Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dat filmpje komt in een wat kortere versie voorbij op de schermen van de bussen en treinen in de andere concessies.
Ze staan ook op YouTube
Inmiddels kan je ook in Midden-Overijssel goed merken dat er een bussen te kort is. Momenteel heel veel Gebo tours bussen (sunweb bestickering) in Zwolle.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wat een speculaas hier toch elke keer... Er komen extra Setra's, nieuwe midibussen en Citea's als tunnelbussen. Niks geen aparte stadsbussen voor Amersfoort...
En als er een nieuwe bus wordt geleverd is ie echt al wel in huisstijl hoor, deze gaan niet na een paar maanden nog eens plakken...
marvinkok schreef:Er komen extra Setra's, nieuwe midibussen en Citea's als tunnelbussen. Niks geen aparte stadsbussen voor Amersfoort...
Blijf de Setra's persoonlijk niet geschikt vinden voor de stadsdiensten. Opstapjes bij elke stoelenrij, relatief trage deuren en het feit dat je door de bus gelanceerd wordt als je nog je plek zoekt en de chauffeur al optrekt. Maar blijkbaar is dit niet relevant voor de keuze van het type bus.
marvinkok schreef:Er komen extra Setra's, nieuwe midibussen en Citea's als tunnelbussen. Niks geen aparte stadsbussen voor Amersfoort...
Blijf de Setra's persoonlijk niet geschikt vinden voor de stadsdiensten. Opstapjes bij elke stoelenrij, relatief trage deuren en het feit dat je door de bus gelanceerd wordt als je nog je plek zoekt en de chauffeur al optrekt. Maar blijkbaar is dit niet relevant voor de keuze van het type bus.
Dat eerste heb je ook met MAN bussen op de Veluwe en da laatste heb je bij vrijwel elke bus, ligt meer aan de chauffeur...
BasFrancken schreef:Helemaal eens met Jurre. Fantastische bussen voor de streekdienst maar niks voor de stad.
Natuurlijk is het voor de marktwerking in het OV goed dat er meerdere leveranciers zijn van bussen. Maar waarom Setra gekozen is blijft voor mij een raadsel. Idd. Het zijn mooie bussen. Maar in mijn ogen meer geschikt als touringcar. Niet als OV bus.
Weet niet wat het prijsverschillen zijn tussen Setra, VDL, en Mercedes. VDL en Mercedes zijn toch de meest gangbare bussen in het OV. Mijn voorkeur blijft toch bij VDL.
Ach ja.. Speculaas of speculaties.. beetje ouwehoeren over welke bussen er komen is toch alleen maar leuk. En zolang ze er niet zijn of tot Syntus hier open over is, kunnen wij lekker genieten van alle glimps die gevonden worden van het materieel dat er gaat komen.
Ik ben zelf ook fan van VDL. Ik vind het fijnere bussen dan de Mercedes bussen. Setra is ook prettig maar inderdaad niet voor stadsdienst.
Laat het maar snel april zijn, dan gaan we verder met onze spots
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705, mee eens. Ben zelf echter geen fan van MAN bussen, dus ben blij dat die niet komen. Het motorgeluid en de vering van de Breng MAN CNG bussen zijn verschrikkelijk, jankende motor al bij een klein heuveltje en de vering is net alsof je op een luchtkussen zit.
BasFrancken schreef:Helemaal eens met Jurre. Fantastische bussen voor de streekdienst maar niks voor de stad.
Natuurlijk is het voor de marktwerking in het OV goed dat er meerdere leveranciers zijn van bussen. Maar waarom Setra gekozen is blijft voor mij een raadsel. Idd. Het zijn mooie bussen. Maar in mijn ogen meer geschikt als touringcar. Niet als OV bus.
Weet niet wat het prijsverschillen zijn tussen Setra, VDL, en Mercedes. VDL en Mercedes zijn toch de meest gangbare bussen in het OV. Mijn voorkeur blijft toch bij VDL.
Eens, Setra's zouden ook geschikt kunnen zijn voor HOV-lijnen. Voor de streekdienst is het een luxe. Setra is het duurdere/luxere broertje van Mercedes, dus Setra zal er in vergelijking tot VDL, MAN en Mercedes wel bovenuit steken. VDL ook mijn voorkeur. Vind de Citea's van Arriva Zuid-Holland Noord bijvoorbeeld prima.
Zover kwam ik nog niet met Photoshop ! Als ik dat topic las is het maar 8 weken dat ze waarschijnlijk gebruikt zullen worden. Dus als daarvoor het hele interieur eruit sloopt..
Andere kant, geen idee of CXX ze verpatst heeft aan Arriva of gewoon uitgeleend. Ik heb ook niet de drang om te gaan kijken! Ga jij voor ons
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ik neem aan dat de bussen voor de Keukenhof nog met CXX interieur rondrijden, de Tourquase bussen rijden immers ook al drie maanden met CXX interieur rond.
Setra's 1065 en 1053 hebben een werkend rechterschem. Eerstgenoemde rijdt vandaag op lijn 1, terwijl ik hem vorige week op lijn 204 had.
Verder heb ik vanmiddag een Wright Commander van e&r op de route van lijn 1 gezien.
Misschien echt de meest debiele vraag.. alleen ik vernomen dat er de laatste 6a8 dagen zo'n 11 VDL Futura zijn opgeleverd en een nummer plaat gekregen hebben..
Zoals ik zeg, het is wat debiel, maar zou het ipv Setra's zijn voor de Uithoflijnen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Zijn sinds 8 december geen Setra's meer toegelaten op de Nederlandse wegen. Overigens heb ik ook op vdl's een daarvan alleen bovenstaande..wat ik dus constateer worden ze pas aangemeld als ze helemaal klaar zijn voor diensturen/km's. Best logisch
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ik vind de Setra's ook prima op de stadsdiensten hoor.
Gewoon zitten waar plek is, en meestal wacht elke normale chauffeur tot iemand zit behalve als je haast hebt...