Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Over die uniformen gesproken: Sommige CXX chauffeurs die zijn overgegaan naar Breng hebben daar ook mee te maken; ik zie nog regelmatig een chauffeur met CXX uniform op lijn 51/56/352.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, ik zag hem voor mijn neus bij het CS naar de buffer gaan voor een half uur om daarna weer op perron A naar de Eemgaarde te gaan.Daniel schreef:Fysieke spot van die eerste?Lijn 45 schreef:Vanmiddag een paar obscuriteiten op lijn 1: De rit tussen 15:05 en 15:35 naar het Soesterkwartier met de 3312 reed tussen het CS en het Soesterkwartier niet. De 1164 werd in de loop van de middag vervangen door de 1045.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik ben ook wel benieuwd naar het feit of Syntus voor reizigers groei gezorgd heeft. Hoop gaat dat binnenkort voorzichtig al bekend wordt.
Ik heb vandaag een stuk of 4 lijn 50 bussen gezien rond Zeist. Allemaal zo goed als leeg of gewoon leeg. In weekend rijdt lijn 50 precies gelijk aan lijn 51 vanaf halte Het Rond in Zeist tot aan de eindbestemming. 4e halte na het rond komen lijn 52 en 53 er ook bij. Binnen 3 minuten gaan er vanaf Jordanlaan/kroostweg de 4 bovenstaande bussen.
Omdat Syntus dus precies op dezelfde tijd rijdt, maar dus te krap plant hierop, vissen ze echt het net en figureert als stofzuiger. Met kwartier dienst op zaterdag en zondag is het voor mijn gevoel toch beetje weg gegooid geld. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de cijfers.
Ik hoor best vaak over niet startende bussen, maar bijna ten einde!!
Ik snap persoonlijk niet waarom ze bij Syntus zo moeilijk doen over die lijn 77 en 78 in Leusden. Blijkbaar is er vraag, en Syntus is er toch voor Vervoer vanuit het Hart. En dus voor de reiziger...
Toegevoegd: ik zie ook steeds vaker dat lijn 50 vanaf Driebergen Zeist al met 3 minuten vertraging op de volgende halte aankomt. En vaak dus met 6/7 minuten vertraging aankomen in Doorn en zo verder de Heuvelrug op gaan. Ook zorgelijk, want chauffeurs hebben niet ook last van met het vertrekken vanaf Wageningen of Veenendaal.
Op sommige momenten tijdens deze dienstregeling heb ik het idee dat Syntus het lulletje van de klas is qua prestaties neerzetten. Krappe tijden overschaduwen toch de ambitieuze dienstregeling. Waar ik onder CXX het idee had dat ze standpunten en structuur hadden, heb ik dat onder Syntus nog niet.
Ik heb vandaag een stuk of 4 lijn 50 bussen gezien rond Zeist. Allemaal zo goed als leeg of gewoon leeg. In weekend rijdt lijn 50 precies gelijk aan lijn 51 vanaf halte Het Rond in Zeist tot aan de eindbestemming. 4e halte na het rond komen lijn 52 en 53 er ook bij. Binnen 3 minuten gaan er vanaf Jordanlaan/kroostweg de 4 bovenstaande bussen.
Omdat Syntus dus precies op dezelfde tijd rijdt, maar dus te krap plant hierop, vissen ze echt het net en figureert als stofzuiger. Met kwartier dienst op zaterdag en zondag is het voor mijn gevoel toch beetje weg gegooid geld. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de cijfers.
Ik hoor best vaak over niet startende bussen, maar bijna ten einde!!
Ik snap persoonlijk niet waarom ze bij Syntus zo moeilijk doen over die lijn 77 en 78 in Leusden. Blijkbaar is er vraag, en Syntus is er toch voor Vervoer vanuit het Hart. En dus voor de reiziger...
Toegevoegd: ik zie ook steeds vaker dat lijn 50 vanaf Driebergen Zeist al met 3 minuten vertraging op de volgende halte aankomt. En vaak dus met 6/7 minuten vertraging aankomen in Doorn en zo verder de Heuvelrug op gaan. Ook zorgelijk, want chauffeurs hebben niet ook last van met het vertrekken vanaf Wageningen of Veenendaal.
Op sommige momenten tijdens deze dienstregeling heb ik het idee dat Syntus het lulletje van de klas is qua prestaties neerzetten. Krappe tijden overschaduwen toch de ambitieuze dienstregeling. Waar ik onder CXX het idee had dat ze standpunten en structuur hadden, heb ik dat onder Syntus nog niet.
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op zo 02 apr 2017, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is al 50x op het forum uitgelegd: als je twee lijnen hebt, heb je of een lijn zonder treinaansluiting en een lijn met, of bussen die vlak achter elkaar rijden.
Een paar bussen leeg zien rijden is geen indicatie van dat een lijn slecht loopt. Dan zal je structureel een jaar elke week een rit moeten bekijken. Mijn ervaringen met lijn 50 waren bijvoorbeeld juist dat de ritten goed gebruikt worden. Toen ik op zondag reisde waren de ritten tussen Utrecht en Drb juist goed gevuld. Alleen binnen Veenendaal zitten de bussen tamelijk leeg in het weekend.
Een betere afstemming tussen U-OV en Syntus komt waarschijnlijk bij de volgende dienstregeling. Nu mag Syntus weinig aan hun vervoersplan veranderen.
Een paar bussen leeg zien rijden is geen indicatie van dat een lijn slecht loopt. Dan zal je structureel een jaar elke week een rit moeten bekijken. Mijn ervaringen met lijn 50 waren bijvoorbeeld juist dat de ritten goed gebruikt worden. Toen ik op zondag reisde waren de ritten tussen Utrecht en Drb juist goed gevuld. Alleen binnen Veenendaal zitten de bussen tamelijk leeg in het weekend.
Een betere afstemming tussen U-OV en Syntus komt waarschijnlijk bij de volgende dienstregeling. Nu mag Syntus weinig aan hun vervoersplan veranderen.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar wie zegt niet dat de inwoners in een ander gedeelte in Leusden gaan klagen als ze de route opnieuw gaan omgooien? We zijn 8x/uur lijn 17 gewend, blablabla... Als ik naar de route van lijn 17 kijk dan loopt die toch best mooi midden door Leusden heen.dnmw2705 schreef:Ik snap persoonlijk niet waarom ze bij Syntus zo moeilijk doen over die lijn 77 en 78 in Leusden. Blijkbaar is er vraag, en Syntus is er toch voor Vervoer vanuit het Hart. En dus voor de reiziger...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Weet iemand of de stalling in Bunnik bij Krassing de vaste stalling blijft? Is nog best een stuk buiten het concessie gebied en ook onnodige kilometers.
Zie ze wel eens op knooppunt Lunetten op de A12 vanuit Knp Ouderijn bijvoorbeeld. Ook als ze beginnen op Dbz met de dienst moeten ze (met koude motor) de snelweg over!
Zie ze wel eens op knooppunt Lunetten op de A12 vanuit Knp Ouderijn bijvoorbeeld. Ook als ze beginnen op Dbz met de dienst moeten ze (met koude motor) de snelweg over!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, ze rijden via rotonde Koningin Wilhelminalaan richting A12 om naar Bunnik te gaan. Volgens mij blijft die stalling gewoon.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vaak als je een Setra hoort optrekken, hoor je op een gegeven moment een schrapend geluid (tijdens een versnellingsovergang?). Weet iemand wat dit is?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is dat tijdens het schakelen van de derde versnelling naar de 4e versnelling? Dat is normaal voor ZF-versnellingsbakken.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In de huidige dienstregeling van lijn 17 blijken tijdens de spits veel bussen nagenoeg leeg rond te rijden. Voor een plaats als Leusden vindt ik 8x per uur in de spits erg veel. Dan kan er mijn inziens makkelijk een bus de oude route van 78 rijden. Dat maakt qua geld ook niet uit lijkt mijregenmaker schreef:Maar wie zegt niet dat de inwoners in een ander gedeelte in Leusden gaan klagen als ze de route opnieuw gaan omgooien? We zijn 8x/uur lijn 17 gewend, blablabla... Als ik naar de route van lijn 17 kijk dan loopt die toch best mooi midden door Leusden heen.dnmw2705 schreef:Ik snap persoonlijk niet waarom ze bij Syntus zo moeilijk doen over die lijn 77 en 78 in Leusden. Blijkbaar is er vraag, en Syntus is er toch voor Vervoer vanuit het Hart. En dus voor de reiziger...
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Leeg rondrijden deden ze vorig jaar ook, alleen toen reden ze achter elkaar leeg rond. Een hoge frequentie trekt reizigers aan. Het grootste deel van Leusden en de haltes in Amersfoort hebben veel baat bij de hogere frequentie. Op sommige momenten werd er maar eens per uur gereden, uursdiensten zijn erg onaantrekkelijk. Nu wordt er altijd minimaal 3x per uur gereden.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik sprak een chauffeur: Zoals het er nu uitziet zullen de Citea's vanaf midden/eind April in gaan stromen. Over de resterende Setra S415/S418 bussen is nog niet bekend wanneer ze komen, vermoedelijk pas in mei of juni.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Instromen: het OVNL-woord van het jaar, nu al. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
77 en 78 reden wel om en om meen ik te herinneren, maar idd 2 uurdiensten in het weekend. En bij de haltes op de Noorderinslag ging je met 78 naar Amersfoort en 77 terug.sirvinniei schreef:Leeg rondrijden deden ze vorig jaar ook, alleen toen reden ze achter elkaar leeg rond. Een hoge frequentie trekt reizigers aan. Het grootste deel van Leusden en de haltes in Amersfoort hebben veel baat bij de hogere frequentie. Op sommige momenten werd er maar eens per uur gereden, uursdiensten zijn erg onaantrekkelijk. Nu wordt er altijd minimaal 3x per uur gereden.
Wel zijn de voordelen van de huidige situatie ongelijk verdeeld: rond de Noorderinslag heb je het meeste profijt van de 8x/uur en in Leusden Noord is de verbinding even snel en frequent in de spits door de koppeling aan 217, maar maak je in dal en weekend een langere reis (maar wel frequenter).
In het zuiden van het dorp zijn vooral de looptijden toegenomen. Het is echter lastig de situatie te verbeteren zonder veel meer DRUs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Waarom zie ik op het infoscherm in bijv. X2 halte zevenhuizerstraat HOOGLAND staan maar bij lijn 5 via hooglanderveen nergens hooglanderveen staan maar gewoon amersfoort als 5 via H,veen rijdt? Halte Danzigweg, rotonde podium valt onder Hooglanderveen toch?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nog even en er staat Hoogeveen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ach ja, ik vind al dat via via toch een beetje onzin. Denk dat de meeste mensen wel weten dat 5 en 103 (ri. Nunspeet) via H'veen gaan.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Naar mijn mening kan je beter lijn 5 de eindbestemming 'Vathorst (rechtsom)' meegeven, of 'Vathorst via IKEA'. Want lijn 5 rijdt namelijk helemaal niet door Hooglanderveen zelf, dat doen alleen lijnen 103 en 572.
Laatst gewijzigd door Jurre op ma 03 apr 2017, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 5 rijdt wel letterlijk om Hooglanderveen heen en kan dus prima functioneren om deze enclave te bedienen. Linksom of rechtsom ben ik geen fan van, zullen de reizigers snappen wat dat precies inhoudt? Ik zie dan liever een van de haltenamen als via-bestemming (3 via Drieberg, 5 via Ikea bijvoorbeeld).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Eigenlijk gaat alleen lijn 103 echt via Hooglanderveen, lijn 5 rijdt er omheen. De ringweg van Vathorst ligt gewoon geheel in Amersfoort namelijk, maar het gebied binnen de ring ten oosten van de spoorlijn is geheel Hooglanderveen. X2 daarentegen rijdt wel daadwerkelijk door Hoogland heen.
Eigenlijk is de via van lijn 5 gewoon niet zo nuttig, maar de oude via-bestemming (Vathorst via Schothorst zoals bij Connexxion) is ook niet zo bruikbaar meer omdat lijn 7 immers ook via Schothorst rijdt maar dan net een ander stuk van de wijk. Voor een echt onderscheid zou alleen "Vathorst via Kruiskamp" werken en dan na die wijk gewoon de via eraf. Sowieso blijft de via op lijn 5 nu veel te lang staan want "CS via Hooglanderveen" staat er tot net voor station Schothorst op.
