Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Er is nog een Citaro uit de 200-serie uit het stof gehaald. Zojuist zag ik namelijk de 246 rijden op lijn 75 ter hoogte van het Stadionviaduct opweg naar de Kralingse Zoom.
Ik zag vandaag hetzelfde of dat andere schip van die maatschappij voorbijkomen op de oude maas, dit keer beladen met mercedes-benz vrachtwagens en John deer tractoren en voor zover ik zag waren deze ook niet gezekerd.
Vanaf zondag 24 mei gaat metrolijn A weer volledig rijden en gaan ook de versterkingsritten van lijn D op Centraal - Slinge weer rijden. Vanaf maandag 25 mei gaan de spitsritten op de lijnen A, D en E weer van start. Er zal nog wel volgens de vakantiedienstregeling gereden worden, de jaardienst start op 2 juni weer.
Vanaf 8 juni starten er vervolgens werkzaamheden bij De Tochten, hierdoor wordt de dienstregeling een klein beetje aangepast omdat er dan over één spoor gereden gaat worden. De tijden van de andere lijnen zijn ook een beetje aangepast, maar ondanks dat ontstaat er een 2-5-3 minuut interval tussen Capelsebrug en Schiedam.
Botsing tussen een lege lijnbus van de RET en een personenauto op de Vondelingenweg. De bestuurder van de auto is ter plekke overleden, de chauffeur van de bus is met veel moeite uit het voertuig gehaald.
Uurtje of wat terug een zwaar ongeval in Schiedam op het Broersvest tussen een tram en een scooter.
Tram heeft flinke schade.
Hoe het met de bestuurder en scooterrijder is weet ik niet!!!
Vreemde keuze om lijn 7 helemaal te schrappen in plaats van om te leggen naar Oostplein, ik dacht dat dat het normale eindpunt is bij werkzaamheden of calamiteiten?
Ik vind het nog vreemder dat lijn 7 het slachtoffer is geworden van werkzaamheden aan andere tramlijnen. Waarom meteen de hele lijn opheffen terwijl deze makkelijk tijdelijk doorgetrokken kon worden naar De Esch, en laat lekker de 21 en 24 op het Oostplein keren.
Lijn 7 wordt kapot gemaakt door de vele werkzaamheden dat al jaren aan de gang is en vanaf december na 22 uur al stopt met rijden...
En dat terwijl de werkzaamheden niet eens anders zijn dan de afgelopen tijd, waarbij lijn 7 al werd omgebogen naar Oostplein, tbv lijn 21/24 die via de Oude Dijk naar De Esch werden omgeleid.
Lijn 7 heeft inderdaad al een aantal jaar met flink wat omleidingen te maken, wat de reizigers aantallen niet ten goede komt. Het is al niet 1 van de drukste tramlijnen. Zie die lijn nog wel eens opgeheven worden.
De route door Crooswijk en Kralingen overlapt ook wel veel met de metro en andere tram/busverbindingen. Daarnaast is denk ik de fiets ook een populair alternatief gezien de korte afstand tot het centrum.
Toen ik het las en een opmerking van iemand anders, ben ik maar op de kaart gaan kijken.
Valt me op dat de metro best een groot gebied kan bedienen, daarnaast bus 38 en tram 8 een klein gedeelte.
Tram 21 en 24 kan vaak ook al een optie zijn om redelijk in de buurt te komen van bestemming of ik moet verkeerd kijken.
Al kijk ik vooral met hoe mijn vader vanuit een dorp naar school moest en die bus reed bijna niet tot niet.
Dat is trouwens niet 800m zoals de mensen in Den Haag over zeurde bij Mr. Frank Visser doet uitspraak
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 03 jun 2020, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Maar als lijn 7 blijkbaar niet nodig is op de rest van het traject, waarom rijdt deze dan überhaupt nog? Dan had de lijn toch al lang ingekort geweest tot Centraal Station - Woudestein? Of zelfs compleet opgeheven geweest in combinatie met het verlengen van lijn 38? Blijkbaar ziet men normaliter nog wel voldoende vervoersvraag voor de verbinding Centraal - Willemsplein, ondanks dat alle haltes hier op loopafstand van een andere halte liggen. Dus waarom heft men bij werkzaamheden elders dit stuk op?
Ik gok dat het een combinatie van beschikbaar materieel, personeel, kostenbesparingen, Corona, niet benoemde werkzaamheden en beschikbare alternatieven is.
De omleiding van 21/24 zal denk ik iets meer voertuigen kosten. Normaal gesproken niet zo'n probleem i.c.m. keren bij Oostplein, maar wellicht hebben de monteurs nu langer de tijd nodig voor onderhoud (denk aan 1,5 meter afstand werken). Ik weet het huidige ziekteverzuim niet, maar wellicht is die hoger dan normaal en met de vakantie-aanvragen die eraan komen, maak je jezelf heel gevoelig.
Door teruglopende inkomsten moet ook de RET op de kosten letten, dus ja, dan is het tijdelijk opheffen wel een acceptabele oplossing die niet al te veel pijn doet. Permanent opheffen mag waarschijnlijk nog niet, omdat de lijn verplicht is gesteld in PvE, dus dat moet via vervoerplanprocedures etc. En wie weet, wellicht zijn er ook werkzaamheden aan het spoor op de omleidingsroute?
Ik hoop dan wel dat de frequentie op (het oostelijk dele van) lijn 38 verhoogd wordt, aangezien de afstanden uit de oostelijk deel van Crooswijk dan erg hoog worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.