Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ook voor een olieslurper is een goede aero-dynamiek best belangrijk, misschien nog wel belangrijker (vooral economisch, ecologisch weet ik niet).
🍉
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zag vorige week Zondag een Capacity in Schalkwijk voorbij rijden met het nummer ''881''. Is dat hetzelfde als ''999''?
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Uitstraling?n-evo schreef: (..)
Het is mij nog steeds een raadsel waarom Connexxion een BRT-look voor Schiphol heeft en de reguliere voor R-NET. Het is zo'n zooitje aan verschillende bussen.
Die bussen rijden op en rond Schiphol.. dat is natuurlijk een vooruitstrevende (design) hotspot. Miljoenen mensen komen daar.. die moeten natuurlijk wel modern busmaterieel kunnen zien. Top of line natuurlijk. :)
Maar ja.. BRT is duurder.. dus dan de andere helft maar in standaard trim.. ook al komt dat materieel net zo goed op Schiphol grondgebied.. (A)
PS: zal men nog wel de reflectiestippen op de spiegelkappen van de rode Citea plakken?
- Spoiler: show
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Misschien wilde men bij het R-net materieel een dubbelblads voordeur, en was die niet beschikbaar bij de BRT-look?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat zou goed kunnen. Goed opgemerkt, enkelblad voordeur zit (kennelijk) gekoppeld aan de BRT look.
http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... ctric.aspx
http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... ctric.aspx
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waarom is dat nodig dan? Je hebt toch geen open instapregime op die lijnen, alleen de 300?Lijn 45 schreef:Misschien wilde men bij het R-net materieel een dubbelblads voordeur, en was die niet beschikbaar bij de BRT-look?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Een betere doorstroming met instappen is misschien een logische gedachten denk ik zo.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Idd als iemand een kaartje moet kopen, kunnen de mensen met OV chip doorlopen
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Als ik kijk naar het instappen bij de tijdelijke Citaro G’s hier op de 347/357, dan gaat toch een stukje sneller dan in de MAN-bussen, niet in de minste plaats omdat er 2 cico’s voorbij de instapdeuren hangen. Ik ga er maar vanuit dat dat in de R-net SLFA ook het geval is.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Schiphol Sternet heeft wel een open instapregime.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Alleen op Schiphol, ja.....buiten het Schipholgebied is het ook vóór instappen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Oké, maar geen echte controle meer dan. Als die chauffeur bezig met kaartjes loopt je relatief gemakkelijk door.dylanwild94 schreef:Een betere doorstroming met instappen is misschien een logische gedachten denk ik zo.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat is wel het nadeel daarvan. Maar gelukkig is de chauffeur daar niet verantwoordelijk voor. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik weet niet of Schiphol ook elektrische kachels in de BRT's heeft ingebouwd. Volgens mij hebben alleen BRT's in Groningen dat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vandaag reden er zeven rond in Groningen, terwijl er in Zuidhorn regelmatig eentje uitgewisseld werd. Dat gebeurt normaal ook door een bus wat langer aan de lader te hangen.JP13357 schreef:De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
:')In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Als ik het goed begrijp werken de kachels in de BRT’s in EHV ook op batterijen, bij hevige kou bijgestaan door een kachel op diesel?dylanwild94 schreef:Ik weet niet of Schiphol ook elektrische kachels in de BRT's heeft ingebouwd. Volgens mij hebben alleen BRT's in Groningen dat.
https://www.ovmagazine.nl/2017/03/eindh ... waar-1652/
Uit dit artikel:
(........) Door de winterkou ziet Van Hout het energieverbruik toenemen. De verwarming werkt namelijk ook op de batterijen. “Als het vriest gebruiken we een Webasto-dieselkacheltje als bijverwarming op de bus. We krijgen nu steeds meer gegevens over het energieverbruik binnen. Mogelijk rijden we nu nog niet helemaal efficiënt. Om daar achter te komen moeten we eerst een jaar ervaring opdoen”. (........)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In Eindhoven word een diesel motortje gebruikt voor de verwarming, in Groningen heeft men voor een verwarming op elektriciteit gekozen. Dat is het verschil tussen die twee steden. Het zou mij niets verbazen als Connexxion voor AML heeft gekozen voor een hulp motortje op diesel, daar heeft men al ervaring mee en daarnaast vermoed ik dat het wat betrouwbaarder is als een electro verwarming. In Groningen zijn de bussen niet zomaar stil komen staan..
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In het topic over Zuidoost Brabant is te lezen dat ook daar uitval is ontstaan door elektrische bussen waar de accu te snel leeg ging vanwege de temperatuur. Dat biedt dus niet per se vertrouwen voor AML.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat kwam omdat de verwarming geregeld werd via de accu... Wat dus zorgde voor korte duur. Oplossing was verwarmen in stalling of (met speciaal motortje oid)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Bus 9306 is een Solaris Urbino Geleed en is niet elektrisch. Vertraging kan zoveel oorzaken hebben...JP13357 schreef:De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik kwam een kwartier geleden bus 9756 (VDL Citea SLFA-E R-NET) op de A16 bij Zwijndrecht tegen op een vrachtwagen. Die is dus over een tijdje ook afgeleverd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Als al die bussen uit België komen zullen er de komende weken nog wel meer volgen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten