Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik vraag me af waarom er na de Hoofdingang 100 meter verder op de Amstelveenseweg weer gehalteerd zou moeten wordem? R-net :D ?
De bus zal komend van de VU over het witte puntstuk moeten rijden om de halte te kunnen bereiken. Vraag me af of dat verkeerstechnisch mag?
Betekent in ieder geval voor de bussen vanaf Amstelveenseweg Metro wel een extra roodfase op de 9-lichtenbak vlak voor de halte, immers de bus vanaf Boelelaan komt wel in het vaarwater/busbaan van lijnen 347/357. Ik hoop dat daar wel over nagedacht is.
Lijn 242 heeft daar ook nooit gestopt en gaat dat volgens mij in de nieuwe dienstregeling ook niet doen.
EDIT: check de tabel op pagina 3 van de brief over het aantal ingecheckte passagiers in AML in de eerste 4 maanden van dit jaar in vergelijking met 2017.
Laatst gewijzigd door fred1954 op do 14 jun 2018, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
DingeZ schreef:Daar komt nog bij dat (ja, daar gaan we weer) door die 'leuke' eis van vier buslijnen er (bijna) altijd twee bussen tegelijk aankomen op die halte.
het is ook zo moeilijk om een gelijke verdeling te maken.
Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om bij een langdurige verstoring van de NZL (>2 uur) alle bussen van 348 en 358 als 347 resp. 357 naar de Elandsgracht te laten rijden, maar wellicht denk ik nu te simpel. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
EDIT: check de tabel op pagina 3 van de brief over het aantal ingecheckte passagiers in AML in de eerste 4 maanden van dit jaar in vergelijking met 2017.
In de dienstregeling van lijn 661 zie ik al per september aanstaande een wijziging. De lijn krijgt een gewijzigde route in Hoofddorp en gaat eindigen bij het Spaarne Gasthuis.
fred1954 schreef:Tja, wat moet je hier van zeggen.....foto gisteren gemaakt door Maurice Hooikammer (via FB), met zijn toestemming hier geplaatst...... :D
Je hoort veel mensen erover. Sinds de nieuwe dienstregeling staat het gewoon helemaal vast met bussen. Af en toe een blauw-witte tram die er tussendoor komt.
Straks met de 50/50 verdeling van de 347/357 bundel rijden er overdag in ieder geval 8 bussen per uur per richting minder tussen Amstelveenseweg en de stad. Geen garantie dat er geen busparades meer zullen zijn, maar het zal zeker minder voorkomen dan nu..... :D
Meltrain schreef:Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om bij een langdurige verstoring van de NZL (>2 uur) alle bussen van 348 en 358 als 347 resp. 357 naar de Elandsgracht te laten rijden, maar wellicht denk ik nu te simpel. :?
In het beheersplan AML staat ergens dat CXX eigenlijk niet veel kan doen w.b. extra inzet op korte termijn, omdat de ZE bussen een vast laadschema/laadmomenten hebben en dus niet zomaar op een langer/ander traject ingezet kunnen worden.
In tegenstelling tot EBS, die 10 bussen met chauffeur heeft klaarstaan om bij eventuele verstoring van de NZL de doorgaande R-net lijnen naar CS te versterken, zal er bij CXX/AML alleen sprake zijn van informatie aan de passagiers d.m.v. DRIS, social media etc.en de inzet van servicemedewerkers en zullen de gestrande passagiers zelf een alternatieve route moeten zoeken.
Uiteraard zijn er bij NZL verstoringen van en naar Zuid meer alternatieven voorhanden dan van/naar Noord.
CXX zou toch ook een extra 10-tal Citaro's achter de hand kunnen houden, in iedergeval in de begin periode van de NZL. Mocht het dan mis gaan op de NZL dan zou CXX hier net zoals EBS op in kunnen spelen.
Tja, dat had gekund. Er zijn er wel een aantal over vanaf 22/7. Maar blijkbaar is hier niet voor gekozen, omdat dat zou betekenen dat de stad wederom zal vollopen met in file rijdende gelede bussen. De passagiers zullen er nauwelijks iets mee opschieten, want tussen Leidseplein/Elandsgracht en CS zullen ze toch zelf weer een alternatief moeten zoeken.
Nou, ik zie 4 SLFA's en 2 Citaro's.. dus.. slechts 2 bussen hebben uitstoot aan de uitlaat / in de omgeving. .. dus de 'overlast' voor de omgevingslucht lijkt mij niet zo groot.
flipje schreef:CXX zou toch ook een extra 10-tal Citaro's achter de hand kunnen houden, in iedergeval in de begin periode van de NZL. Mocht het dan mis gaan op de NZL dan zou CXX hier net zoals EBS op in kunnen spelen.
.. daar heb je dan ook een hoofd, armen en benen bij nodig. Dat is wel een 'dure' grap om mensen stand-by te hebben staan...
Bestaande omlopen in zo'n geval doortrekken is makkelijker, al kost dat natuurlijk ook tijd en capaciteit. Bij langdurige uitval kan er dan alsnog opgeschaald worden, denk ik.
fred1954 schreef:Tja, dat had gekund. Er zijn er wel een aantal over vanaf 22/7. Maar blijkbaar is hier niet voor gekozen, omdat dat zou betekenen dat de stad wederom zal vollopen met in file rijdende gelede bussen. De passagiers zullen er nauwelijks iets mee opschieten, want tussen Leidseplein/Elandsgracht en CS zullen ze toch zelf weer een alternatief moeten zoeken.
Lang niet iedereen moet naar CS, dus voor een groot deel van de reizigers zou het wél een oplossing zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Misschien heb je reiziger die van VU naar Purmerend moeten of Oostzaan. Dan is het misschien wel handig als je meerdere optie's heb om bij de pendelbussen naar noord te komen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.