Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als het goed is wordt de lijn binnenkort nog verlengd naar het Surinameplein. Dan is lijn 111 de verlenging van lijn 11. Dat past weer bij die keer dat lijn 13 werd ingekort en de vervangende bus de 113 werd.
De andere gebruikelijke methode, het lijnnummer verdubbelen, gaat hier niet vanwege het al bestaan van een lijn 22. Daar hebben we de lijnnummers 55 en 99 aan te danken.
De andere gebruikelijke methode, het lijnnummer verdubbelen, gaat hier niet vanwege het al bestaan van een lijn 22. Daar hebben we de lijnnummers 55 en 99 aan te danken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De vervanging van lijn 5 in de weekenden dat die niet kan rijden is toch juist 45? 55 zit als metrovervangende bus juist mooi in de metroreeks qua nummerSuus schreef:De andere gebruikelijke methode, het lijnnummer verdubbelen, gaat hier niet vanwege het al bestaan van een lijn 22. Daar hebben we de lijnnummers 55 en 99 aan te danken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Mwah, random? Er staat vrij specifiek 111 Hageland voorop de bussen en displays binnen, geen 111 Nieuw Sloten. Verder staat de 111 gewoon in alle OV-apps en op gvb.nl, inclusief de haltes. Op de haltes langs de route is ook te zien waar de 111 stopt tussen Surinameplein en Hageland. Westmallepad maakt daar geen deel van uit. Al die zaken zouden een indicatie moeten geven.Caffer schreef:[...] Vervolgens bleek de 111 geen rondje door Nieuw Sloten te rijden, maar random te keren bij Hageland, dus moest daarna ook nog anderhalve kilometer lopen naar m'n bestemming. Al met al niet de sterkste actie van het GVB
De 111 reed al van meet af aan tussen Hageland en Surinameplein zodat mensen een directe overstap hebben op tram 1, 11 en 17. Die directe overstap is op tram 2 niet mogelijk in verband met werkzaamheden. Waarom het lijn 111 is geworden is inderdaad niet heel lastig te verzinnen.Suus schreef:Als het goed is wordt de lijn binnenkort nog verlengd naar het Surinameplein. Dan is lijn 111 de verlenging van lijn 11. Dat past weer bij die keer dat lijn 13 werd ingekort en de vervangende bus de 113 werd.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Chauffeurs van nachtbus 288 richting Nieuw Sloten lopen ook vaak een beetje te zoeken waar de halte Heemstedestraat nou is wanneer ik op het STOP-knopje druk. De halte heet in die richting Jac. Veltmanstraat terwijl het richting centrum wel Heemstedestraat heet, beetje vreemd bedacht ooit.Caffer schreef:De tijdelijke bus 111 (geen idee hoe ze op dat nummer gekomen zijn) naar Nieuw Sloten is lekker geregeld. Stapte bij Heemstedestraat uit de metro en trof de tramhalte verlaten aan. Er hing wel een !nfo-briefje dat er een tijdelijke bus was, maar zonder kaartje erbij, en een bushalte was in geen velden of wegen te bekennen. Uiteindelijk maar met nog iemand onder het viaduct langs de weg gaan staan. De bus stopte gelukkig wel. Een ontredderde chauffeur deed de deur open en vroeg; "is dit een halte jongens??". Wij zeggen dat we geen idee hadden, waarop de chauffeur zei dat hem over deze lijn niks verteld was en hij werkelijk geen benul had waar die bus naartoe moest. Met behulp van de dienstregeling dan toch de route uitgevogeld, 2 blokken verder de Plesmanlaan op kwamen we als nog de tijdelijke halte tegen (de nachtbushalte).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zal er wel mee te maken hebben dat de halte stadinwaarts meteen naast het metrostation ligt, terwijl halte Jac. Veltmanstraat een heel end de Plesmanlaan op ligt. Voor een nachtbus maakt dat niet uit, maar bij een tramvervangende daglijn natuurlijk wel.
Met "random" bedoelde ik ook niet onaangekondigd, maar onlogisch. Waarom zou een vervanging van lijn 2 maar een heel klein stukje Nieuw-Sloten inrijden? Dat in combinatie met een onvindbare bushalte die op geen enkele manier staat aangegeven, terwijl de buschauffeurs niet eens fatsoenlijk van de route op de hoogte zijn gesteld, maakt het wat mij betreft niet echt een geslaagde operatie. Is overigens een uitzondering want het GVB pakt dit soort dingen normaal heel goed aan. Dat golfkarretje bij de Zuiderzeeweg dat je op het moment van de halte van lijn 37 aan de ene kant van het kruispunt (werkgebied), naar de tijdelijke 36-halte aan de andere kant rijdt is ook erg vriendelijkn-evo schreef:Mwah, random? Er staat vrij specifiek 111 Hageland voorop de bussen en displays binnen, geen 111 Nieuw Sloten. Verder staat de 111 gewoon in alle OV-apps en op gvb.nl, inclusief de haltes. Op de haltes langs de route is ook te zien waar de 111 stopt tussen Surinameplein en Hageland. Westmallepad maakt daar geen deel van uit. Al die zaken zouden een indicatie moeten geven.Caffer schreef:[...] Vervolgens bleek de 111 geen rondje door Nieuw Sloten te rijden, maar random te keren bij Hageland, dus moest daarna ook nog anderhalve kilometer lopen naar m'n bestemming. Al met al niet de sterkste actie van het GVB
We kunnen er niet meer Onderuit
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Door de spoorwerkzaamheden van tram 2 kan die bus volgens mij simpelweg niet veel verder de wijk in, de nachtbus maakt momenteel ook geen rondje door de wijk.
Op het moment dat ik bij de Zuiderzeeweg was ging het er allemaal vrij slordig aan toe, bus 37 toonde Station Noord en de chauffeur riep enkel en alleen het woord "eindpunt" om bij de Zuiderzeeweg, tevens was het niet duidelijk aan welke kant je nou om het werkgebied op de kruising langs moest, links of rechts. Dat van die golfkar wist volgens mij ook niemand, iedereen was al aan het lopen toen dat ding ineens aan kwam. Op het moment dat we met een grote groep reizigers aangekomen waren bij de halte van bus 36 reed die weg, ik kon er nog net in springen omdat ik helemaal voorop liep, de rest had het nakijken.
Op het moment dat ik bij de Zuiderzeeweg was ging het er allemaal vrij slordig aan toe, bus 37 toonde Station Noord en de chauffeur riep enkel en alleen het woord "eindpunt" om bij de Zuiderzeeweg, tevens was het niet duidelijk aan welke kant je nou om het werkgebied op de kruising langs moest, links of rechts. Dat van die golfkar wist volgens mij ook niemand, iedereen was al aan het lopen toen dat ding ineens aan kwam. Op het moment dat we met een grote groep reizigers aangekomen waren bij de halte van bus 36 reed die weg, ik kon er nog net in springen omdat ik helemaal voorop liep, de rest had het nakijken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Met alle (weg)werkzaamheden en dankzij de ligging van het eindpunt Oudenaardeplantsoen in Nieuw Sloten waren er volgens mij weinig andere opties.Caffer schreef:Met "random" bedoelde ik ook niet onaangekondigd, maar onlogisch. Waarom zou een vervanging van lijn 2 maar een heel klein stukje Nieuw-Sloten inrijden? Dat in combinatie met een onvindbare bushalte die op geen enkele manier staat aangegeven, terwijl de buschauffeurs niet eens fatsoenlijk van de route op de hoogte zijn gesteld, maakt het wat mij betreft niet echt een geslaagde operatie. Is overigens een uitzondering want het GVB pakt dit soort dingen normaal heel goed aan. Dat golfkarretje bij de Zuiderzeeweg dat je op het moment van de halte van lijn 37 aan de ene kant van het kruispunt (werkgebied), naar de tijdelijke 36-halte aan de andere kant rijdt is ook erg vriendelijk
Ik heb vrijdag ook onverwachts gebruik moeten maken van de 111 maar vond het allemaal wel goed geregeld. Bussen reden netjes op tijd, stonden overal waar ik kwam aangegeven, tramhaltes waren buiten dienst gezet d.m.v. oranje zakken over de bordjes en eindpunt Surinameplein was erg prettig. Binnen wat mogelijk was had ik niks te klagen en was ik amper langer onderweg t.o.v. tram 2.
Als ik jou was zou ik GVB via Facebook Messenger (is sneller dan zo'n heel formulier invullen op gvb.nl) als feedback meegegeven dat de bushalte richting Nieuw Sloten bij Station Heemstedestraat slecht stond aangegeven. Laatste tijd nemen ze dat soort zaken vrij serieus heb ik het idee. :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
@STF @n-evo Toen ik er was geen werkzaamheden gezien, de bussen reden ook gewoon hun normale routes over de Laan van Vlaanderen. Maar herinner me nu wel dat één van de tram-overwegen net nieuwe belijning had, dus er zullen eerder idd waarschijnlijk werkzaamheden geweest zijn waardoor voor deze route is gekozen. Tis natuurlijk ook een kwestie van geluk hebben, bij mij was het gedoe bij de Zuiderzeeweg juist uitstekend geregeld; bussen filmden netjes "Zuiderzeeweg", golfkarretje stond al klaar, goede aansluiting, etc.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Merk op dat het een GVB-tram is: de lijnfilm doet het niet, en er zit een onleesbaar A4'tje achter de ruit :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De woordvoerder van verkeerswethouder Sharon Dijksma heeft bevestigd dat er een onafhankelijk onderzoek komt naar de gevolgen van het verdwijnen van het westelijk traject van lijn 14 na de ingebruikname van de NZL vorig jaar.
Dit tot groot genoegen van de actiegroep die al sinds 2016 actie voert tegen het verdwijnen van lijn 14 in West.
Bron: AT5.nl
https://www.at5.nl/artikelen/193393/hoo ... onderzocht
Dit tot groot genoegen van de actiegroep die al sinds 2016 actie voert tegen het verdwijnen van lijn 14 in West.
Bron: AT5.nl
https://www.at5.nl/artikelen/193393/hoo ... onderzocht
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 19 apr 2019, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
"Hoop doet de zotten in vreugde leven" en "te vroeg gejuicht" zijn zomaar wat gezegdes die door me heen schieten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Was misschien bij sommigen al bekend, maar volgens OV-wiki worden de groot-wagennummers van de CAF Urbos trams 2501-2563.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als dat ergens is vastgelegd, dan was dat per definitie al bij sommigen bekend, ja. Overigens lees ik op de "OV-wiki" überhaupt niets over de 15G, maar staat die serienummering wel op de "echte wiki" (even zoeken op 15G). De bron waarnaar verwezen wordt is een GVB-pagina, maar die vermeldt niets over serienummers. Dus ofwel een overenthousiaste Wikipediaan (het zou eens niet) ofwel inside info.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het stond inderdaad niet op OV-wiki, sorry my bad, maar op de gewone wiki.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik zie dat op "onze" Wiki dezelfde serienummering onder het lemma van de CAF Urbos staat. Zonder bronvermelding. Die heb ik ook nog niet gevonden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op onze wiki staat überhaupt zelden een bron.
Wel kan er een alert naar de plaatser van de nummers getuurd worden:
Wel kan er een alert naar de plaatser van de nummers getuurd worden:
Stadsbus schreef:Lok
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik had als bron voor de OV-wiki deze foto gebruikt:Alargule schreef:Zonder bronvermelding. Die heb ik ook nog niet gevonden.
- Spoiler: show
Aangezien GVB de huidige trams ook heeft genummerd in de 2xxx reeks, leek het mij betrouwbaar dat de 15G trams de nummers 2501-2563 genummerd kregen.
100% zekerheid dat 25xx de nummers worden voor 15G heb ik niet, dus ik kan het weer van de wiki afhalen als dat moet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het wordt 3001-3063.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Eeh....bron?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik ben toch benieuwd: waarom is dat volgens jou een GVB-wagennummer i.p.v. iets van de fabrikant zelf? De tram staat immers daar nog kaal in de CAF-fabriek.Stadsbus schreef:Tussen de deur en koplamp in staan de cijfers 2514.
De trams van de 11/12G-serie zitten in de 8XX-9XX-reeks. De Combino's (13/14G) in de 2XXX-reeks. Waarom dan automatisch de 15G óók in de 2XXX-reeks?Stadsbus schreef:Aangezien GVB de huidige trams ook heeft genummerd in de 2xxx reeks, leek het mij betrouwbaar dat de 15G trams de nummers 2501-2563 genummerd kregen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik zie hier een hoop duimen en hoor een zuigend geluid op de achtergrond...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten