Wat mij opvalt dat er daardoor straks 24 R-NET bussen zijn ipv 20. Eerst waren de 3201-3220 R-NET, daarna werden de 3219 en 3220 gewisseld tegen de 3230 en 3231. Dat hield het totaal nog steeds op 20. Een aantal maanden terug hebben de 3207-3218 hun R-NET-jas ingeruild voor een Connexxion-jas. Momenteel zijn er daardoor slechts 8 R-NET bussen. Met de komst van de 16 elektrische bussen wordt het totaal 24. Heeft die stijging van vier stuks te maken met het moeten laden en zijn er daarom meer bussen nodig?
Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Lijkt me wel ja. Er zijn winig voorbeelden te noemen waar na instroom van elektrische bussen het totaal aantal minder werd.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ja, gewoon OV-zoeker, Facebookgroep met foto's.
Niet boos op me zijn omdat we het niet met elkaar eens betreft Corona hè?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Vanmiddag een rode RNET Ebusco in dienst gezien op de 385. Wel reed deze direct achter een witte ebusco 385.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ik ben hier R-NET 3200 vergeten.Daan! schreef: ↑do 15 okt 2020, 08:37Wat mij opvalt dat er daardoor straks 24 R-NET bussen zijn ipv 20. Eerst waren de 3201-3220 R-NET, daarna werden de 3219 en 3220 gewisseld tegen de 3230 en 3231. Dat hield het totaal nog steeds op 20. Een aantal maanden terug hebben de 3207-3218 hun R-NET-jas ingeruild voor een Connexxion-jas. Momenteel zijn er daardoor slechts 8 R-NET bussen. Met de komst van de 16 elektrische bussen wordt het totaal 24. Heeft die stijging van vier stuks te maken met het moeten laden en zijn er daarom meer bussen nodig?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Check:MetroRET schreef: ↑vr 16 okt 2020, 19:11 De 2033, 2034 en 2037 rijden op dienst:
https://busposities.nl/voertuig/cxx_ebu ... edenritten
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Volgens mij is het hier nog niet gemeld (of ik heb er overheen gelezen), maar de elektrische bussen in Haarlem-IJmond worden volgens een convenant in 2027 overgedragen door de vervoerder die vanaf dan de concessie gaat rijden. Ik kwam het tegen als onderwerp in de commissievergadering van Mobiliteit en Bereikbaarheid van vanavond.
Weet alleen niet of de BYD's daar ook onder vallen. Met 58 nieuwe bussen worden volgens mij alleen de Ebusco's bedoeld.Provincie en Connexxion hebben een convenant opgesteld voor de overdracht van 58 nieuwe elektrische bussen, die vanaf september 2020 gaan rijden in de OV-concessie Haarlem-IJmond. De elektrische bussen worden na afloop van de huidige OV-concessie (in 2027) overgedragen aan de opvolgende vervoerder, zodat investeringen in emissievrije bussen en bijbehorende laadinfrastructuur zo goed mogelijk worden benut.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Vandaag heb ik op OVzoeker slechts 4 MAN-bussen geteld in de regio.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Oja en daar komen de 13 Citea's van Beverwijk ook nog bovenop natuurlijk, die was ik even vergeten. Dus dan kom je uit op 58 bussen.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
vandaag zie ik ook nog maar 4 MAN's op OVzoeker
3670 lijn 3
3674 lijn 73
3677 lijn 73
3680 lijn 3
3670 lijn 3
3674 lijn 73
3677 lijn 73
3680 lijn 3
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ik zag er vanochtend op de A4 bij Leidschendam een stuk of 6 richting het zuiden (waarschijnlijk Womy) rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De aardgas-Citaro's in deze concessie zijn ook aan hun laatste periode begonnen en de 4517 en 4518 rijden al niet meer. Naar wat ik begrepen heb gaan de wagens terug naar Nijmegen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Nu de Breng-wagens vanuit Haarlem-IJmond naar Zeeland zijn verhuisd, zijn in Haarlem-IJmond enkele DoorZeeland-Ambassadors komen te rijden op lijn 4, 9 en 14. Zie er vooralsnog twee op busposities.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 08 apr 2019, 10:48
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Vanuit Zeeland zijn de volgende bussen naar Haarlem:
VDL: 3358 , 3359 & 3363
Iveco: 5572 , 5575 & 5585
VDL: 3358 , 3359 & 3363
Iveco: 5572 , 5575 & 5585
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Weet je ook waarom en voor hoe lang?
-
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Omdat de gasinstallatie afgesloten wordt...
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ja, maar er zijn nu toch Ebusco's en elektrische VDL'en? Is er niet genoeg besteld om alle MANs en Mercedessen te vervangen dan?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Die Zeeuwse bussen vervangen de VDL MidCity's op de lijnen 4, 9 en 14 zolang kleine busjes niet samengaan met de corona-maatregelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Zijn alle Haarlemse Ebusco's al in dienst eigenlijk?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Volgens busposities nog niet.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Volgens mij is het overgrote deel van de gehele serie inmiddels wel in dienst geweest en met de afsluiting van de gasinstallatie kunnen er geen gasbussen meer rijden. Ik ga er dus wel een beetje vanuit dat vanaf morgen de hele serie Ebusco's in dienst zal komen, op enkele reservebussen na uiteraard.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten