Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
In december dit jaar zouden volgens de planning de 30 en 31 tussen Leiden en Katwijk ver-R-net worden. Ik neem aan dat die planning niet gewijzigd is, ook gezien de werkzaamheden aan haltes in Katwijk.
Maar, heeft iemand misschien enig idee welk materieel Arriva gaat inzetten voor de twee (of drie, als de 432 naar ESA/ESTEC ook gaat rijden) nieuwe R-netlijnen?
Ik verwachtte Citea's met een R-netjasje, maar met eerdere ver-R-netting (400, 497) waren geloof ik medio september al de eerste bussen nieuw beplakt.
Wie o wie weet meer?
Maar, heeft iemand misschien enig idee welk materieel Arriva gaat inzetten voor de twee (of drie, als de 432 naar ESA/ESTEC ook gaat rijden) nieuwe R-netlijnen?
Ik verwachtte Citea's met een R-netjasje, maar met eerdere ver-R-netting (400, 497) waren geloof ik medio september al de eerste bussen nieuw beplakt.
Wie o wie weet meer?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Bekend is, dat er steeds meer Volvo's hun Qliner jasje kwijt raken, en omgestickert / gespoten worden tot Rnet.
Ik verwacht ook nog een aantal Rnet Citea's verschijnen. Denk dat het net als lijn 497 een combinatie van Citea en Volvo gaat worden.
Ik verwacht ook nog een aantal Rnet Citea's verschijnen. Denk dat het net als lijn 497 een combinatie van Citea en Volvo gaat worden.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 24 sep 2020, 02:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote voorgaand bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote voorgaand bericht verwijderd
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
'Verhalen' vanuit de bekende 'wandelgangen'
Over de dienstregeling van 2021.
Lijn 5 archeonlaan zal minder ritten gaan rijden, en hoogstwaarschijnlijk enkel nog in de Spits actief zijn.
Lijn 470 begint met een 2x/uur frequentie.
Wordt in de Spits opgevoerd, tot een 10 minuten dienstregeling. In de daluren nog onbekend.
Lijn 1 en lijn 2 (stadsdienst Alphen aan den Rijn)
In de avonduren zal de frequentie hoogstwaarschijnlijk wijzigen in een 1x/2 uur frequentie.
Dus het ene uur lijn 1, en het andere uur lijn 2
Vlinder dienstregeling is nog steeds uitgesloten voor 2021.
Dit zijn nogmaals de eerste berichten. Hier is nog niks over robdgemaakt.
Over de dienstregeling van 2021.
Lijn 5 archeonlaan zal minder ritten gaan rijden, en hoogstwaarschijnlijk enkel nog in de Spits actief zijn.
Lijn 470 begint met een 2x/uur frequentie.
Wordt in de Spits opgevoerd, tot een 10 minuten dienstregeling. In de daluren nog onbekend.
Lijn 1 en lijn 2 (stadsdienst Alphen aan den Rijn)
In de avonduren zal de frequentie hoogstwaarschijnlijk wijzigen in een 1x/2 uur frequentie.
Dus het ene uur lijn 1, en het andere uur lijn 2
Vlinder dienstregeling is nog steeds uitgesloten voor 2021.
Dit zijn nogmaals de eerste berichten. Hier is nog niks over robdgemaakt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Voor lijn 5 ben ik niet verbaasd, de uitwerking ervan laat de wensen over. Maar lijn 470 maar max 6x per uur is best een achteruitgang, en tweeuursdiensten in een stadsdienst zijn best droevig.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat laatste geldt misschien voor Nederland, maar voor Duitsland daarentegen is 1x/2 uur vrij normaal in kleinere steden. Beter een bus dan geen bus.
Mijn voorkeur zou altijd uitgaan naar 1x/2 uur een reguliere dienst met grote bus in plaats van 1x/uur met reserveringsplicht.
Mijn voorkeur zou altijd uitgaan naar 1x/2 uur een reguliere dienst met grote bus in plaats van 1x/uur met reserveringsplicht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik heb wellicht een hele rare gedachtegang, maar kan binnen Alphen niet veel goedkoper gewerkt worden?
- Lijn 169 ombuigen via de 381-spitsrichtingsroute in beide richtingen en dan in kwartiersdienst met de stadsdienst (overdag) en halfuursdienst (avonduren).
- Lijn 182 kun je eventueel dat deukje 169 dan laten overnemen.
- Alphen 1 en 2 aan de westkant wellicht iets aanpassen om zo minder doubleure met de 470 te krijgen.
- Lijn 169 ombuigen via de 381-spitsrichtingsroute in beide richtingen en dan in kwartiersdienst met de stadsdienst (overdag) en halfuursdienst (avonduren).
- Lijn 182 kun je eventueel dat deukje 169 dan laten overnemen.
- Alphen 1 en 2 aan de westkant wellicht iets aanpassen om zo minder doubleure met de 470 te krijgen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat zou betekenen: de 169, een goedlopende rendabele streeklijn langzamer (= meer DRU's en minder reizigers) maken, om een kwakkelende stadsroute in frequentie te verhogen...
Zelf zie ik dan meer in het schrappen van de westelijke tak van lij 1-2, en de 183 dan niet meer via Ridderhof, maar via Kalkovenweg en Prins Bernhardlaan laten rijden.
's Avonds kan lijn 1 dan als ringlijn rijden: ieder halfuur de reguliere route Station - Ridderhof - Oude Ambacht, en dan via de Prins Bernhardlaan weer terug naar het station. 's Avonds kan zo'n ringroute in ca. 27 minuten.
De haltes rond Avifauna worden dan alleen nog maar door lijn 381 bediend, maar lijn 182 en 165 komen daar (bijna) op loopafstand langs.
Zelf zie ik dan meer in het schrappen van de westelijke tak van lij 1-2, en de 183 dan niet meer via Ridderhof, maar via Kalkovenweg en Prins Bernhardlaan laten rijden.
's Avonds kan lijn 1 dan als ringlijn rijden: ieder halfuur de reguliere route Station - Ridderhof - Oude Ambacht, en dan via de Prins Bernhardlaan weer terug naar het station. 's Avonds kan zo'n ringroute in ca. 27 minuten.
De haltes rond Avifauna worden dan alleen nog maar door lijn 381 bediend, maar lijn 182 en 165 komen daar (bijna) op loopafstand langs.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Die 169 wordt dan alleen binnen Alphen ietsje langzamer, maar wel fors gestrekt. Dat zou ik ook met de stadsbus daardoen. Ik hoop dat 4x in het uur een bus beter gaat werken dan huidig. Het doel is met minder DRU meer mogelijkheden te bieden.
Ik zal mijn idee nog oo papier toveren voor je
Ik zal mijn idee nog oo papier toveren voor je
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Nogmaals. Mijn bericht is geheel gebaseerd op de eerste plannen vanuit de wandelgangen. Niks is nog bepaald.en er wordt op z'n minst gestreden om meer te rijden. De plannen die hierboven besproken zijn goed of niet goed, zal zeker niet uitgevoerd gaan worden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Toegevoegd, maar tevens nog niet bevestigd,
Per dienstregeling 2021 krijgt ook lijn 247 een groter podium. Deze zal afgewisseld worden met lijn 147 en zal vanaf Alphen aan den Rijn naar Uithoorn gaan rijden. Deze lijn zal de plaats zevenhoven over gaan slaan, net als het centrum van Alphen aan den Rijn en zal dus gaan dienen als een soort van snelbus.
Per dienstregeling 2021 krijgt ook lijn 247 een groter podium. Deze zal afgewisseld worden met lijn 147 en zal vanaf Alphen aan den Rijn naar Uithoorn gaan rijden. Deze lijn zal de plaats zevenhoven over gaan slaan, net als het centrum van Alphen aan den Rijn en zal dus gaan dienen als een soort van snelbus.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Meer 247-ritten is goed nieuws voor de reissnelheid van doorgaande reizigers. Zevenhoven is inderdaad één van de langzaamste routedelen van de 147.
Alleen betekent dit, dat de 147/247 niet meer een strakke halfuursdienst kunnen rijden.
Alleen betekent dit, dat de 147/247 niet meer een strakke halfuursdienst kunnen rijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik ken de lijn niet heel goed, maar ik vermoed dat het traject Alphen - Nieuwkoop het drukst is, en een spitsrichting kent (ochtend > Alphen en middag > Nieuwkoop)?
Dan zou je kunnen krijgen wat Arriva op meer plekken doet: 's ochtends vanuit Nieuwkoop richting Alphen de ritten 30/30 afstemmen, en in de middag vanuit Alphen richting Nieuwkoop afstemmen. Je hebt dan bijvoorbeeld in de middag vanaf het station in Alphen elke 30 minuten een bus, die vanaf Nieuwkoop in een 20/40-ligging rijden.
Dan zou je kunnen krijgen wat Arriva op meer plekken doet: 's ochtends vanuit Nieuwkoop richting Alphen de ritten 30/30 afstemmen, en in de middag vanuit Alphen richting Nieuwkoop afstemmen. Je hebt dan bijvoorbeeld in de middag vanaf het station in Alphen elke 30 minuten een bus, die vanaf Nieuwkoop in een 20/40-ligging rijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dinsdag 13 oktober zullen vijf 15 meter bussen hun laatste ritjes rijden. Vanaf woensdag zijn 5 van deze bussen buiten dienst
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Wacht, wat? Waarom dat, en wie zegt dat?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Vraag 1 'wat?' de 15 meters gaan er uit
Vraag 2 'waarom' teveel kilometers
Vraag 3 'wie zegt dat' ... Ja uhh ik
Vraag 2 'waarom' teveel kilometers
Vraag 3 'wie zegt dat' ... Ja uhh ik
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 10 okt 2020, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Daar schieten we dus alsnog niet veel mee op, behalve dan dat er een mogelijke verklaring gegeven wordt voor iets dat niet bevestigd is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Het is intern wel bevestigd hoor, maak je daarover geen zorgen
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Een willekeurig persoon die iets roept op het internet is wat lastig te geloven, daarom is zoiets geloofwaardiger met bewijs of een reputatie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Wacht in dat geval dan maar gewoon een paar dagen af, dan hoor ik je vanzelf weer
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 10 okt 2020, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De bron is inderdaad niet openbaar maar intern (en dus betrouwbaar). Er wordt in dit geval niet lukraak maar iets geroepen, ik ben de 2e die jou dit bevestigd.
Als dat niet goed is, is het alternatief dat dit soort info niet meer gedeeld wordt. Ook geen probleem hoor
Als dat niet goed is, is het alternatief dat dit soort info niet meer gedeeld wordt. Ook geen probleem hoor
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Van jou weet ik dat je in het wereldje zit, van Sandertjo niet. Daar zit wel een verschil in.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Je moet soms, ook niet teveel over jezelf prijsgeven
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 10 okt 2020, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat maakt het wel verdomd lastig om je berichten te geloven. Als een willekeurige gebruikersnaam iets roept zonder bron horen alle alarmbellen over geloofwaardigheid/betrouwbaarheid af te gaan, en hebben de woorden die je schrijft geen enkele waarde. Dat zou je beter kunnen doen door te verwijzen naar een bron, of erbij te zeggen dat het een 'interne bron' was. Voor hetzelfde geld zit je het uit je duim te zuigen vanuit een zolder in Drenthe.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik snap je punt hoor.... Mijn geloofwaardigheid komt woensdag tot z'n recht
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 10 okt 2020, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten