Toch wel. Klein stukje lopen vanaf Zuid. Niet heel spannend. Het ziekenhuis idem vanaf de Amstelveenseweg.reisthijs schreef:Lijn 50 komt toch niet langs de VU?
![Afbeelding](https://www.imageupload.co.uk/images/2017/12/01/ScreenShot2017-12-01at13.46.04.png)
Toch wel. Klein stukje lopen vanaf Zuid. Niet heel spannend. Het ziekenhuis idem vanaf de Amstelveenseweg.reisthijs schreef:Lijn 50 komt toch niet langs de VU?
Dan zal ook de frequentie van de 50 omhoog moeten. En zal deze lijn voortaan naar Gaasperplas moeten doorrijden. Alleen dan kun je de frequentie onafhankelijk krijgen van die van de Oostlijn.Caffer schreef:Het traject Zuid - Overamstel zit met de huidige frequenties van de 50 en 51 volgensmij nog niet 'vol' dus een kleine frequentieverhoging van lijn 51 kan best als de vervlechting met de Oostlijn maar wordt vermeden.
Het idee was dus dat dat materieel vrij komt door inkorting tot Spaklerweg, dus:fred1954 schreef:Sympathiek idee, maar denk dat daar niet genoeg materieel voor is, zelfs in de spits rijden er regelmatig enkeltjes rond in de normale dienstuitvoering......laat staan dat er versterkingsritten gereden kunnen worden.
ja, volgens mij is er best overcapaciteit op lijn 53, maar ik kom te weinig in Amsterdam om dat zeker te weten. Het valt mij alleen op dat als ik in de spits in lijn 53 zat er nog genoeg zitplaatsen waren en daarnaast nog tig staplaatsen.fred1954 schreef:Lijkt me technisch gezien geen probleem na maart 2019, nu kan dat niet....en dan BN materieel op lijn 53? Zoiets?
Uit ervaring weet ik dat men liever overstapt op Spaklerweg omdat de kans dan groter is dat je daadwerkelijk meekan. Daarnaast is de crossplatform op Van der Madeweg niet heilig, die gaat vaak genoeg mis.Meltrain schreef: Dat ben ik niet met je eens, aangezien je op Spaklerweg van het ene naar het andere perron moet lopen.
53+50+51 is inderdaad een overstap meer, maar het zijn wél allemaal cross-platform overstappen. (Of je kunt vanaf Zuid meteen naar het VU lopen, zoals fred1954 zei.)
Die overcapaciteit is er zéker niet in de spitsrichting. Daarnaast is er nu zeer veel development waardoor de vraag alleen maar meer toeneemt. Holland Park, projecten bij Kraaiennest, etc. Laatst had ik 3xCAF in de ochtendspits, er waren achterblijvers op Venserpolder.matje82 schreef:ja, volgens mij is er best overcapaciteit op lijn 53, maar ik kom te weinig in Amsterdam om dat zeker te weten. Het valt mij alleen op dat als ik in de spits in lijn 53 zat er nog genoeg zitplaatsen waren en daarnaast nog tig staplaatsen
Dat klopt, lijn 19 krijgt de 12G. Ergens op de site van de gemeente Diemen staan de ontwerpen van het hele gedeelte van de A10 tot Vinkenbrug. Het hele stuk tussen het huidige eindpunt en Vinkebrug is ontworpen met een middenberm waarin dubbelspoor tussen twee groenstroken zit. In eerste instantie wordt alleen het westelijke spoor aangelegd. Overigens wordt de rijrichting op de keerlus ook omgelegd en komt de instaphalte op de middenberm van de weg, zodat bij een eventuele doortrekking deze gewoon gebruikt kan blijven worden.Caffer schreef:De werkzaamheden aan de nieuwe snieplus zijn inmiddels in volle gang. Ik hoorde ergens dat lijn 19 de trapkarren van de 16/24 krijgt dus die kunnen dan fijn om dat nieuwe huizenblokje heenrammelen :D
Het remisespoor wordt trouwens ook meteen vernieuwd dus echt een gemiste kans om de lijn te verlengen naar Vinkenbrug. Hopelijk wordt er in ieder geval alvast ruimte voor spoorverdubbeling gereserveerd, tegen de tijd dat de Urbossen er zijn kan er dan vast wel een kopspoortje Vinkenbrug af.
De NZL was al ingetekend in het Plan Stadsspoor 1968 zelfs........ :oDurashift schreef:Die eerste NZL plannen dateren van zo'n 30 jaar geleden, denk?
Weer blij met een dode mus dus....Mike schreef: En voorlopig maken de AML nachtlijnen géén gebruik van het Leidseplein/Marnixstraat, blijven tot nader order rijden via de Stadshouderskade.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten