Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
wageninger
Berichten: 10
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 19:27

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wageninger »

Een keer extra drukken is toch nooit verkeerd?
Daar heb je gelijk in. Oudere mensen raken in paniek zag ik vanmiddag.
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Snap er nog steeds niks van dat lijn 80 dat kleine stukje naar Wageningen niet doorrijdt
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8786
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Bij Amersfoort Vathorst hangen alleen de vertrektijden van de lijnen 3 en 5, de rest ontbreekt nog,

Verder rond 12:10 uur een rit van lijn 1 die blijkbaar verviel richting De Eemgaarde. Wilde 'm opwachten maar nadat de vertraging bij de halte Bergkerk opliep, liet ik het zitten. Uiteindelijk stond hij op de halte bij station Amersfoort met alarmlichten aan. Geen idee of hij pech had of dat er wellicht geen nieuwe chauffeur was.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Zojuist ook even een rondje gemaakt met lijn X4 en lijn 3. Wat mij opviel is de erge vertraging, ik dacht dat dit in de avonduren over zou zijn maar lijn 3 was 20 min vertraagd. Verder is het reizen met de app ook niet ideaal, je moet namelijk zelf uitleggen dat je een kaartje hebt gekocht via de app want de buschauffeur snapt er niks van. Overigens zijn de Setra's wel erg mooie bussen.
wageninger
Berichten: 10
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 19:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wageninger »

BasFrancken schreef:Snap er nog steeds niks van dat lijn 80 dat kleine stukje naar Wageningen niet doorrijdt
Ik snap dat ook niet. Als je enige vertraging heb mijn lijn 80 dan mis je je overstap op lijn 50 en wacht je een half uur. Vraag me ook af waar die gaat keren?
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Omlooptechnisch is het handiger. Overigens heb je voor WSR het alternatief IC>86/88 op Klp en voor Veenendaal 85>86/88 of Sprinter Rhenen>50/44/45
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4401
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Iets zetg me dat veel zaken nu overhaast uitgevoerd moest worden, waardoor niet alles perfect is uitgelegd aan personeel / gepland. Uiteindelijk is de provincie hierin aandeelhouder van de problemen, door te eisen dat de vervoerder nu begint met exploitatie met een lopende bezwaarsessie.
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

wageninger schreef:
BasFrancken schreef:Snap er nog steeds niks van dat lijn 80 dat kleine stukje naar Wageningen niet doorrijdt
Ik snap dat ook niet. Als je enige vertraging heb mijn lijn 80 dan mis je je overstap op lijn 50 en wacht je een half uur. Vraag me ook af waar die gaat keren?
Lijn80 keert op de parkeerplaats van de militaire begraafplaats, maar ik heb goede hoop dat 80 in de toekomst weer gewoon doorrijdt naar Wageningen (er zijn immers genoeg mensen in Wageningen die naar Veenendaal gaan en andersom denk ik)
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

CamilleKreemers schreef:Iets zetg me dat veel zaken nu overhaast uitgevoerd moest worden, waardoor niet alles perfect is uitgelegd aan personeel / gepland. Uiteindelijk is de provincie hierin aandeelhouder van de problemen, door te eisen dat de vervoerder nu begint met exploitatie met een lopende bezwaarsessie.
Dat had ik ook al in mijn gedachten ja. De reden van de vertragingen is volgens mij gewoon omdat Syntus niet genoeg tijd heeft gehad om de tijden van de halte's op te meten. Want zover ik heb gezien halen de bussen bijna nooit de vertraging in.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Vandaag volgens mij alleen maar vertraging. Tijden zijn ook wel erg erg krap. Zullen ook wel opstartproblemen zijn. Heb in Zeist meerdere keren twee 50's achter elkaar zien rijden of met 3/5 minuten er tussen. Zal morgen ochtend leuk worden als ze 6x in het uur rijden.

Als ik alles zo lees hier, was het wel een geslaagde dag voor jullie als reizigers en nog zat dingen die verbeterd kunnen/moeten worden.

Ik ga morgen met mijn studenten ov de Setra's uit proberen. Wat is de beste plek in de Setra's? :D
Heb zelf nog wel de hoop dat er zeer binnenkort nog wijzigingen plaats gaan vinden, maar schat die kans klein.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Volgens mijn chauffeur is er op lijn 50 alleen geen resttijd op zondag en daardoor te krap. Op alle andere dagen wel
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

BasFrancken schreef:
wageninger schreef:
BasFrancken schreef:Snap er nog steeds niks van dat lijn 80 dat kleine stukje naar Wageningen niet doorrijdt
Ik snap dat ook niet. Als je enige vertraging heb mijn lijn 80 dan mis je je overstap op lijn 50 en wacht je een half uur. Vraag me ook af waar die gaat keren?
Lijn80 keert op de parkeerplaats van de militaire begraafplaats, maar ik heb goede hoop dat 80 in de toekomst weer gewoon doorrijdt naar Wageningen (er zijn immers genoeg mensen in Wageningen die naar Veenendaal gaan en andersom denk ik)
Jawel, maar die kunnen / konden ook met Arriva (45/44) dat stukje afleggen.
Op zich kan ik mij ook wel voorstellen dat er enige overkill was aan bussen tussen Rhenen en Wageningen.
Echter, keren op de begraafplaats lijkt mij nog geen sinecure.
Vermoedelijk daarom dat Connexxion altijd doorreed?
(plus een dienstwissel bij halte Nude kon uitvoeren.. :wink: )
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Inderdaad, alles is nieuw vandaag en in korte tijd geregeld. De Setra's hadden vandaag moeite om de juiste snelheid door te geven aan de boordcomputer (met gekke afwijkingen in dris en KAR als gevolg), dat moet morgen beter zijn. Stopsignaal staat nog niet op het beeldscherm, maar dat moet komen. Voor chauffeurs is het ook nieuw en wennen. En ongetwijfeld zijn de rijtijden niet overal perfect.

Toch kijk ik uit naar morgen :) Echt super dat jullie zo veel ervaringen delen! Dat helpt echt om snel te kunnen verbeteren! :pos:
Michael
Berichten: 11798
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael »

Het was bij station Driebergen-Zeist ook een puinhoop qua verkeer vanwege die boom die op het spoor was gevallen. De overweg waar de bussen normaal overheen rijden was alleen maar richting de A12 open. De andere richting op moest al het verkeer via de overweg die aan de andere zijde van het station ligt. Dat leverde ook nog de nodige vertraging op. Dus het zal niet alleen aan de rijtijd gelegen hebben.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Zat vanmiddag in de 7 richting vathorst. Bij schothorst NS was er al gezeur hoe reizigers naar kattenbroek moesten komen. Toen hoorde ik 2 opties: bus naar kwekersweg en overstappen of halte de brand uitstappen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Somoht »

Maxim schreef:Inderdaad, alles is nieuw vandaag en in korte tijd geregeld. De Setra's hadden vandaag moeite om de juiste snelheid door te geven aan de boordcomputer (met gekke afwijkingen in dris en KAR als gevolg), dat moet morgen beter zijn. Stopsignaal staat nog niet op het beeldscherm, maar dat moet komen. Voor chauffeurs is het ook nieuw en wennen. En ongetwijfeld zijn de rijtijden niet overal perfect.

Toch kijk ik uit naar morgen :) Echt super dat jullie zo veel ervaringen delen! Dat helpt echt om snel te kunnen verbeteren! :pos:
Er is ook nog een probleem met veel boordcomputers die de route niet herkennen (en dus OFFROUTE zenden), is dat de oorzaak?

Ik ben geen fan van INIT systemen ;)
WK1999
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 23:44

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door WK1999 »

Morgen maar eens de 107 proberen van Montfoort naar Utrecht en v.v.
WK1999
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 23:44

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door WK1999 »

Somoht schreef:
Maxim schreef:Inderdaad, alles is nieuw vandaag en in korte tijd geregeld. De Setra's hadden vandaag moeite om de juiste snelheid door te geven aan de boordcomputer (met gekke afwijkingen in dris en KAR als gevolg), dat moet morgen beter zijn. Stopsignaal staat nog niet op het beeldscherm, maar dat moet komen. Voor chauffeurs is het ook nieuw en wennen. En ongetwijfeld zijn de rijtijden niet overal perfect.

Toch kijk ik uit naar morgen :) Echt super dat jullie zo veel ervaringen delen! Dat helpt echt om snel te kunnen verbeteren! :pos:
Er is ook nog een probleem met veel boordcomputers die de route niet herkennen (en dus OFFROUTE zenden), is dat de oorzaak?

Ik ben geen fan van INIT systemen ;)
Zag ik idd vandaag ook op OVinfo, vrij irritant, gebruik de app best vaak om de locatie vd bus te checken
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Durashift schreef: Jawel, maar die kunnen / konden ook met Arriva (45/44) dat stukje afleggen.
Op zich kan ik mij ook wel voorstellen dat er enige overkill was aan bussen tussen Rhenen en Wageningen.
Echter, keren op de begraafplaats lijkt mij nog geen sinecure.
Vermoedelijk daarom dat Connexxion altijd doorreed?
(plus een dienstwissel bij halte Nude kon uitvoeren.. :wink: )
Ja, misschien wel overkill. Aan de andere kant is het niet zo ver nog tot Wageningen en als Syntus verlies je wel geld aan Arriva als je de overstap met de 50 niet haalt.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Somoht »

WK1999 schreef: Zag ik idd vandaag ook op OVinfo, vrij irritant, gebruik de app best vaak om de locatie vd bus te checken
Positie zit nog in die berichten (kijk maar naar positie op de kaart, zit ook precies op de route).
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Maxim schreef:
Systeem kan nog niet zo goed over weg met twee verschillende eindpunten. Vertrekstaten zijn in haast gemaakt, waarbij het belangrijker is dat de juiste tijden er hangen, dan dat het historisch verantwoord is :)
Natuurlijk in snelheid snap ik. Worden ze eventueel nog verhangen?
Het volgende valt mij namelijk op:
- Wageningen wordt hele dag gereden, Veenendaal tot 20:00.
- ritten naar Wageningen worden aangeduid met 'v' ipv bijv. 'w'.
- aanpassen hoofdrit volgens halte rijden naar Wageningen busstation ipv Veenendaal De Klomp zou het makkelijkste zijn (apart lijn nummer helemaal :D )

- er wordt gebruik gemaakt van een kleine s en grote S. Kleine voor Doorn, grote voor Amerongen.

-Er staat bij a: rijdt door naar Wageningen, rit eindigt bij Rhenen, Station. ( wat is hier de reden eigenlijk van, eerste bus gaat nu ook vanaf Wageningen ipv Rhenen.)

Conclusie is eigenlijk dat het een erg beknopte beschrijving is. Qua route maar ook zeker qua tijds aanduiding.


Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:
Durashift schreef: Jawel, maar die kunnen / konden ook met Arriva (45/44) dat stukje afleggen.
Op zich kan ik mij ook wel voorstellen dat er enige overkill was aan bussen tussen Rhenen en Wageningen.
Echter, keren op de begraafplaats lijkt mij nog geen sinecure.
Vermoedelijk daarom dat Connexxion altijd doorreed?
(plus een dienstwissel bij halte Nude kon uitvoeren.. :wink: )
Ja, misschien wel overkill. Aan de andere kant is het niet zo ver nog tot Wageningen en als Syntus verlies je wel geld aan Arriva als je de overstap met de 50 niet haalt.
Ja, maar connexxion knipte in het begin lijn 80 ook in lijn 87 tussen Wageningen-Veenendaal en 80 tussen Veenendaal-Amersfoort, dat moeten we niet vergeten. Er is best kans dat lijn 80 later in de concessie wel weer doorrijdt. Lijn44/45 worden regelmatig met 8-persoonsbusjes gereden dus misschien valt overkill mee... geen idee. Ik vond de knip van 80/87 trouwens wel logischer dan deze knip in Rhenen..
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

BasFrancken schreef:(..) Ik vond de knip van 80/87 trouwens wel logischer dan deze knip in Rhenen..
Dat ben ik met je eens.
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Vandaag volgens mij alleen maar vertraging. Tijden zijn ook wel erg erg krap. Zullen ook wel opstartproblemen zijn. Heb in Zeist meerdere keren twee 50's achter elkaar zien rijden of met 3/5 minuten er tussen. Zal morgen ochtend leuk worden als ze 6x in het uur rijden.

Als ik alles zo lees hier, was het wel een geslaagde dag voor jullie als reizigers en nog zat dingen die verbeterd kunnen/moeten worden.

Ik ga morgen met mijn studenten ov de Setra's uit proberen. Wat is de beste plek in de Setra's? :D
Heb zelf nog wel de hoop dat er zeer binnenkort nog wijzigingen plaats gaan vinden, maar schat die kans klein.
Beste plek? Geen idee, maar als je in het 'bovenvlak' zit, dan zit je ook daadwerkelijk boven :lol: Echt veel hoger dan het bovenvlak van een ambassador. Wel lekker veel beenruimte overigens, dus het is maar waar je voor kiest :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Maxim schreef:Het zijn zeker geen T100 bussen. Gordels, dat klopt.
Dacht al, ik kreeg de 1089 echt niet sneller dan 85 km/u gisteren. :P
Als bestuurder vind ik het in ieder geval zalige wagentjes, als passagier kan ik er nog niet echt iets over zeggen. De bestuurder op de rit terug naar Nijkerk reed echt als een debiel (is daar schijnbaar ook op aangesproken na meerdere klachten die middag), dus niet echt representatief.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten