Ik ga er gemakshalve van uit dat mensen die de NZL naar Schiphol nemen, automatisch bestemmingsreizigers zijn. Hoeft natuurlijk niet, maar als je doorgaande reiziger bent, stap je denk ik eerder op de trein in Amsterdam (-Centraal, -Zuid etc)olof schreef: Een doorgaande reiziger zal minder snel extra willen betalen dan een bestemmingsreiziger.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: RE: Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Overstappende reizigers generen ook weer inkomsten (snel broodje, wat te drinken, etc. halen).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Klopt, maar Schiphol heeft ook een groot busstation met veel drukke regionale lijnen die gericht zijn op het forensenverkeer naar Amsterdam. Deze groep reizigers gaat echt niet volledig naar het centrum of de Zuidas. Waarom de trein nemen als je toch nog op de NZL moet overstappen? Vergeet niet dat veel tramlijnen straks op de NZL aansluiten en er minder trams naar het Centraal station gaan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zag laatst een filmpje ergens van een vervoerder in Australië die E-ink halteborden had, kennelijk dan toch wel betaalbaar mogelijk. Neem althans aan dat ze ook daar geen oneindige OV budgetten hebben.Pooh schreef:En ik weet niet of er 'lage resolutie' grote e-ink oplossingen bestaan, die bestaan voor lcd wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zie het, bestaan tegenwoordig best mooie oplossingen voor: http://www2.eink.com/signage/Daniel schreef:Ik zag laatst een filmpje ergens van een vervoerder in Australië die E-ink halteborden had, kennelijk dan toch wel betaalbaar mogelijk. Neem althans aan dat ze ook daar geen oneindige OV budgetten hebben.Pooh schreef:En ik weet niet of er 'lage resolutie' grote e-ink oplossingen bestaan, die bestaan voor lcd wel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat ziet er echt super strak uit.
Als ik dat zie moet ik gelijk weer beetje huilen dat we hier geen TfL hebben die iedere vervoerder verplicht een huisstijl door de strot ramt. :')
Als ik dat zie moet ik gelijk weer beetje huilen dat we hier geen TfL hebben die iedere vervoerder verplicht een huisstijl door de strot ramt. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En R-net dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je hebt nog een veel beter voorbeeld Breng en Bravo. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bravo heeft tot nu toe meer verwarring gezaaid dan dat het duidelijkheid schept hoor. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
BRengt Achterlijk Veel Onduidelijkheid? *O*
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Grote kans dat we Breng kunnen uitzwaaien in 2022. :)dylanwild94 schreef:Je hebt nog een veel beter voorbeeld Breng en Bravo. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Blijkbaar wordt de 1806 op dit moment (ook) ingezet voor instructieritten.
Hier te zien tussen Annie Romeinplein en tulastraat/geinwijk
(excuses voor de kwaliteit van de last-minute genomen foto)
Hier te zien tussen Annie Romeinplein en tulastraat/geinwijk
(excuses voor de kwaliteit van de last-minute genomen foto)
Laatst gewijzigd door mp623 op wo 23 mei 2018, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Foto is kapot.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Foto werkt hier prima, dus waarschijnlijk is er bij jou iets kapot (A)
(aan de apparatuur dan hè, voordat ik het weer gedaan heb -o- )
(aan de apparatuur dan hè, voordat ik het weer gedaan heb -o- )
Laatst gewijzigd door Aking op wo 23 mei 2018, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
:')Meltrain schreef:En R-net dan?
Ik krijg ook alleen een verbodsteken te zien.Aking schreef:Foto werkt hier prima, dus waarschijnlijk is er bij jou iets kapot (A)
(aan de apparatuur dan hè, voordat ik het weer gedaan heb -o- )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik lees een opmerking van n-evo op “wijnemenjemee” over vervangend vervoer van/naar Zuid bij verstoring van lijn 52. In het artikel waarop n-evo reageert, staat dat lijn 24 in Zuid een alternatief bij verstoring is, omdat deze tramlijn vrijwel parallel rijdt aan de NZL.
Terecht merkt n-evo op, dat lijn 24 met de (lagere) frequentie die er na 22 juli is, nooit de grote aantallen passagiers van de verstoorde 52 kan opvangen.
Ik vraag me af of er voldoende nagedacht is bij het GVB over de consequenties voor de passagiersstromen bij een (ernstige) verstoring op lijn 52. :o
EDIT: Ik zou in dit verband eerder denken aan een pendelbus (52 Metrodienst) van/naar CS die vanaf Zuid bovengronds de route van lijn 52 volgt naar CS......Het is dan wel even behelpen in de stad met bussen over de Scheldestraat/Ferdinand Bol/Vijzelstraat/Rokin/Damrak naar IJzijde. maar het is voor de gestrande passagiers dan wel duidelijk wat het alternatief is.
Passagiers voor Noord kunnen op IJzijde dan overstappen op pendeldienst 164/165 naar Noord.
Terecht merkt n-evo op, dat lijn 24 met de (lagere) frequentie die er na 22 juli is, nooit de grote aantallen passagiers van de verstoorde 52 kan opvangen.
Ik vraag me af of er voldoende nagedacht is bij het GVB over de consequenties voor de passagiersstromen bij een (ernstige) verstoring op lijn 52. :o
EDIT: Ik zou in dit verband eerder denken aan een pendelbus (52 Metrodienst) van/naar CS die vanaf Zuid bovengronds de route van lijn 52 volgt naar CS......Het is dan wel even behelpen in de stad met bussen over de Scheldestraat/Ferdinand Bol/Vijzelstraat/Rokin/Damrak naar IJzijde. maar het is voor de gestrande passagiers dan wel duidelijk wat het alternatief is.
Passagiers voor Noord kunnen op IJzijde dan overstappen op pendeldienst 164/165 naar Noord.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
hoe zijn de mogelijkheden om die tramdienst snel op te schalen? qua infrastructuur moeten er dus gewoon genoeg trams passen als de frequentie omlaag gaat, maar hoe zit dat qua materieel, flexibiliteit van het gvb e.d.?
Bij twijfel altijd klagen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgens het GVB zullen er eveneveel trams blijven rijden na de opening, het lijkt me dat het huidige tekort aan trams dan niet verholpen zal zijn. Als ik dat verschrikkelijk vormgegeven alternatievenkaartje mag geloven wilt GVB reizigers via de Oostlijn sturen naar CS. Wordt zeker interessant om te zien hoe die reizigersstromen zich spreiden, in het geval van een storing zoekt een reiziger naar het eerstvolgende alternatief. Als je over 1 minuut een tram naar de Oostlijn kunt pakken, wacht je niet op de rechtstreekse over 10 min.
Mits je het nieuwe net kent :')
Ander topic: Ik las net op AT5 dat de haltes op het Frederiksplein ook een molenwiek worden, vergelijkbaar met Leidseplein. Wordt de halte Stadhouderskade van tram 4 dan opgeheven?
Mits je het nieuwe net kent :')
Ander topic: Ik las net op AT5 dat de haltes op het Frederiksplein ook een molenwiek worden, vergelijkbaar met Leidseplein. Wordt de halte Stadhouderskade van tram 4 dan opgeheven?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tja....ik ben nog van de “wachtwagen” (001,002) generatie, dat was in die tijd wel een handige oplossing bij verstoringen......
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En voor deze jonge god, wat is een wachtwagen? :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wachtwagens waren trams zonder vaste lijn, er waren er meestal 2 in dienst, de 001 en 002. Die stonden meestal in het plantsoen van de PH Kade/Victoriahotel bij CS te wachten. Als er ergens op 1 van de CS lijnen een verstoring was, werd zo’n wachtwagen door de toenmalige centraalpost opgeroepen, om op een verstoorde lijn vanaf CS een of meerdere ritten rit te gaan doen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ah, een soort van reservetram dus? Zeg dat dan gewoon joh
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tja........ wachtwagens, zo heetten ze toen...... :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zuid - CS is m.i. vrijwel ondoenlijk om ongepland te verbussen bij een verstoring van 2 tot 3 uur. Daar heb je als reiziger ook niets aan want het aantal bussen of trams wat je in zo'n korte tijd tonele kan laten verschijnen leidt alleen maar tot een wanprodukt met elke 20 minuten een in de file staande overvolle bus.
Daar is omrijden via lijn 51 en 50/53/54 en lopen m.i. het handigste.
CS-Noorderpark-Noord is nog aardig verbusbaar. Met 8 bussen kun je een 3-4 minutendienst rijden. Die bussen trek je van lijn 18/21/34/35/36 (of opvolger na 22-07) af waardoor de pijn qua uitgevallen omlopen wordt verdeeld. Met een beetje actieve Centraalpost kun je zo binnen 12 minuten vervangend vervoer aanbieden tussen Noord-Noorderpark-CS Achterzijde.
Ik ga er hierbij vanuit dat in Amsterdam een bus de hele dag op dezelfde lijn rijdt.
Daar is omrijden via lijn 51 en 50/53/54 en lopen m.i. het handigste.
CS-Noorderpark-Noord is nog aardig verbusbaar. Met 8 bussen kun je een 3-4 minutendienst rijden. Die bussen trek je van lijn 18/21/34/35/36 (of opvolger na 22-07) af waardoor de pijn qua uitgevallen omlopen wordt verdeeld. Met een beetje actieve Centraalpost kun je zo binnen 12 minuten vervangend vervoer aanbieden tussen Noord-Noorderpark-CS Achterzijde.
Ik ga er hierbij vanuit dat in Amsterdam een bus de hele dag op dezelfde lijn rijdt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 64 gasten