Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Laten we eerst maar eens mei afwachten, waarmee CXX op de proppen komt. AML is een van de grootste en drukste streekconcessies van NL, CXX kan zich geen fouten permitteren in het opzetten van deze concessie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Helaas wel OmniLezer. Ik weet niet of je in Waterland bent geweest maar sommige haltes hebben alleen een R-NET bord met klok en zijn niet eens opgehoogd. Echt schandelijk. Kijk maar eens op deze link: https://www.google.nl/maps/@52.4562668, ... 56!6m1!1e1OmniLezer schreef:Waterland zeg ik je, Waterland 2 wordt dit.busfanNL schreef:Maar ik vind wel dat ze teveel lijnen ver R-NETten. de minste of geringste stopbus word omgeturfd. Waarom is dit zo?
Dit is Halte grote kerk in Monnickendam. Ook de korte ritten van de 315 tot Monnickendam vind ik niet R-NET waardig.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik kwam er vanmorgen langs met de auto en halte Grote Kerk in Monnickendam heeft gewoon een verhoogde stoep en dit geldt ook voor de haltes buiten de bebouwde kom van Monnickendam, richting de dijk naar Marken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Goed werk mensen! Alleen... is dit nou echt het topic om het over een stoep in Monnickendam te hebben?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er worden veel eisen gesteld aan de R-net formule, over het materieel, dienstregeling, maar ook bijvoorbeeld aan de R-net haltes. Als ik goed gezien heb in een bericht hier op het forum van een tijd terug, met een onduidelijke foto van een presentatie van CXX over het nieuwe R-net lijnennet, kon ik zien, dat bijvoorbeeld van Nijenrodeweg/Amstelveenseweg een R-net halte wordt voor 370/372. De stoep is in ieder geval nog niet opgehoogd. :D Maar ik vraag me af of het haltemeubilair dan vervangen wordt door R-net meubilair? En dat geldt natuurlijk ook voor de andere R-net haltes op deze corridor. Allemaal nieuwe abri's?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Voor die R-net op de 168, verwacht ik dat ze de 268-route ver-R-netten, en dat er een laagfrequente stadsbus komt die de oude 168-route bedient.Wievank schreef:Voor de verlengde 168 verwacht ik geen frequentie van 6 of 8x per uur over de volle lengte van de route met 18 meter lange voertuigen. Zelfs binnen een groot deel van Hoofddorp ligt de huidige praktijk daar toch wel een end vandaan. Alleen in Floriande komt men in de spits in de buurt door de combinatie 168/268.
Gelet op de huidige vervoersvraag tussen Floriande, Schiphol en Zuid (de huidige 310-tak) verwacht ik dat die 368 (laten we hem voorlopig zo even noemen) in Hoofddorp (op Floriande - Station) overdag 4x/uur, spits 8x/uur rijdt, en avond/zondag 2x of 4x/uur. En dat de frequentie op het staartje naar Amsterdam Zuid ongeveer gelijk zal blijven aan de huidige frequentie (overdag 4x/uur, avond/zondag niet).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik vermoed dat het lijnnummer 168 in stand blijft, binnen de stadsdienst Hoofddorp. Het door jou genoemd lijnnummer 368 zal denk ik lijnnummer 341 worden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 10 apr 2017, 09:46
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Sorry, maar wat gaat er precies gebeuren met de 168? En waar gaat lijn 370/371 rijden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wat er met lijn 168 gaat gebeuren, is tot op heden gissen, mijn inschatting is dat lijn 168 deel gaat uit maken van de stadsdienst Hoofddorp, waar de huidige lijn 168 deel wordt van een R-net lijn, zoals hierboven door iemand gezegd 368. Ik denk niet dat men "x68" 2x gaat gebruiken, maar dat er een ander R-net nummer komt, m.i. 341.
Je bedoelt 370/372? Dat worden de R-net lijnen van de nu nog 170/172. De routes zullen in ieder geval tot juli 2018 blijven zoals er nu op de 170-bundel wordt gereden.
Edit: de site van CXX in de gaten houden.....in mei maken ze meer bekend.
Je bedoelt 370/372? Dat worden de R-net lijnen van de nu nog 170/172. De routes zullen in ieder geval tot juli 2018 blijven zoals er nu op de 170-bundel wordt gereden.
Edit: de site van CXX in de gaten houden.....in mei maken ze meer bekend.
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 10 apr 2017, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Jammer dat niet alle VDL gelede bussen die moderne BRT-uitstraling zoals in Eindhoven krijgen. Je zou denken dat dat meer in lijn is met de R-net-gedachte. Is daar een specifieke reden voor?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
N-evo, dit was al gepost een paar dagen terug. Wat betreft die uitstraling, daar verbaas ik me ook over. De BRT-look is veel moderner dan de meer traditionele voorkant van de andere SLFA. Het enige wat ik kan bedenken is, dat VDL misschien op korte termijn, niet zoveel bussen (100) van dezelfde produktielijn kan leveren.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op deze kaart lijkt de route binnen Hoofddorp niet anders te zijn dan de huidige bestaande 168. Ook lijkt het erop alsof er niet via de Abdijtunnel, maar via een andere route naar Schiphol gereden wordt. De 340 lijkt gevolgd te worden, wat via Beechavenue zou suggereren.
Maar op zich zou ik het een mooie variant binnen Hoofddorp vinden als een versnelde lijn die i.p.v. bij Altenburg lijn 300 te kruisen, daar de busbaan op te draaien. Er zou dan een stadsdienst over kunnen blijven die een kortere route bij Floriande rijdt, en het stuk tussen Altenburg via het centrum naar het station blijft bedienen.
Tegelijkertijd kost dit veel DRU's bij een relatief beperkte vervoersvraag.
Maar op zich zou ik het een mooie variant binnen Hoofddorp vinden als een versnelde lijn die i.p.v. bij Altenburg lijn 300 te kruisen, daar de busbaan op te draaien. Er zou dan een stadsdienst over kunnen blijven die een kortere route bij Floriande rijdt, en het stuk tussen Altenburg via het centrum naar het station blijft bedienen.
Tegelijkertijd kost dit veel DRU's bij een relatief beperkte vervoersvraag.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op het frontje na zal er niet zo heel veel wezenlijk verschil zijn tussen beiden bussen of wel?fred1954 schreef:N-evo, dit was al gepost een paar dagen terug. Wat betreft die uitstraling, daar verbaas ik me ook over. De BRT-look is veel moderner dan de meer traditionele voorkant van de andere SLFA. Het enige wat ik kan bedenken is, dat VDL misschien op korte termijn, niet zoveel bussen (100) van dezelfde produktielijn kan leveren.
Opvallend dat Connexxion een eigen huisstijl helemaal los lijkt te laten en volledig inzet op R-NET en Schipholnet. Een witte bus met rood logootje is niet echt inspirerend.
![Steekt tong uit :P](./images/smilies/toungue.gif)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
@n-evo: toch wel, je kunt het ook zien op de site van CXX, wat jij vanmorgen postte. De BRT slfa heeft 1 srel uitstapdeuren extra achteraan en de voorinstap bestaat uit een enkele deur, terwijl de R-net slfa's een voorinstap hebben met dubbele deur.
Daarbij zal de binnenconfiguratie ook wel anders zijn lijkt me. En de wielplaten ontbreken bij de R-net slfa, klein detail :D
Wat betreft die huisstijl, begreep ik van Remco, dat die afbeelding niet goed is, maar worden de bussen in de huisstijl zoals die in de concessie van HWGO is gestickerd/gespoten. Witte body met (licht) groen dak en logo, dus niet rood.
https://www.google.nl/search?site=&tbm= ... V9oAxCJKTM:
Daarbij zal de binnenconfiguratie ook wel anders zijn lijkt me. En de wielplaten ontbreken bij de R-net slfa, klein detail :D
Wat betreft die huisstijl, begreep ik van Remco, dat die afbeelding niet goed is, maar worden de bussen in de huisstijl zoals die in de concessie van HWGO is gestickerd/gespoten. Witte body met (licht) groen dak en logo, dus niet rood.
https://www.google.nl/search?site=&tbm= ... V9oAxCJKTM:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is idd wat ons verteld is.fred1954 schreef: Wat betreft die huisstijl, begreep ik van Remco, dat die afbeelding niet goed is, maar worden de bussen in de huisstijl zoals die in de concessie van HWGO is gestickerd/gespoten. Witte body met (licht) groen dak en logo, dus niet rood.
https://www.google.nl/search?site=&tbm= ... V9oAxCJKTM:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De ombouw van de haltes in Amsterdam omdat er een paar jaar bussen in R-net kleuren gaan rijden vind ik echt een sterk staaltje onnodige geldsmijterij. Over een paar jaar rijdt de Uithoorntram waarmee in principe die lijn de R-net vervoerskwaliteit gaat overnemen en de bussen in Amstelveen slechts stadslijnen worden. Wat het feitelijk nu ook al zijn. Stop met die onzin en ga het geld uitgeven aan zaken waar de reiziger echt wat aan heeft. Er is echt niemand die zit te wachten op nieuwe abri's als je nu ook al droog op de bus kan wachten. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ben ik deels met je eens Vinny, alleen is het wel zo dat lijn 372 in ieder geval, ook na opening van UTH/AVL, zal blijven rijden als R-net. Voor mij hoeft dat R-net meubilair ook niet, maar op de huidige 170-corridor blijft dus nog lange tijd een R-net lijn rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op dit moment is het hele R-net geldsmijterij(in Amstel Meerlanden), als onderbouwing op @Vinny.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Correctie; trottoir in Monnickendam.trolly schreef:Goed werk mensen! Alleen... is dit nou echt het topic om het over een stoep in Monnickendam te hebben?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Van Dale schreef:trot·toir (het; o; meervoud: trottoirs) 1 verhoogd en bestraat voetpad langs een straat; = stoep
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ooooo... een trottoir in Monnickendam. Nou, dat past hier inderdaad véél beter :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Beter. Vind die afdekking er niet uitzien. Wat is er mis om gewoon een wiel te zien?fred1954 schreef:(..) En de wielplaten ontbreken bij de R-net slfa, klein detail :D
Aerodynamica (besparing op brandstof) kan geen reden zijn, met al die stops en starts door de dag heen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Blij om te kunnen helpen.trolly schreef:Ooooo... een trottoir in Monnickendam. Nou, dat past hier inderdaad véél beter :Y
Het moet er gewoon snel en futuristisch uitzien. Dat is het punt. De bus moet ook verkopen.Durashift schreef:Beter. Vind die afdekking er niet uitzien. Wat is er mis om gewoon een wiel te zien?fred1954 schreef:(..) En de wielplaten ontbreken bij de R-net slfa, klein detail :D
Aerodynamica (besparing op brandstof) kan geen reden zijn, met al die stops en starts door de dag heen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Bedoel je van fabrikant naar OV bedrijf of in de zin van dat een futuristische bus meer reizigers zal aantrekken?OmniLezer schreef:(..)
Het moet er gewoon snel en futuristisch uitzien. Dat is het punt. De bus moet ook verkopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten