OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Lijn 45
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Vandaag zouden er drie Setra's in U-link uitvoering rond Amersfoort hebben gereden. :P
matje82

Bericht door matje82 »

Een bus is een bus, zo denkt de gemiddelde reiziger. Lijkt mij ook zo. Maar waarom steeds meer bussen in U-Link uitvoering brengen en vervolgens niet op de juiste lijnen laten rijden. Vanmiddag op lijn 34 een gele Ambassador en op lijn 53 een gele Citaro G. Beetje geldverspilling zo.
Tom98
Contacteer:

Bericht door Tom98 »

Lijn 45 schreef: wo 16 sep 2020, 20:13 Vandaag zouden er drie Setra's in U-link uitvoering rond Amersfoort hebben gereden. :P
U-Link VDL 1883 was nog even 3 rondjes met mij op stap op lijn 80.
Buschauffeur Syntus Utrecht en voorheen ook Syntus Twente. Afgestudeerd jurist.
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

matje82 schreef: wo 16 sep 2020, 23:57 Een bus is een bus, zo denkt de gemiddelde reiziger. Lijkt mij ook zo. Maar waarom steeds meer bussen in U-Link uitvoering brengen en vervolgens niet op de juiste lijnen laten rijden. Vanmiddag op lijn 34 een gele Ambassador en op lijn 53 een gele Citaro G. Beetje geldverspilling zo.
Dat hele U-link is geldverspilling als je t mij vraagt.
Een bus is inderdaad een bus en ik pak de lijn die ik nodig heb. Of ie nou U-link, R-net of Centraal Nederland heet.
ZO6176

Bericht door ZO6176 »

Ik vind dat kleurstellingen verhaal ook belachelijk. Zo lang het maar duidelijk is dat het ov betreft en welke lijn en eindbestemming.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Elektrische bus 4611 had er op de Mr Tripkade in Utrecht geen zin meer in en stond vanochtend rond 11.15 flink in de weg te staan, met bellende U-OV mannetjes erbij en een afgezette straat. Hoe het ding uiteindelijk weggekomen is weet ik niet, maar vanavond was hij weg.
MdJ

Bericht door MdJ »

Die kwam ik rond 17:30 tegen op de Cartesiusweg richting Oog in Al/stalling ter hoogte van de Vleutenseweg.
Bij twijfel: gebruik beton.
Ferdinand
Contacteer:

Bericht door Ferdinand »

Mijn buschauffeur van lijn 412 vannacht heeft het weten te presteren om met vijf minuten vertraging in Utrecht tien minuten te vroeg aan te komen in Vollenhove. Bijna overal rode lichten meegepakt en echt gewoon racen door Utrecht. Het was niet eens heel rustig in de bus. Maar ja, eerder thuis zijn is ook wat waard.

Ook op de nachtlijnen is dat U-Link overigens inconsistent. Gewoon U-Link bus gehad terwijl de lijn daar niet aan mee doet.
Z2N

Bericht door Z2N »

Dat is natuurlijk overdag ook zo: ik krijg bij Vollenhove nog steeds regelmatig een gele bus voor mijn neus, die horen daar niet meer te komen. Andersom gebeurt het trouwens ook: zonet op de Uithof zag ik een U-link-grijze Stadsgelede op bus 30.
Everyone has a Plumbus in their home.
Flickr!
nvdw

Bericht door nvdw »

Inmiddels is bus 4176 (stadsgelede) ook in U-linktenue gestoken.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
Casper

Bericht door Casper »

Was het trouwens niet de bedoeling dat die U-link bussen de kleurstelling zouden krijgen van de lijn waar ze op rijden? Dus paars op lijn 34, roze op 73 enz. Ik heb alleen nog maar van die neutrale grijze bussen gezien, zelfs de lange bussen die dus alleen op lijn 28 rijden zijn allemaal grijs.
Stefan

Bericht door Stefan »

Van dat plan waren ze toch al vrij snel weer afgestapt. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Er is als ik me het goed herinner gekozen voor een grijze vloot omdat de bussen lastig op één lijn gehouden konden worden en/of er veel meer bussen aangepast moesten worden als ze per lijn gekleurd moesten worden.
reisthijs

Bericht door reisthijs »

Gelukkig maar, twee kleuren (grijs en geel) uit elkaar houden blijkt al lastig genoeg. Met zeven kleuren was het pad echt rommelig geworden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Sowieso waren kleuren per lijn wat lastig met bussen die zowel op lijn 41 als 50 rijden. Om nog maar te zwijgen over lijn 28 waarvoor je dan een vloot groene gelede Citaro's zou moeten hebben die alleen op zondag rijdt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes

Bericht door StefanRijnhoutjes »

En dan weer een dubbelgelede helemaal geel houden voor als die op lijn 35 zou verschijnen, een heel gedoe allemaal
Casper

Bericht door Casper »

Lijn 45 schreef: vr 18 sep 2020, 18:50 Er is als ik me het goed herinner gekozen voor een grijze vloot omdat de bussen lastig op één lijn gehouden konden worden en/of er veel meer bussen aangepast moesten worden als ze per lijn gekleurd moesten worden.
Ik vond het in Groningen best leuk staan, maar ze zullen zich bij Qbuzz ook wel gerealiseerd hebben dat het meer nadelen dan voordelen had/heeft om alles z'n eigen kleur te geven. Ergens is het ook wel komisch dat Syntus voor hun deel van de rode lijn het rood nu juist van hun bussen af heeft moeten halen. :P
Plaats reactie