Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4401
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Is dat ook nodig om kort verkeer op deze bussen te gebruiken?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3276
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Het is wel prettig voor aansluitingen natuurlijk
cassie127
Berichten: 6631
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Heb zelf dmv kortverkeer al best vaak een overstap kunnen halen. Zelfs op het station van Zwolle... Van de kant van de stadsbussen naar de streekbussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51008
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Speedmaster
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was :lol:
Kijk, dit is klantvriendelijkheid die ik bij CXX niet zo maar ziet gebeuren. Als deze samenwerking goed blijft gaan is dit in het voordeel van de klant. :pos:
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Ben blij als de nieuwe bussen er zijn.
Ik vind namelijk die tweedehandsbussen niks aan, rammelt de hele tijd. Gisteren was de bekleding er zelfs afgegaan in 'één bus.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

marvinkok schreef:Bussen jatten mag sowieso niet...
In afwachting van nieuwe bussen gebruikte Tourquase gewoon haar bussen die ze al hadden. Syntus kon het specifieke type beter gebruiken dus is er gewoon 1op1 geruild... Zoals hier al een paar keer gemeld..
Maar de bussen zijn gewoon eigendom van Tourquase toch (Syntus heeft ze in bruikleen)?
Wageningen1998
Berichten: 999
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Ezra schreef: Maar de bussen zijn gewoon eigendom van Tourquase toch (Syntus heeft ze in bruikleen)?
Ja, ze zullen na de 'tijdelijke' periode van de concessie ook nog steeds ingezet worden als evenementen- en treinvervangend vervoer.
Wageningen1998
Berichten: 999
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

yordietje schreef:Ben blij als de nieuwe bussen er zijn.
Ik vind namelijk die tweedehandsbussen niks aan, rammelt de hele tijd. Gisteren was de bekleding er zelfs afgegaan in 'één bus.
Vooral voor lijn (X)80 lijkt me het frustrerend... Die zitten standaard in tijdelijke bussen...
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
Speedmaster
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
Klagen bij de Gemeente Veenendaal, ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. Zo lang er geen "tunnelbussen" zijn blijft je oud materieel houden op die lijn.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Ach, daarom neem ik lijn 280 :)
Wageningen1998
Berichten: 999
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Speedmaster schreef:
Klagen bij de Gemeente Veenendaal, ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. Zo lang er geen "tunnelbussen" zijn blijft je oud materieel houden op die lijn.
Ja, en je zit bij nieuw materieel gebonden aan VDL bussen of Citaro's zonder airco.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Speedmaster schreef:
yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
Klagen bij de Gemeente Veenendaal, ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. Zo lang er geen "tunnelbussen" zijn blijft je oud materieel houden op die lijn.
*gemeente Ede
Voor de zoveelste keer: de klomp is niet Veenendaal -_-
Ik heb geen onderschrift
Speedmaster
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

sirvinniei schreef: *gemeente Ede
Voor de zoveelste keer: de klomp is niet Veenendaal -_-
:twisted:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

sirvinniei schreef:Voor de zoveelste keer: de klomp is niet Veenendaal -_-
Dan moeten ze dat station hernoemen naar Ede-De Klomp. Afbeelding
🍉
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Of sluiten en vervangen door een busverbinding! :twisted:
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Tweede busverbinding naar?
Ik heb geen onderschrift
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Ik heb eigenlijk zin om een boek te schrijven over het tunneltje. Zet ik alle ervaringen van jullie en de reizigers in. Wie doet er mee? :P
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Misschien is het openen van een Klomp-tunnel-topic een goed begin?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5576
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was :lol:
Dat zijn dingen die we in Haaksbergen en Borculo ook regelmatig hebben met Arriva hoor. En zelfs in Ommen heb ik het wel eens gedaan voor een aansluiting van Syntus-lijn 81 op Qbuzz-lijn 31 die officieel -1 minuut bedroeg. Nee heb je, en ja kun je in de meeste gevallen best krijgen. Zolang je er je best maar voor doet.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

isadora schreef:Misschien is het openen van een Klomp-tunnel-topic een goed begin?
Of mensen kunnen zich even niet gedragen alsof dat ene tunneltje het grootste probleem is van het Nederlandse OV....
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 580
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busentrein »

dennistd schreef:
Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was :lol:
Dat zijn dingen die we in Haaksbergen en Borculo ook regelmatig hebben met Arriva hoor. En zelfs in Ommen heb ik het wel eens gedaan voor een aansluiting van Syntus-lijn 81 op Qbuzz-lijn 31 die officieel -1 minuut bedroeg. Nee heb je, en ja kun je in de meeste gevallen best krijgen. Zolang je er je best maar voor doet.
In Borculo of Haaksbergen gaat het door middel van een bakkie, waarbij de chauffeur er altijd net optijd aan denkt om hem op het syntus kanaal te zetten (of andersom uiteraard)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

BasFrancken schreef:Vooral voor lijn (X)80 lijkt me het frustrerend... Die zitten standaard in tijdelijke bussen...
Er rijden gewoon Setra's op X80 hoor, alleen gaan die niet verder dan Scherpenzeel :P Kwestie van de juiste rit kiezen dus.

Grappig fenomeen op de 50 Veenendaal vandaag trouwens: daarop trof ik een Tourquase-Amba met airco terwijl er ook een ex-Veolia Amba met airco tijdelijk bij Tourquase zit. Nuttige ruiling zo :lol:

En eindelijk is 't gelukt een MAN Ceatano op de gevoelige chip te krijgen vandaag, valt nog niet mee als je doordeweeks gewoon op je werk zit om die dingen te treffen. Nu nog een keer zo'n ding proberen vast te leggen IN de provincie Utrecht, want je zal natuurlijk net zien dat ik dat ding in Scherpenzeel trof: de kleine Gelderse enclave in lijn 80 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5706
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Speedmaster schreef:
yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
(..) ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. (..).
Lijkt mij niet, wordt de aan- en afloop nog steiler.. waardoor de kans op vijvervorming tijdens een flinke regenbui nog groter wordt.

Nee, gewoon een flink viaduct / fly-over bouwen.. in het kader van de afbouw van de rondweg-oost?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten