Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dit kan je van ver aan zien komen natuurlijk. Er gaat een bezwaar komen. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Overigens, raar dat men CNG bussen wil inzetten en geen ZE bussen.
Edit: kan me niet voorstellen, dat CXX niet ingeschreven heeft met elektrisch materieel......als ze in AML 100 elektische bussen kunnen exploiteren, dan zouden ze dat op VP ook kunnen met 49, lijkt me.
Edit: kan me niet voorstellen, dat CXX niet ingeschreven heeft met elektrisch materieel......als ze in AML 100 elektische bussen kunnen exploiteren, dan zouden ze dat op VP ook kunnen met 49, lijkt me.
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 30 dec 2017, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ook weer AD-waardig redactiewerk.
Daarnaast is dit http://www.eggedeurope.com/The-Netherlands.htm hoe egged en EBS opgebouwd zijn.
Het is de regio Waterland.Deze in Nederland kleine vervoerder, onderdeel van de Israëlische busmaatschappij Egged, verzorgt nu nog alleen het vervoer in de Noord-Hollandse gemeente Waterland.
Daarnaast is dit http://www.eggedeurope.com/The-Netherlands.htm hoe egged en EBS opgebouwd zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
De Metropoolregio vond elektrisch nog niet opportuun in een concessie waar de nadruk ligt op streekvervoer en had daarom Euro VI als minimum-eis. CNG is volgens de Metropoolregio al beter dan diesel dus je scoort toch milieupunten. Daarnaast is met CNG een goedkopere exploitatie dan met elektrisch mogelijk waardoor je meer DRU kan bieden. Dat maakt dat je een concessie wint.fred1954 schreef:Overigens, raar dat men CNG bussen wil inzetten en geen ZE bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dank Suus, dacht dat ZE op dit moment “hot” was, bij de concessieverleners/provincies/stadsregio’s, blijkbaar niet dus. Inderdaad is CNG dan een redelijk schoon alternatief en is er minder materieel nodig dan bij ZE.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Euro VI? Volgens mij was de minimale eis voor deze concessie EEV.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dat komt dan goed uit, want EEV zit tussen Euro V en Euro VI in.
Het is een spectrum.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Nee, Euro VI, net iets hoger dan EEV. Bussen met Euro VI zijn ook alweer zo'n vier jaar op de markt, dus is ook helemaal geen exorbitante eis van de metropoolregio.dylanwild94 schreef:Euro VI? Volgens mij was de minimale eis voor deze concessie EEV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Connexxion is wat ZE materieel zeer veranderlijk de laatste tijd: in ZO-Brabant en AML heeft Connexxion wel ingeschreven met een redelijk grote vloot elektrische bussen, maar in Haarlem-IJmond is het aandeel elektrische bussen al weer een stuk kleiner en in Noord-Holland-Noord komen alleen elektrische midibussen.fred1954 schreef: Edit: kan me niet voorstellen, dat CXX niet ingeschreven heeft met elektrisch materieel......als ze in AML 100 elektische bussen kunnen exploiteren, dan zouden ze dat op VP ook kunnen met 49, lijkt me.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Daarentegen worden over 3 jaar rond de 60 overgebleven CNG bussen vervangen door elektrisch, dus HIJ is dan ook grotendeels ZE, maar goed dat is off-topic hier.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Als ik het goed begrepen heb is de minimale eis is indd euro VI, tenzij de vervoerder voor een overgang naar zero emissie kiest. Dan mag er in het begin nog tijdelijk met bestaande voertuigen met de EEV emissienorm doorgereden worden.Suus schreef:Nee, Euro VI, net iets hoger dan EEV. Bussen met Euro VI zijn ook alweer zo'n vier jaar op de markt, dus is ook helemaal geen exorbitante eis van de metropoolregio.dylanwild94 schreef:Euro VI? Volgens mij was de minimale eis voor deze concessie EEV.
Ben overigens benieuwd hoe de nieuwe vervoer invulling gaat geven aan het netwerk. Met 49 (12mtr) bussen t.o.v. de 58 nu, waar ook 10 gelede bussen tussen zitten die je hier op het eiland zeker nodig hebt. Hopelijk komt er geen taxiboer zoals TCR werk overnemen.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Gezien de tijd waarin we leven, kon DIT ook niet uitblijven, triest is dit toch weer:dylanwild94 schreef:Dit kan je van ver aan zien komen natuurlijk. Er gaat een bezwaar komen. :Y
https://www.ad.nl/rotterdam/nida-tegen- ... ~a4cd388a/
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Heeft die mam soms de afgelopen maanden onder een rots geslapen of zo? Het was al maanden bekend dat EBS zich had ingeschreven en nu ze winnen moet er (een week na bekendmaking ook nog eens) groots gejankt worden dat ze vanwege het beleid in Israël uitgesloten moeten worden. Discrimineren past hier erg goed tussen merk ik wel.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
^^ Voor ingewijden en direct betrokkenen misschien, voor het grote publiek niet, denk ik.
Daarnaast, politiek / bestuurlijk kan men vaak pas iets als er een besluit / bekendmaking is. Voor die tijd publiekelijk je erover uiten kan voorbarig zijn. Er zal wel de stille hoop geweest zijn dat EBS het niet zou worden. Beetje Trumperiaans..eigenlijk.
Daarnaast, politiek / bestuurlijk kan men vaak pas iets als er een besluit / bekendmaking is. Voor die tijd publiekelijk je erover uiten kan voorbarig zijn. Er zal wel de stille hoop geweest zijn dat EBS het niet zou worden. Beetje Trumperiaans..eigenlijk.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Was al sinds 26 oktober bekend, ook voor het grote publiek ;)
http://www.ovmagazine.nl/2017/10/twee-p ... -ebs-1505/
In het verleden hebben daarnaast ook al verschillende organisaties en individuen geprobeerd om Veolia en Connexxion/Hermes om een soortgelijke reden uit te sluiten van inschrijving voor een aanbesteding, ruim voordat de winnaar bekend gemaakt werd. Welke concessies dit waren weet ik overigens niet meer (krijg ze ook niet terug gevonden).
http://www.ovmagazine.nl/2017/10/twee-p ... -ebs-1505/
In het verleden hebben daarnaast ook al verschillende organisaties en individuen geprobeerd om Veolia en Connexxion/Hermes om een soortgelijke reden uit te sluiten van inschrijving voor een aanbesteding, ruim voordat de winnaar bekend gemaakt werd. Welke concessies dit waren weet ik overigens niet meer (krijg ze ook niet terug gevonden).
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Kan me niet herinneren dat men ooit andere vervoerbedrijven zoals CXX om buitenlandse politieke redenen heeft proberen te weren. Ik heb moeite met dit soort onzin, maar als bepaalde mensen niet met EBS willen reizen, gaan ze toch lekker lopen?
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dries van Agt heeft geprobeerd VeoliaTransdev te verbannen wegens activiteiten in Israel, te beginnen met Hermes in Arnhem-Nijmegen: viewtopic.php?f=35&t=6402fred1954 schreef:Kan me niet herinneren dat men ooit andere vervoerbedrijven zoals CXX om buitenlandse politieke redenen heeft proberen te weren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Nooit geweten Suus, dank voor de info. Heb het snel opgezocht. Standpunt van dit fossiel t.a.v. de Israelisch/Palestijnse problematiek in het algemeen kende ik wel. Ik ga gauw maar weer naar de hedendaagse ov discussies..... :D
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
De hededaagse OV discussie omtrent Israël.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Wist niet van deze discussie af, met verbazing de berichten gelezen op dat draadje. Laten we het maar weer hebben over het OV en ver blijven van discutabele politieke standpunten.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik vraag me wel af, wat dit soort lieden bedoelen met "de" bezette gebieden.
Het door Turkije bezette Noord-Cyprus? Of de door Marokko bezette Westelijke Sahara?
Het door Turkije bezette Noord-Cyprus? Of de door Marokko bezette Westelijke Sahara?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
De bezette gebieden van Palestina.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Daarmee worden de Israëlische nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever bedoeld, meestal zijn deze van zogenoemde kolonisten. Deze nederzettingen zijn door de VN in 1979 illegaal verklaard, Israël heeft ze in de Gazastrook opgeruimd.
Nieuwer en eigenlijk probleem twee is de Israëlische Westoeverbarrière (een enorme muur), die tegen terrorisme zou moeten beschermen maar niet de afgesproken grens (groene lijn) volgt maar diep in dat gebied is opgetrokken, waardoor eenzijdig stukken grond aan Israël zijn toebedeeld.
Nieuwer en eigenlijk probleem twee is de Israëlische Westoeverbarrière (een enorme muur), die tegen terrorisme zou moeten beschermen maar niet de afgesproken grens (groene lijn) volgt maar diep in dat gebied is opgetrokken, waardoor eenzijdig stukken grond aan Israël zijn toebedeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik gok dat die een cynische opmerking was?Roeland schreef:Ik vraag me wel af, wat dit soort lieden bedoelen met "de" bezette gebieden.
Het door Turkije bezette Noord-Cyprus? Of de door Marokko bezette Westelijke Sahara?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten