Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busfanNL »

wouter15 schreef:Rijdt Pouw Vervoer eigenlijk nog gewoon met de 1039-1041 op lijn 106 Gouda - IJsselstein?
Volgens mij wel. Deze nummers hebben ze natuurlijk nu niet meer. Hun pouw nummers zijn 111-113
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Richard38 »

Aan de ene kant bezuinigen ze op bepaalde lijnen. Maar om 'avonds lijn 1 Amersfoort CS-de Eengaarde met een Setra te rijdende waar gewoonweg bijna niemand in zit vindt ik weggegooid geld.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Volgens mij was het een eis in het pve om tot 10 uur te rijden. Misschien was het goedkoper om dan een paar uur langer door te rijden met grote bussen dan om taxibussen te kopen
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Sowieso stopt lijn 1 nu ook al veel eerder met rijden dan voorheen bij Connexxion.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5576
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Gisteravond nog een vrouw die naar de Eemgaarde moest inderdaad, die ging met lijn 8 mee en is halverwege de Ganskuijl en de Heiligenbergerweg uitgestapt (dat was het dichtste bij dacht ze).
Durashift
Berichten: 5706
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Ezra schreef:
dennistd schreef:De 1115 (BP-NS-29) heb ik ook in die kleuren gezien.
dylanwild94 schreef:als ik nu goed heb zijn de 1114 en 1119 de enige bussen in transmetro kleuren?
Ik heb de 1113 ook genoteerd. (..)

Iemand nog behoefte aan het kenteken van de 1119? BP-NS-19

~~~~~~

De 1111 = BP-NS-43 = volledig wit.. of nu ja, grijs vandaag door de regen van vanochtend.. (A)

Daarstraks beiden op de route van lijn 50 gespot.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

dennistd schreef:Gisteravond nog een vrouw die naar de Eemgaarde moest inderdaad, die ging met lijn 8 mee en is halverwege de Ganskuijl en de Heiligenbergerweg uitgestapt (dat was het dichtste bij dacht ze).
Is het ook. Kwestie van de Dorresteinseweg uitlopen, die zit idd tussen die haltes in: net voor de voetbalvelden rechts.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik had eerder gelezen dat bussen niet mochten bufferen bij station vathorst. Waar buffert lijn 7 dan?
Ik heb geen onderschrift
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Aking »

Niet bij station Vathorst vermoedelijk (A)
dylanwild94
Berichten: 6193
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Doet lijn 160 dan ook niet bufferen dan?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

sirvinniei schreef:Ik had eerder gelezen dat bussen niet mochten bufferen bij station vathorst. Waar buffert lijn 7 dan?
Dat mocht niet bij Station Schothorst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

dylanwild94 schreef:Doet lijn 160 dan ook niet bufferen dan?
160 keert daar direct, die staat amper stil. Bij station Vathorst zou zo'n verbod ook raar zijn gezien niemand er echt last van heeft (er woont niemand aan die kant van het station) en er zelfs een compleet ongebruikt tweede halteperron ligt.

Station Schothorst is het logischer omdat daar woningen direct naast de halte staan waarvoor je overlast kunt veroorzaken, al is er daar nu wel meer ruimte om te bufferen.
Hoe keert lijn 7 's avonds eigenlijk op station Schothorst trouwens? Het kan op zich vrij simpel met een rondje via de Zielhorsterweg bij aankomst, maar dat kan wel vervelend zijn als je een korte overstap op een andere lijn of trein wilt maken (2x verkeerslichten en een ruim rondje om de halte heen maak je)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4315
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Stefan »

Dat is inderdaad het lijkt te gaan, als ik naar de route in OVinfo kijk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
dennistd
Berichten: 5576
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

sirvinniei schreef:Ik had eerder gelezen dat bussen niet mochten bufferen bij station vathorst. Waar buffert lijn 7 dan?
Lijn 7 heeft volgens mij nooit meer dan één minuut tussen aankomst en vertrekt op Vathorst. Dat is geen bufferen volgens mij. Overigens kun je daar best een bus die vooraan op de halte staan inhalen.
Daniel schreef:Hoe keert lijn 7 's avonds eigenlijk op station Schothorst trouwens? Het kan op zich vrij simpel met een rondje via de Zielhorsterweg bij aankomst, maar dat kan wel vervelend zijn als je een korte overstap op een andere lijn of trein wilt maken (2x verkeerslichten en een ruim rondje om de halte heen maak je)
Er wordt dan inderdaad niet direct de busbaan op gereden, maar gewoon de weg gevolgd, 2x verkeerlichten links en dan linksaf de busbaan op. En na aankomst op de halte gewoon netjes de motor uitzetten, dan heeft daar ook niemand last van (je staat er gepland 4 minuten). En wat aankomsttijd betreft: 's avonds laat is lijn 7 goed te doen in de rijtijd, en ook op het extra rondje is nauwelijks verkeer.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Terugkomend op een paar pagina's terug: bedankt voor jullie tips :) De onjuiste halte-informatie en scrollende- én afgekorte DRIS-bestemmingen heb ik doorgegeven.

Wat betreft een kwartierdienst voor X4: zoiets moet altijd groeien, dus ik verwacht niet dat we nu al meteen weer zullen beslissen om de frequentie te verlagen. Een lijn moet natuurlijk eerst de kans krijgen om bekend te worden, te groeien, enz.

De lange stop van lijn 56 is puur functioneel om vertragingen te vermijden: anders zou je aan één stuk doorrijden op een heel lange lijn. Ook in Wijk bij Duurstede is weinig keertijd, en bij het Meander MC is het helaas niet mogelijk om langere tijd te staan, want er is natuurlijk maar één halte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Had het niet zo verwacht gezien de toch best flink uitgedunde vakantiefrequenties op sommige stadslijnen in Amersfoort, maar er bleek vandaag nog een tijdelijke bus rond te rijden op een lijn die niks met het tunneltje De Klomp te maken heeft.
Moest even een stukje met lijn 1 mee en trof daarop de ex-Veolia 5195. Terug wel weer gewoon een Setra, maar dat ritje werd vrij voordelig gezien het enige wat in die bus qua apparatuur werkte de halteafroep was. Gezien er dus ook niks op de koersdisplays stond en lijn 1 toch een doorgaande lijn is dan wel weer slordig dat op geenenkele wijze het lijnnummer aangegeven werd op haltes met meerdere lijnen (ook niet door even uit de open deur te roepen ofzo).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Ik ben inmiddels wel gewend om bij halte Stadhuis gewoon alle bussen zonder werkend display te laten stoppen en te vragen waar ze heen gaan :Y
ovforens
Berichten: 325
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ovforens »

Je bedoelt dat er na bijna 3 weken nog steeds geen viltstiften, A4 en plakband is gekocht?

Of gelamineerde boekjes met alle lijnen in grote letters erin?
dennistd
Berichten: 5576
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

In de kantine op station Amersfoort liggen A4'tjes met lijnnummers. Het probleem is alleen dat de bus op de halte overgenomen wordt, en dat dus niemand tussendoor in de kantine komt. De nieuwe chauffeur weet als hij uit de kantine komt nog niet dat er een bus zonder werkend display op lijn 1 zit natuurlijk.

Overigens heb ik mij afgelopen week twee ritjes gered door bij elke halte even de vingers op te steken. Gelukkig alleen lijn 4, 3 en 5 want lijn 17 zou toch lastig zijn geworden :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

ovforens schreef:Je bedoelt dat er na bijna 3 weken nog steeds geen viltstiften, A4 en plakband is gekocht?
Ow jawel hoor, dat hebben ze al... op die manier zag ik nog een MAT-rit over de Isselt langskomen (chauffeur had mooi groot 299 op 'n briefje gezet). Viel de overige wachtende reizigers niet allemaal op trouwens, 'n paar dachten dat lijn 1 z'n rondje verkeerdom maakte. (Zal vast wel 'n keer gebeurd zijn door de richtingswissel rond 13.00 uur)

Sowieso zat er in eerste instantie ook iemand aan de verkeerde kant te wachten daar, maar die stak toch maar over toen de halte aan de overkant steeds drukker werd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jeroen68
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 11:11
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jeroen68 »

Ezra schreef:
dnmw2705 schreef:Dat weet 'Jeroen68' denk ik wel. Ik dacht dat je net de nummers zelf aangaf, maar was ook een gok.
Klopt, minimaal 1169-1182 m.u.v. 1176 (want dat is/ was Pouw Vervoer 102). Maar ik ben benieuwd naar de exacte serie, omdat deze nummers puur op eigen waarneming zijn gebaseerd.

Een paar pagina's terug heeft een spotter al zo'n lijst geplaatst dus van het oude 41xx,42xx naar een 11xx Syntus nummer.

mvgr Jeroen
Jeroen68
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 11:11
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jeroen68 »

Ezra schreef:
dnmw2705 schreef:Dat weet 'Jeroen68' denk ik wel. Ik dacht dat je net de nummers zelf aangaf, maar was ook een gok.
Klopt, minimaal 1169-1182 m.u.v. 1176 (want dat is/ was Pouw Vervoer 102). Maar ik ben benieuwd naar de exacte serie, omdat deze nummers puur op eigen waarneming zijn gebaseerd.

1169 BV-JD-79 Connexxion 4192 (Tourquase) Ambassador
1170 BV-LJ-83 Connexxion 4272 (Tourquase) Ambassador
1172 BV-JD-86 Connexxion 4197 (Tourquase) Ambassador
1174 BV-LJ-93 Connexxion 4277 (Tourquase) Ambassador
1175 BV-JD-85 Connexxion 4196 (Tourquase) Ambassador
1176 BV-LJ-78 Connexxion 4191 (Pouw Vervoer 102) Ambassador
1178 BV-JD-81 Connexxion 4193 (Tourquase) Ambassador
1179 BV-JD-84 Connexxion 4195 (Tourquase) Ambassador
1182 BV-JD-82 Connexxion 4194 (Tourquase) Ambassador

Dit zijn ze niet allemaal. mvgr Jeroen
Jeroen68
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 11:11
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jeroen68 »

Daniel schreef:Op die spitslijnen rijdt nu juist Tourquase, daar had ik al van gelezen hier dat ze nieuwe bussen zouden krijgen. Hun Amba's schuiven dan neem ik aan door naar de scholierenlijnen die ze nu ook al rijden.
Besseling rijdt in ieder geval lijn 272 en daarnaast, volgens bewerkingen op de wiki, ook enkele ritten op andere lijnen.
Tourquase rijd idd de spitslijnen (2xx) en de scholierenlijnen (6xx) plus een aantal Nachtritten
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3276
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef:In de kantine op station Amersfoort liggen A4'tjes met lijnnummers. Het probleem is alleen dat de bus op de halte overgenomen wordt, en dat dus niemand tussendoor in de kantine komt. De nieuwe chauffeur weet als hij uit de kantine komt nog niet dat er een bus zonder werkend display op lijn 1 zit natuurlijk.

Overigens heb ik mij afgelopen week twee ritjes gered door bij elke halte even de vingers op te steken. Gelukkig alleen lijn 4, 3 en 5 want lijn 17 zou toch lastig zijn geworden :lol:
Lukt bij Waterpolo ook aardig hoor ;)

Afbeelding
dennistd
Berichten: 5576
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Ik hou graag een hand aan het stuur tijdens het rijden :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 28 gasten