Maargoed, er zitten wel meer via's in het systeem waarvan je het nut kunt afvragen. Zag gister toevallig nog dat de korte zondagsritten op lijn 80 een bestemming "Amersfoort CS via Leusden" hebben die alleen bij Woudenberg, De Poort en Woudenberg, Geerestein te zien is, want bij halte De Boom springt de film alweer op "Amersfoort CS"
Eigenlijk is de via van lijn 5 gewoon niet zo nuttig, maar de oude via-bestemming (Vathorst via Schothorst zoals bij Connexxion) is ook niet zo bruikbaar meer omdat lijn 7 immers ook via Schothorst rijdt maar dan net een ander stuk van de wijk. Voor een echt onderscheid zou alleen "Vathorst via Kruiskamp" werken en dan na die wijk gewoon de via eraf. Sowieso blijft de via op lijn 5 nu veel te lang staan want "CS via Hooglanderveen" staat er tot net voor station Schothorst op.
Maargoed, er zitten wel meer via's in het systeem waarvan je het nut kunt afvragen. Zag gister toevallig nog dat de korte zondagsritten op lijn 80 een bestemming "Amersfoort CS via Leusden" hebben die alleen bij Woudenberg, De Poort en Woudenberg, Geerestein te zien is, want bij halte De Boom springt de film alweer op "Amersfoort CS"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zelfde als Wageningen (of Utrecht) via Zeist/Doorn. Lijkt me wel vanzelfsprekend. Of Amersfoort via Arnhemseweg van X80. Ook zoiets.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Doet me denken aan lijn 81. Die liet in Veenendaal "Woudenberg via Austerlitz" zien. Was erg verwarrend. Utrecht via zeist/Doorn bij lijn 50 is dan duidelijker
Ik heb geen onderschrift
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Voor jou is dat wellicht vanzelfsprekend omdat jij de omgeving kent, maar voor iemand die daar minder bekend is, kan zo'n via geen kwaad lijkt me...BasFrancken schreef:Zelfde als Wageningen (of Utrecht) via Zeist/Doorn. Lijkt me wel vanzelfsprekend. Of Amersfoort via Arnhemseweg van X80. Ook zoiets.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jeeuj *bus*
De 'via's' zijn er weer.
Ik ben tegen via's . Wageningen via Zeist/Doorn.. Hoe wil je dan? Vanuit Utrecht de A12 op, Ede eraf en dan? Het heeft onder cxx toch gewerkt zonder de via's? Waarom is het dan nu opeens zo'n 'probleem'?
En over het feit dat ik de regio ken.. Ja true, alleen ik denk dat het verwarring brengt. 56 Amersfoort via Zeist.. 50 Utrecht via Zeist.. Ik moet naar het Centrum.. Gaan ze nou allebei daarheen????
En terug naar het feit.. Jaren lang heeft het gewerkt, waarom nu dus opeens zoveel via's? Alleen bij uitzonderingen kan ik het mijn voorstellen
De 'via's' zijn er weer.
Ik ben tegen via's . Wageningen via Zeist/Doorn.. Hoe wil je dan? Vanuit Utrecht de A12 op, Ede eraf en dan? Het heeft onder cxx toch gewerkt zonder de via's? Waarom is het dan nu opeens zo'n 'probleem'?
En over het feit dat ik de regio ken.. Ja true, alleen ik denk dat het verwarring brengt. 56 Amersfoort via Zeist.. 50 Utrecht via Zeist.. Ik moet naar het Centrum.. Gaan ze nou allebei daarheen????
En terug naar het feit.. Jaren lang heeft het gewerkt, waarom nu dus opeens zoveel via's? Alleen bij uitzonderingen kan ik het mijn voorstellen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Precies. Zoals 280 Amersfoort via A12. Dat is nuttig. Als je zegt lijn 50 Wageningen via Zeist/Doorn dan kun je net zo goed zeggen lijn 50 Wageningen via Zeist/Driebergen/Doorn/Leersum/Amerongen/Elst/Rhenen. Zeist en Doorn liggen sowieso op de route dus wat is daar via aan?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten