Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Laten we eerst maar eens mei afwachten, waarmee CXX op de proppen komt. AML is een van de grootste en drukste streekconcessies van NL, CXX kan zich geen fouten permitteren in het opzetten van deze concessie.
busfanNL
Berichten: 2194
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door busfanNL »

OmniLezer schreef:
busfanNL schreef:Maar ik vind wel dat ze teveel lijnen ver R-NETten. de minste of geringste stopbus word omgeturfd. Waarom is dit zo?
Waterland zeg ik je, Waterland 2 wordt dit.
Helaas wel OmniLezer. Ik weet niet of je in Waterland bent geweest maar sommige haltes hebben alleen een R-NET bord met klok en zijn niet eens opgehoogd. Echt schandelijk. Kijk maar eens op deze link: https://www.google.nl/maps/@52.4562668, ... 56!6m1!1e1
Dit is Halte grote kerk in Monnickendam. Ook de korte ritten van de 315 tot Monnickendam vind ik niet R-NET waardig.
Stadsbus
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Stadsbus »

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Ik kwam er vanmorgen langs met de auto en halte Grote Kerk in Monnickendam heeft gewoon een verhoogde stoep en dit geldt ook voor de haltes buiten de bebouwde kom van Monnickendam, richting de dijk naar Marken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Goed werk mensen! Alleen... is dit nou echt het topic om het over een stoep in Monnickendam te hebben?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Er worden veel eisen gesteld aan de R-net formule, over het materieel, dienstregeling, maar ook bijvoorbeeld aan de R-net haltes. Als ik goed gezien heb in een bericht hier op het forum van een tijd terug, met een onduidelijke foto van een presentatie van CXX over het nieuwe R-net lijnennet, kon ik zien, dat bijvoorbeeld van Nijenrodeweg/Amstelveenseweg een R-net halte wordt voor 370/372. De stoep is in ieder geval nog niet opgehoogd. :D Maar ik vraag me af of het haltemeubilair dan vervangen wordt door R-net meubilair? En dat geldt natuurlijk ook voor de andere R-net haltes op deze corridor. Allemaal nieuwe abri's?
Roeland
Berichten: 2289
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

Wievank schreef:Voor de verlengde 168 verwacht ik geen frequentie van 6 of 8x per uur over de volle lengte van de route met 18 meter lange voertuigen. Zelfs binnen een groot deel van Hoofddorp ligt de huidige praktijk daar toch wel een end vandaan. Alleen in Floriande komt men in de spits in de buurt door de combinatie 168/268.
Voor die R-net op de 168, verwacht ik dat ze de 268-route ver-R-netten, en dat er een laagfrequente stadsbus komt die de oude 168-route bedient.
Gelet op de huidige vervoersvraag tussen Floriande, Schiphol en Zuid (de huidige 310-tak) verwacht ik dat die 368 (laten we hem voorlopig zo even noemen) in Hoofddorp (op Floriande - Station) overdag 4x/uur, spits 8x/uur rijdt, en avond/zondag 2x of 4x/uur. En dat de frequentie op het staartje naar Amsterdam Zuid ongeveer gelijk zal blijven aan de huidige frequentie (overdag 4x/uur, avond/zondag niet).
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik vermoed dat het lijnnummer 168 in stand blijft, binnen de stadsdienst Hoofddorp. Het door jou genoemd lijnnummer 368 zal denk ik lijnnummer 341 worden.
Brett_heijer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 apr 2017, 09:46

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Brett_heijer »

Sorry, maar wat gaat er precies gebeuren met de 168? En waar gaat lijn 370/371 rijden?
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Wat er met lijn 168 gaat gebeuren, is tot op heden gissen, mijn inschatting is dat lijn 168 deel gaat uit maken van de stadsdienst Hoofddorp, waar de huidige lijn 168 deel wordt van een R-net lijn, zoals hierboven door iemand gezegd 368. Ik denk niet dat men "x68" 2x gaat gebruiken, maar dat er een ander R-net nummer komt, m.i. 341.
Je bedoelt 370/372? Dat worden de R-net lijnen van de nu nog 170/172. De routes zullen in ieder geval tot juli 2018 blijven zoals er nu op de 170-bundel wordt gereden.

Edit: de site van CXX in de gaten houden.....in mei maken ze meer bekend.
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 10 apr 2017, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
n-evo
Berichten: 3426
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Jammer dat niet alle VDL gelede bussen die moderne BRT-uitstraling zoals in Eindhoven krijgen. Je zou denken dat dat meer in lijn is met de R-net-gedachte. Is daar een specifieke reden voor?
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

N-evo, dit was al gepost een paar dagen terug. Wat betreft die uitstraling, daar verbaas ik me ook over. De BRT-look is veel moderner dan de meer traditionele voorkant van de andere SLFA. Het enige wat ik kan bedenken is, dat VDL misschien op korte termijn, niet zoveel bussen (100) van dezelfde produktielijn kan leveren.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Op deze kaart lijkt de route binnen Hoofddorp niet anders te zijn dan de huidige bestaande 168. Ook lijkt het erop alsof er niet via de Abdijtunnel, maar via een andere route naar Schiphol gereden wordt. De 340 lijkt gevolgd te worden, wat via Beechavenue zou suggereren.

Maar op zich zou ik het een mooie variant binnen Hoofddorp vinden als een versnelde lijn die i.p.v. bij Altenburg lijn 300 te kruisen, daar de busbaan op te draaien. Er zou dan een stadsdienst over kunnen blijven die een kortere route bij Floriande rijdt, en het stuk tussen Altenburg via het centrum naar het station blijft bedienen.
Tegelijkertijd kost dit veel DRU's bij een relatief beperkte vervoersvraag.
n-evo
Berichten: 3426
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:N-evo, dit was al gepost een paar dagen terug. Wat betreft die uitstraling, daar verbaas ik me ook over. De BRT-look is veel moderner dan de meer traditionele voorkant van de andere SLFA. Het enige wat ik kan bedenken is, dat VDL misschien op korte termijn, niet zoveel bussen (100) van dezelfde produktielijn kan leveren.
Op het frontje na zal er niet zo heel veel wezenlijk verschil zijn tussen beiden bussen of wel?

Opvallend dat Connexxion een eigen huisstijl helemaal los lijkt te laten en volledig inzet op R-NET en Schipholnet. Een witte bus met rood logootje is niet echt inspirerend. :P
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

@n-evo: toch wel, je kunt het ook zien op de site van CXX, wat jij vanmorgen postte. De BRT slfa heeft 1 srel uitstapdeuren extra achteraan en de voorinstap bestaat uit een enkele deur, terwijl de R-net slfa's een voorinstap hebben met dubbele deur.
Daarbij zal de binnenconfiguratie ook wel anders zijn lijkt me. En de wielplaten ontbreken bij de R-net slfa, klein detail :D

Wat betreft die huisstijl, begreep ik van Remco, dat die afbeelding niet goed is, maar worden de bussen in de huisstijl zoals die in de concessie van HWGO is gestickerd/gespoten. Witte body met (licht) groen dak en logo, dus niet rood.
https://www.google.nl/search?site=&tbm= ... V9oAxCJKTM:
Remco1989
Berichten: 437
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

fred1954 schreef: Wat betreft die huisstijl, begreep ik van Remco, dat die afbeelding niet goed is, maar worden de bussen in de huisstijl zoals die in de concessie van HWGO is gestickerd/gespoten. Witte body met (licht) groen dak en logo, dus niet rood.
https://www.google.nl/search?site=&tbm= ... V9oAxCJKTM:
Dat is idd wat ons verteld is.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13686
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

De ombouw van de haltes in Amsterdam omdat er een paar jaar bussen in R-net kleuren gaan rijden vind ik echt een sterk staaltje onnodige geldsmijterij. Over een paar jaar rijdt de Uithoorntram waarmee in principe die lijn de R-net vervoerskwaliteit gaat overnemen en de bussen in Amstelveen slechts stadslijnen worden. Wat het feitelijk nu ook al zijn. Stop met die onzin en ga het geld uitgeven aan zaken waar de reiziger echt wat aan heeft. Er is echt niemand die zit te wachten op nieuwe abri's als je nu ook al droog op de bus kan wachten. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ben ik deels met je eens Vinny, alleen is het wel zo dat lijn 372 in ieder geval, ook na opening van UTH/AVL, zal blijven rijden als R-net. Voor mij hoeft dat R-net meubilair ook niet, maar op de huidige 170-corridor blijft dus nog lange tijd een R-net lijn rijden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

Op dit moment is het hele R-net geldsmijterij(in Amstel Meerlanden), als onderbouwing op @Vinny.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

trolly schreef:Goed werk mensen! Alleen... is dit nou echt het topic om het over een stoep in Monnickendam te hebben?
Correctie; trottoir in Monnickendam.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Zugführer »

Van Dale schreef:trot·toir (het; o; meervoud: trottoirs) 1 verhoogd en bestraat voetpad langs een straat; = stoep
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Ooooo... een trottoir in Monnickendam. Nou, dat past hier inderdaad véél beter :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5720
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

fred1954 schreef:(..) En de wielplaten ontbreken bij de R-net slfa, klein detail :D
Beter. Vind die afdekking er niet uitzien. Wat is er mis om gewoon een wiel te zien?
Aerodynamica (besparing op brandstof) kan geen reden zijn, met al die stops en starts door de dag heen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

trolly schreef:Ooooo... een trottoir in Monnickendam. Nou, dat past hier inderdaad véél beter :Y
Blij om te kunnen helpen.
Durashift schreef:
fred1954 schreef:(..) En de wielplaten ontbreken bij de R-net slfa, klein detail :D
Beter. Vind die afdekking er niet uitzien. Wat is er mis om gewoon een wiel te zien?
Aerodynamica (besparing op brandstof) kan geen reden zijn, met al die stops en starts door de dag heen.
Het moet er gewoon snel en futuristisch uitzien. Dat is het punt. De bus moet ook verkopen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Durashift
Berichten: 5720
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

OmniLezer schreef:(..)

Het moet er gewoon snel en futuristisch uitzien. Dat is het punt. De bus moet ook verkopen.
Bedoel je van fabrikant naar OV bedrijf of in de zin van dat een futuristische bus meer reizigers zal aantrekken?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten