Ik zou een valhelm aanraden.Aking schreef:Moet ik mn aluhoedje opzetten? :o
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik heb al brain damage, dus daar is weinig meer te redden :')
En fred, die "nooit" was enigszins gechargeerd natuurlijk, maar ik heb de afgelopen 10 jaar misschien 2 keer zo'n bericht voorbij zien komen. Dat hebben ze nu dus in deze maand al overtroffen -o-
En fred, die "nooit" was enigszins gechargeerd natuurlijk, maar ik heb de afgelopen 10 jaar misschien 2 keer zo'n bericht voorbij zien komen. Dat hebben ze nu dus in deze maand al overtroffen -o-
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zou het marketingteam van de NZL erachter zitten?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Be my guest. Ook een stukkie, Pooh?Aking schreef:Nou hou ik het spul in Amsterdam niet (heel goed) in de gaten, maar ik heb het idee dat het voorheen nooit gebeurde, en dan nu ineens drie keer achter elkaar... -o-
Moet ik mn aluhoedje opzetten? :o
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Is er misschien een andere dienstregeling in werking getreden, waardoor boten last hebben van elkaars vaarstromen of hoe dat ook heet?Aking schreef:Nou hou ik het spul in Amsterdam niet (heel goed) in de gaten, maar ik heb het idee dat het voorheen nooit gebeurde, en dan nu ineens drie keer achter elkaar... -o-
Moet ik mn aluhoedje opzetten? :o
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Aardstralen, bedoel je? Vermoedelijk is er een besturingsprobleem. De tweede pont die afgelopen week tegen de kade knalde had problemen met de "vaarhendel". Daar wordt waarschijnlijk het equivalent van de gashendel mee bedoeld. Verder staat me iets bij van "omkeerbare" scheepsschroeven, mogelijk zit daar een probleem.
Edit: plaatje. Welliswaar van de IJveer 60, maar dit onderdeel van de aandrijving is (meen ik) gelijk aan de 50-serie.
Edit: plaatje. Welliswaar van de IJveer 60, maar dit onderdeel van de aandrijving is (meen ik) gelijk aan de 50-serie.
Laatst gewijzigd door trolly op wo 16 mei 2018, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Mwah.. het is wel heel toevallig.
Ik bedoel, de veerponten varen toch altijd tegen de kade aan? Dan de klep naar beneden en uit- en inladen dan maar..
In de tussentijd draait de motor / schroeven zodanig dat de boot tegen de kade blijft..
Vermoedelijk zijn er nu passagiers die bij het minste of geringste schokje moord en brand schreeuwen / twitteren..
Ik bedoel, de veerponten varen toch altijd tegen de kade aan? Dan de klep naar beneden en uit- en inladen dan maar..
In de tussentijd draait de motor / schroeven zodanig dat de boot tegen de kade blijft..
Vermoedelijk zijn er nu passagiers die bij het minste of geringste schokje moord en brand schreeuwen / twitteren..
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het filmpje van gisteren geeft het idee dat de boot stuurloos was, er wordt meerdere keren tegen een aantal kades gebotst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Op de video is duidelijk te zien, dat de pont niet op een normale manier afmeert. Daarbij komt, dat de filmer is begonnen met filmen, nadat de pont voor de eerste keer op de kade klapte.Durashift schreef:
Ik bedoel, de veerponten varen toch altijd tegen de kade aan? Dan de klep naar beneden en uit- en inladen dan maar..
In de tussentijd draait de motor / schroeven zodanig dat de boot tegen de kade blijft..
Vermoedelijk zijn er nu passagiers die bij het minste of geringste schokje moord en brand schreeuwen / twitteren..
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De motor draait juist voor je tegen de kade vaart, dat zorgt er normaal gesproken voor dat je niet te hard tegen de kade knalt..Durashift schreef:Mwah..Ik bedoel, de veerponten varen toch altijd tegen de kade aan? Dan de klep naar beneden en uit- en inladen dan maar..
In de tussentijd draait de motor / schroeven zodanig dat de boot tegen de kade blijft..
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Batch vaarhendels gekregen met een technisch mankement en/of een figuur in dienst die fouten maakt bij de installatie ervan? :?
Ah cool, thnx! Goed om te weten. :pos:fred1954 schreef:Ja kun je zelf aangeven n-evo......
Er worden door verschillende begeleiders linten uitgedeeld, je gaat met zijn drieën naar één begeleider, dan krijg je automatisch alle drie dezelfde kleur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB vervangt alle vaarhendels. En dan een foto bij dat bericht plaatsen waarop het net lijkt alsof het Mövenpick in de fick staat. Over de goden verzoeken gesproken
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
^^ dat is kunst.
Het zal ook wel met de perceptie van de passagiers te maken hebben.. die zijn er na zo'n incident wel gespitst op, denk ik.
Dit bedoel ik ook. Gaat de ene keer wat harder dan anders, denk ik dan.reisthijs schreef:De motor draait juist voor je tegen de kade vaart, dat zorgt er normaal gesproken voor dat je niet te hard tegen de kade knalt..
Het zal ook wel met de perceptie van de passagiers te maken hebben.. die zijn er na zo'n incident wel gespitst op, denk ik.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Foutje, bedankt........ :) Tweet inmiddels verwijderd door GVB....
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Sharon Dijksma wordt de opvolger van Pieter Litjens, waarmee de portefeuille Verkeer en Vervoer na acht jaar weer op links terugkeert.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gefeliciteerd. Maarre, is er al een akkoord dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nog niet - ze is in feite nog kandidaat, maar het zou me vreemd lijken als deze benoeming alsnog aan haar voorbijgaat. Dat zou alleen denkbaar zijn als de onderhandelingen toch nog klappen.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gelukkig dat ze nog aan de bak na het winnen van het Songfestival.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GroenLinks heeft ook al gereageerd, die willen de dieselmotoren vervangen door roeispanen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gisteren hoorde ik een dame zich hardop afvragen waarom de pontjes niet gewoon over een rails op de bodem lopen.
Net als in Madurodam. _O-
Net als in Madurodam. _O-
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Helemaal geen rare vraag, toch? Het schijnt zelfs dat ze bezig zijn met rails op de bodem, maar dan met een dakje d'r boven zodat je droog blijft :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vond de link met Madurodam vooral leuk. :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten