Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De Nederlandse taal is weer een van de eerste slachtoffers van de crisis...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Den Hollandschen taal is reeds in 1996 geslachtofferd aan den verloedering, mijn broeder.
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik ben jouw broeder niet, brüür
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Een pushbericht op de boordcomputer is doorgaans in beroerder Nederlands opgesteld dan in dit voorbeeld
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ah, 't is een vooruitgang? Er worden hogere eisen aan buschauffeurs gesteld dan ik dacht.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vanaf donderdag aangepaste dienstregeling; https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/ove ... meerlanden
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Lijn 161, 192 en 162 tussen Nieuw-Vennep en Lisse volledig opgeheven :o. Het zijn dan wel dunbezette lijnen, maar op deze manier zijn Lisserbroek, Boesingheliede en de Hoofdweg tussen Lijnden en Hoofddorp plots volledig verstoken van openbaar vervoer, zonder dat er contactproblemen zijn door te klein materieel. Verder zijn alle vervallen lijnen te overzien omdat het meestal spitsverbindingen zijn, alternatieven beschikbaar zijn (hoewel, voor de 186 waar van/naar het KLM Hoofdkantoor/Oude Dorp niet echt vanwege het wegvallen van lijn 174 op de ronde door Amstelveen) of verbindingen die op dit moment toch onbelangrijk/ongewenst zijn (zoals uitgaansnachtlijn N57). Op de lijnen die minder vaak gaan rijden kan ik vooralsnog weinig grote aanpassingen vinden, maar misschien moet een en ander nog in de reisplanners verwerkt worden.
Oké, in perspectief geplaatst: dit krijg je met een zondagsdienstregeling de gehele week door.
Oké, in perspectief geplaatst: dit krijg je met een zondagsdienstregeling de gehele week door.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Wat gaat er trouwens mis bij de meeste bestemmingsaanduidingen met twee woorden, in ieder geval in de reisinformatie? In OVinfo tref ik aanduidingen aan als Haarlem Station Station, Uithoorn Busst. Busstation, Uith. Amstelpln Amstelplein en Mijdrecht Centr. Centrum.
OV Schipholtunnel dicht
Wat is dat toch met die OV tunnel als onderdeel van de Schipholtunnel? Sinds de aanpassingen vanwege de tunnelwet is hij zeer veilig geworden... niet zozeer vanwege de aanpassingen zelf maar meer doordat hij nu meer gesloten voor het (ov) verkeer is dan dat hij gebruikt wordt.
De bussen nog steeds bezig met kruip-door-sluip-door routes via de openbare weg te rijden ipv de nieuwe (ook niet echt lekkere overzichtelijke) busroute.
De bussen nog steeds bezig met kruip-door-sluip-door routes via de openbare weg te rijden ipv de nieuwe (ook niet echt lekkere overzichtelijke) busroute.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Een vrachtwagen had in de buis een ventilator eraf gereden. En dat repareren duurt wel erg lang. Vandaar nog steeds omrijden
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
^^^ dank voor de toelichting.
En.met 1 ventilator minder is de tunnel natuurlijk.niet meer veilig.
En.met 1 ventilator minder is de tunnel natuurlijk.niet meer veilig.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat kan kloppen, ja. Als uit zo'n tunnelventilatiesysteem een ventilator wegvalt kan dat de effectiviteit fors vermideren.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Tweet van Connexxion_NH vrijdag 27 maart:
“Vanaf 30/3 rijdt #GVB Metrolijn 51 niet meer. Info op de website van het GVB. Hierdoor kan het op bepaalde buslijnen van #Connexxion drukker zijn. We willen u attenderen op de #corona maatregelen met betrekking tot 1,5 meter afstand van elkaar houden.”
Ben benieuwd welke buslijnen van Connexxion drukker zouden worden, door het niet laten rijden van metro 51. Ik heb zo een idee dat CXX in de veronderstelling is dat lijn 51 nog naar Amstelveen rijdt?
“Vanaf 30/3 rijdt #GVB Metrolijn 51 niet meer. Info op de website van het GVB. Hierdoor kan het op bepaalde buslijnen van #Connexxion drukker zijn. We willen u attenderen op de #corona maatregelen met betrekking tot 1,5 meter afstand van elkaar houden.”
Ben benieuwd welke buslijnen van Connexxion drukker zouden worden, door het niet laten rijden van metro 51. Ik heb zo een idee dat CXX in de veronderstelling is dat lijn 51 nog naar Amstelveen rijdt?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In alle lijnen tussen Amstelveenseweg en station Zuid wellicht?
Vroeg me eigenlijk precies hetzelfde af toen ik dat las.
Vroeg me eigenlijk precies hetzelfde af toen ik dat las.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Nou, als je van West naar bepaalde plekken in het centrum moet kan de bus of tram nu sneller zijn.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Zou kunnen, maar dat geldt dan alleen voor 341/346, passagiers vanaf de metro moeten dan naar beneden, vervolgens naar de busafrit A10 lopen. Lijkt me sneller om gewoon boven op metro 50 te wachten.Daniel schreef:In alle lijnen tussen Amstelveenseweg en station Zuid wellicht?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Met name omdat Daniel een " " achter zijn opmerking plaatst zou ik er ernstig rekening mee houden dat er sprake kan zijn van scherts.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Tijdens de coronadienst worden op lijn 340 alle omlopen vanuit Amstelveen uitgevoerd met gelede elektrische VDL's. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik dacht dat lijn 340 alleen vanuit Haarlem en Rozenburg rijdt? Overigens lijkt het er hiermee wel op dat lijn 340 wel elke zondag met elektrische bussen kan rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Nee, lijn 340 wordt ook deels vanuit Amstelveen gereden, dat is immers dichtbij het beginpunt van de meeste ritten in Uithoorn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
@TLP: Dat heeft inderdaad altijd al gekund, alleen er was nooit een noodzaak om met gelede (electrische) bussen op 340 te rijden, zeker niet op zondag. I.v.m. de “1,5 meter” regel is het nu handiger om met gelede bussen te rijden. De elektrische Citea’s zijn nu toch over i.v.m. de zondagsdienst op de Amstelveenbundel, die nu 7 dagen per week van kracht is. Op zich wel handig van CXX om ze op deze manier op een andere lijn in te zetten.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Niet vanuit Rozenburg, alleen Haarlem en Amstelveen. Zijn nu wel extra chauffeurs nodig om de bussen te ruilen op Uithoorn, omdat laden bij deze lijn niet in de diensten nog verwerkt zit.TLP schreef:Ik dacht dat lijn 340 alleen vanuit Haarlem en Rozenburg rijdt? Overigens lijkt het er hiermee wel op dat lijn 340 wel elke zondag met elektrische bussen kan rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Grappig dat de lijn die vrijwel direct langs de stalling in Rozenburg rijdt niet in het pakket van de stalling zit. Overigens vraag ik me af waarom juist nu voor gedeeltelijke elektrificatie van de 340 gekozen is: het is makkelijker met afstand houden, maar er zijn wel extra chauffeurs nodig. Wat is een groter nadeel?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Op zich niet zo vreemd, aangezien Rozenburg dan weer niet bij een van de drie startpunten van de lijn in de buurt zit. Dan zitten Amstelveen en Haarlem natuurlijk dichter in de buurt.TLP schreef:Grappig dat de lijn die vrijwel direct langs de stalling in Rozenburg rijdt niet in het pakket van de stalling zit
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Denk dat die extra chauffeurs er wel zijn, met een constante zondagsdienst op alle lijnen.TLP schreef:Grappig dat de lijn die vrijwel direct langs de stalling in Rozenburg rijdt niet in het pakket van de stalling zit. Overigens vraag ik me af waarom juist nu voor gedeeltelijke elektrificatie van de 340 gekozen is: het is makkelijker met afstand houden, maar er zijn wel extra chauffeurs nodig. Wat is een groter nadeel?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten