euh... bedankt voor de melding Mojito, maar Alargule is ècht snel hoor.
Alargule schreef:GVB stelt in ieder geval alles in het werk om het materieel op de bestaande lijn volledig op te rijden voor 2019.
Als Amstelveniaan kun je maar beter gaan fietsen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
God wat zou een likesysteem nu van pas zijn gekomen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, nu je het zegt :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Niet goed opgelet. Gebeurt wel eens. Zowel op de trambaan als online.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gisteren weer een relatief zware aanrijding geweest tussen tram 5 en 51 in Amstelveen... http://www.at5.nl/artikelen/162531/bots ... amstelveen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ha, nummer 3 is ook wakker.
Mojito schreef:Nou, 2019 wordt ook nog een lastig verhaal als dit soort gevalletjes te vaak blijven voorkomen...
trolly schreef:Euh... bedankt voor de melding Mojito, maar Alargule is ècht snel hoor.
Alargule schreef:GVB stelt in ieder geval alles in het werk om het materieel op de bestaande lijn volledig op te rijden voor 2019.
Als Amstelveniaan kun je maar beter gaan fietsen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
n-evo schreef:^Like
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Compleet overheen gelezen -o-
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Mojito schreef:Gebeurt wel eens. Zowel op de trambaan als online.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
trolly schreef:n-evo schreef:^Like
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oeeeh... moeilijkmoeilijklastig, maar ik houd me in :X
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Factsheet 15G staat online, ik had het gelukkig mis over de airco.
https://assets.gvb.nl/Factsheet-GVB-CAF-15Gtram.pdf
Wat ik bij CAF vrij apart vindt is dat Urbos trams met gelijke breedte, gelijke lengte (of nagenoeg gelijke lengte) en hoeveelheid bestuurderscabines onderling haast extreem schommelen qua capaciteit. In de ene tweerichtingstram van 33 meter lang en 2,65 meter breed passen bijvoorbeeld wel 280 mensen en in de ander maar 210 of zo. Heeft iemand enig idee waar die verschillen in zouden kunnen zitten? Soms zit het 'm in de genomen dichtheid per m2, maar lang niet altijd.
https://assets.gvb.nl/Factsheet-GVB-CAF-15Gtram.pdf
Wat ik bij CAF vrij apart vindt is dat Urbos trams met gelijke breedte, gelijke lengte (of nagenoeg gelijke lengte) en hoeveelheid bestuurderscabines onderling haast extreem schommelen qua capaciteit. In de ene tweerichtingstram van 33 meter lang en 2,65 meter breed passen bijvoorbeeld wel 280 mensen en in de ander maar 210 of zo. Heeft iemand enig idee waar die verschillen in zouden kunnen zitten? Soms zit het 'm in de genomen dichtheid per m2, maar lang niet altijd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
4 deuren per zijde (2 enkele, 2 dubbele)
50 zitplaatsen, 125 staanplaatsen
50 zitplaatsen, 125 staanplaatsen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, ik bedoelde, kan het aan het aantal deuren en stoelen liggen dat de capaciteit zo fluctueert?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Stoelen zou kunnen de hoeveelheid deuren is meestal hetzelfde.Ardan schreef:Aantal deuren? Aantal stoelen?
Je ziet het ook bij de Antwerpse Hermelijn vs Amsterdamse Combino: er zouden zo'n 250 mensen in een HermeLijn passen (eenrichtings variant), terwijl er maar 180 mensen in een Combino gaan. Lijkt me niet dat je op de plek van de bestuurderscabine achterin 70 man kwijt kunt als je die eruit haalt of dat die 40 cm in lengte zoveel verschil maakt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik denk dat het een deel van het verschil in capaciteit tussen de Hermelijnen in België en de Combino's in Amsterdam komt door dat conducteurshokje...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgens mij een hele prestatie als je 70 man, of zelfs de helft daarvan, kwijt kan op de plek van die cabine.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten