Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
BusFreakRotterdam schreef: ↑di 15 sep 2020, 09:16
... Ik denk zelf zodra de brug open gaat alles trams de lus gaan rijden zodat ze niet de brug over hoeven en de trams aan de centrum kant richting Willemsplein worden gedirigeerd. Zo ontstaat aan beide kant geen vertraging en de reizigers kunnen met de metro van noord naar zuid en v.v.
Je moet niet vergeten dat zo'n tram ook een bestuurder en conducteur aan boord heeft, die er op CS af moeten bijvoorbeeld. Als je onnodig gaat keren omdat een brug even open staat, loopt het hele logistieke proces in de soep (personeel later van hun tram af voor bijv pauze met als gevolg dat de ritten na de pauze ook vertraagd rijden).
Lijkt mij wel het beste als de trams idd wel standaard richting Noord via de keerlus rijden. Inkorten is dan wel een stuk makkelijker als er iets mis is met de brug. En anders staan er enkele trams stil die achteruit getrokken moeten worden, maar de rest kan wel gewoon inkorten via de lus.
hauptbahnhof schreef:Lijkt mij wel het beste als de trams idd wel standaard richting Noord via de keerlus rijden. Inkorten is dan wel een stuk makkelijker als er iets mis is met de brug. En anders staan er enkele trams stil die achteruit getrokken moeten worden, maar de rest kan wel gewoon inkorten via de lus.
Dat gaat niet gebeuren, want de huidige tramhalte heeft directe toegang tot het metrostation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mwah, ik ben niet direct enthousiast. Zeker als elke verloren zitplaats maar 1 leunplaats oplevert, waar het zo wel op lijkt, heeft het geen toegevoegde waarde.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vind het zoals het is bij de laatste serie Bommetjes en type S metro's prima ingedeeld. Ongeveer evenveel langsbanken en coach opstellingen. Voor de langere afstanden is het wel fijn als je even kunt zitten.
In de oude concessie was een maximale sta-tijd van 15 minuten opgenomen, in de nieuwe concessie is de norm volgens mij gebaseerd op reizigersoordeel (minimale beoordeling in de klantenbarometer). Met de brede spits waar de RET op in lijkt te zetten is die tweede manier natuurlijk gunstiger, omdat het dan om een gemiddelde gaat en niet om een norm die ook in de piek gehaald hoeft te worden.
Zelf reis ik regelmatig van Nesselande naar het centrum de stad. De reistijd hiervan bedraagt een half uur. I.V.M. mijn handicap ben ik blij als ik dan tijdens de reis kan zitten. .
Maar hoe komt dat punt tot stand? Wanneer de bus en tram wel hoog scoren dan zou het gemiddelde nog genoeg zijn. Dan zou de RET er mee weg komen.
Maar naar spijkenisse en zevenkamp vanuit het centrum is toch wel een lange rit. Een zitplaats is echt wenselijk.
In het AD stond dat er naar verwachting vanaf morgen weer trams over de Erasmusbrug kunnen rijden.
De trams hier rijden overigens zonder lijnnummer en tonen alleen de bestemmingen "Beverwaard" en "Carnisselande".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176 schreef: ↑wo 16 sep 2020, 11:42
Maar hoe komt dat punt tot stand? Wanneer de bus en tram wel hoog scoren dan zou het gemiddelde nog genoeg zijn. Dan zou de RET er mee weg komen.
Maar naar spijkenisse en zevenkamp vanuit het centrum is toch wel een lange rit. Een zitplaats is echt wenselijk.
Niet alleen Spijkenisse en Zevenkamp ... je vergeet ook Hoek van Holland (maar dit terzijde).
Hoe die punten tot stand komen wil ik ook wel eens weten?
Vanuit de buitenwijken naar het centrum gaat dat wel goed, de metro's zitten aan het begin van de lijn nog niet vol. Maar andersom werkt dat niet, als je op Beurs instapt bestaat dat je dan tot bijvoorbeeld Capelsebrug moet staan. Als ik in de spits vanuit de stad naar oost moest met de metro gaf ik ook altijd de voorkeur aan instappen op Eendrachtsplein, dan kon je meestal wel zitten en anders kon je op Beurs een zitplaats overnemen van iemand die opstaat om uit te stappen.
KM46 schreef: ↑wo 16 sep 2020, 11:32
Zelf reis ik regelmatig van Nesselande naar het centrum de stad. De reistijd hiervan bedraagt een half uur. I.V.M. mijn handicap ben ik blij als ik dan tijdens de reis kan zitten. .
Mensen met een beperking krijgen sowieso voorrang op bepaalde zitplaatsen en Rotterdammers hebben genoeg fatsoen om voor ouderen e.d. op te staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Een paar opvallende bussen vanavond bij de RET. Op de trampendel lijn 723 tussen Wilhelminaplein en Keizerswaard rijden ook touringcars mee. Vanmiddag was dit er in ieder geval eentje van Milot Reizen.
Verder rijdt op dit moment diesel Citea 1135 op de Ridderkerkse (waar op een enkele Citaro na alleen hybrides rijden) lijn 143 van Dordrecht naar het Zuidplein.
KM46 schreef: ↑wo 16 sep 2020, 11:32
Zelf reis ik regelmatig van Nesselande naar het centrum de stad. De reistijd hiervan bedraagt een half uur. I.V.M. mijn handicap ben ik blij als ik dan tijdens de reis kan zitten. .
Mensen met een beperking krijgen sowieso voorrang op bepaalde zitplaatsen en Rotterdammers hebben genoeg fatsoen om voor ouderen e.d. op te staan.
mb90 schreef: ↑wo 16 sep 2020, 19:00
Een paar opvallende bussen vanavond bij de RET. Op de trampendel lijn 723 tussen Wilhelminaplein en Keizerswaard rijden ook touringcars mee. Vanmiddag was dit er in ieder geval eentje van Milot Reizen.
Die rijden al mee sinds maandagmiddag, Milot, Ringelberg en JL de jong
mb90 schreef: ↑wo 16 sep 2020, 19:00
Verder rijdt op dit moment diesel Citea 1135 op de Ridderkerkse (waar op een enkele Citaro na alleen hybrides rijden) lijn 143 van Dordrecht naar het Zuidplein.
De Ridderkerkse chauffeur had autopech waardoor de reserve van de Sluisjesdijk is opgeroepen om de dienst voorlopig te gaan rijden.
Meltrain schreef: ↑za 19 sep 2020, 18:41
Ik wist al dat Citaro 310 een nieuw bestemmingsdisplay heeft, maar ik zag vandaag dat ook de 313 en 333 dat hebben.
Alle RET 300'en krijgen een nieuwe lijn en bestemmingsdispay.