Zeker op de Amstelveenseweg (Koenenkade, van Nijenrodeweg)?fred1954 schreef:Even iets anders: ik woon met uitzicht op 2 haltes van de 170 bundel, 1 stadinwaarts, 1 staduitwaarts. De meeste forummers hier weten dat hier heel veel bussen per uur halteren aan beide zijden. Wat me opvalt de laatste jaren is, dat er steeds meer automobilisten de CXX chauffeurs geen voorrang verlenen bij het wegrijden van de halte. Het lijkt wel of er steeds meer mensen rondrijden, die geen idee hebben dat ze de bus voor moeten laten gaan, of dat het verkeer in het algemeen is agressiever geworden. Het is, dat de CXX chauffeurs zich kunnen beheersen, anders zouden we dagelijks aanrijdingen hebben hier.
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Yes, sir :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik denk dat het mes aan twee kanten snijdt. Aan de ene kant zal het aantal automobilisten met wat minder geduld enigszins zijn gegroeid, aan de andere kant hebben de chauffeurs ongetwijfeld last van de steeds krapper wordende rijtijden. Hoewel ze het in de praktijk wellicht prima kunnen halen, jutten ze zichzelf misschien enorm op en willen sneller optrekken dan kan.fred1954 schreef:dat er steeds meer automobilisten de CXX chauffeurs geen voorrang verlenen bij het wegrijden van de halte. Het lijkt wel of er steeds meer mensen rondrijden, die geen idee hebben dat ze de bus voor moeten laten gaan, of dat het verkeer in het algemeen is agressiever geworden. Het is, dat de CXX chauffeurs zich kunnen beheersen, anders zouden we dagelijks aanrijdingen hebben hier.
In de tijd dat ik zelf chauffeur was had ik daar op den duur een methode op gevonden.
Zodra de passagiers klaar waren met in/uitstappen zette ik het knipperlicht naar links aan en deed ik daarna pas de deuren dicht. In de tijd dat de deuren dicht gingen konden de automobilisten anticiperen op mijn aangekondigde vertrek. Hierdoor had ik eigenlijk altijd de gelegenheid om rustig bij de halte weg te rijden.
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Was dat op de 170 of op de 172?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Neen. In Brabant. Het zal best dat men in de regio Amsterdam wat lomper is dan in Brabant, maar het zal toch niet zo erg zijn als het stereotype Randstedeling dat we in Brabant kennen?
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik dacht dat juist de Brabanders stereotype slechte chauffeurs waren...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Mwah....denk het wel, Hainje. Het is hier erg druk op de Amstelveenseweg, de chauffeur is vaak afhankelijk van een automobilist die een gat in de rij maakt, want zelfs die truc om alvast je richtingaanwijzer aan te zetten, werkt vaak niet omdat auto's gewoon blijven doorrijden, ondanks het signaal van de bus. Daarom vroeg ik me af in mijn vorige bericht, of automobilisten het eigenlijk wel weten, dat ze voorrang moeten verlenen. Als ik in de file sta voor een stoplicht en er staat een bus op de halte maak ik alvast een gat, nog voordat de richtingaanwijzer van de bus aangaat, zodat de bus netjes kan invoegen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
'Voorrang verlenen aan een bus die de halte verlaat' is gewoon onderdeel van het theorie-examen, net als 'stoppen voor een rood verkeerslicht'. Maar voor beiden treedt bij sommige bestuurders regelmatig kortdurend geheugenverlies op, in de Amsterdamse regio meer dan elders. Hoewel Hainje's oplossing met de richtingaanwijzer natuurlijk ruim voldoende zou moeten zijn, lijkt me een boordkanon vaak adequater.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als ik oud-collega's die in de regio Amsterdam hebben gereden moet geloven, dan is men in Brabant toch een stuk beleefder.Chrysa schreef:Ik dacht dat juist de Brabanders stereotype slechte chauffeurs waren...
Ze zullen het vast wel weten, neemt niet weg dat (al dan niet volgens stereotype/vooroordeel) menig Amsterdammer vindt dat hij/zij het middelpunt in het universum is en daarom schijt aan die bussen hebben. Dat van het universum lees ik zo her en der wel eens. Echt ervaren heb ik het nooit, daarvoor kom ik te weinig in die polder.fred1954 schreef:Daarom vroeg ik me af in mijn vorige bericht, of automobilisten het eigenlijk wel weten, dat ze voorrang moeten verlenen.
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nou, over die vermeende theorie kennis kunnen we nog lang discussieren.......ik heb af en toe het idee hier in Amaterdam, gezien het rijgedrag, dat het theorie examen kado gedaan is bij aankoop van een pakje Becel. Maar afijn....we dwalen af. :(
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Laten we deze Randstad vs Brabant discussie nog lang voortzetten. "Jullie zijn lomper!", "- Nee jullie zijn véél lomper!!!" Super interessant. :pos:Hainje schreef:Als ik oud-collega's die in de regio Amsterdam hebben gereden moet geloven, dan is men in Brabant toch een stuk beleefder.
Laatst gewijzigd door n-evo op di 21 mar 2017, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het heeft meer van een ouderwetse verpiswedstrijd: wij zijn het lompst, daar kunnen die Tilboeren nog een puntje aan zuigen. Heerlijk!
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wat is brt look bij die schiphol bussen?Remco1989 schreef:Het wagenpark per 10-12-17:
Onderliggende net:
1x buurtbus
6x iveco 10,8m diesel
14x iveco 13m diesel
Rnet:
27x iveco 13m diesel
58x Mercedes capacity 21m diesel
40x solaris 18m diesel (na 3 jaar vervangen door elektrische)
49x vdl elektrische 18m (zoals Eindhoven)
Schipholnet:
51x vdl elektrisch 18m brt-look
En tot opening Noord-Zuidlijn blijven de huidige mercedessen van de 300/310 ook rijden. Daarna weg.
Tot zover.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik begrijp het ook niet helemaal, volgens de VDL website, zijn de 43 bussen van Eindhoven in het "futuristisch BRT design"
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
SLFA181E
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Moet ik nu alweer afkortingen toelichten
BRT staat voor Bus Rapid Transit. Oftwel, dat waar we in Nederland de afkorting HOV voor gebruiken.
BRT staat voor Bus Rapid Transit. Oftwel, dat waar we in Nederland de afkorting HOV voor gebruiken.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is bekend, daar gaat het niet om. Op het materieel lijstje wordt onderscheid gemaakt tussen de SLFA's voor Schiphol en die voor R net. Volgens het lijstje zijn de Schiphol SLFA's in BRT-look en de R-net SLFA's "net als in Eindhoven" Maar volgens VDL zijn de Eindhovense SLFA bussen in BRT-look. Dus de vraag is, hoe de bussen op Schiphol er dan "anders" uitzien.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 20 mar 2017, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik denk hetzelfde als Eindhoven en RNET. *bus* :pos:
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 20 mar 2017, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens mij ook, zijn denk ik dezelfde type bussen, Schiphol en R net.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
n-evo schreef:Laten we deze Randstad vs Amsterdam discussie nog lang voortzetten. "Jullie zijn lomper!", "- Nee jullie zijn véél lomper!!!" Super interessant. :pos:
Zo waren mijn bijdragen in ieder geval niet bedoeld.trolly schreef:Het heeft meer van een ouderwetse verpiswedstrijd: wij zijn het lompst, daar kunnen die Tilboeren nog een puntje aan zuigen. Heerlijk!
Gr gr Ria, Henk en de kids, met een pootje van Bello.
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ook Connexxion gaat rijden op oudejaarsavond in deze concessie. Nu GVB nog.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het front is anders. Ik kan geen plaatjes plaatsen
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er zal heus intern wel onderzocht worden wie er wel en wie niet wil rijden op die avond. Is ook gewoon een beetje risico van een dienstverlenend beroep hebben.
🍉
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er zijn genoeg mensen die moeten werken op oudjaarsavond inderdaad, het is een discussie die hier wel vaker terugkomt. Er wordt ook vaak naar het buitenland gekeken, waar OV tijdens de nieuwjaarsnacht heel normaal is (of zelfs gratis). Maar het nut van rijden tijdens de jaarwisseling is eigenlijk nogal off-topic hier, dit topic is bijvoorbeeld een mooie plaats om er verder over te discussiëren ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten