Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
In Duitsland gebruikt men vaak beiden in combinatie met de afkorting van de plaats, bijvoorbeeld:
BO-Stiepel (plaats-stadsdeel)
Haarstraße (straat)
BO-Stiepel (plaats-stadsdeel)
Haarstraße (straat)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens mij is dit geen probleem van station Europaplein, maar van de RAI. Eenvoudig op te lossen door, tijdens zo'n congres, bij de RAI-receptie een Engelssprekende GVB-medewerker neer te zetten bij een GVB-kaartautomaat met Engelstalige bediening. Of bij de RAI-receptie gewoon handmatig dagchipkaartjes laten verkopen.Mojito schreef:Gisteravond was ik rond 18u weer eens op het prachtige station Europaplein. Toen viel me op dat de zuidelijke uitgang toch niet heel handig opgezet blijkt te zijn voor piekdrukte. Ik moest door een van de poortjes (er zijn er daar slechts vier) naar de uitgang. Dat is overigens ook de enige kant die je daar op kunt.
Kennelijk was er net een congres afgelopen. Voor de kaartverkoopautomaten (het zijn er slechts twee) stonden twee lange rijen. Ik hoorde veel Engels om me heen, maar ook andere talen. Keurig gevormde rijen overigens, zoals wij Nederlanders dat vaak zelf nauwelijks blijken te kunnen. Alleen staan de rijen daar precies dwars op de looprichting. Door het poortje naar de trap of de roltrap gaan en vice versa werd nog best lastig en irritant, zo.
De huidige ruimte voor kaartverkoop is nogal klein, terwijl de tussenverdieping bovenaan de beide trappartijen, vanwaar je zo mooi op de sporen kunt kijken, juist weer redelijk ruim is nu. Het zou mij logischer lijken om die poortjes te verplaatsen naar ‘om de hoek’, d.w.z. in het verlengde van (en evenwijdig aan) de roltrap die vanaf het perron richting Zuid af komt. De ruimte die nu direct achter de huidige poortjes ligt trek je bij de voorruimte tussen trap en poortjes zodat je daar nog een paar automaten plaatsen. De rijen worden dan hopelijk korter en staan niet direct in de weg.
Ik moest dit maar eens naar het GVB mailen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Is er toevallig laatst een update geweest bij de Metropolissen?
Ik heb namelijk al een aantal stellen gezien die aan de voor- en achterzijde het lijnnummer niet meer tonen op het digitale display.
Ik heb namelijk al een aantal stellen gezien die aan de voor- en achterzijde het lijnnummer niet meer tonen op het digitale display.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 18:38
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zojuist op station Europaplein de omroep gehoord over het aankomende 'test-weekend'. Misschien is het handig als GVB deze omroep maar op 1 van de 2 perrons had afgespeeld, of gesynchroniseerd aan elkaar. Maar niet zoals nu de 1 ongeveer een seconde later laten beginnen dan de ander. Want dan is er niet echt een helder verhaal van te maken
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Geen nood. In de metro hoor je het tussen elke twee stations
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vandaag is de rechtszaak van het ongeluk vorig jaar mei, en nu blijkt dat de chauffeur van de bus onder invloed was:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/257070/b ... dma-en-ghb
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/257070/b ... dma-en-ghb
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zojuist ook geconstateerd. Lijkt het wel op.Meltrain schreef:Is er toevallig laatst een update geweest bij de Metropolissen?
Ik heb namelijk al een aantal stellen gezien die aan de voor- en achterzijde het lijnnummer niet meer tonen op het digitale display.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nou, ik vind het toch raar dat hét station van de RAI, verder helemaal gebouwd op grote bezoekersaantallen, slechts VIER poortjes heeft. Of gooien ze na een evenement gewoon die hele poortjeswand open en zetten ze mobiele cico's neer?Roeland schreef:
Volgens mij is dit geen probleem van station Europaplein, maar van de RAI. Eenvoudig op te lossen door, tijdens zo'n congres, bij de RAI-receptie een Engelssprekende GVB-medewerker neer te zetten bij een GVB-kaartautomaat met Engelstalige bediening. Of bij de RAI-receptie gewoon handmatig dagchipkaartjes laten verkopen.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Bij de deelname aan de reizigerstesten van de Noord-Zuidlijn had ik een test waar alle deelnemers (een paar honderd) vanwege een noodsituatie station Europaplein moesten verlaten en daarna er alsof een congres uitliep er allemaal weer in. Bij die test ging behoorlijk wat fout door het minimale aantal poortjes (ontruimen duurde te lang, bij het betreden van het station vielen er mensen van de roltrap omdat de hal al volstond), maar er is sindsdien helemaal niets veranderd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat klinkt niet best. :?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
die test had ik ook gedaan. ;) Maar wat was dan het nut daarvan, als er vervolgens helemaal geen aanpassingen zijn gedaan?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Tja, een ontruimingsplan zal wel getest moeten worden.. anders komt er geen vinkje in het certificaatlijstje..
Dat zo'n vinkje niet betekend dat de test succesvol is verlopen.. maakt niet uit. Daar kan je dan weer een rapport over maken wát er beter zou kunnen..
Dat zo'n vinkje niet betekend dat de test succesvol is verlopen.. maakt niet uit. Daar kan je dan weer een rapport over maken wát er beter zou kunnen..
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Buslijnen 72, 78 en 79 rijden metrodienst tot 10.00 uur. Weliswaar met vertraging.
https://reisinfo.gvb.nl/nl/lijnen/79
https://reisinfo.gvb.nl/nl/lijnen/79
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik snap niet waarom lijn 78 niet bij Spaklerweg stopt, want de kortste route tussen Amstelstation en Van der Madeweg is via de Spaklerweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik lees nergens dat het gaat over een ontruimingsplan? Het artikel van AT5 heeft het juist over de treinbeveiliging.Durashift schreef:Tja, een ontruimingsplan zal wel getest moeten worden.. anders komt er geen vinkje in het certificaatlijstje..
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amster
Er ontstaat wat verwarring, mogelijk doordat AT5 in een artikel over het testen van de treinbeveiliging het over een "beveiligingssysteem" heeft, terwijl het in de posts daarboven over de drukte op metrostation Europaplein ging, en de ontruimingstest met reizigers waaraan Suus deelnam (ik was daar overigens ook, dus vandaar dat het wat langer duurde allemaal).
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lijn 78 gaat via de Gooiseweg, dus komt niet langs Spaklerweg.Meltrain schreef:Ik snap niet waarom lijn 78 niet bij Spaklerweg stopt, want de kortste route tussen Amstelstation en Van der Madeweg is via de Spaklerweg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Aha, bedankt. Dat klinkt alleen niet als de makkelijkste weg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Kort en snel zijn niet altijd hetzelfde.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als je vanaf Amstelstation naar v.d. Madeweg rijdt, op de wijze zoals nachtbus 285 dit doet, dien je door het dorp Duivendrecht te tuttelen om bij station Duivendrecht te komen. Via de Gooiseweg rijden is praktischer, dan kom je uit de tegengestelde richting bij v.d. Madeweg aanrijden en kan daardoor heel snel en eenvoudig naar station Duivendrecht verder rijden.
De hele uitvoering van die pendellijnen was trouwens een grote ramp, echt alles van A tot Z ging fout. De GVB bussen werden gereden door touringcarchauffeurs waardoor zowel routekennis al voertuigkennis ontbrak, wat het hele gebeuren er al niet echt makkelijker op maakte maar er gingen los daarvan ook zoveel andere dingen fout zoals sommige bussen die spontaan over gingen van een kloppende bestemming naar "Sorry, geen dienst" en de pendelbussen van lijn 72 op Amstelstation-hoog aankondigen terwijl de chauffeurs de instructie hebben gehad bij Amstelstation-laag te halteren. De halte Overamstel staat wel in de dienstregeling maar ter plaatse is nergens een (tijdelijke)halte te bekennen. Bij sommige chauffeurs reed er de eerste rit iemand van GVB zelf mee om de route te wijzen maar daar had je ook niet altijd zoveel aan, want dan stond je op een gegeven moment in een doodlopende straat met zo'n 18 meter gelede-bus...
Ik stond zelf bij station Lelylaan te wachten toen de pendeldienst werd opgestart, de 1e rit kwam niet opdagen (chauffeur kon het beginpunt niet vinden, hoorde ik later), de 2e rit kwam niet opdagen (omdat er voor die chauffeur geen bus beschikbaar was, hoorde ik later), diverse mensen die daar ook stonden en naar hun werk moesten begonnen zo langzamerhand wel wat zenuwachtig te worden hoe het nu verder moest.
Voor de VU universiteit is enige tijd de rijbaan, fietpad, stoep en keerlus van de tram (lijn 24) versperd geweest omdat daar een gelede-bus met de voorbumper tegen het hek klem stond (geplaatst tussen de beide rijrichtingen van de weg) en de achterbumper tot over de tramrails heen hing, die bus stond echt helemaal dwars over de weg heen.
De hele uitvoering van die pendellijnen was trouwens een grote ramp, echt alles van A tot Z ging fout. De GVB bussen werden gereden door touringcarchauffeurs waardoor zowel routekennis al voertuigkennis ontbrak, wat het hele gebeuren er al niet echt makkelijker op maakte maar er gingen los daarvan ook zoveel andere dingen fout zoals sommige bussen die spontaan over gingen van een kloppende bestemming naar "Sorry, geen dienst" en de pendelbussen van lijn 72 op Amstelstation-hoog aankondigen terwijl de chauffeurs de instructie hebben gehad bij Amstelstation-laag te halteren. De halte Overamstel staat wel in de dienstregeling maar ter plaatse is nergens een (tijdelijke)halte te bekennen. Bij sommige chauffeurs reed er de eerste rit iemand van GVB zelf mee om de route te wijzen maar daar had je ook niet altijd zoveel aan, want dan stond je op een gegeven moment in een doodlopende straat met zo'n 18 meter gelede-bus...
Ik stond zelf bij station Lelylaan te wachten toen de pendeldienst werd opgestart, de 1e rit kwam niet opdagen (chauffeur kon het beginpunt niet vinden, hoorde ik later), de 2e rit kwam niet opdagen (omdat er voor die chauffeur geen bus beschikbaar was, hoorde ik later), diverse mensen die daar ook stonden en naar hun werk moesten begonnen zo langzamerhand wel wat zenuwachtig te worden hoe het nu verder moest.
Voor de VU universiteit is enige tijd de rijbaan, fietpad, stoep en keerlus van de tram (lijn 24) versperd geweest omdat daar een gelede-bus met de voorbumper tegen het hek klem stond (geplaatst tussen de beide rijrichtingen van de weg) en de achterbumper tot over de tramrails heen hing, die bus stond echt helemaal dwars over de weg heen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik zie op OVzoeker dat lijn 24 geheel met Combino's rijdt. Weet iemand of dit tegenwoordig gepland is of dat er te weinig 11G/12G trams zijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik stond net te wachten op iemand in de metrohal centrumzijde en iedereen diende de ruimte te verlaten. De brandweer komt nu net aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wat ik begreep is dat men door het remzand heen zit, Combino's schijnen zuiniger te zijn met het zand.Milco schreef:Ik zie op OVzoeker dat lijn 24 geheel met Combino's rijdt. Weet iemand of dit tegenwoordig gepland is of dat er te weinig 11G/12G trams zijn?
Verder op lijn 19 ook de nodige combino-inzet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik zie de laatste tijd opvallend vaak Combino’s op de 24.Milco schreef:Ik zie op OVzoeker dat lijn 24 geheel met Combino's rijdt. Weet iemand of dit tegenwoordig gepland is of dat er te weinig 11G/12G trams zijn?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten