Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In december dit jaar zouden volgens de planning de 30 en 31 tussen Leiden en Katwijk ver-R-net worden. Ik neem aan dat die planning niet gewijzigd is, ook gezien de werkzaamheden aan haltes in Katwijk.
Maar, heeft iemand misschien enig idee welk materieel Arriva gaat inzetten voor de twee (of drie, als de 432 naar ESA/ESTEC ook gaat rijden) nieuwe R-netlijnen?
Ik verwachtte Citea's met een R-netjasje, maar met eerdere ver-R-netting (400, 497) waren geloof ik medio september al de eerste bussen nieuw beplakt.
Bekend is, dat er steeds meer Volvo's hun Qliner jasje kwijt raken, en omgestickert / gespoten worden tot Rnet.
Ik verwacht ook nog een aantal Rnet Citea's verschijnen. Denk dat het net als lijn 497 een combinatie van Citea en Volvo gaat worden.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 24 sep 2020, 02:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Onnodige quote voorgaand bericht verwijderd
'Verhalen' vanuit de bekende 'wandelgangen'
Over de dienstregeling van 2021.
Lijn 5 archeonlaan zal minder ritten gaan rijden, en hoogstwaarschijnlijk enkel nog in de Spits actief zijn.
Lijn 470 begint met een 2x/uur frequentie.
Wordt in de Spits opgevoerd, tot een 10 minuten dienstregeling. In de daluren nog onbekend.
Lijn 1 en lijn 2 (stadsdienst Alphen aan den Rijn)
In de avonduren zal de frequentie hoogstwaarschijnlijk wijzigen in een 1x/2 uur frequentie.
Dus het ene uur lijn 1, en het andere uur lijn 2
Vlinder dienstregeling is nog steeds uitgesloten voor 2021.
Dit zijn nogmaals de eerste berichten. Hier is nog niks over robdgemaakt.
Voor lijn 5 ben ik niet verbaasd, de uitwerking ervan laat de wensen over. Maar lijn 470 maar max 6x per uur is best een achteruitgang, en tweeuursdiensten in een stadsdienst zijn best droevig.
Ik heb wellicht een hele rare gedachtegang, maar kan binnen Alphen niet veel goedkoper gewerkt worden?
- Lijn 169 ombuigen via de 381-spitsrichtingsroute in beide richtingen en dan in kwartiersdienst met de stadsdienst (overdag) en halfuursdienst (avonduren).
- Lijn 182 kun je eventueel dat deukje 169 dan laten overnemen.
- Alphen 1 en 2 aan de westkant wellicht iets aanpassen om zo minder doubleure met de 470 te krijgen.
Dat zou betekenen: de 169, een goedlopende rendabele streeklijn langzamer (= meer DRU's en minder reizigers) maken, om een kwakkelende stadsroute in frequentie te verhogen...
Zelf zie ik dan meer in het schrappen van de westelijke tak van lij 1-2, en de 183 dan niet meer via Ridderhof, maar via Kalkovenweg en Prins Bernhardlaan laten rijden.
's Avonds kan lijn 1 dan als ringlijn rijden: ieder halfuur de reguliere route Station - Ridderhof - Oude Ambacht, en dan via de Prins Bernhardlaan weer terug naar het station. 's Avonds kan zo'n ringroute in ca. 27 minuten.
De haltes rond Avifauna worden dan alleen nog maar door lijn 381 bediend, maar lijn 182 en 165 komen daar (bijna) op loopafstand langs.
Die 169 wordt dan alleen binnen Alphen ietsje langzamer, maar wel fors gestrekt. Dat zou ik ook met de stadsbus daardoen. Ik hoop dat 4x in het uur een bus beter gaat werken dan huidig. Het doel is met minder DRU meer mogelijkheden te bieden.
Nogmaals. Mijn bericht is geheel gebaseerd op de eerste plannen vanuit de wandelgangen. Niks is nog bepaald.en er wordt op z'n minst gestreden om meer te rijden. De plannen die hierboven besproken zijn goed of niet goed, zal zeker niet uitgevoerd gaan worden.
Per dienstregeling 2021 krijgt ook lijn 247 een groter podium. Deze zal afgewisseld worden met lijn 147 en zal vanaf Alphen aan den Rijn naar Uithoorn gaan rijden. Deze lijn zal de plaats zevenhoven over gaan slaan, net als het centrum van Alphen aan den Rijn en zal dus gaan dienen als een soort van snelbus.
Meer 247-ritten is goed nieuws voor de reissnelheid van doorgaande reizigers. Zevenhoven is inderdaad één van de langzaamste routedelen van de 147.
Alleen betekent dit, dat de 147/247 niet meer een strakke halfuursdienst kunnen rijden.
Ik ken de lijn niet heel goed, maar ik vermoed dat het traject Alphen - Nieuwkoop het drukst is, en een spitsrichting kent (ochtend > Alphen en middag > Nieuwkoop)?
Dan zou je kunnen krijgen wat Arriva op meer plekken doet: 's ochtends vanuit Nieuwkoop richting Alphen de ritten 30/30 afstemmen, en in de middag vanuit Alphen richting Nieuwkoop afstemmen. Je hebt dan bijvoorbeeld in de middag vanaf het station in Alphen elke 30 minuten een bus, die vanaf Nieuwkoop in een 20/40-ligging rijden.
Z2N schreef: ↑vr 09 okt 2020, 22:27
Daar schieten we dus alsnog niet veel mee op, behalve dan dat er een mogelijke verklaring gegeven wordt voor iets dat niet bevestigd is.
Ik bevestig je het toch? En geloof me. Ik weet waar ik over praat
De bron is inderdaad niet openbaar maar intern (en dus betrouwbaar). Er wordt in dit geval niet lukraak maar iets geroepen, ik ben de 2e die jou dit bevestigd.
Als dat niet goed is, is het alternatief dat dit soort info niet meer gedeeld wordt. Ook geen probleem hoor
Dat maakt het wel verdomd lastig om je berichten te geloven. Als een willekeurige gebruikersnaam iets roept zonder bron horen alle alarmbellen over geloofwaardigheid/betrouwbaarheid af te gaan, en hebben de woorden die je schrijft geen enkele waarde. Dat zou je beter kunnen doen door te verwijzen naar een bron, of erbij te zeggen dat het een 'interne bron' was. Voor hetzelfde geld zit je het uit je duim te zuigen vanuit een zolder in Drenthe.