Op enkele lijnen reden ze toen de versterkingen ja. Maar sinds december zie je in de ochtendspits nauwelijks nog Syntus bussen op de lijnen 12, 83 & 267 terwijl er bij de invoeren van de nieuwe dienstregeling niet veel veranderingen zijn geweest die veel invloed zouden hebben op materieel aantallen.NG²7²™ schreef:Reden er op die lijnen niet altijd al versterkingsbussen? Lijkt me sterk dat er nu andere diensten zijn, omdat er een aantal bussen in Utrecht rijden…cassie127 schreef: Hou er ook maar rekening mee dat er binnenkort weer een paar bussen van Midden-Overijssel teruggaan. Deze regio kampt momenteel weer met te weinig bussen. Dat wordt momenteel opgevangen door inzet van Touringcars van Gebo tours op de lijnen 9, 12, 29, 83, 267 & 649 in en rondom Zwolle
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In Twente hebben we er ook een paar met een dergelijke spiegel, alleen daar zit boven de normale spiegel nog een grote dodehoekspiegel.NG²7²™ schreef:Bovendien is dit type spiegel compleet nieuw op een Citea (de SLF's van Maastricht waren de eerste met deze spiegel rechts).
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ben ik trouwens echt de enige die steeds in bussen zit waar de tijd van Cico's niet klopt..? Tourquase en Setra's hebben er geen last van, die lopen goed. Resterende bussen geven dus verkeerde tijd aan. Voor de niet SOV'ers kan het een probleem zijn met overstappen..
Vanmorgen dus weer om 9:00 uitgecheckt in de 1130. En ja, het is nu 8:05
Vanmorgen dus weer om 9:00 uitgecheckt in de 1130. En ja, het is nu 8:05
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Klopt, dat is inderdaad de "Scandinavische" spiegel. Ik vind het zelf nogal een stellage wat er dan aan je bus hangt, dan is de spiegel van de nieuwe Citea's iets robuuster.dennistd schreef:In Twente hebben we er ook een paar met een dergelijke spiegel, alleen daar zit boven de normale spiegel nog een grote dodehoekspiegel.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kunt er wel lekker koppen mee tikken bij haltes :X
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wel chill voor de chauffeurs dat er een radio in de citea's zit. Want waar anders zou die antenne voor moeten zijn?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die antenne kan ook voor het kort verkeer zijn zodat de chauffeurs onderling met elkaar kunnen communiceren
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Koppen tikken.. dat doen ze bij U-OV ook maar al te graag met die Citaro's. Heb ze ondertussen al wel 50 keer net op een haar gemist. Zeker als ze de halte op komen rijden.
Overigens kan je dit Setra deuren ook heerlijk in je gezicht geparkeerd krijgen als er een rijtje mensen in moet stappen
Overigens kan je dit Setra deuren ook heerlijk in je gezicht geparkeerd krijgen als er een rijtje mensen in moet stappen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, of je eigen kop eraan stoten als je de bus uitstapt en de bocht voor je bus langs iets te krap neemt :@marvinkok schreef:Kunt er wel lekker koppen mee tikken bij haltes :X
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Momenteel rijdt de 1183 op lijn X80, neem aan dat dat nog de oude Veolia bus is? Ik dacht dat de 1183 een ongeluk heeft gehad.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zie 'm net rijden bij Vndc, is inderdaad een (ex) Veolia Ambassador.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 30 mar 2017, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En weer geen realtime op lijn 695.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Klopt, daarom rijden (reden?) er 2 bussen met het nummer 1185, de ene sinds het begin van de concessie de andere als vervanging van de verongelukte 1183.BasFrancken schreef:Ik dacht dat de 1183 een ongeluk heeft gehad.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hij heeft hem bij Doorn toch nog aangemeld waarschijnlijk want hij heeft nu realtime info. Is trouwens voor het eerst dat Lijn 695 Realtime heft volgens mijn.buswbd schreef:En weer geen realtime op lijn 695.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is voertuig 1021 kan nergens een foto vinden van dat voertuig. Is volgens mijn gewoon een Setra.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De bussen met nummers 1001 tot 1101 zijn op het moment Setra's. Het worden er nog meer.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Voertuig 1028 heeft trouwens achter een kapot scherm waar het lijnnummer op staat.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee dat blijkt niet zo geweest te zijn. Er is nu wel een andere 1185 als aan het begin maar dat komt omdat de oorspronkelijke 1185 ook een ongeval heeft gehad en toen is vervangen.Lijn 45 schreef:Klopt, daarom rijden (reden?) er 2 bussen met het nummer 1185, de ene sinds het begin van de concessie de andere als vervanging van de verongelukte 1183.BasFrancken schreef:Ik dacht dat de 1183 een ongeluk heeft gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/159727 ... usden.html
Een oplossing voor de ov-problemen met busvervoerder Syntus in Leusden blijft voorlopig uit. Uit het overleg tussen de gemeenteraad van Leusden en vertegenwoordigers van de provincie vandaag volgen geen noodmaatregelen of toezeggingen. Reizigers en raadsleden toonden zich kritisch over de dienstregeling die al maanden onder vuur ligt.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus heeft echt een bagger beleid wat betreft inhalen. De 51 rijdt voor mijn bus, stopt overal, neemt iedereen mee. Chauffeurs mogen van Syntus niet er langs rijden omdat er misschien reizigers mee willen.
1) reizigers lopen al jouw kant op
2) je rijdt al met 6 minuten vertraging, dus waarom niet gewoon er langs
3) bij normale rijtijden zat de 51 niet voor je.
4) tussen Wittevrouwen, Utrecht en Griftlaan, Zeist 6x voor niets stoppen is ook wat overdreven.
5) de verkeerslichten schieten voor je neus allemaal op rood omdat de 51 er doorheen gedrukt wordt steeds
1) reizigers lopen al jouw kant op
2) je rijdt al met 6 minuten vertraging, dus waarom niet gewoon er langs
3) bij normale rijtijden zat de 51 niet voor je.
4) tussen Wittevrouwen, Utrecht en Griftlaan, Zeist 6x voor niets stoppen is ook wat overdreven.
5) de verkeerslichten schieten voor je neus allemaal op rood omdat de 51 er doorheen gedrukt wordt steeds
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zou haast zeggen: hoe moeilijk is het nou om Besseling te bellen: Yo we hebben maandag tot en met zondag 1x in het uur een bus en chauffeur nodig tussen 7 en 23:00 Opbrengst is voor jullie. Tot 2 april. Groetjes
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zou 1x inhalen en bij de volgende halte alle reizigers meenemen die naar Utrecht centrum willen. Kassa. :)
Maar ja, als de 51 dan achter je blijft stoppen.. maakt het voor de aantal stops niet uit. Dan moet de 50 toch ook bij iedere halte stoppen.
Maar ja, als de 51 dan achter je blijft stoppen.. maakt het voor de aantal stops niet uit. Dan moet de 50 toch ook bij iedere halte stoppen.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wel een zwaktebod van Syntus om (weer) de korte voorbereidingstijd als argument te gebruiken. Vind ik.sirvinniei schreef:https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/159727 ... usden.htmlEen oplossing voor de ov-problemen met busvervoerder Syntus in Leusden blijft voorlopig uit. Uit het overleg tussen de gemeenteraad van Leusden en vertegenwoordigers van de provincie vandaag volgen geen noodmaatregelen of toezeggingen. Reizigers en raadsleden toonden zich kritisch over de dienstregeling die al maanden onder vuur ligt.
Is toch onzin? Toon gewoon ballen door te zeggen dat er bij de planning van de dienstregeling een keuze gemaakt is om dat deel van Leusden anders te gaan bedienen dan dat Connexxion deed en dat men het daar (voorlopig) maar mee moet doen.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het ging over 2 dingen: de punctualiteit en het verdwijnen van de buslijn. Die voorbereidingstijd ging over de punctualiteit.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar het is uiteindelijk de opdrachtgever die bepaald en betaald. De gemeente Leusden mag dan wel klagen aan het loket van Syntus maar ze moeten echt bij de provincie zijn. Syntus zegt gewoon, dit is wat de provincie goedgekeurd heeft en wil je meer/anders dan moet de provincie extra betalen. En provincie zegt gewoon doodleuk aan het eind van de discussie, Dienstregeling 2018 moet aangepast worden.Durashift schreef:Wel een zwaktebod van Syntus om (weer) de korte voorbereidingstijd als argument te gebruiken. Vind ik.sirvinniei schreef:https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/159727 ... usden.htmlEen oplossing voor de ov-problemen met busvervoerder Syntus in Leusden blijft voorlopig uit. Uit het overleg tussen de gemeenteraad van Leusden en vertegenwoordigers van de provincie vandaag volgen geen noodmaatregelen of toezeggingen. Reizigers en raadsleden toonden zich kritisch over de dienstregeling die al maanden onder vuur ligt.
Is toch onzin? Toon gewoon ballen door te zeggen dat er bij de planning van de dienstregeling een keuze gemaakt is om dat deel van Leusden anders te gaan bedienen dan dat Connexxion deed en dat men het daar (voorlopig) maar mee moet doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten