- Spoiler: show
Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zit momenteel in lijn 1, met de informatieschermen die een vrij opmerkelijke boodschap tonen: namelijk dat lijn 1 nog "maar" 4x/uur in de spits gaat rijden. Ik neem aan dat dit een foutje is? Want van die kwartierdienst is in de gepubliceerde dienstregeling namelijk vrij weinig te merken
999 Sorry, buiten dienst
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Daar lijken ze wat te letterlijk informatie van de Dordtse lijnen 3, 5 en 7 gekopieerd te hebben ja
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 429
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Is er al ergens te vinden hoe de omlopen eruit gaan zien vanaf 3 januari?
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
is dat ook voor dit jaar bekend dan?
-
- Berichten: 429
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ja via deze site: http://metroret.ovposities.nl/omlopen/Busomlopen.html
Onderin kun je kiezen uit de verschillende concessie en als je naar rechts veegt kan je het zien van de verschillende stallingen.
Onderin kun je kiezen uit de verschillende concessie en als je naar rechts veegt kan je het zien van de verschillende stallingen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat is de huidige omlopen van 2020.
Zodra er minimaal 1 dag van de dienstregeling overheen is, zal ik (proberen) er een juist uit te trekken.
Zodra er minimaal 1 dag van de dienstregeling overheen is, zal ik (proberen) er een juist uit te trekken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar dat zal aannemelijk gewoon op de realtime-info gebaseerd zijn en dus nog niet te voorspellen zijn voor de nieuwe dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Correct... heb me niet meer kunnen verdiepen in de vakantiedienst, daar heb ik helaas niet genoeg tijd voor gehad
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
geeft niks.die gaan er toch uit,omdat er diensten in zitten die buiten de CAO vallen.(iets met voor 0500 beginnen is een maximale dienstlengte van 7h30)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Is voor vijven beginnen zo'n groot probleem? Zeker in Limburg is dat schering en inslag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
nee,is geen probleem,mits je de maximale diensttijd respecteert....en ze hebben bij ons,net zoals in het zuiden te maken met 2 CAO's...en dus moet je het werkpakket toetsen aan 2 cao's (in feite is het zelfs nachtwerk)
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dit jaar worden alle concessies gedaan?
-
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Kan nog wel eens per vestiging verschillen denk ik zo: goeie kans dat personeel dat al voor 2007 in DMG (toen nog DAV) werkzaam was nog in de CAO-OV zit. En er al vast nog wel wat personeel zijn wat uit de HTM-CAO gekomen is, geen idee eigenlijk of dat ooit is overgegaan op een andere CAO twee concessiewissels later.
Nog in de Arriva-tijd is er al aardig wat gehusseld in de pot met chauffeurs toen er streekdiensten over kwamen naar vestiging Dordrecht waar historisch gezien juist amper CAO-OV personeel was (vroeg in de Arriva-tijd was dat nog vooral HTM-CAO met nieuw personeel in multimodaal, wat altijd duidelijk herkenbaar was bij stakingen waarbij alles in Dordrecht doorgaans bleef rijden)
Nog in de Arriva-tijd is er al aardig wat gehusseld in de pot met chauffeurs toen er streekdiensten over kwamen naar vestiging Dordrecht waar historisch gezien juist amper CAO-OV personeel was (vroeg in de Arriva-tijd was dat nog vooral HTM-CAO met nieuw personeel in multimodaal, wat altijd duidelijk herkenbaar was bij stakingen waarbij alles in Dordrecht doorgaans bleef rijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
HTM bestaat nog steeds,maar word met het jaar minder en minder....OV MUMO en HTM worden nog steeds gehandhaafd,maar er komt een eind aan MUMO vandaag of morgen,zeker in deze tijd en met het oog op niet aan de tafel mogen van hettinga (die nog steeds uit is op een bedrijfscao) en met het oog op geld,is 1 cao beter,MUMO is te duur in bepaalde opzichten
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Kan het zijn dat voor de nieuwe dienstregeling gelede U-OV Citaro's gebruikt gaan worden?
Ik zag er vanochtend 5 over de A27 rijden bij Meerkerk, richting Gorinchem.
Ik zag er vanochtend 5 over de A27 rijden bij Meerkerk, richting Gorinchem.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ze zouden ook eventueel naar Womy Moerdijk/Zevenbergen kunnen gaan.
Zeker als er binnenkort de nieuwe Heuliez bussen gaan instromen kunnen enkele diesel Citaro bussen al vast worden afgevoerd.
Zeker als er binnenkort de nieuwe Heuliez bussen gaan instromen kunnen enkele diesel Citaro bussen al vast worden afgevoerd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De ex-Connexxion Citaro's waren al buiten dienst, dus denk inderdaad dat Stadsbus het bij het rechte eind heeft. Geledes uit Utrecht zijn in DMG maar één keer ingezet, namelijk met de kerstmarkt 2018.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Gisteren werden er ook diverse U-OV Ambassadors overgebracht naar Womy.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In de Multimodaal-cao zijn de raamtijden van diensten behoorlijk strakker vastgelegd dan in de OV-cao; dat hangt ook samen met het gegeven dat mumo-personeel in principe binnen een rooster rijdt dat ze zelf hebben ingediend, anders dan een roulering zoals in OV.
Afwijken van die raamtijden kan tot op zekere hoogte, maar dan moet er een toeslag op en die kan flink oplopen.
De planner belde me eens op of ik een dagdienst wilde komen rijden. “Ik heb er twee en je mag kiezen: eentje zonder en eentje met 30 euro toeslag.”
Afwijken van die raamtijden kan tot op zekere hoogte, maar dan moet er een toeslag op en die kan flink oplopen.
De planner belde me eens op of ik een dagdienst wilde komen rijden. “Ik heb er twee en je mag kiezen: eentje zonder en eentje met 30 euro toeslag.”
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
matching is er niet meer bij tegenwoordig,MUMO personeel op alblasserdam en dordrecht (en ik neem aan ook schelluinen,mits die pilot weg is) heeft tegenwoordig ook een roulering,hetzij alles,of VDG,of laat
het gericht gaat,dat MUMO gaat verdwijnen in DMG....iedereen weer naar Ov contract. verhaal Qbuzz en MUMO cao kennen jullie wel inmiddels denk ik...zeker in deze tijd is 1 cao goedkoper als 2.
het gericht gaat,dat MUMO gaat verdwijnen in DMG....iedereen weer naar Ov contract. verhaal Qbuzz en MUMO cao kennen jullie wel inmiddels denk ik...zeker in deze tijd is 1 cao goedkoper als 2.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wat is VDG?
Wat zijn overigens de verschillen tussen MUMO en OV?
Wat zijn overigens de verschillen tussen MUMO en OV?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vroeg, dag en gebroken.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten