Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:Het was dus niet 50 naar Veenendaal? Want tja, dat zou op zich geen vreemde lijn zijn om op Utrecht Centraal te spotten.

Doet me herinneren dat ik vanmiddag op station Amersfoort een Amba zag aankomen die "217 CS via Meander MC" filmde. Daar komt die lijn nieteens in de buurt. (Van het Meander MC dan, bij het CS komt 'ie wel natuurlijk)
Ik had een tijdstip moeten noemen. Het was lijn 50 van 20.28 vanaf Utrecht CS.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef: Ik zat in de 1114.. Alles maar ook echt alles rammelt in die Amba's. Ook staan er zowat op alle dashboards van de Amba's allemaal rode lampjes of uitroeptekens. Vraag mij soms of hoe veilig ze zijn.
Ze zijn heus wel veilig, maar al erg oud inderdaad. Vooral de 1111, 1112, 1113, 1114 en 1116. Ooit naar het dashboard gekeken van de 1111, 1112, 1113 of 1116? Nog een hele oude snelheidsmeter haha. De 1111-1113 komen uit 2003 en de 1116 zelfs uit 2001 (2002 voor het eerst in dienst)
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Stefan schreef:Een Setra (zoals Syntus die heeft) is ongeveer €20.000 goedkoper dan een vergelijkbare Citea.
Werkelijk?

Ik dacht dat Setra toch een merk was dat, zeker bij de tourbussen, in het hogere prijssegment zit.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
dnmw2705 schreef: (..)

Doet me herinneren dat ik vanmiddag op station Amersfoort een Amba zag aankomen die "217 CS via Meander MC" filmde. Daar komt die lijn nieteens in de buurt. (Van het Meander MC dan, bij het CS komt 'ie wel natuurlijk)
Lijkt mij een lijn van buiten Amersfoort komend..?

Kennelijk moet je dan ook maar aannemen dat 'CS' voor Amersfoort staat en niet Utrecht bedoeld wordt.. :wink:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3276
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

dnmw2705 schreef:Zojuist kwam er een bus op Utrecht CS aanrijden met: Lijn 50 Veenendaal. De chauffeur had zijn kastje goed ingesteld, maar wist niet dat de bestemmingsfilm handmatig gedaan moest worden. Ik heb maar ff geholpen.
Later in Zeist stond er een blinde man zo'n 20 meter voor de halte. Lijn 74 van U-OV stopte hiervoor, mijn chauffeur zag het niet. Op de halte zelf zet de chauffeur van lijn 74 even de bus naast de 50 om even te kunnen zeggen dat de blinde meneer mee moest met hem. De chauffeur is meteen uitgestapt en heeft de man opgehaald en naar de bus gebracht.
En toen ik uitstapte bedankte de chauffeur mij voor de hulp die ik hem had gegeven!
Ik zat in de 1114.. Alles maar ook echt alles rammelt in die Amba's. Ook staan er zowat op alle dashboards van de Amba's allemaal rode lampjes of uitroeptekens. Vraag mij soms of hoe veilig ze zijn.
Over de Setra's: Ik zie nergens in de Setra's meldingen hangen dat er camerabewaking is. Dit is volgens mij wel verplicht om te vermelden.
Ik vind het omroepen van: 'U bevindt zich in lijn 50 naar Wageningen, voor Veenendaal kunt u overstappen op Amerongen Dorp' ondertussen gewoon kansloos. Zeker in de avond uren omdat die 50 naar Veenendaal maar 1x in het uur gaat. En sowieso vind ik het onnodig om het om te roepen.

@Maxim, wanneer kunnen wij het stoplampje op het scherm gaan verwachten, evenals overstapinformatie voor Rhenen, Veenendaal, Driebergen Zeist en Utrecht CS?
Wat de camerabewaking betreft, er zit in ieder geval een grote sticker op de instapdeur.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Moet zo'n sticker niet in de bus hangen. Op de deur staat inderdaad een sticker met een camera in een driehoek. Maar persoonlijk viel mij dat niet op totdat je het zei
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3276
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Voor zo er ik weet moet er een melding zijn, maar staat nergens hoeveel stickers je ervoor moet gebruiken. In andere concessies staat het ook op de grote stickers met beknopte huisregels, misschien dat die nog geplakt moeten worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Lijkt mij een lijn van buiten Amersfoort komend..?
217 komt vanaf Leusden De Horst ja.
Kennelijk moet je dan ook maar aannemen dat 'CS' voor Amersfoort staat en niet Utrecht bedoeld wordt.. :wink:
Binnen de stad wordt, in elk geval op de stadslijnen, wel vaker alleen CS gebruikt. De hier genoemde bestemming is bv. die van lijn 3.
Maargoed, ik zag die 217 bij het station dus in elk geval op halte Centrum (eerste in Amersfoort, derde op de lijn) was de bestemming nog wel duidelijk. Sowieso duidelijk een bus die de bestemmingsfilm niet automatisch had staan want alles dat op Amersfoort CS eindigt komt daar doorgaans met "Geen dienst" en het laatste lijnnummer waarop gereden is aanrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door NG²7²™ »

Mr-W schreef: Mercedes/Setra heeft trouwens snellere deuren beschikbaar maar daar heeft Syntus niet voor gekozen voor de eerste serie. Van Oeveren heeft ze wel op hun citaro's en vergeleken daarmee zijn de VDL deuren sloom.
Bij de S415LE business heb je die keuze niet. Voor heb je de keuze tussen een smalle of brede deur en achter tussen een brede enkelbladsdeur of smalle dubbelbladsdeuren.
Groeten,
Nick
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Doet me herinneren dat ik vanmiddag op station Amersfoort een Amba zag aankomen die "217 CS via Meander MC" filmde. Daar komt die lijn nieteens in de buurt. (Van het Meander MC dan, bij het CS komt 'ie wel natuurlijk)
Die zag ik ook bij Stadhuis, kwam idd uit de richting Meander en kwam een paar minuten later weer voorbij met bestemming "217 Bunschoten-Spakenburg". Fout lijnnummer dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ah, dat kon ook nog natuurlijk.

Over foute lijnnummers gesproken: halte Zonnehof-Oost lijkt een beetje vergeten te zijn, die is nog niet omgestickerd met als resultaat allerlei lijnen op het bord die daar niet meer komen (82, 83) en nog wat oude lijnnummers voor de Uithoflijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Waarom zijn de keertijden van lijn 50 in Wageningen en Klp op zaterdag zo bizar lang? Op allebei is bijna een half uur keertijd, dat terwijl het de overstaptijden op Klp niet ten goede komt; die zijn juist doordeweeks veel beter.
Ik heb geen onderschrift
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

Daniel schreef:Over foute lijnnummers gesproken: halte Zonnehof-Oost lijkt een beetje vergeten te zijn, die is nog niet omgestickerd met als resultaat allerlei lijnen op het bord die daar niet meer komen (82, 83) en nog wat oude lijnnummers voor de Uithoflijnen.
Groot deel van de weg Scherpenzeel - Renswoude rijden ook nog de Connexxionlijnen 80 en 83 volgens de borden. Toch al weer meer dan een maand.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

sirvinniei schreef:Waarom zijn de keertijden van lijn 50 in Wageningen en Klp op zaterdag zo bizar lang? Op allebei is bijna een half uur keertijd, dat terwijl het de overstaptijden op Klp niet ten goede komt; die zijn juist doordeweeks veel beter.
Je hebt in elk geval niet het probleem dat vertraging op de heenweg van deze lange lijnen in combi met de pauze zorgt voor het weer te laat starten van de ritten terug.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Dat is waar, op zondag is er helemaal geen keertijd op Klp :lol:
Ik heb geen onderschrift
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de omlopen. Op lijn X2 zijn er erg veel vertragingen, ook vandaag weer veel bussen rond de +8/+10. Dat terwijl ik op de route van deze lijn in het algemeen weinig oponthoud ervaar. Komen de ritten van andere vertraagde lijnen af of is het gewoon veel te krap gepland allemaal?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3276
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Alles loopt zo'n beetje door elkaar.
Zo deed ik van de week bijvoorbeeld een rondje x4-8-x2-x2-x2 allemaal met dezelfde bus. Of zoals komende week weer 82-70-7-3-5 met dezelfde bus. Stad en streek loopt gewoon door elkaar. Tussen de ritten in zit niet altijd veel marge (soms maar een minuut, waarin je dus ook nog van uitstaphalte via buffer naar instaphalte moet rijden) dus als je vertraagd aankomt ga je ook vertraagd weer weg. Dat in combinatie met niet allemaal even ruime rijtijden zorgt voor vertragingen en uitval.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Lijn 8 voor X2 is in de spits ook wel een beetje garantie op vertraging trouwens, al kan dat soms best sterk variëren per dag. Heenweg vast op de Kersenbaan, terug vanuit Schuilenburg vervolgens ook weer aansluiten op de Leusderweg en vervolgens langzaam de Arnhemseweg over. Vanaf de Stadsring heb je dan weer wat betere doorstroming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Over foute lijnnummers gesproken: halte Zonnehof-Oost lijkt een beetje vergeten te zijn, die is nog niet omgestickerd met als resultaat allerlei lijnen op het bord die daar niet meer komen (82, 83) en nog wat oude lijnnummers voor de Uithoflijnen.
Of Syntus heeft een razendsnelle haltedienst of het heeft elkaar gekruisd, maar vanmorgen zat er een blanco geplakt bordje in. Compleet met Baarns zonenummer :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Een vergeten boodschap leverde net nog een spotje op: zojuist reed een Ambassador op lijn 8 met "Amersfoort CS Vathorst" op het koersdisplay. Rare bestemming...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik reed gisteravond vanaf mijn werk in De Bilt naar Zeist. De laatste en een na laatste 50 rijden maar tot station Driebergen Zeist. Onder Connexxion stond er altijd op de DRIS: Driebergen Zeist, nu staat er alleen station.
Connexxion reed met lijn 50 vanaf Wageningen naar Utrecht met op de bestemmingsfilm: Utrecht CS/Jaarbeurs.
En richting Wageningen met: Wageningen busstation, Rhenen Station/tuinlaan, Amerongen Dorp, Doorn Centrum of Station Driebergen Zeist.
Bij Syntus zie is het: Utrecht CS Jaarbeurszijde, Wageningen, Veenendaal, Rhenen via Zeist/Doorn, Amerongen via Zeist/Doorn, Doorn via Zeist, Driebergen Zeist station (En dan vanaf eerste halte in Zeist alleen nog station)

Vinden jullie het duidelijker om de eindhalte vermeld te zien of zoals Syntus het doet dus gewoon de 'stad/dorp' waar het eindigt?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik ben persoonlijk ook wel benieuwd naar hoe die nachtlijnen bezet worden. Die N81 en N50 bijv. die halen met realtime informatie de laatste haltes niet. Wat mij doet denken dat er dan niemand meer inzit en om kosten te besparen terug gaat richting volgende dienst ofzo.
N50 doortrekken is misschien een optie. Scheelt weer een hele bus en chauffeur :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Dan krijg je wel een erg lange reistijd naar Veenendaal
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Ik reed gisteravond vanaf mijn werk in De Bilt naar Zeist. De laatste en een na laatste 50 rijden maar tot station Driebergen Zeist. Onder Connexxion stond er altijd op de DRIS: Driebergen Zeist, nu staat er alleen station.
Connexxion reed met lijn 50 vanaf Wageningen naar Utrecht met op de bestemmingsfilm: Utrecht CS/Jaarbeurs.
En richting Wageningen met: Wageningen busstation, Rhenen Station/tuinlaan, Amerongen Dorp, Doorn Centrum of Station Driebergen Zeist.
Bij Syntus zie is het: Utrecht CS Jaarbeurszijde, Wageningen, Veenendaal, Rhenen via Zeist/Doorn, Amerongen via Zeist/Doorn, Doorn via Zeist, Driebergen Zeist station (En dan vanaf eerste halte in Zeist alleen nog station)

Vinden jullie het duidelijker om de eindhalte vermeld te zien of zoals Syntus het doet dus gewoon de 'stad/dorp' waar het eindigt?

Zelf houd ik denk ik meer van de eindhalte avermeld, zoals Wageningen Busstation en Utrecht CS/Jaarbeurszijde, en met wat minder via via's.Ik vind via Doorn/Zeist zelf gewoon overbodig. Alleen als een bus een benoemingswaardige andere route rijdt, zoals bijvoorbeeld via A12 of via een dorp dat niet op de meest voor de hand liggemde route ligt, vind ik het nuttig.

En nu we toch over 50 praten: ondanks dat ik hem niet veel gebruikt heb mis ik lijn 81 wel. Vond het een erg leuke route om te doen, vooral het stuk tussen Zeist en Woudenberg en de lusjes in Amerongen en Leersum.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

marvinkok schreef:Alles loopt zo'n beetje door elkaar.
Zo deed ik van de week bijvoorbeeld een rondje x4-8-x2-x2-x2 allemaal met dezelfde bus. Of zoals komende week weer 82-70-7-3-5 met dezelfde bus. Stad en streek loopt gewoon door elkaar. Tussen de ritten in zit niet altijd veel marge (soms maar een minuut, waarin je dus ook nog van uitstaphalte via buffer naar instaphalte moet rijden) dus als je vertraagd aankomt ga je ook vertraagd weer weg. Dat in combinatie met niet allemaal even ruime rijtijden zorgt voor vertragingen en uitval.
Je gaat me toch niet vertellen dat je in Enschede woont en in Amersfoort rijdt... :?: :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten