Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Maxim, bedankt voor de reactie. Nog een vraag van mijn kant: is de gepubliceerd dienstregeling definitief, of kunnen jullie daar tussen door nog lijnen, tijden en frequenties aanpassen? Ik zie namelijk dat er tot 9 december 2017 gepland is.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef:Wie zegt dat 5 minuten genoeg is? Dat weet je niet en dat is nou net mijn probleem met dit systeem: je kan beter noteren hoe laat een bus op zijn vroegst vertrekt dan hoe laat deze op zijn laatst vertrekt. Mensen kijken met bussen normaal naar aankomsttijden op tijdhaltes. Dat een bus 5-10 minuten later dan de vertrekstaat vertrekt boeit niemand een hol als aansluitingen worden gehaald.
Klopt.. wanneer over het halen van de aansluiting al 'zekerheid' is op het moment dat op de halte de minuten verstrijken ná de vertrektijd zoals op het bord of in de App staat..

Jammer is nu dat die zekerheid er niet is..

Ik ben ook geen fan van om eerder bij de bushalte te gaan staan dan dat op de haltekaart staat vermeldt. Zeker niet op een lijn waarbij je dus redelijk aan het einde ervan opstapt. Kans op wat vertraging is dan wel aannemelijker dan de eerste halte na een beginpunt.
sirvinniei schreef: Dat een bus 5-10 minuten eerder vertrekt is daarentegen wel heel storend omdat mensen een bus van 20-25 minuten later moeten nemen.
Zeker.. al zou je dat in deze digitale tijd toch moeten kunnen verbeteren met realtime GPS info,
Als ik weet dat de bus 2 dorpen verderop al 3 minuten voor op schema ligt.. dan zal ik zeker zorgen dat ik eerder bij de halte ben.. tenzij er tussendoor nog een tijdhalte is.. waar de chauffeur zich dan aan de regel houdt.. :wink:
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ter informatie: ik nam vooral lijn 81 vanaf de halte korte dreef naar Klp dus inderdaad aan het einde van de route.
Door de frequenties en bedieningstijden probeerde ik dit zo weinig mogelijk te doen, maar dan is het die enkele keer wel zuur om er achter te komen dat je bus al weggereden is terwijl je 5 minuten voor de vertrektijd op de halte staat. Met de nieuwe dienstregeling van lijn 50 zal ik m een stuk meer gebruiken, iig als ie niet weer veel te vroeg vertrekt.

Het eerste dienstregelingjaar is altijd het moeilijkste voor nieuwe vervoerders omdat er nog niks getweakt aan de rijtijden is. Ik hoop dus op het beste.

Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de nieuwe bussen en de nieuwe abonnementen/rit tarieven.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Keolis start in het concessiegebied Utrecht ook met deelfietsen, onder de naam KeoBikes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Via deze link (http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/144) is het advies van het ROCOV Utrecht te lezen over de tarieven 2017 van Syntus en Qbuzz.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Aking »

Suus schreef:Keolis start in het concessiegebied Utrecht ook met deelfietsen, onder de naam KeoBikes.
Concurrentie voor de OV-fiets?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Het ging in eerste instantie alleen om Leusden meen ik, daar staan geen OV-fietsen al is het op zich goed befietsbaar vanuit Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door TreinenFreak »

Is de midibus van Syntus Utrecht al bekend? Of blijven de Mercedes Benz sprinters nog even.
dylanwild94
Berichten: 6193
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Volgens het WIS* zouden het de sprinter midibussen kunnen worden van Qbuzz uit Groningen.

*Wandelgangen Informatie Systeem
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Voor de mesen die dat leuk vinden, via https://reizen.syntus.nl/nl/utrecht/haltes zijn alle haltevertrekstaten te vinden. Alleen volgens mij klopt er bij sommige vertrekstaten iets niet, lijn 5 in Woerden rijdt volgens de vertrekstaat 2x/uur naar Oudewater terwijl hij dat eigenlijk maar 1x/uur doet. En het viel me op dat er op Koningsdag andere vertrektijden gelden voor veel lijnen. Soms zijn er wel verschuivigen van 1(!) minuut.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Is een beetje raar van Syntus want het is gewoon de zaterdagdienstregeling...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Visgraatmodel »

Even gechecked op 9292 en het lijkt er weer op dat de 195 door twee bedrijven wordt gereden.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Maar gelukkig kan je wel de Syntus abonnementen bij Arriva gebruiken en andersom.
Speedmaster
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

Visgraatmodel schreef:Even gechecked op 9292 en het lijkt er weer op dat de 195 door twee bedrijven wordt gereden.
Klopt, met dat verschil dat Syntus nu wel overeenstemming heeft met Arriva voor het accepteren van elkaars abonnementen. Er zijn een groot aantal klanten die hier heel blij van worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Dat blijft inderdaad het geval. Wel een forse verbetering is, zoals te lezen in het hierboven gelinkte advies van het ROCOV, dat Arriva en Syntus elkaars abonnementen gaan accepteren op het gehele traject van de 195/295. Reizigers naar Papendorp Zuid, wat door drie concessies bediend wordt, hoeven daarmee straks niet meer een andere bus af te wachten om hun abonnement te kunnen gebruiken.

Overigens blijven U-OV en Syntus net als nu bij U-OV en Connexxion elkaars sterabonnementen en een selectie van de kortingsabonnementen accepteren. Bij de sterabonnementen blijven de beide concessies hun eigen producten houden (die dus wel in de hele provincie geldig zijn), de kortingsabonnementen van U-OV die Syntus accepteert kan je ook in de Syntus-webshop kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Ik heb over het algemeen het idee dat er met connexxion moeilijker valt samen te werken. Laatst wilde connexxion ook al niet aan een doorkoppeling van lijn 165 - 89 tussen Den Bosch en Nijmegen. Arriva wilde dit wel graag, maar dat ter zijde.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Ik vraag me wel af of Syntus nu dan ook om kan gaan met verchipte sterabonnementen. Dat kan de apparatuur zoals deze tot nu toe door Syntus wordt gebruikt namelijk niet voor zover ik weet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8786
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Volgens 9292 en de OVinfo-app gaat er iets fout met lijn 217, want in de middag hebben de haltes Bedrijventerrein de Horst, Plesmanstraat en Amersfoort Centrum dezelfde vertrektijd. :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3409
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

In de ochtend staat nu 1 minuut gepland van Centrum naar Bedrijventerrein de Horst, waarbij ook nog eens via de in Leusden Zuid gelegen halte Walenburg gereden wordt :D (waar in werkelijkheid alleen nog maar een buurtbus gaat stoppen).
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tristan »

wouter15 schreef:Maar gelukkig kan je wel de Syntus abonnementen bij Arriva gebruiken en andersom.
Dat is idd heel fijn. Nu hoef ik tijdens mijn privéreizen niet meer zwart te reizen bij de 'verkeerde' vervoerder.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

http://rtvrondevenen.nl/artikel/3987750 ... -concessie

Blijkbaar komen er ook elektrische aflos auto's in Utrecht. Ik weet niet hoe het bij andere bushaltes zit, maar op Veenendaal de klomp en/of centrum is er erg weinig ruimte om deze te plaatsen. Er is eigenlijk al te weinig ruimte voor de huidige buslijnen xD
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Syntus heeft voor al hun concessies elektrische aflosauto's, dat is dus niets nieuws. Zijn wel mooie auto's overigens, heb er een keer ingezeten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Laat mij raden, Renault Zoe?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Mike »

Suus schreef:Laat mij raden, Renault Zoe?
:') Artikel niet gelezen denk ik :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Ik had vernomen dat de e-Golf tijdelijk niet meer verkrijgbaar was in Nederland, dus dan kan je wel heel groot zeggen dat er e-Golfs komen, maar PON kan ook niet toveren :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten