Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
A4’tje achter de voorruit ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Oh... ik dacht weer te ingewikkeld :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ooh Oostblok bestemmingsdisplay's.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik heb inderdaad rond Utrecht Centraal zowel Scania's met en zonder werkende filmbak gezien op de 387/388.
Overigens lijkt er elke keer dat ik de afgelopen dagen op Centraal was, wel een 'spook-388' te zijn volgens zowel de borden als OVinfo. Die zou dan gehalteerd moeten zijn op zijn standaard plek en op het punt staan om te vertrekken met x min vertraging, maar is nergens te bekennen. Tot nu toe 'vertragingen' van 10 en 40+ min gezien.
Vreemd genoeg is er wel real-time informatie, maar is de GPS-locatie daadwerkelijk op centraal. Blijkbaar blijft de locatie van een rit hangen op de beginhalte, of iets dergelijks. Overigens blijkt dit ook te zijn gebeurd bij een 81, nu ik opnieuw kijk.
Overigens lijkt er elke keer dat ik de afgelopen dagen op Centraal was, wel een 'spook-388' te zijn volgens zowel de borden als OVinfo. Die zou dan gehalteerd moeten zijn op zijn standaard plek en op het punt staan om te vertrekken met x min vertraging, maar is nergens te bekennen. Tot nu toe 'vertragingen' van 10 en 40+ min gezien.
Vreemd genoeg is er wel real-time informatie, maar is de GPS-locatie daadwerkelijk op centraal. Blijkbaar blijft de locatie van een rit hangen op de beginhalte, of iets dergelijks. Overigens blijkt dit ook te zijn gebeurd bij een 81, nu ik opnieuw kijk.
- Spoiler: show
請勿靠近車門
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Even voor de zekerheid: klopt het dat de Mercedes-busjes 6651 - 6656 van Juijn zijn? Had het net wel toegevoegd op de wiki, maar begin nu toch te twijfelen...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Die in Gorinchem sowieso, daar staat het op namelijk, en in Zwijndrecht rijdt de rest met omloop nummers in dezelfde 9xx-reeks dus die zijn vrijwel zeker ook van Juijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vanmiddag werden de ritten van 15:59 uur op de 491 en 16:03 uur op de 191 vanaf het Zuidplein gereden door een touringcar van Kras in plaats van een Iveco van Qbuzz.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
YOU, my friend! You just won the internet for today! _O-nvdw schreef:A4’tje achter de voorruit ;)
🍉
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dan worden er blijkbaar verschillende onderaannemers ingezet met zowel eigen als nieuwe bussen. Ik zag op Facebook ook al foto's voorbijkomen van een bus van Snellevliet en van Ruijs Reizen.mb90 schreef:Vanmiddag werden de ritten van 15:59 uur op de 491 en 16:03 uur op de 191 vanaf het Zuidplein gereden door een touringcar van Kras in plaats van een Iveco van Qbuzz.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Gisterochtend meldde ik al in dit topic dat ik in een touringcar zat op lijn 488. Het was een bus van Ruijs reizen met een touringcarchauffeur achter het stuur en een chauffeur van Qbuzz ernaast.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Die rijden dus ongetwijfeld in plaats van nog niet beschikbaar eigen materieel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Waar o waar o waar is Qbuzz, waar zou Qbuzz zijn :Y (Nee serieus, ik heb geen idee, Ovzoeker geeft Qbuzz vandaag niet weer, muv. de sneltram in Utrecht.)
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zag vanochtend Qbuzz wel op OVzoeker
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wanneer is dat screenshot gemaakt? Ook tijdens de avondspits heb ik vertragingen kunnen uitpluizen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hedenavond aannemelijk, een half uurtje terug zag ik geenenkele bus van Qbuzz op OVzoeker (in zowel DMG, Utrecht als Groningen was niks te zien).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Weet jij of die ritten elke dag rijden met tourboeren?? En is dit tijdelijk of blijvend?mb90 schreef:Vanmiddag werden de ritten van 15:59 uur op de 491 en 16:03 uur op de 191 vanaf het Zuidplein gereden door een touringcar van Kras in plaats van een Iveco van Qbuzz.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik denk tijdelijk tot Qbuzz het wagenpark op orde heeft.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vandaag voor het eerst in de Scania A30 Snelbuzz mogen zitten, waaronder de gehele lijn 387 van Utrecht Jaarbeurszijde naar eindhalte Beatrixlaan in Gorinchem.
De stoelen zitten zeer comfortabel, en hebben zelfs een prima 'luie' modus (achterover hellend). Ook positief vind ik de getinte ramen, waardoor zeker in de avonduren de reis lekker rustig aanvoelt. Bij het afremmen is er echter wel een bijzonder luid mechanisch geluid te hoorbaar.
Ook de avondverlichting is prettig; in tegenstelling tot de Volvo Qliners was er geen verlichting aanwezig behalve de lampen boven de stoelen die je zelf aan/uit kan zetten. In een vrijwel lege bus heb ik het lekker donker kunnen maken.
Waar het comfort voor de passagier goed te noemen is, vond één chauffeur het een "waardeloze" bus omdat er voor hen geen ruimte is om jas en tas kwijt te kunnen. Ook zou de bus veel op moeten schakelen voordat er een beetje tempo inkomt, aldus de chauffeur, en ontbreekte in mijn bus het bevestigingspunt van de rolstoelgordel.
Omdat ik elke week meerdere malen naar Laag Dalem (Gorinchem) reis, is de verlengde lijn 387 een waar genot. Zelfs de bezetting van het traject naar Laag Dalem verraste mij tijdens de heenrit; in totaal 8 passagiers die na station Gorinchem nog in de bus zaten (rond 13:30).
Wel klopt er nog steeds geen snars van de realtime informatie: in het echt vertrokken we precies op tijd van Jaarbeurszijde, echter volgens 9292 waren we vertrokken met +3. Aangekomen bij knooppunt A27 hadden we in werkelijkheid 4-5 minuten vertraging opgelopen, maar volgens OV-zoeker was dit 9 minuten.
Idem dito voor de terugreis, zogenaamd met +4 vertrokken van station Gorinchem en bij Vianen Lekbrug inmiddels zogenaamd
+9, terwijl we daar ook exact op tijd aankwamen. Ik vraag me af wat dit veroorzaakt?
De stoelen zitten zeer comfortabel, en hebben zelfs een prima 'luie' modus (achterover hellend). Ook positief vind ik de getinte ramen, waardoor zeker in de avonduren de reis lekker rustig aanvoelt. Bij het afremmen is er echter wel een bijzonder luid mechanisch geluid te hoorbaar.
Ook de avondverlichting is prettig; in tegenstelling tot de Volvo Qliners was er geen verlichting aanwezig behalve de lampen boven de stoelen die je zelf aan/uit kan zetten. In een vrijwel lege bus heb ik het lekker donker kunnen maken.
Waar het comfort voor de passagier goed te noemen is, vond één chauffeur het een "waardeloze" bus omdat er voor hen geen ruimte is om jas en tas kwijt te kunnen. Ook zou de bus veel op moeten schakelen voordat er een beetje tempo inkomt, aldus de chauffeur, en ontbreekte in mijn bus het bevestigingspunt van de rolstoelgordel.
Omdat ik elke week meerdere malen naar Laag Dalem (Gorinchem) reis, is de verlengde lijn 387 een waar genot. Zelfs de bezetting van het traject naar Laag Dalem verraste mij tijdens de heenrit; in totaal 8 passagiers die na station Gorinchem nog in de bus zaten (rond 13:30).
Wel klopt er nog steeds geen snars van de realtime informatie: in het echt vertrokken we precies op tijd van Jaarbeurszijde, echter volgens 9292 waren we vertrokken met +3. Aangekomen bij knooppunt A27 hadden we in werkelijkheid 4-5 minuten vertraging opgelopen, maar volgens OV-zoeker was dit 9 minuten.
Idem dito voor de terugreis, zogenaamd met +4 vertrokken van station Gorinchem en bij Vianen Lekbrug inmiddels zogenaamd
+9, terwijl we daar ook exact op tijd aankwamen. Ik vraag me af wat dit veroorzaakt?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vanochtend zag ik de Utrechtse 4061 vertrekken vanuit Utrecht op lijn 85 naar Leerdam.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat kan, U-OV zet wel vaker stadsbussen in op streeklijnen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Da's niet zo gek toch? (Toch omdat ik nu begin te twijfelen ;) ) Lijn 85 is overgegaan naar U-OV, dus dat daar een Utrechtse wagen op zit, is logisch. Is een Citaro daar afwijkend?
Edit: Milco heeft mijn Utrecht-lekenvraag al beantwoord :y:
Edit: Milco heeft mijn Utrecht-lekenvraag al beantwoord :y:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ahh ik wist niet dat het was overgegaan naar U-OV, dat verklaart het!
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zojuist op de bufferplaats op station Dordrecht een ex Arriva hybride Volvo. Helaas geen nummer kunnen zien.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Weet iemand al hoe het zit het met al die klachten wat ik op facebook leest van Qbuzz zijn eigen facebook-pagina? Want het is niet mals wat de mensen schrijven en ervaren met de eerste dagen/week van de nieuwe dienstregeling? En hoe zal de provincie reageren op al die klachten?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Denk dat je 95% van al die klachten met een kilo zout moet nemen.
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten