Fabrikant naar OV bedrijf, want het boeit de reiziger totaal niets hoe het eruit ziet.Durashift schreef:Bedoel je van fabrikant naar OV bedrijf of in de zin van dat een futuristische bus meer reizigers zal aantrekken?OmniLezer schreef:(..)
Het moet er gewoon snel en futuristisch uitzien. Dat is het punt. De bus moet ook verkopen.
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inhoudelijk antwoord: Nee! De reden dat er relatief weinig gebruikers zijn van lijn 172 is omdat de bus een trage en oncomfortabele verbinding vormt. Met de ver-R-netting van de lijn neemt de gemiddelde reistijd van de reiziger alleen maar toe, omdat er wel haltes worden opgeheven maar geen nieuwe (aparte) infrastructuur voor de lijn komt. De enige kracht die de lijn had, namelijk zijn fijnmazigheid wordt dus nu ook naar de gallemiezen geholpen. Maar hij wordt nu "hip" rood en er komen designhaltes :XDurashift schreef:Bedoel je van fabrikant naar OV bedrijf of in de zin van dat een futuristische bus meer reizigers zal aantrekken?OmniLezer schreef:(..)
Het moet er gewoon snel en futuristisch uitzien. Dat is het punt. De bus moet ook verkopen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een beetje off-topic, maar wel in reactie op het R-net verhaal is, dat op lijn 320 in 't Gooi, ook nog wel het e.e.a. ontbreekt, qua halte-inrichting. Bij Blaricum Carpoolplaats (toch voor veel mensen een belangrijke overstaphalte) is geen R-net meubilair, dus géén R-net abri, géén speciaal R-net haltebord en ook zijn de perrons niet verhoogd. Wellicht met in het achterhoofd dat deze halte toch 'binnenkort' op de schop moet, maar ja...dat is iets waar men al zo'n jaar of tien over aan het bakkeleien is..... :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Binnen de stadsgrens van Amsterdam deelt de 170-bundel veel haltes met het GVB, ik denk eigenlijk niet dat er op die haltes R-net meubilair wordt neergezet. Om het binnen Asd, dan allleen te doen op haltes waar uitsluitend CXX-bussen stoppen is ook onzin, m.i.Vinny schreef:
Maar hij wordt nu "hip" rood en er komen designhaltes :X
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vinny, ik had het over de bus. Niet over de lijn of lijnvoering.Vinny schreef:(...)
Inhoudelijk antwoord: Nee! De reden dat er relatief weinig gebruikers zijn van lijn 172 is omdat de bus een trage en oncomfortabele verbinding vormt. Met de ver-R-netting van de lijn neemt de gemiddelde reistijd van de reiziger alleen maar toe, omdat er wel haltes worden opgeheven maar geen nieuwe (aparte) infrastructuur voor de lijn komt. De enige kracht die de lijn had, namelijk zijn fijnmazigheid wordt dus nu ook naar de gallemiezen geholpen. Maar hij wordt nu "hip" rood en er komen designhaltes :X
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 12 apr 2017, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote ingekort
Reden: quote ingekort
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 19:41
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Kwam deze foto tegen op LinkedINkliko schreef:Gisteren 2x een VDL dubbeldekker zien proefrijden. Was nog in het wit met handelaarskenteken.
Meerdere mensen voorin, rond 11.30 uur bij de halte Rustenburgerlaan in Haarlem, einde van de middag op de N205 richting halte Haarlem - Reinaldapark.
Bus zag er goed uit!
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Allicht dat er een uitvoering komt gelijk aan de Daalwijkdreef nu, gewoon Amsterdamse abri's en een Amsterdams DRIS-paneel met een R-Net-klok eraan.fred1954 schreef:Binnen de stadsgrens van Amsterdam deelt de 170-bundel veel haltes met het GVB, ik denk eigenlijk niet dat er op die haltes R-net meubilair wordt neergezet. Om het binnen Asd, dan allleen te doen op haltes waar uitsluitend CXX-bussen stoppen is ook onzin, m.i.Vinny schreef:
Maar hij wordt nu "hip" rood en er komen designhaltes :X
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik ken de situatie niet op de Daalwijkdreef, maar dat is natuurlijk ook een goede oplossing. Heeft de halte toch een R-net uitstraling, zonder al te veel gedoe en kosten.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zaken zoals deuren, indeling en interieur zijn opties die iedere vervoerder naar wens kan uitkiezen. Als Connexxion een BRT-front wil met maar één uitstapdeur achterin moet dat gewoon mogelijk zijn. De Capacity L hoeft immers ook niet per sé met drie deuren in het eerste gedeelte besteld te worden bij Mercedes terwijl de standaard demobus dat wel heeft. Het blijft gewoon bustype X die built to order is wat heel gebruikelijk is: bijna iedere vervoerder wil weer net een aspect anders.fred1954 schreef:@n-evo: toch wel, je kunt het ook zien op de site van CXX, wat jij vanmorgen postte. De BRT slfa heeft 1 srel uitstapdeuren extra achteraan en de voorinstap bestaat uit een enkele deur, terwijl de R-net slfa's een voorinstap hebben met dubbele deur.
Daarbij zal de binnenconfiguratie ook wel anders zijn lijkt me. En de wielplaten ontbreken bij de R-net slfa, klein detail :D
Het nut van een dubbele deur voorin ontgaat mij eerlijk gezegd nogal. Er is voor eigenlijk altijd maar één OV-chipkaartlezer waarvoor mensen in de rij moeten staan. Sneller instapper is er dus toch niet bij.
Laatst gewijzigd door n-evo op do 13 apr 2017, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dit wilde ik eigenlijk posten, maar ik deed iets verkeerd, dus vandaar maar even zo:
Het is dan ook niet GVB die gaat rijden met deze bussen, maar Connexxion. Zij hebben wel het beleid dat er bij dubbele voordeuren twee validators hangen, het lijkt mij logisch dat ze dit beleid in AML voortzetten.
Laatst gewijzigd door Hainje op do 13 apr 2017, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Is alleen nuttig voor de Zuidtangent dan, die heeft als enige een open instapregime en heeft dubbele deuren en kaartlezers voorin
Toevoeging: heb gezocht en alle huidige Citea's van Connexxion die hier in regio Amsterdam rondrijden hebben een enkele deur voorin. Vraag me dus af of het plaatje wel helemaal kloppend is tenzij er wat aan het instapregime veranderd? Ben wel benieuwd!
Toevoeging: heb gezocht en alle huidige Citea's van Connexxion die hier in regio Amsterdam rondrijden hebben een enkele deur voorin. Vraag me dus af of het plaatje wel helemaal kloppend is tenzij er wat aan het instapregime veranderd? Ben wel benieuwd!
Dit design bus vloeit natuurlijk voort uit projecten waar eigenlijk een tram moest komen, maar die in verband met hoge kosten is gesneuveld. Het goedkope alternatief: vrij busbanen met luxe haltes waar uiteraard geen vierkante standaardbus op mag rijden. Men neme een hip vormgegeven bus - als het even kan dubbelgeleed - die op een tram moet lijken. En trams rijden meestal niet op banden. Volgens mij hebben we 'm zo.Durashift schreef:Beter. Vind die afdekking er niet uitzien. Wat is er mis om gewoon een wiel te zien?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De huidige Zuidtangent-geledes hebben een dubbele voordeur en een dubbele kaartlezer bij de voordeur. Maar verder ken ik weinig gevallen waar een dubbele voordeur echt nuttig is, bij de RET houden er daarom meestal maar eentje dicht :')
En wat betreft trams die niet op banden rijden; Kijk en huiver: https://www.trams-trolleybus.be/GLT01.html
En wat betreft trams die niet op banden rijden; Kijk en huiver: https://www.trams-trolleybus.be/GLT01.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dit is zo ver het allerlelijkste ding ooit dat zich kan verplaatsen.
Als het aan mij lag, had dit nooit een octrooi/patent gekregen.
Als het aan mij lag, had dit nooit een octrooi/patent gekregen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 13 apr 2017, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik ken ze. Er stond "meestal" voor een reden. Translohr is een recenter voorbeeldje van een bandentram.Suus schreef:En wat betreft trams die niet op banden rijden; Kijk en huiver: https://www.trams-trolleybus.be/GLT01.html
n-evo schreef:En trams rijden meestal niet op banden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Mooie kaart... wat mij opvalt:
* Lijn 310 is vervangen door 397 en rijdt van Zuid verder naar busstation elandsgracht. Dus mooie verbinding met Leidseplein
(wat 2 jaar geleden wegviel door inkorten 145)
* Lijn 300 (jaja..)gaat weer via Oranjebaan.. (eindelijk).
* Lijn 356 rijdt daarvoor in de plaats via de KPMG sponsor route ipv Oranjebaan
(rijdt deze na knoppunt niet meer via snelweg A9 nar Haarlem-Zuidmaar via Badhoevedorp?)
* Lijn 341 is de oude 168 volgens mi;
* Lijn 340 verlengt naar Mijdrecht
gewoon maar eerste observaties
* Lijn 310 is vervangen door 397 en rijdt van Zuid verder naar busstation elandsgracht. Dus mooie verbinding met Leidseplein
(wat 2 jaar geleden wegviel door inkorten 145)
* Lijn 300 (jaja..)gaat weer via Oranjebaan.. (eindelijk).
* Lijn 356 rijdt daarvoor in de plaats via de KPMG sponsor route ipv Oranjebaan
(rijdt deze na knoppunt niet meer via snelweg A9 nar Haarlem-Zuidmaar via Badhoevedorp?)
* Lijn 341 is de oude 168 volgens mi;
* Lijn 340 verlengt naar Mijdrecht
gewoon maar eerste observaties
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
356 rijdt nu ook al via Schiphol Noord en Badhoevedorp.
Wat mij vooral opvalt is het grote aantal haltes van de 357. Eigenlijk wordt alleen in Amstelveen redelijk gesnoeid in het aantal haltes van de huidige 172.
Wat mij vooral opvalt is het grote aantal haltes van de 357. Eigenlijk wordt alleen in Amstelveen redelijk gesnoeid in het aantal haltes van de huidige 172.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wat correcties:Hensepens schreef:Mooie kaart... wat mij opvalt:
* Lijn 310 is vervangen door 397 en rijdt van Zuid verder naar busstation elandsgracht. Dus mooie verbinding met Leidseplein
(wat 2 jaar geleden wegviel door inkorten 145)
* Lijn 300 (jaja..)gaat weer via Oranjebaan.. (eindelijk).
* Lijn 356 rijdt daarvoor in de plaats via de KPMG sponsor route ipv Oranjebaan
(rijdt deze na knoppunt niet meer via snelweg A9 nar Haarlem-Zuidmaar via Badhoevedorp?)
* Lijn 341 is de oude 168 volgens mi;
* Lijn 340 verlengt naar Mijdrecht
gewoon maar eerste observaties
* 397 gaat niet eerst naar zuid en dan leidseplein maar gewoon vanaf knooppunt noord via huidige route 197
*341 idd oude 168 maar verlengd via de calemiteitenroute abdijtunnel naar station zuid via p30/plaza en verder route 310
*356 rijd nu nog ook via Badhoevedorp maar misschien komt er een extra halte Badhoevedorp voor een overstap op 145 (als die blijft bestaan)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inderdaad interessante materie, het was bekend dat lijn 197 R-net zou worden en vanaf Schiphol ri. Nieuw Vennep zou rijden op de route van lijn 310. Daar geen verrassingen. Eigenlijk is deze kaart, wat iedereen ook al dacht dat het zou worden.
Het enige wat me verrast, maar verder niets uitmaakt is dat de 170/172 niet gewoon 370/372 zijn geworden, maar 347/357. Wat daar voor gedachte achter zit? Ziet er voor de rest goed uit!
Wederom bedankt Remco voor het attenderen :)
Het enige wat me verrast, maar verder niets uitmaakt is dat de 170/172 niet gewoon 370/372 zijn geworden, maar 347/357. Wat daar voor gedachte achter zit? Ziet er voor de rest goed uit!
Wederom bedankt Remco voor het attenderen :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ook van de 170, maar ja, moet ook wel, wil je de R-net formule eer aan doen. Vergeet niet, dat hier nog niet het onderliggende net op staat, daar zullen waarschijnlijk wel meer haltes aangedaan worden.paolie schreef:356 rijdt nu ook al via Schiphol Noord en Badhoevedorp.
Wat mij vooral opvalt is het grote aantal haltes van de 357. Eigenlijk wordt alleen in Amstelveen redelijk gesnoeid in het aantal haltes van de huidige 172.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat gaat veranderen als busstation zwarteweg klaar is in Aalsmeer. Dan vervallen oa: zwarteweg, gloxiniastraat, hortensiaplein, mendelstraat, pf von sieboldlaan, alle floraholland muv hoofdingang (word verplaatst), en in Amsterdam vervallen koenenkade, ijsbaanpad, valeriusplein, Jacob obrechtstraatpaolie schreef:Wat mij vooral opvalt is het grote aantal haltes van de 357. Eigenlijk wordt alleen in Amstelveen redelijk gesnoeid in het aantal haltes van de huidige 172.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat van de 170/172 is makkelijk te beantwoorden anders krijg je een probleem met de 370 naar alphen van Arriva.fred1954 schreef:Inderdaad interessante materie, het was bekend dat lijn 197 R-net zou worden en vanaf Schiphol ri. Nieuw Vennep zou rijden op de route van lijn 310. Daar geen verrassingen. Eigenlijk is deze kaart, wat iedereen ook al dacht dat het zou worden.
Het enige wat me verrast, maar verder niets uitmaakt is dat de 170/172 niet gewoon 370/372 zijn geworden, maar 347/357. Wat daar voor gedachte achter zit? Ziet er voor de rest goed uit!
Wederom bedankt Remco voor het attenderen :)
Als de noord zuidlijn open gaat word de 50% naar station zuid 348/358
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Aha, dank Remco, dat die extra lijnen er komen, in 2018 had ik al iets van gehoord. Lijn 370 ri. Alphen ad Rijn wordt bij mijn weten in december lijn 470, in lijn met de R-net nummers in Zuidholland. Dus zou op zich geen probleem meer zijn, maar kan me voorstellen, dat dat op korte termijn toch voor verwarring gaat zorgen. De nieuwe nummers zijn prima, ook in range met de meeste andere R-net nummers in deze concessie :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ach ja natuurlijk. Rijdt via Oude Schipholweg en dan voorbij Badhoevedorp weer de snelweg op.Remco1989 schreef: ....
Wat correcties:
* 397 gaat niet eerst naar zuid en dan leidseplein maar gewoon vanaf knooppunt noord via huidige route 197
*341 idd oude 168 maar verlengd via de calemiteitenroute abdijtunnel naar station zuid via p30/plaza en verder route 310
*356 rijd nu nog ook via Badhoevedorp maar misschien komt er een extra halte Badhoevedorp voor een overstap op 145 (als die blijft bestaan)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 19 jan 2016, 03:26
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
PERSBERICHT
100 elektrische VDL Citea’s en 18 VDL Futura dubbeldekkers voor Connexxion
Het Nederlandse personenvervoersbedrijf Connexxion heeft een order van maar liefst 100 Citea’s SLFA Electric bij VDL Bus & Coach geplaatst. Dit is de grootste order van elektrische bussen in de geschiedenis van VDL en hiermee krijgt Connexxion en haar moederbedrijf Transdev de grootste elektrische busvloot van Europa. Daarnaast omvat de order 18 VDL Futura’s FDD2. Het is voor het eerst dat in Nederland dubbeldekkers ingezet worden voor het openbaar vervoer. Alle bussen zijn bestemd voor de concessie Amstelland-Meerlanden in de provincie Noord-Holland, een concessie die zich kenmerkt door een enorme passagiersvraag.
“Dit is de 1e fase van de overgang naar een volledig uitstootvrij openbaar vervoer voor Amstelland-Meerlanden. Wij maken uiteraard gebruik van alles wat we geleerd hebben in de concessie Zuidoost-Brabant, waar VDL succesvol 43 gelede Citea’s Electric aan ons heeft geleverd. Wij hebben dan ook alle vertrouwen in het product en in de samenwerking met VDL,” aldus Eric van Eijndhoven, directeur Openbaar Vervoer van Connexxion.
Ard Romers, directeur VDL Bus & Coach Nederland: “Wij willen dé specialist zijn op het gebied van E-Mobility. Het afgelopen jaar hebben wij grote stappen gezet om onze positie verder te versterken. Daarnaast bieden wij maatwerk dat voldoet aan de wensen en eisen van een vervoerder. De inzet van Futura dubbeldekkers op zeer drukke lijndiensten is hier een goed voorbeeld van. Wij zijn dan ook bijzonder trots op deze megaorder van in totaal 118 bussen.”
VDL Citea SLFA Electric
De 100 elektrische Citea’s worden ingezet in de buslijnen rondom Schiphol en op hoogwaardig openbaar vervoerlijnen binnen het concessiegebied. De bussen zijn van hetzelfde type als de gelede bussen die door Hermes in Eindhoven ingezet worden. Met 100 stuks wordt dit echter de grootste elektrische busvloot van Europa. De bussen zullen op de routes tussentijds bijgeladen worden om zo 24 uur per dag te kunnen rijden. Op de remise komen plekken om eventueel ’s nachts bij te laden. Alle elektrische bussen zullen individueel meer dan 100.000 km per jaar gaan rijden en worden voorzien van de nieuwste batterijtechnologie die aan de hoogste en strengste Europese eisen voldoet.
VDL Futura FDD2
De Futura dubbeldekkers zijn bestemd voor snellijnen tussen Haarlem en Amsterdam-Zuid. Hier is de behoefte aan vervoer zo groot, dat besloten is VDL Futura dubbeldekkers in te zetten. Met een lengte van 14,1 meter is er ruimte voor 86 zitplaatsen. De deurconstructies worden aangepast om aan het zware openbaar vervoer werk te voldoen. Om de doorstroming te optimaliseren en het in- en uitstappen te versnellen, worden aan de buitenkant displays geplaatst die laten zien waar nog vrije zitplaatsen zijn.
Transdev
Transdev is in Nederland actief onder de merken Connexxion Openbaar Vervoer, Connexxion Taxi en Witte Kruis. De Transdev Groep is in 19 landen gevestigd en actief in personenvervoer en mobiele zorg. Internationaal kent Transdev velen soorten vormen van vervoer: bussen, taxi’s en treinen, lightrail, ferry’s en fietsen. Er werken ruim 83.000 mensen onder de vlag van Transdev.
VDL Bus & Coach
De kernactiviteiten van VDL Bus & Coach bestaan uit de ontwikkeling, productie, verkoop en aftersales-service van een breed pakket bussen, touringcars en chassismodules, de om- of uitbouw van mini- en midibussen en de in- en verkoop van gebruikte bussen. VDL Bus & Coach bestaat uit meerdere werkmaatschappijen die gezamenlijk actief zijn op de wereldmarkt. De productie vindt plaats in Nederland en België. Hoog in het vaandel van VDL Bus & Coach staan kwaliteit, veiligheid, duurzaamheid, het milieu, een laag brandstofverbruik, comfort en lage onderhoudskosten. De verkoop van de VDL Bus & Coach producten vindt plaats door middel van een wereldwijd netwerk van eigen vestigingen, importeurs en agenten in meer dan 30 landen. Daardoor kunnen vervoersoplossingen op maat worden aangeboden. Voor aftersales-service en onderhoud kan de klant rekenen op een vlekkeloos en snel ingrijpen door medewerkers van één van de vele servicepunten. Een zeer omvangrijk distributienetwerk zorgt ervoor dat reserveonderdelen en busgerelateerde artikelen zo snel mogelijk op de plaats van bestemming geleverd worden. VDL Bus & Coach is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste busproducenten in Europa.
VDL Groep
VDL Bus & Coach is onderdeel van VDL Groep. VDL Groep, met het hoofdkantoor in Eindhoven, is een internationale industriële onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie en verkoop van halffabricaten, bussen en overige eindproducten en de assemblage van personenauto’s. Sinds de oprichting in 1953 is dit familiebedrijf uitgegroeid tot een onderneming met 90 werkmaatschappijen, verspreid over 19 landen, met meer dan 13.000 medewerkers en een jaaromzet van 3,2 miljard euro in 2016. De kracht van VDL Groep zit in de onderlinge samenwerking tussen de bedrijven.
Valkenswaard, 14 april 2017
VDL Bus & Coach bv – Marleen van Zeeland – Communications
Telefoon +31 (0)40 208 44 14 – m.van.zeeland@vdlbuscoach.com
VDL Bus & Coach Nederland bv – Ard Romers – Directeur
Telefoon +31 (0)40 208 44 90 – a.romers@vdlbuscoach.com
VDL Bus & Coach bv – Alex de Jong – Business Manager Public Transport
Telefoon +31 (0)40 208 44 00 – a.de.jong@vdlbuscoach.com
100 elektrische VDL Citea’s en 18 VDL Futura dubbeldekkers voor Connexxion
Het Nederlandse personenvervoersbedrijf Connexxion heeft een order van maar liefst 100 Citea’s SLFA Electric bij VDL Bus & Coach geplaatst. Dit is de grootste order van elektrische bussen in de geschiedenis van VDL en hiermee krijgt Connexxion en haar moederbedrijf Transdev de grootste elektrische busvloot van Europa. Daarnaast omvat de order 18 VDL Futura’s FDD2. Het is voor het eerst dat in Nederland dubbeldekkers ingezet worden voor het openbaar vervoer. Alle bussen zijn bestemd voor de concessie Amstelland-Meerlanden in de provincie Noord-Holland, een concessie die zich kenmerkt door een enorme passagiersvraag.
“Dit is de 1e fase van de overgang naar een volledig uitstootvrij openbaar vervoer voor Amstelland-Meerlanden. Wij maken uiteraard gebruik van alles wat we geleerd hebben in de concessie Zuidoost-Brabant, waar VDL succesvol 43 gelede Citea’s Electric aan ons heeft geleverd. Wij hebben dan ook alle vertrouwen in het product en in de samenwerking met VDL,” aldus Eric van Eijndhoven, directeur Openbaar Vervoer van Connexxion.
Ard Romers, directeur VDL Bus & Coach Nederland: “Wij willen dé specialist zijn op het gebied van E-Mobility. Het afgelopen jaar hebben wij grote stappen gezet om onze positie verder te versterken. Daarnaast bieden wij maatwerk dat voldoet aan de wensen en eisen van een vervoerder. De inzet van Futura dubbeldekkers op zeer drukke lijndiensten is hier een goed voorbeeld van. Wij zijn dan ook bijzonder trots op deze megaorder van in totaal 118 bussen.”
VDL Citea SLFA Electric
De 100 elektrische Citea’s worden ingezet in de buslijnen rondom Schiphol en op hoogwaardig openbaar vervoerlijnen binnen het concessiegebied. De bussen zijn van hetzelfde type als de gelede bussen die door Hermes in Eindhoven ingezet worden. Met 100 stuks wordt dit echter de grootste elektrische busvloot van Europa. De bussen zullen op de routes tussentijds bijgeladen worden om zo 24 uur per dag te kunnen rijden. Op de remise komen plekken om eventueel ’s nachts bij te laden. Alle elektrische bussen zullen individueel meer dan 100.000 km per jaar gaan rijden en worden voorzien van de nieuwste batterijtechnologie die aan de hoogste en strengste Europese eisen voldoet.
VDL Futura FDD2
De Futura dubbeldekkers zijn bestemd voor snellijnen tussen Haarlem en Amsterdam-Zuid. Hier is de behoefte aan vervoer zo groot, dat besloten is VDL Futura dubbeldekkers in te zetten. Met een lengte van 14,1 meter is er ruimte voor 86 zitplaatsen. De deurconstructies worden aangepast om aan het zware openbaar vervoer werk te voldoen. Om de doorstroming te optimaliseren en het in- en uitstappen te versnellen, worden aan de buitenkant displays geplaatst die laten zien waar nog vrije zitplaatsen zijn.
Transdev
Transdev is in Nederland actief onder de merken Connexxion Openbaar Vervoer, Connexxion Taxi en Witte Kruis. De Transdev Groep is in 19 landen gevestigd en actief in personenvervoer en mobiele zorg. Internationaal kent Transdev velen soorten vormen van vervoer: bussen, taxi’s en treinen, lightrail, ferry’s en fietsen. Er werken ruim 83.000 mensen onder de vlag van Transdev.
VDL Bus & Coach
De kernactiviteiten van VDL Bus & Coach bestaan uit de ontwikkeling, productie, verkoop en aftersales-service van een breed pakket bussen, touringcars en chassismodules, de om- of uitbouw van mini- en midibussen en de in- en verkoop van gebruikte bussen. VDL Bus & Coach bestaat uit meerdere werkmaatschappijen die gezamenlijk actief zijn op de wereldmarkt. De productie vindt plaats in Nederland en België. Hoog in het vaandel van VDL Bus & Coach staan kwaliteit, veiligheid, duurzaamheid, het milieu, een laag brandstofverbruik, comfort en lage onderhoudskosten. De verkoop van de VDL Bus & Coach producten vindt plaats door middel van een wereldwijd netwerk van eigen vestigingen, importeurs en agenten in meer dan 30 landen. Daardoor kunnen vervoersoplossingen op maat worden aangeboden. Voor aftersales-service en onderhoud kan de klant rekenen op een vlekkeloos en snel ingrijpen door medewerkers van één van de vele servicepunten. Een zeer omvangrijk distributienetwerk zorgt ervoor dat reserveonderdelen en busgerelateerde artikelen zo snel mogelijk op de plaats van bestemming geleverd worden. VDL Bus & Coach is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste busproducenten in Europa.
VDL Groep
VDL Bus & Coach is onderdeel van VDL Groep. VDL Groep, met het hoofdkantoor in Eindhoven, is een internationale industriële onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie en verkoop van halffabricaten, bussen en overige eindproducten en de assemblage van personenauto’s. Sinds de oprichting in 1953 is dit familiebedrijf uitgegroeid tot een onderneming met 90 werkmaatschappijen, verspreid over 19 landen, met meer dan 13.000 medewerkers en een jaaromzet van 3,2 miljard euro in 2016. De kracht van VDL Groep zit in de onderlinge samenwerking tussen de bedrijven.
Valkenswaard, 14 april 2017
VDL Bus & Coach bv – Marleen van Zeeland – Communications
Telefoon +31 (0)40 208 44 14 – m.van.zeeland@vdlbuscoach.com
VDL Bus & Coach Nederland bv – Ard Romers – Directeur
Telefoon +31 (0)40 208 44 90 – a.romers@vdlbuscoach.com
VDL Bus & Coach bv – Alex de Jong – Business Manager Public Transport
Telefoon +31 (0)40 208 44 00 – a.de.jong@vdlbuscoach.com
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten