Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Lijn 45 schreef:De 380 tussen Vathorst en Amf is aardig bezet voor een eerste dag, er zaten zo'n 6 mensen per rit in.
En tussen Amf en het henschotermeer? Dat ie als stadsbus gebruikt wordt verbaast me niet.
dnmw2705 schreef:Was waarschijnlijk SirVinniei of een andere OVNL'er :p
In de regen? Nee man! Sowieso lijkt me deze week niet echt het weer voor strandgangers.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5316
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb de 380 tussen Amf en Henschotermeer niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen.
@dnmw2705 hij maakt van de route van lijn 3 gebruik.
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Richard38 »

yordietje schreef:En zag de 1096 op de 80 rijden.... dacht dat we genoeg tunnelbussen hadden :Y
Zondags rijdt lijn 80 2x in het uur. Eentje stopt in Woudenberg. En de ander rijdt door naar Rhenen
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het is overigens een beetje in de vergetelheid geraakt.. 381 rijdt in vakantie 7 dagen per week van Austerlitz via Driebergen naar NMM!
Als ik globaal naar de zomer dienstregeling kijk, dan zie ik eigenlijk alleen dat er spits lijnen vervallen en de zomer lijnen erbij komen + verhoging 381 en 356. Rij tijden zijn allemaal het zelfde
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Hahaha, sneldienst zeker die 380 tussen Vathorst en CS? Ben niet bekend in Amersfoort verder
380 rijdt dezelfde route als lijn 3 tussen Vathorst en CS, niet heel wonderlijk dat mensen 'm dan als extra stadslijn gaan gebruiken. Ik zag nog 'n 380 halteren bij Leusden-Zuid, Kerk. Daar komt die lijn ook wel mooi van pas: 80 en 380 vormen samen een kwartiersdienst tussen Woudenberg en Amersfoort, luxe hoor :P
yordietje schreef:En zag de 1096 op de 80 rijden.... dacht dat we genoeg tunnelbussen hadden :Y
De zondagse korte ritten Amersfoort - Woudenberg rijden elke week met Setra's, da's niet bepaald uniek ofzo :wink:
dnmw2705 schreef:Ik heb de OVinfo app ff niet bij de hand... Hoe zijn de rijtijden in het algemeen? Zijn ze te doen of weer heel krap?
Het varieert heel erg: 380 komt vaak met kleine plusjes uit Amersfoort, maar de 382 heb ik twee ritten achter elkaar van gezien die op de tweede halte al met -4 reden. Blijkbaar is er dus wel een beetje rekening gehouden met drukke zomerdagen.

Overigens blijkt de uitvoering van de diensten toch weer net anders te zijn als we van tevoren dachten: 380 rijdt wel diverse ritten daadwerkelijk als ringlijn en er zijn ook genoeg ritten waar 382 en 383 op het Henschotermeer gekoppeld zijn, maar ik ben vandaag al minstens één omloop (o.b.v. fotospots) tegengekomen die Vathorst - 380 - Henschotermeer - 383 - Veenendaal - 383 - Henschotermeer - 382 - Driebergen-Zeist - 382 - Henschotermeer - 380 - Vathorst gedaan moet hebben. Ik heb althans de 1724 zowel als 380 als op 382 op de foto en de overgang 382 -> 380 kon ik via OVinfo ook zien plaatsvinden.
Op 380 was er vandaag trouwens ook één omloop die in z'n geheel niet reed.

Sinds vandaag kent de 381 trouwens ook weekendritten, bij gebrek aan midi's reden die vandaag met 12m Setra's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5316
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

@omloop 380: Ik had al het idee dat ik een 380 gemist had, terwijl ik voor vertrektijd al stond te wachten en 10 minuten na vertrektijd nog steeds geen bus had gezien. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Lol, was ik niet de enige die er vergeefs op heeft gewacht... jammer dat Syntus zulke ritten niet even als "Rijdt niet" naar de apps stuurt, dan was ik wel gelijk doorgefietst naar Maarsbergen i.p.v. die rit bij Woudenberg op te wachten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:jammer dat Syntus zulke ritten niet even als "Rijdt niet" naar de apps stuurt
Ik heb vaak het idee dat vervoerders, in dit geval Syntus, dat niet doen zodat ze hem niet als uitval hoeven te registeren.

Ik heb ook al meerdere malen bussen gezien waarop stond: 'naar garage' en dan wel aangemeld in de apps zodat het oogt of ie rijdt.
Daniel schreef:fotospots
komt er een verslagje aan? :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Lijn 45 schreef:Er reden ritten van de 80 naar Woudenberg, daarvoor is geen tunnelbus nodig.

De 380 tussen Vathorst en Amf is aardig bezet voor een eerste dag, er zaten zo'n 6 mensen per rit in.
Ik zag de 1096 toch echt met mijn eigen ogen in Veenendaal. ;)
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Tijdelijk materieel is nog niet allemaal weg: De 4145 rijdt nu op lijn X80
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5316
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Datzelfde geldt voor de 3249.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door OmniLezer »

Het is tijdelijk materieel, maar het is geen slecht materieel toch?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door NG²7²™ »

Beide bussen stonden dit weekend in Ede, was al benieuwd of ze ook daadwerkelijk ingezet zouden gaan worden.
Groeten,
Nick
DingeZ
Berichten: 460
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door DingeZ »

De 380 lijkt inderdaad vooral tussen Vathorst en Amersfoort station gebruikt te worden. Zit nu in m’n eentje richting de Heygraeff in bus 1705. Bij Borneoplein dat de chauffeur even een rondje van de zaak om de rotonde, want de bocht naar rechts kon die niet maken met zo’n gevaarte.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Het wordt donderdag 28 graden. Dus dan een dagje naar het Henschotenmeer met de 383 :D
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

DingeZ schreef:De 380 lijkt inderdaad vooral tussen Vathorst en Amersfoort station gebruikt te worden. Zit nu in m’n eentje richting de Heygraeff in bus 1705. Bij Borneoplein dat de chauffeur even een rondje van de zaak om de rotonde, want de bocht naar rechts kon die niet maken met zo’n gevaarte.
Okeey in je eentje dan. En is het druk bij het Henszz?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Bingo!
Spoiler: show
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5316
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die hadden ze wel wat eerder op de display mogen zetten.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

DingeZ schreef:De 380 lijkt inderdaad vooral tussen Vathorst en Amersfoort station gebruikt te worden. Zit nu in m’n eentje richting de Heygraeff in bus 1705. Bij Borneoplein dat de chauffeur even een rondje van de zaak om de rotonde, want de bocht naar rechts kon die niet maken met zo’n gevaarte.
Het erge is nog dat de 380 en lijn 3 achter elkaar rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Je kunt zo'n lijn natuurlijk ook nooit overal exact optimaal inleggen, als versterking van de stadsbus is 'ie immers eigenlijk helemaal niet bedoeld. Hij ligt nu ongeveer in een kwartiersligging met lijn 80 tussen Woudenberg en Amersfoort, da's op zich ook nuttig. Zou je 'm in een kwartiersligging met lijn 3 leggen (zover dat al nut heeft) dan zit je bus op drukke zomerdagen straks vol met stadsbusreizigers en heb je minder plek voor de doelgroep waarvoor de lijn rijdt. Plus dat je dan op de terugweg weer achter de 80 aan rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Grootste gedeelte van de week rijdt lijn 3 al in een kwartiersdienst. Ik zie de toegevoegde waarde van lijn 380 niet op het traject tussen Amersfoort CS en Vathorst, zolang er al zoveel lijnen van en naar Vathorst rijden. Ik zou er dus voor kiezen om lijn 380 in te korten tot Amersfoort CS. Met een goede overstap van lijn 380 op lijn 3 en v.v. is dat prima lijkt me. Of je zou de lijnen zelfs kunnen koppelen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5722
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

DingeZ schreef: (..) Bij Borneoplein dat de chauffeur even een rondje van de zaak om de rotonde, want de bocht naar rechts kon die niet maken met zo’n gevaarte.
Top. :pos: Lang leve rotondes in dat geval. :) Is een oplossing die je geleerd wordt.

In Vianen zit ook zo'n situatie.. vanuit het noorden kan je niet rechts de brug over (richting centrum > A2) met een meter of 16. Wél linksom de rotonde nemen, dan lukt het.

Denk dat Michael daar met lessen ook wel geweest is. :)

~~~~~~~~

Zag vanmiddag, iets voor 18 uur, een Setra 17xx als 383 in Veenendaal, halte ten zuid-oosten van de woonwijk die achter het spoor ligt in Veenendaal Z-O.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

regenmaker schreef:Grootste gedeelte van de week rijdt lijn 3 al in een kwartiersdienst. Ik zie de toegevoegde waarde van lijn 380 niet op het traject tussen Amersfoort CS en Vathorst, zolang er al zoveel lijnen van en naar Vathorst rijden. Ik zou er dus voor kiezen om lijn 380 in te korten tot Amersfoort CS. Met een goede overstap van lijn 380 op lijn 3 en v.v. is dat prima lijkt me. Of je zou de lijnen zelfs kunnen koppelen.
Tsja, mensen vanuit Vathorst en de rest van Amersfoort Noord gaan nou eenmaal niet snel helemaal naar het Henschotermeer. Die gaan in Nijkerk zwemmen. Deze lijnen zijn leuk om een concessie te winnen maar ik denk dat dit het enige jaar is dat ze zo rijden. Net als op de Veluwe lijn 400, was ook heel wat in het begin.

Opvallend iets; de laatste 2 ritten van lijn X2 rijden naar Meander MC ipv Campagnergaarde. Maar dan alleen op zaterdag en dus ook alleen in de zomer.
Echt geen idee waarom...
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 04 jul 2017, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbele post samengevoegd
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Durashift schreef:Zag vanmiddag, iets voor 18 uur, een Setra 17xx als 383 in Veenendaal, halte ten zuid-oosten van de woonwijk die achter het spoor ligt in Veenendaal Z-O.
Bij de Dennenlaan? Dat is toch gewoon Veenendaal Zuid hoor..
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 04 jul 2017, 00:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote ingekort
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 148 gasten